Vraag het teamlid: Lalidan

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-20 19:36

*Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Jamie, de kat achter Lalidan


De Nieuwsredactie heeft sinds kort een nieuw hoofd: Lalidan. Wil je weten hoe een dag in het leven dan een kersvers "lavendeltje" eruit ziet, of ze wel eens blundert, of wat er zo leuk is aan "POEF"? Hieronder lees je het.

* Hoe lang ben je al teamlid?
In maart 2011 werd ik voor het eerst teamlid, destijds groen. Dat heb ik toen zo’n 3, 4 jaar gedaan, waarna ik toch weer terug naar zwart ben gegaan, maar in mijn hart heb ik het team nooit verlaten. In maart van dit jaar ben ik dan ook officieel teruggekeerd, nu niet als mod of hoofdmod, maar als hoofd-NR. Spiksplinternieuw dus nog maar, maar het voelt alsof ik nooit weg geweest ben!

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het samen zorgen voor Bokt. Onderdeel van een team zijn dat zorgt dat een forum met deze impact goed blijft draaien vind ik erg bijzonder.

* Wat is je grootste blunder?
Voordeel van hoofd van de NR zijn, is dat mijn teamfunctie zich voor het grootste deel achter de schermen afspeelt en er dus minder publieke blunders zijn :D. Desondanks gaan er weleens wat dingen mis. Zoals een NR-lid in mijn pb-box hebben en denken die wel ‘even snel’ te kunnen antwoorden. Maar, zoals dat gaat met schrijven: het is een kwestie van schrijven, herlezen, schrappen, herschrijven, herlezen, redigeren, aanpassen. Nog steeds: kan best, vlak voordat je snel gaat douchen terwijl er iemand eten aan het koken is :j. Dus die andere aanpassing kan ook nog. En dit wil ik ook nog anders. En daar nog even dit er bij. Tumtietumtietum. Gaat best goed. Hup, eruit, douchen. Om na het douchen te ontdekken dat ik mijn pb begonnen was met ‘ik wordt’….. :x En ja, ik weet echt wel hoe het hoord. Hoordt. Hoortd. >;) Moet. :+.
En nee, ik ontdekte het niet uit mezelf. Het was degene aan wie ik hem gestuurd had die mij er op wees. -O-

* Kan je omschrijven hoe een dag als NR lid/Hoofd NR eruit ziet?
Als hoofd NR plaats ik zelf geen nieuws, maar is het mijn taak het team aan te sturen. Mijn werkdag begint dan ook eigenlijk altijd met een rondje langs ‘mijn’ team. Is iedereen er nog? Zijn er nog bijzonderheden? Hoewel de titel anders doet vermoeden, is mijn functie in zekere zin ondergeschikt aan die van de redactieleden: zij zijn degenen die het werk doen, ik kijk wat ik kan doen om hen daarbij te helpen.

Daarna even een rondje op het forum van de NR, waar uitgebreider overleg plaatsvindt, maar ook ons eindredactietopic is. Verder werp ik regelmatig even een blik in het overlegtopic, waar de korte dingen overlegd worden. Soms overleg met andere teams of beheer naar een topic lokken voor een specifieke vraag. Overzicht bewaren met wat er gebeurt en wat er gedaan moet worden. Van alles wat.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik zit vrij weinig op Bokt voor het paardengedeelte, maar dat komt vooral doordat ik zelf vrijwel niks meer met paarden doe. Des te meer tijd blijft er over om te tellen. Verder lees ik vooral mee op de niet-paardgerelateerde-fora, hoewel er ook nog genoeg tijd gaat zitten in het typen van antwoorden. Waarvan ik dan vervolgens besluit ze toch niet te plaatsen :)). Dus ik ben al met al nog genoeg op bokt als vrijetijdsbesteding, maar de meeste bokkers zien daar weinig van terug.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Moet ik persé 1 gebeurtenis noemen? Want er gebeurt zo veel moois en bijzonders op Bokt en dat is waarom ik nog altijd op Bokt zit. Niet om 1 groot ding dat gebeurd is, maar om al die oh zo speciale dingen, groot maar zeker ook klein. Wildvreemde mensen die bereid zijn zo veel voor een ander te doen, enkel omdat ze het een ander gunnen. Of omdat een ander het nodig heeft. En ze toevallig op hetzelfde forum zitten. Als de nood het hoogst is, is Bokt nabij.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Behalve dat ik nog altijd gek op ze ben, jammer genoeg vrij weinig. In een ver verleden bestond mijn leven uit weinig anders, het is zelfs een tijd de bedoeling geweest dat ik er mijn beroep van zou maken. Helaas gooide mijn lijf roet in het eten en ben ik totaal andere dingen gaan doen. En door allerlei omstandigheden daarna is het tegenwoordig echt zelden dat ik bij een paard in de buurt kom. Al zeg ik nooit ‘nee’ tegen de kans een paard te aaien, poetsen of rijden.

* Wat is er zo leuk aan het POEF-topic?
Modjes pesten natuurlijk! }> Ja, ja, ik weet het, ik ben onderdeel van het team. Maar dat is het mooiste van paars zijn, ik kan het in dat topic zo draaien zoals het mij uitkomt :)).

Maar het tellen-totdat-poef-topic is in de basis een vrij simpel tijdverdrijf. Je hoeft er weinig bij na te denken, ik denk dat iedereen hier wel de vaardigheid bezit om tot 100 te tellen. Het leuke zit hem in het gezelschap. Er zijn een aantal min of meer ‘vaste’ tellers/poefers, een paar die komen en gaan en sommigen doen kort mee en verdwijnen dan weer. Het kan allemaal, het mag allemaal. Dom ouwehoeren is wel aan de orde van de dag, maar als je alleen een getal wil plaatsen en de rest wil negeren, is dat ook prima. Het is laagdrempelige gezelligheid, soms spannend, soms frustrerend, maar altijd gezellig. En stiekem is het moeilijker dan de meeste mensen denken!

* Wat betekent muziek voor jou?
Muziek is, zeker sinds de paarden langzaamaan verdwenen, haast een eerste levensbehoefte voor mij. Een van de dingen die ik het meeste mis sinds corona, is het samen muziek maken. Gelukkig valt er nog zo veel muziek te beluisteren en te maken. De uitdrukking is ‘where words fail, music speaks’ en dat is wel hoe ik het ervaar. Ik heb woorden genoeg, maar lang niet altijd komen die bij wat ik voel. Muziek doet dat wel. En het wordt helemaal bijzonder als alles samen komt: taal, muziek en samen met anderen iets maken. Er is maar weinig wat daar tegenop kan.
Daarom had ik ook al jaren de wens zelf te gaan schrijven, maar geen idee hoe te beginnen. Want kan ik dat wel. En hoe doe ik dat dan. En wat doe ik er mee. En. En. En. Lang verhaal kort: twee jaar terug heb ik Sanna (Sanna Songbird, Justy hier op Bokt) een mail gestuurd of zij me kon helpen. Dat wou ze wel en na 2 middagen knutselen was daar Safeplace. De opname die je hoort is de live-opname aan het einde van die tweede middag, opgenomen met de voicerecorder van een telefoon, notabene. Wie heeft er tegenwoordig nog opname-apparatuur nodig :)). Oké, de wens (en het plan) ligt er wel hem ooit nog verder uit te werken, evenals andere nummers die ik later nog geschreven heb. Maar voor nu voldoet hij ook. Dus bij deze de online wereldpremière van Safeplace, met mijn eeuwige dank voor Sanna die dit voor mij in wou zingen en spelen:
Nog geen drie maanden later had ik een gitaar en sindsdien ben ik altijd blijven schrijven. Overigens best grappig, muziek en paarden schijnt een vrij veel voorkomende combinatie te zijn. Met meerdere mensen die ik oorspronkelijk van de paarden ken, maak ik tegenwoordig muziek!

* Welke muziek luister je graag?
Dat hangt van mijn bui af. Spotify weet dan ook niet goed wat hij met me aan moet, want mijn playlists bevatten muziek van Bach (Bach op koper, luister vooral even op 41.35 en/of 45.20: https://www.youtube.com/watch?v=PbMNJjAW5o0&t=2448s) tot aan Meatloaf (https://www.youtube.com/watch?v=r7WVi-7me4I), om maar twee uitersten te noemen. Muziek die ik (her)ken begint ergens bij de jaren 70 en gaat door tot aan vandaag. ABC’tje doen? Maar dan wil ik minstens 3 nummers per letter, want anders moet ik kiezen en dat kan ik niet O:) .

* Speel je zelf een (of meer) instrument(en)? Welk instrument zou je ooit willen leren spelen?
Mijn hoofdinstrument is dwarsfluit (alle soorten van de normale C-fluit tot aan de contrabas, maar dus niet de piccolo), maar ik speel ook wat gitaar en pruts op de piano. Ongeveer in die volgorde. De gitaar neemt wel een steeds grotere plek in, omdat met andere instrumenten samenspelen daarop makkelijker is dan met een dwarsfluit. Bovendien is hij fijn om zelf muziek mee te schrijven. Maar zonder corona speel ik nog elke twee weken in een fluitensemble, dat is ook elke keer een feest.

Wat willen leren betreft, er zijn zo veel instrumenten die ik nog zou willen uitproberen…. Goed leren zingen staat met stip bovenaan, net als fatsoenlijk overweg kunnen met gitaar en piano. Maar de fagot is ook een instrument dat ik ooit serieus overwogen heb (en gedaan zou hebben, als het niet zo’n kostbaar grapje was geweest). Harp, cello, saxofoon, hoorn, er zijn nog zo veel mooie instrumenten.

* Wil je nog wat kwijt aan Bokkers?
Achter elk account gaat een mens van vlees en bloed schuil (nou ja, vooruit, niet achter de googlebots. Hoop ik, tenminste :=). Soms is alles wat nodig is, dat te zien en te erkennen. Als we dat nog meer beseffen, dan kunnen we met zijn allen nog veel meer magische dingen doen. En wil het allemaal toch niet? Dan kan je altijd 'poef!' roepen en terug naar 1 gaan :j
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 23-05-20 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Van picollo naar piccolo


Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 21:27

Achter elke teamie staat een toegewijde kat :))

Mooi stuk over jou :j

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

APCIII
Berichten: 2652
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:59

Leuk stukje! En ook leuk dat Jamie nog even aandacht krijgt :D

Citaat:
Maar het tellen-totdat-poef-topic is in de basis een vrij simpel tijdverdrijf. Je hoeft er weinig bij na te denken, (…)

Hmm, dan doe ik toch wat fout in dat topic vrees ik: te veel denken _O-

**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

**\O/** **\O/** **\O/**

**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

**\O/** **\O/**

**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

...wie de laars z'n schoentje Kerstmuts Ozosnel [&] winterbuitenrit niet past, knipt hem op maat...

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:02

Leuk om dit te lezen ! :D

Niet perfect is ook goed

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:38

*\o/* *\o/* *\o/*

Zie dit toffe interview met jou nu pas! Maar nu snap ik ook ineens waarom je eerder zo zenuwachtig aan het doen was. _O-

Heerlijk herkenbaar trouwens, dat stukje over blunderen. Niet alleen het soort blunder, maar ook wat eraan vooraf gaat. :')

Enne..

Citaat:
* Wil je nog wat kwijt aan Bokkers?
Achter elk account gaat een mens van vlees en bloed schuil (nou ja, vooruit, niet achter de googlebots. Hoop ik, tenminste :=). Soms is alles wat nodig is, dat te zien en te erkennen. Als we dat nog meer beseffen, dan kunnen we met zijn allen nog veel meer magische dingen doen. En wil het allemaal toch niet? Dan kan je altijd 'poef!' roepen en terug naar 1 gaan :j


<3 <3 <3

Wat een mooi mens ben je toch! :j

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 05:49

Leuk interview!

Ods
Forumcoordinator
Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 06:14

Gaaf stuk over jou Lalidan! Smakelijk lezen en herken vooral je smaak in muziek, lekker breed er is zoveel moois. Stoer dat je muziek bent gaan schrijven!

Ben je een Bokker of een Jokker....


FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:49

Leuk interview, en ik sluit me aan bij Serenity350, je bent een mooi mens.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:55

Volgens mij speelt er niemand in deze wereld picollo. Sommige mensen spelen echter wel piccolo :+

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:09

APCIII schreef:
**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

**\O/** **\O/** **\O/**

**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

**\O/** **\O/**

**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**


<3 Mijn glitter 39!!! <3 Wat een mooi cadeau, dank je wel! :):) Prrrr, niet poef roepen voor we bij 39 zijn, ik wil hem gebruiken :j


Hilli schreef:
Volgens mij speelt er niemand in deze wereld picollo. Sommige mensen spelen echter wel piccolo :+

Niemand zou dat akelige instrument moeten spelen :x Op welke wijze geschreven dan ook. Maar, voordeel van bij de NR horen, ik heb een toverstafje op de voorpagina! :)* :)).

En verder, dank jullie wel! Stiekem best spannend je zo bloot te geven op de voorpagina :=.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Oscar
Forumcoordinator
Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:24

Leuk stukje! Ik dacht je al best goed te kennen maar heb toch weer wat geleerd.

Tot poefs :))

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:26

Interessant artikel over de mens achter het paarse NR-lid. Wijze woorden van jou Lalidan! +:)+

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:43

Banjer schreef:
Tumtietumtietum. Gaat best goed. Hup, eruit, douchen. Om na het douchen te ontdekken dat ik mijn pb begonnen was met ‘ik wordt’….. :x En ja, ik weet echt wel hoe het hoord. Hoordt. Hoortd. >;) Moet. :+.
En nee, ik ontdekte het niet uit mezelf. Het was degene aan wie ik hem gestuurd had die mij er op wees. -O-

Nee joh! Dit gebeurt jou toch niet?! O:)

Heel leuk om zo meer over je te leren, Hoofd! Ik wist niet dat je zoveel met muziek deed. Mooi nummer! <3


Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:35

Blij te zien dat ik jou in elk geval goed opgevoed heb O:) :))

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13027
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:26

Leuk artikel om te lezen Lalidan :))

Safiera
Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:31

Leuk verhaal inderdaad :j

life does not have to be flawless to be good

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Vraag het teamlid: Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:18

Het is trouwens inderdaad een heel mooi nummer wat je hebt geschreven!

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Annika__, Athelas, Bamorka, bcd94, Bytespider, ComscoreBot, daliance, Eve_Nie, Femia, furious, gillian, Liselot, m0niekkkie, Nezumichan, Nieuwsredactie, Ninouschka, noviceh, oblix, Roulette_, Solmyrkvi, speedfiets_2, Vernon, verootjoo en 36 bezoekers