Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:27

Iemand hier toevallig ervaring met het huren van een kleine camper of camperbusje in Brabant?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:07

Morrie schreef:
Ik kreeg een mailtje van de ACSI gids, daar kon ik een link aanklikken naar campings met privé sanitair. Zijn al aardig volgeboekt, zag ik
Wij zijn met de huidige regels sowieso niet welkom: 70-plussers en mensen uit de risicogroep mogen (nu nog) niet komen. We hopen dat de regels eind september zijn versoepeld


Ja daar zijn wij inmiddels ook achter... Heel erg jammer maarja iedereen die zekerheid wil hebben boekt met privé sanitair.
Dat er regels zijn voor wie wel welkom zijn en wie niet wist ik niet.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:21

xxxMarleen schreef:
Morrie schreef:
Ik kreeg een mailtje van de ACSI gids, daar kon ik een link aanklikken naar campings met privé sanitair. Zijn al aardig volgeboekt, zag ik
Wij zijn met de huidige regels sowieso niet welkom: 70-plussers en mensen uit de risicogroep mogen (nu nog) niet komen. We hopen dat de regels eind september zijn versoepeld


Ja daar zijn wij inmiddels ook achter... Heel erg jammer maarja iedereen die zekerheid wil hebben boekt met privé sanitair.
Dat er regels zijn voor wie wel welkom zijn en wie niet wist ik niet.

Staat bij de ene camping wel en bij de andere niet. In september is er overal nog wel plek, maar ik durf toch nog niet te reserveren.


corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:34

Wij hebben de hut weer voor staan. Hebben eigen sanitair (nu ja, toilet en douchezak) dus zijn we welkom.
Morgen weg, zo'n zin in :)

Koos paardloos :(

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:41

Heeeerlijk Corine, veel plezier!

Wij zijn afgelopen zaterdag bij een combi camp dealer gaan kijken. Reuze enthousiast over de vouwwagen! Daarna doorgereden naar Eriba gewoon om eens te vergelijken, maar dat voelde erg benauwd.

Binnenkort willen we toch ook nog even de kip compact bekijken.

Voorlopig hebben we toch nog geen garage dus ik heb me voorgenomen om nu voor de verandering eens geen impuls aankoop te doen :Y)

Iemand hier met een kip compact? Hoe ligt dat achter de auto?

~Turbohoof Solutions ~

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:01

corine1981 schreef:
Wij hebben de hut weer voor staan. Hebben eigen sanitair (nu ja, toilet en douchezak) dus zijn we welkom.
Morgen weg, zo'n zin in :)

Ook ik heb 2 douchezakken besteld. Ik sta er geloof ik liever onder dan in de algemene douche.. nu maar hopen op zon om de zakken te verwarmen :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:49

IMJ schreef:
corine1981 schreef:
Wij hebben de hut weer voor staan. Hebben eigen sanitair (nu ja, toilet en douchezak) dus zijn we welkom.
Morgen weg, zo'n zin in :)

Ook ik heb 2 douchezakken besteld. Ik sta er geloof ik liever onder dan in de algemene douche.. nu maar hopen op zon om de zakken te verwarmen :D


Werkt zoiets wel fijn? Ik heb lang haar wat ik onder een normale campingdouche al nauwelijks goed uitgespoeld krijg. Is de waterdruk wel hard genoeg? Word het water ook warm door een beetje zon?

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:53

Ik ben vooral heel benieuwd welke landen weer open gaan. Wij hebben voor september een camper gehuurd voor 4 weken (voor 4de jaar op rij) en bedoeling was eigenlijk Andalusie, maar daar niet zoveel zin meer in. :+
Droom van ons is een eigen camper, zodat we ook vaker weekendjes weg kunnen, alleen de staatsloterij wil maar niet op mijn lot vallen. :))

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:37

uggy schreef:
Werkt zoiets wel fijn? Ik heb lang haar wat ik onder een normale campingdouche al nauwelijks goed uitgespoeld krijg. Is de waterdruk wel hard genoeg? Word het water ook warm door een beetje zon?

De straal is niet hard. Weet ook niet of ik daar mijn haar echt mee uitgespoeld krijg.. Maar warm wordt hij wel! Ik had hem in de tuin gelegd donderdag. Na 4 uur ging ik voelen maar het water was echt te heet geworden :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:15

Nou wij hebben 4 dagen gebruik gemaakt van de douchezak, maar wat was ik blij met mijn eigen douche vanavond.
Echt lekker warm werd hij toch niet, maar ik douche ook op bijna 40 graden normaal gesproken :+

Verder is het wel prima om iets te kunnen wassen in ieder geval. We hebben ook 1 dag kokend water erin gegoten omdat het me te koud was :o

Echt een briljante straal is het niet maar je kunt een soort van onder een straaltje staan :D

Koos paardloos :(

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:49

Ja ik zag ook al iets anders geniaals! Ga ik ook overwegen.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:03

IMJ schreef:
Ja ik zag ook al iets anders geniaals! Ga ik ook overwegen.

vertel, vertel.....

uggy
Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:25

IMJ schreef:
uggy schreef:
Werkt zoiets wel fijn? Ik heb lang haar wat ik onder een normale campingdouche al nauwelijks goed uitgespoeld krijg. Is de waterdruk wel hard genoeg? Word het water ook warm door een beetje zon?

De straal is niet hard. Weet ook niet of ik daar mijn haar echt mee uitgespoeld krijg.. Maar warm wordt hij wel! Ik had hem in de tuin gelegd donderdag. Na 4 uur ging ik voelen maar het water was echt te heet geworden :D


klikt goed, ga ik eentje scoren! *\o/*

Pinacolada
Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:09

Iemand ervaring met vriezer mee? Wij hebben in caravan koelkast met klein vriezertje, maar ding vriest amper en past nog geen brood in.

Zag in Lidl folder kleine camping vriezers staan, gaat dat wat goed met stroom?

Lijkt me ideaal voor wat brood, ijsjes en hondenvoer

ikke
Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:13

Pinacolada schreef:
Iemand ervaring met vriezer mee? Wij hebben in caravan koelkast met klein vriezertje, maar ding vriest amper en past nog geen brood in.

Zag in Lidl folder kleine camping vriezers staan, gaat dat wat goed met stroom?

Lijkt me ideaal voor wat brood, ijsjes en hondenvoer

Als je er maar genoeg geld tegenaan gooit, kan alles :D

Deze? https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Mi ... p100288908
Voor het simpele werk zal ie wel doen. Vermogen is niet echt een punt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:56

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Ja ik zag ook al iets anders geniaals! Ga ik ook overwegen.

vertel, vertel.....

De oplaadbare waterpomp van Isabella.

Die hang je in een emmer water en met iets meer druk kan je dan toch douchen.

Vandaag mijn dochter in de tuin met de douchezak gedoucht! Zal was echt flink op temp hoor! Moest niet warmer zijn! Maar mijn tuin vol op het zuiden is altijd echt heet.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:18

IMJ schreef:
De oplaadbare waterpomp van Isabella.

Die hang je in een emmer water en met iets meer druk kan je dan toch douchen.

Vandaag mijn dochter in de tuin met de douchezak gedoucht! Zal was echt flink op temp hoor! Moest niet warmer zijn! Maar mijn tuin vol op het zuiden is altijd echt heet.

Met mijn opvliegers moet ik zowel 's ochtends als 's avonds douchen, ik ben vooralsnog op zoek naar een camping met privé sanitair, die zijn er genoeg en in september zijn ze nog niet volgeboekt.

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:56

Maar in september kun je toch weer gewoon gebruik maken van het gedeelde sanitair??

Nu zijn er ook al zat campings waar het privé sanitair open is.

Overigens hoorde ik vandaag -weer- van meerdere jachthavens dat het sanitair gewoon open is :o

Ik zag trouwens bij onze buren op de camping een oppomp douche voor op je rug van de decathlon, schijnt ook goed te werken.

Koos paardloos :(

moonsparkle
Berichten: 21658
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:06

Ik hoop naar Noorwegen te kunnen, geen sanitair nodig bij wild kamperen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:22

corine1981 schreef:
Maar in september kun je toch weer gewoon gebruik maken van het gedeelde sanitair??

Nu zijn er ook al zat campings waar het privé sanitair open is.

Nu kan ik niet weg: (thuis)werken voor 2 (mijn directe collega is overspannen geworden van het thuiswerken).
Ik weet niet of ik het in september aandurf met gedeeld sanitair.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:01

Morrie schreef:
IMJ schreef:
De oplaadbare waterpomp van Isabella.

Die hang je in een emmer water en met iets meer druk kan je dan toch douchen.

Vandaag mijn dochter in de tuin met de douchezak gedoucht! Zal was echt flink op temp hoor! Moest niet warmer zijn! Maar mijn tuin vol op het zuiden is altijd echt heet.

Met mijn opvliegers moet ik zowel 's ochtends als 's avonds douchen, ik ben vooralsnog op zoek naar een camping met privé sanitair, die zijn er genoeg en in september zijn ze nog niet volgeboekt.

Ik heb in okt ook privé sanitair! Dat is top!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Pinacolada
Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:13

Wij zijn afgelopen weekend weggeweest, door de vele annuleringen kon elk gezin gebruik maken van een eigen toilet op de camping. Toch wel erg fijn!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:19

Dat hadden wij vorig jaar herfstvakantie, we stonden met vier mensen op de camping, ieder z’n eigen wc en douche

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:54

Oohh dat is ook super!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Joanne1987
Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:22

Hallo allemaal! Heel lang stil geweest, maar ben jullie wel mee blijven volgen

Inmiddels hebben we onze sta caravan bijna 3 jaar, en we kunnen i middels zeggen dat we 'klaar' zijn, na plaatsen van nieuwe veranda, nu enkel aan de achterzijde nog nieuwe schutting.
Gelukkig mochten wij tijdens de lockdown nog wel gaan ivm eigen sanitair en daar was ik heel blij mee! Toch een uitje in een zware burn out periode

Wil graag wat voor/na foto's delen met jullie :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Oshaa, Poco en 68 bezoekers