[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:15

Amy gaat 5x in de week aan de slag. 2 dagen vrij alhoewel ik nu vakantie heb en elke dag ga werk ik alleen los, wandelen op haar vrije dag.
Ik ben puur recreatief bezig dus train nergens speciaal voor. 1x in de week aan de longeerlijn 4x rijden. Met rijden verschilt, voornamelijk huiswerk van de les wat terug komt met afwisseling van balkjes, pionnen of bosritje.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:03

Mooie schema's allemaal! Ik steek er wat van op :D

Ik heb afgelopen veijdag les gehad van Suzanne Taal. Ik wil Joy zo goed mogelijk voorbereiden op buitenritten, aangezien ze een beetje spooky is op grote voertuigen. Was erg leuk!


Heb meteen maar zelf een vlag gekocht :+

Oh en en en! De mama van Joy staat op het punt van bevallen! *\o/* Ze is drachtig van Chic Surprise. Ik ben zooo benieuwd! Ik gok een palomino hengstje. :D

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:14

Wat dat er gefilmd is tijdens jullie training. Goed ook dat je eerst gaat werken aan haar angst voor grote voertuigen voordat je de weg op gaat. Veiligheid voor alles.

Ik heb vandaag weer heerlijk gereden met Lucky. Ook maar weereens de spins geoefend. Pfff wat een snelheid gaat hij daarin krijgen hahaha. Bij mijn vorige paard waren de spins altijd een ding. Dat was een merrie en ging graag een beetje tegen mijn been hangen en dan met name als ze hengstig was. Met Lucky heb ik daar gelukkig geen last van en die pakt het ook echt zo ontzettend goed op, alleen mijn binnenbeen er vanaf en hij gaat al. Links vindt hij nog wel iets moeilijker maar ook dat ging vandaag zeker niet verkeerd.
Ook galopswissels zijn nu aardig bevestigd. Eerder hadden we toch nog dat er af en toe een wissel mis ging of dat hij helemaal terug viel in tempo. Vandaag ging het echt super en heeft hij iedere wissel die we gedaan hebben goed gesprongen. We hebben zelfs slangevoltes in gellop gedaan met steeds op het midden een nette wissel. *\o/*

Morgen hebben we een afspraak staan bij Arthur. We zijn weer toe aan een ander zadel. Hopelijk nu een zadel waar we enkele jaren mee voort kunnen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:24

Wat fijn!
Flups vorige zadel past ook niet meer. Ik rij dr nu met moons zadel, ligt niet helemaal perfect perfect maar wel goed genoeg tot ik voor haar een nieuw heb!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:34

LuckyReining schreef:
Wat dat er gefilmd is tijdens jullie training. Goed ook dat je eerst gaat werken aan haar angst voor grote voertuigen voordat je de weg op gaat. Veiligheid voor alles.

Ik heb vandaag weer heerlijk gereden met Lucky. Ook maar weereens de spins geoefend. Pfff wat een snelheid gaat hij daarin krijgen hahaha. Bij mijn vorige paard waren de spins altijd een ding. Dat was een merrie en ging graag een beetje tegen mijn been hangen en dan met name als ze hengstig was. Met Lucky heb ik daar gelukkig geen last van en die pakt het ook echt zo ontzettend goed op, alleen mijn binnenbeen er vanaf en hij gaat al. Links vindt hij nog wel iets moeilijker maar ook dat ging vandaag zeker niet verkeerd.
Ook galopswissels zijn nu aardig bevestigd. Eerder hadden we toch nog dat er af en toe een wissel mis ging of dat hij helemaal terug viel in tempo. Vandaag ging het echt super en heeft hij iedere wissel die we gedaan hebben goed gesprongen. We hebben zelfs slangevoltes in gellop gedaan met steeds op het midden een nette wissel. *\o/*

Morgen hebben we een afspraak staan bij Arthur. We zijn weer toe aan een ander zadel. Hopelijk nu een zadel waar we enkele jaren mee voort kunnen.


Ik zou jullie wel eens willen zien rijden!

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:12

@Bellatrix, je bent altijd van harte welkom om eens langs te komen. Ik woon alleen wel in een beetje een uithoek hahaha kop van Noord-Holland.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:19

Oh. :')

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:16

Hahaha ja is niet helemaal om de hoek voor je geloof ik. Maar wie weet ben je een keer in de buurt ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:04

Ja, je weet maar nooit. :D

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:25

Fijn Lucky dat het zo goed ging.
Met mijn hengstige merrie ging ik naar buiten. Ondanks dat het een buitenrit was, zijn we aan het werk gegaan. Op de heenweg erg afgeleid. Gelukkig op de terugweg ging het veel beter. Alleen mevrouw wil het liefst snel, sneller, snelst. Dus hebben even een tijdje de jog afgewisseld met een gewone draf. Dat vindt ze zo moeilijk!

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:41


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:46

Netjes! Ik heb toch mijn filmpje maar ingestuurd. Gewoon voor de score. Die 5 euro.. :+

Marlies als je naar Lucky gaat, kan je onderweg even bij ons stoppen *\o/* _/-\o_
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:48

Haha! Als we weer mogen kan ik misschien een dagtocht maken langs een aantal. Met Yessica op sleeptouw ofzo. :Y)

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:52

Bellatrix schreef:
Haha! Als we weer mogen kan ik misschien een dagtocht maken langs een aantal. Met Yessica op sleeptouw ofzo. :Y)


Jaa en dan Gorkum ook **\O/** de grote rivier met strandjes is niet ver 8-)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:53

Wat leuk om al die verschillende trainingsschema's te zien. Wonen jullie dicht bij je paard?
Jullie zijn er echt vaak.

Die filmpjes zijn ook leuk, goed dat je daarmee aan de slag gaat GJ want eigenlijk is buitenrijden zo leuk, maar dan moet je wel een beetje relaxed op je paard kunnen blijven zitten.
Dat barrelracen.. vet! volgens mij vinden paarden dat ook echt super leuk om te doen, maar ik denk ook dat het veel technischer is dan dat je er zo vanaf ziet.

Luckyreiner wat goed! heerlijk om zo'n paard te hebben die het allemaal wil en kan leren.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:57

justkid schreef:
Wat leuk om al die verschillende trainingsschema's te zien. Wonen jullie dicht bij je paard?
Jullie zijn er echt vaak.

Die filmpjes zijn ook leuk, goed dat je daarmee aan de slag gaat GJ want eigenlijk is buitenrijden zo leuk, maar dan moet je wel een beetje relaxed op je paard kunnen blijven zitten.
Dat barrelracen.. vet! volgens mij vinden paarden dat ook echt super leuk om te doen, maar ik denk ook dat het veel technischer is dan dat je er zo vanaf ziet.

Luckyreiner wat goed! heerlijk om zo'n paard te hebben die het allemaal wil en kan leren.


het is ontzettend veel techniek, heb ook veel clinics gevolgd voordat ik ermee aan de slag ging.
lito geniet ontzettend van de snelheid, pleasure etc is niks voor hem (ja voor even) maar als ik dat te lang train word die boos :P

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:14

Bellatrix schreef:
Haha! Als we weer mogen kan ik misschien een dagtocht maken langs een aantal. Met Yessica op sleeptouw ofzo. :Y)


Jaaaaaa fotoroadtriipppp

In principe kunnen wij ons heel goed aan de 1,5m houden.
Afbeelding

Het veulen dat ik gisteren fotografeerde alleen niet

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:23

*\%/*

Omg dat veulen... Ik wil er eeeeeeen!!!

Mama Joy... Hoe tof zou dat zijn <3

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:55

Ik zeg doen :D

Mijn buffel vandaag... ik vraag me toch af waar in godsnaam die helft smalle bwp naartoe is gegaan :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:07

LR waar in de kop van Noord Holland woon je?
Ik ga hopelijk binnenkort weer eens naar mijn tante in Den Helder.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:31

Ik woon in Middenmeer (Wieringermeer vlakbij Medemblik, tussen Microsoft en Google in hahaha)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:39

Oh bekend terrein, ik kom oorspronkelijk uit Enkhuizen :)
Maar waar train je dan?

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:58

Enkhuizen is inderdaad niet ver hiervandaan. Ik train thuis of bij mijn trainer is Beets maar hij heeft maar een kleine bak. We hebben ook een tijdje bij De Wiron in Hippolytushoef gereden, daar is de bak ook niet ideaal maar is te doen.
Nu ben ik zelf lid bij de Noorder koggenruiters voor als het slecht weer is maar ook voor de bodem hoef ik daar geen lid te zijn, deze is ook niet geschikt voor de reining helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:06

Ik ben ooit in Beets geweest voor een stalshoot.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:26

Ow wat leuk bij v dijk?