[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:50

Gefeliciteerd Cbarrelracer *\o/*

Lekker GJ, zo fijn als het zo lekker gaat en ze dingen ineens goed oppikken hè? :)

Ik denk ook dat dit jaar puur een trainingsjaar wordt voor iedereen, misschien maar beter ook met die corona want daar zijn we voorlopig nog niet vanaf denk ik := Voor veel wedstrijdpaarden ook wel, die zullen nu niet van wedstrijd naar wedstrijd gezeuld worden en hoeven nu niet constant op het hoogste niveau te pieken. Als ik zie hoe hard 2, 3, 4 en 5 jarigen soms moeten werken en dat er dan uit voorzorg al wordt ingespoten met van alles zodat ze niet stuk gaan :n Die kunnen nu, hopelijk, met wat meer beleid opgeleid worden.

Ik ga vanmiddag weer lekker naar stal, eens kijken hoe de pet van meneer erbij staat :D

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:20

Het is inderdaad te hopen dat de deuk een beetje van de ketel is boor veel sportpaarden.

Veel plezier Noisy, hier waait het flink, Joy was vprig jaar nog een beetje itchy als het zo waaide :):)

Vandaag is haar vrije dag. Er gaat niemand. Maar ze staan nu 12 uur op het land, dus ze heeft ook niemand nodig :+ . Ben wel vergeten bakjes klaar te zetten, dus dat is wel kak. Staleigenaar voert dan een hand stalbiks. (Krijgt ze normaal okk, met gluco+msm, biotine en een handje gras) één dagje overslaan kan geen kwaad.

Overigens maak ik de gluco en de msm op en stop ik met die supplementen. Ze is jong en zou het gewoon zelf moeten kunnen. Ik wil bloed laten trekjen om te kijken of ze iets mist, maar daar twijfel ik nog over.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:30

Waarom supplementen Gimme_Joy? Had ze dat nodig?

Ik doe eigenlijk nooit iets extra, ze krijgt hooi en brokjes van vitalbix
Vandaag heeft Elsie ook vrij, ben benieuwd of ze dat ook vindt of dat ik haar moet entertainen :')
ga zo even mesten.

Elsie vindt bakwerk onder het zadel heel erg stom, ik heb een topic gemaakt en fijne tips gekregen.
[WN-AM] Hoe train ik mijn jonge paard buiten. Ze vindt bakwerk stom.. Maar wanneer jullie ook nog ideeën hebben... graag.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:35

Biotine krijgt ze voor die dunne zool. Gluco ben ik gaan geven op aanraden van de osteo toen ze slecht liep. MSM had ik vorig jaar gewonnen en versterkt de werking van gluco. En aangezien we weer opbouwen na 6 weken stilstand is dit een fijne ondersteuning. Maar zodra het op raakt ga ik afbouwen. :)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:33

Biotine heeft ze in principe ook niet meer nodig nu ze weer op het gras staat.

Ik ga even in je topic spieken justkid :D

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:39

CBarrelracer: Jij ook gefeliciteerd! *\o/*

Gimme_Joy: Fijn zeg dat Joy het zo goed doet! :D Toppertje. *\o/*

justkid: Ik lees mee in jouw topic. Ik heb namelijk net hetzelfde met Aliaa. :) Nu staat de Akhal Teke er wel om bekend bakwerk oersaai te vinden en een hekel te hebben aan herhaling, maar alsnog. :+

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:08

_O- _O- _O-

Voor iedereen die bang was voor onze concurrentie:

Wij zijn er gister achter gekomen dat we een foutje in het trail pattern hebben gemaakt... (naja ik nam het pattern klakkeloos van een stalgenootje over). Dus dat betekend dat we nu al weten dat we een 0-score krijgen :')

Wat een stelletje idioten zijn wij! |o _O-

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:39

Wat was het foutje?

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:42

Woensdag had ik de osteopaat langs laten komen, dus gisteren en vandaag haar even gelogeerd. Morgen gaan we er weer op en verder trainen. Volgens de osteopaat zag het er goed uit. 6 maanden geleden was Er ook geweest. Ze merkt wel dat ze er beter uit ziet dan de vorige keer. Dus we zijn goed op weg! *\o/*
[ img ]

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:49

Fijn Lieke! *\o/*

We stonden op het verkeerde moment stil in het vierkant. >;) :roll:

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:03

Fijn Lieke :)

Het ziet er wel heel mooi uit hoor Gimme_Joy heel beheerst en braaf.
Ik zou dan zo de neiging hebben om nog even een gek dansje te doen op het einde *\%/*

Zo zat ik gister op mijn paard (ja ze is klein ik denk 1.40)

[ img ]


[ img ]

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:19

Dankje! :D

Haha dit voelt als ponykamp! *\o/* Pennieeeee <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:04

Wow! Ze is idd niet groot! :+

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:14

Je snapt niet hoe zo'n personality in zo'n maatje past :')

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:51

Citaat:
Je snapt niet hoe zo'n personality in zo'n maatje past :')


Ha ha, nou hier ook 1 van 1.45 met een ego van 1.85 hoor :+

Jullie gaan inderdaad hard, maar ik lees het met plezier hoor :j

~Turbohoof Solutions ~

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:59

Gimme_Joy: Oh nee, dat is echt balen... -O-

Lieke565: Doe zo voort! :D

justkid: Klein maar dapper! :))
Zal net zoals bij Chihuahua's zijn zeker? Klein, maar karakter voor 10. :')

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:35

Wat jammer GJ dat je de pattern verkeerd hebt gedaan, zag er wel netjes uit. Maar je kan pas dit weekend inleveren toch? Misschien kun je het een keer opnieuw doen?

1.40m is inderdaad niet groot Justkid. Maar vind haar niet mega klein tonen hoor.
Ik was ook bang dat Lucky klein zou blijven. bleef ook erg lang rond de 1.45 hangen. Maar hij is ondertussen lekker door gegroeid, twee maanden geleden heb ik hem nog een keer gemeten en toen was hij 1,53m :D

Wij hadden vandaag even een spannende dag. Onlangs haalde ik Lucky van het land met een dik spronggewricht, liep niet kreupel gelukkig. meteen gaan koelen, rust etc. en na een paar dagen was de zwelling al een stuk minder. Echter bleef er wel nog wat vocht achter. Hij heeft geen pas kreupel gelopen maar toch maar de dierenarts gevraagd om er eens naar te kijken. Ook zij constateerde dat hij niet onregelmatig liep, de zwelling was ook niet extreem maar er zat nog wel een beetje vocht. Ik kreeg als advies om toch een foto te laten maken. Het kan zijn dat bij een flinke verstapping er wat botfragmenten los zijn gekomen en voor irritatie zorgen.
Vandaag was dan eindelijk de dag dat hij op de foto mocht. uiteraard is sinds een paar dagen de zwelling nog verder afgenomen maar wil toch liever zekerheid. Ik was ondanks dat toch behoorlijk zenuwachtig. Je weet natuurlijk nooit wat ze gaan vinden ondanks dat hij niet kreupel loopt. Bij de kliniek heeft de dierenarts eerst nog een buigproef gedaan waar hij gelukkig glasrijk doorheen kwam.
Daarna op de foto en ook de foto's zagen er super uit dus geen losse botfragmentjes etc. *\o/* Gezien de zwelling nog maar minimaal is, mag ik de training weer rustig gaan op pakken van de dierenarts.

Ik kreeg ook nog het compliment van de dierenarts dat Lucky er ontzettend goed uit zag. Niet te dun of te dik en super mooi en gezond in zijn vacht. {:}

Vanaf morgen gaan we maar weer rustig aan de gang maar wat een opluchting om te weten dat er in iedergeval geen bot stuk is.

CR Wimpys Cowboy Gun

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:48

Wat een opluchting LR *\o/* blijft spannend foto's maken en dan vooral de uitslag. Gelukkig alles goed.

De moeder van Elsie is nog een stuk kleiner, maar de vader weet ik eigenlijk niet, ik denk dat die wel wat groter is.
Kid was 1.50 en dat vond ik groot zat. En ik vind Elsie echt wel een fijne maat hebben. Ze is in ieder geval erg breed. Misschien groeit ze nog wat maar haar botten waren al aardig dicht allemaal, dus ik denk dat ze wel zoiets blijft.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:03

Ow wat fijn LR! *\o/* Inderdaad altijd spannend. Heb je hem ook laten keuren?

Ik heb Joy afgelopen februari rondom op de foto laten zetten en ze is goedgekeurd voor de sport. Heel blij mee. Maar inderdaad heb ik de nacht ervoor best slecht geslapen :+

Overdoen zou kunnen, maar de binnenbak wordt nu verbouwt en dat betekend dat we alle spullen moeyen sjouwen naar de buitenbak. Daar heb ik geen in zin :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:44

Gimme_Joy schreef:
Ow wat fijn LR! *\o/* Inderdaad altijd spannend. Heb je hem ook laten keuren?

Ik heb Joy afgelopen februari rondom op de foto laten zetten en ze is goedgekeurd voor de sport. Heel blij mee. Maar inderdaad heb ik de nacht ervoor best slecht geslapen :+

Overdoen zou kunnen, maar de binnenbak wordt nu verbouwt en dat betekend dat we alle spullen moeyen sjouwen naar de buitenbak. Daar heb ik geen in zin :+


Nee ik heb hem nu niet helemaal röntgenologisch laten keuren. Hij heeft verder geen 'mankementen' hahaha en ik wil hem niet verkopen dus het heeft geen zin om hem weer helemaal te laten keuren ofzo.

Wel super fijn om te weten toch dat Joy goedgekeurd is voor de sport, is toch altijd spannend hahaha.

Hahaha ik snap dat jullie geen zin hebben om alles te verslepen naar de buitenbak. Dat is het nadeel van trail, je moet zo veel klaar zetten.

Volgende week staat reining op de planning. Ik ga kijken of ik mee zal kunnen doen. Mijn bak is helaas niet helemaal op en top om een stop te maken maargoed er zullen meer mensen daar problemen mee hebben.

CR Wimpys Cowboy Gun

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:51

Wij hebben ook geen reiningbodem. King kan wel stoppen maar niet glijden want hij heeft geen plates en we hebben een normale bak.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:18

Gimme_Joy schreef:
Fijn Lieke! *\o/*

We stonden op het verkeerde moment stil in het vierkant. >;) :roll:
[ Video ]

Ziet er wel goed uit. Nog nooit zoiets gezien.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:23

Luckyreining wat fijn dat het niks is behalve vocht. Succes met trainen.

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:30

Ik ben ook aan het denken om mee te doen met de reining :)

Morgen eerst even ander bitje uitproberen, Gentle houdt ineens rechts z'n bit vast en dus trainster even gecontacteerd... die zei dat ze dit wel verwacht had en dat mijn huidige snaffle shank net te recht en te lang is dus n stalgenoot heeft bij Adje n ander bitje voor mij meegenomen.

Uitproberen of dat werkt en m'n snaffle in m'n hoofdstel zetten zodat manlief ook aan het rijden kan, die mag van mij nog niet op snaffle shank _O-

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:25

Zo op snaffle shank is ook nog geen must toch qua leeftijd en wedstrijden? :D

LR wat een opluchting ! Gelukkig. Altijd spannend zo’n uitslag. En mooie complimenten :D

JK Elsie is echt een ukkie! Maar ze misstaat je zeker niet.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers