[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:14

Het ziet er fijn uit zeg!
Ik zit een beetje in de meeleeshoek, maar vind jullie berichtjes over wedstrijden en rijden etc er leuk! Het ontbreekt me soms aan tijd om te reageren, sorry.

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:17

Ik heb dat ook hoor, Achterom. Dan wil ik ergens op reageren maar dan is het alweer pagina's verder, dat is ook zo achteraf dan.
Maar ik lees alles mee en ik vind het leuk dat het zo'n actief topic is.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:05

Noisy wat een heerlijk filmpje! Rudi doet echt zijn best, wat een heerlijk paard! <3

Yed LR! Onze jonkies gaan goed! *\o/* (naja jullie gaan beter, maar jullie zijn ook van een ander niveau dan wij met ons houtje touwtje aanpak := )

Gaaf Sevke! Het zijn er niet veel die een Haidas hebben (of hebben gehad) de fokster van Joy heeft er vorig jaar ook weer eentje gekocht.

Gisteravond de in-hand trail opgenomen! *\o/* Hier wat filmstills:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Sowieso een "kloenk" gehoord, maar al met al deed ze het voor een eerste keer weer superbraaf. (Ze liep de hele tijd scheten en boeren (ja echt) te laten... zal vast door het all you can eat lopend buffet komem van die dag >;) := ) op een gegeven moment deed ze in de proef haar kop omhoog en liet ze een boer. Dus daar zulen we ook wel aftrek voor krijgen :')

Het ziet er in ieder geval uit alsof we erbij horen, dat is al de helft haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:42

GJ ja we gaan goed zo met onze jonkies. Jullie doen het toch ook super, ik zie geen houtje touwtje aanpak hoor bij jullie. Volgens mij pak je alles super aan me Joy. Je hebt er goede begeleiding bij. Dat is al ontzettend belangrijk. Ik red het ook niet zonder hulp van mijn trainer. Ik baal er alleen van dat we niet meer beschikken over een goede rijbaan met reining bodem. Hierdoor blijven we nu hangen op de stops omdat ik die niet kan oefenen. Daarom wel weer leuk om een keer de ranchriding uit te proberen. De andere onderdelen heb ik helaas echt niets mee.
Jullie zijn lekker allround dat maakt het wel ontzettend leuk en afwisselend en mogelijk op vrijwel alle bodems.

CR Wimpys Cowboy Gun

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:09

Dankje. Het voelt af en toe zo :+ . Als ik zie hoe ver jullie als zijn bijvoorbeeld haha :D

Ik heb Joy ook niet gekocht met de insteek haar als sportpaard op te leiden. Maar ze heeft meer talent dan ik had verwacht uit de combi bloedlijnen.

Allround was inderdaad wel mijn insteek vanaf het begin. Ook om te kijken wat zij het leukst vindt. Tot nu toe heb ik nig niet iets gevonden wat ze prut vindt, dus we gaan lekker door. Reining doen we nog helemaal niet. Daarvoor vind ik haar te jong. Ik wil eerst dat ze sterker wordt voordat ik begin aan spins en stops. Al heb ik het idee dat ze best een harde stopper kan worden met die giga achterhand. Nadeel is wel haar grootte. Vraag is of ze wendbaar genoeg is. Maar we zullen zien! :j

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:11

Wat doen jullie het allemaal goed! Joy vind ik ook zo'n leukerd :D

Sevke, thanks voor de tips! Ga ermee aan de slag.... heb net n frontriser kunnen lenen van stalgenoot dus morgen ga ik die even gebruiken.

Gister onze 1e les thuis gehad en heerlijk gereden, wat technische dingen opgepakt zoals buitenschouder begrenzen want hij wandelt nog graag over z'n buitenschouder weg. Waren beide moe en voldaan... morgen nog n lesje en voorlopig gaan we elke dinsdag en donderdag thuis lessen en 1x in de maand op locatie bij trainster lessen...

Ben al minder met m'n handen hoog bezig maar achterwaarts is niet Gentle z'n favo ding en moest dat dus op deze manier oplossen... gister met de les al wat minder met hoge handhouding gereden en kan m steeds iets losser laten dus zolang er vooruitgang in zit ben ik tevreden.

Hoeft gelukkig niet allemaal al perfect te gaan want voorlopig hou ik hem toch nog lekker thuis... eerst km's maken en dan mss volgend jaar eens richting shows kijken.

Wie weet zijn de online dingen over n paar weken ook wel iets voor ons om te doen :)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:14

Dankjee! *\o/*

Hoe vaak rijd je Gentle CL? Ik metk aan Joy dat ze als we 2 dagen achter elkaar rijden op dag 3 echt even moet uitpuffen. :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:22

Jullie gaan inderdaad echt hard. Ik lees alles mee maar kan niet altijd reageren.

Rudi doet het echt superknap zeg! Wat een braaf jonkie zo!
JK ik vind dat je het met Elsie juist heel slim oppakt, zo eerst lekker makkelijk worden buiten, km's maken en balans ontwikkelen voor het verdere werk :D
Plus ik ben jaloers op jullie omgeving _O-
Ik blijf van plan om ooit jullie kant op te komen als ik lef heb gegroeid :+

Ziet er leuk uit de in-hand trail! Joy doet het goed!

Ik merk dat met Rock ook, die heeft na twee dagen ohz wel even genoeg gehad haha. Die houdt van afwisseling. Ik ben hem nu wel aan de dubbele lijnen goed verder aan het oppakken. Hij loopt nu 2x per week aan de dubbele lijnen en 3 tot 4 keer ohz.
Zaterdag weer op het land!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:28

Ahh tenks y'all <3 ik probeer ook echt alles zo stressless mogelijk te doen en het is fijn om terug te horen dat het er ook zo uitziet.
Goede begeleiding is zeker belangrijk, op alle niveau's. Je kunt zelf best veel voelen maar iemand die vanaf de grond meekijkt ziet vaak net weer andere dingen.
Zodra ik met Rudi straks een beetje fatsoenlijk rond kan sturen in de rijbak dan ga ik gelijk een les plannen bij Wendy :j

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:50

Gentle is gewend om 5 dagen achter elkaar te werken.... die is juist op dag 1 moe _O-

Nu thuis werkt hij 2 dagen (ma 15min trainen, din 30min les, 1 dag vrij, 2 dagen werken (don 30min les, vrij 15min trainen) 1 dag vrij en dan op zondag gaat hij met manlief rustigaan richting het bos hobbelen...

Dan ga ik jouw en Rudi nog wel n keer tegenkomen Noisy <3

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019


Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:32

Lagonda: Oh, heerlijk met je paard spetteren in het water! <3
Grappig dat hij bang is voor golven maar verder zelf lekker gaat spetteren. _O-

LuckyReining: Wauw, wat goed zeg! Gefeliciteerd! *\o/*

Tucktuck: Jij ook proficiat! :D

Ik vind die online wedstrijden echt een super tof idee. :)) Hopelijk blijft dit bestaan na de corona. :o

Lieke565: Criollo's komen in vele kleuren/aftekeningen voor. Maar ook de 'gewone' bruine komen voor natuurlijk. : :j
Bij de fokkerij waar ik Naranja gekocht heb, zijn ze heel blij met die gewoontjes, omdat ze die niet zo vaak zien. :D

Noisy: Rudi doet het goed zeg! +:)+ Lijkt lekker ontspannen.


Gimme_Joy: Joy gaat goed zeg! :D Op het boeren en scheten laten na dan. :')
Ik heb nog nooit een paard weten boeren... _O-

CubaLibre: Klinkt alsof jullie een goede les gereden hebben!

Ik word zo jaloers als iedereen heerlijk gereden heeft. :') Het kriebelt om ook aan de slag te kunnen gaan. :=

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:50

Ohja ik was vergeten te reageren op jouw prachtige criollo <3 wat een plaatje joh!
Ik vind het fantastische paarden, heb kennis met ze gemaakt bij dezelfde fokker. Echt, heel bijzondere dieren. Ik zei al: mijn volgende wordt ook een criollo :D

Echt een aanrader trouwens om na de Corona tijd eens een rit te doen bij die mensen. Mooie omgeving en dus geweldige paarden!

[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:00

Ik heb vorige zomer op dezelfde Criollo gereden! :D Hoewel die eigenlijk een Mestizo (kruising) is.
[ img ]

Zeker een aanrader om te gaan rijden! Ik wacht nog steeds ongeduldig af om terug te mogen gaan. :))

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:24

Haha ja, ik vond hem wel onwijs leuk. Wat een enorm paard :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:26

Jaaa Bombay, echt mijn favoriet <3 <3 <3 wat een heerlijk beest is dat zeg

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:28

Ik wil ook nog een keer die rit maken hoor!!

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:31

Zodra alles weer mag zal ik weer eens een rit organizeren :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:32

Ja leuk! :):)

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:19

Gimme_Joy ooh chips, ik moet tegen jou met in hand trail :') _O- Ziet echt supergoed uit! +:)+

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:20

Bombay, dat was zijn naam! Ik zat met Bombi in mijn hoofd maar het klopte niet helemaal. :')
Ik ben ook kandidaat om mee te gaan. *\o/*

Leo
Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:37

Bombi is zoals hij het zelf uitspreekt :') althans, zo versta ik het altijd :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:35

tuija_r schreef:
Gimme_Joy ooh chips, ik moet tegen jou met in hand trail :') _O- Ziet echt supergoed uit! +:)+


Dankje haha maar foto's zeggen niet zoveel he :o . Het is geen winnende proef gok ik :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:18

Ik lees nog steeds mee, maar jullie gaan inderdaad hard!

Hoi GJ! Zie Joy ook geregeld op FB voorbij galopperen :D

Training van Quiz staat op een laag pitje nu, erg jammer, maar de situatie is wel echt heftig met die gekke corona, dus dat is dan maar zo. Zou zo maar kunnen dat dit hele (reining-) seizoen komt te vervallen.

Hij heeft nu een lekkere wei en de zon schijnt, dus hij vindt het allemaal dik in orde :D

CBarrelracer
Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:22

kom weer uit me meelees hoekje, heerlijk om al die buitenrij foto's te zien.
zelf meegedaan aan de ranch riding van the cowgirls en dacht laat ik gewoon gevorderd starten kijken of dat lukt en wat daaruit komt, vandaag als 3e geëindigd, ben ontzettend trots op jetalito <3 <3

equissage pulse: CS Equine Services on facebook & instagram
lessen: Dutch Barrel Ranch on facebook & instagram

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:30

My_Little_P schreef:
Ik lees nog steeds mee, maar jullie gaan inderdaad hard!

Hoi GJ! Zie Joy ook geregeld op FB voorbij galopperen :D

Training van Quiz staat op een laag pitje nu, erg jammer, maar de situatie is wel echt heftig met die gekke corona, dus dat is dan maar zo. Zou zo maar kunnen dat dit hele (reining-) seizoen komt te vervallen.

Hij heeft nu een lekkere wei en de zon schijnt, dus hij vindt het allemaal dik in orde :D


:wave: Ja tis wat he. Geeft mij wel de gelegenheid Joy lekker rustig op te leiden tot ons (echte) showdebuut in 2021 :D

Lekker bezig Celine! +:)+

Vandaag heb ik ook heerlijk gereden *\o/* . Wijken krijgen we goed onder de knie, contra doet ze zo braaf. En zelfs heerlijk stofzuigeren bij een galopje (is niet de bedoeling, I know, maar wel gaaaf!) Heerlijk om het zo zelf te kunnen en ieder ritje is een feestje!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimvicious en 11 bezoekers