[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:49

Retjehorse leuk!!! Dan heb je echt een super paardje! Moet nodig weer een keer er langs heb de nieuwe locatie nog niet gezien. Maar ja ook weer wachten tot de tijd komt dat het weer kan en mag

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:22

Retjethorse schreef:
Ja, ik heb iets met speciale rassen haha. Zo heb ik er nog een aantal op mijn lijst staan die me aanspreken, maar we kunnen niet alles kopen. :')
Vooral het karakter sprak me bij beide rassen erg aan. Ik heb het wel voor de eenkennige types. :))

Haha I feel you, ik heb twee lipizzaners; 6-jarige westernpaard in opleiding en een jaarling. Zoveel als ik weet, ben ik de enige in Nederland die western rijdt met een lipizzaner. Als het niet klopt, hoor ik het graag! ;) Ze zijn namelijk prima westernpaarden: correct gebouwd, sterk, compact, wendbaar en zeer intelligent :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:43

Een Spaans paard in westerntuig vind ik zo mooi!! :+:

Kijk nou hoe knap! <3
[ img ]

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:20

Bellatrix schreef:
Een Spaans paard in westerntuig vind ik zo mooi!! :+:


Let op, hier komt de lipizzaner info bank. _O- Lipizzaners zijn namelijk geen Spaanse paarden, dit hoor ik vaak gezien dat Lipizzaners bekend zijn vanuit de Spaanse Hofrijschool. Lipizzaners komen oorspronkelijk uit de Habsburgse keizerlijke hofstoeterij "Lippiza", nu bekend als Lipica in het huidige Slovenië. Er zit wat Spaanse bloed in, maar ook Kladruber, Frederiksborger en Arabier.

Historisch gezien is de lipizzaner erg bijzonder ras, voor diegene die interesse heeft: https://www.bokt.nl/wiki/Lipizzaner

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:23

Sorry!! _O-

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:25

Ik ken nog iemand die met lippizaners western rijdt, maar ze is inmiddels 58. :')

Vind ze waanzinnig mooi en hebben zoveel karakter in hun uitstraling ook.

Akhal Teke heb ik geen ervaring mee maar hoor vaak dat ze erg vriendelijk zijn. Vind het wel een erg interessant ras!

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:52

Akhal Teke en Criollo <3

Ik kom voorlopig even niet van m'n blauwe wolk af denk ik... heerlijk even gereden met Gentle vanmiddag en met n big smile op en afgestapt ondanks dat meneer toch wel wat aan het uitproberen/puberen is wat resulteerde in n meningsverschil en n mini bokje _O-

Ander pad erop gelegd en goed aangesingeld en mijn zadel klapperde veel minder dan gister dus ook dat is weer (voor even) gefikst :D

2 stand foto's gemaakt:
[ img ]
[ img ]

En steeds breder wordende hals ook:
[ img ]

En 2 rijfoto's:
[ img ]
[ img ]

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019


Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:51

tuija_r: Leuk dat jullie met Lipizzaners western rijden, die zie je ook niet vaak! :))
Je ze het een Akhal Teke niet geven omdat ze zo lang zijn, maar ze zijn ook verdomd wendbaar. _O-

Bellatrix: Ik vind King zo charmant met dat grijs boven zijn ogen. <3
En erg fijn dat je eindelijk een bijrijdpaard gevonden hebt dat bij je past! +:)+

hoikimmmy: Mijn ervaring met de Akhal Teke is dat ze inderdaad vriendelijk zijn. Ook naar vreemden toe, al zullen die niet alles kunnen/mogen zoals ik en mijn moeder dat kunnen met mijn merrie. Wel hebben ze een sterke eigen mening en als ze iets niet leuk vinden, laten ze dat duidelijk merken. :') Dan is ze niet zo vriendelijk, maar ze blijft wel braaf. :D Als blikken konden doden hihi... :o
Het enige waar ze echt niet tegen kunnen, is een harde hand. Dan kunnen ze gevaarlijk worden.

CubaLibre: Fijn dat Gentle het zo goed doet zeg! Zelfs terwijl hij pubert doet hij zijn naam eer aan. <3
Hij ziet er goed uit. :))

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:03

Retjethorse,
Zijn wel gevoelig en hebben een voorkeur dus nou dat mag ook wel. Klinkt ook wel wat als mijn merrie. En ik herken het ook wel wat in de lippi van mijn kennis terug.
Maar vind een Akhal Teke inderdaad wel een type paard dat heel goed weet dat ze knap zijn. :')

Cubalibre,
Gentle is echt heel knap! Mooie standfoto's ook. En vind de pad ook erg leuk ik hou wel van blauw. Meningsverschillen horen erbij zo nu dan, fijn dat je zo op je wolk zit!

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:09

Welkom terug Retje :D ik vind akhal teke’s echt onwijs gave, bijzondere paarden. Leuk dat je de western kant wilt gaan opzoeken met je twee bijzondere typetjes.

Tuija- bij de wran rijden de zusjes van Leeuwen met grote koudbloeden en niet onverdienstelijk dus alles kan wat mij betreft.

Fijn dat je zo blij bent CL :D Gentle doet het toch maar braaf. Hij is heel mooi <3

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:28

Sicayes schreef:
Tuija- bij de wran rijden de zusjes van Leeuwen met grote koudbloeden en niet onverdienstelijk dus alles kan wat mij betreft.

Ik zag hun filmpjes op de fb pagina van The Cowgirls, echt respect! +:)+ Zag super uit, zo licht en gehoorzaam.

elsa91
Berichten: 442
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:35

Gimme_Joy Joy glimt mooi en gras is ook belangrijker dan poseren
Retjethorse wat een leukerds heb je, bijzondere rassen ken ze persoonlijk beide niet
Bellatrix lekker dat je zoveel kan rijden deze week en heerlijk schoon zo! En ook al zo lekker glimmend paard
Mooie foto's Cuba Libre en lekker op je wolk blijven genieten!
Vandaag gewandeld met Amy en foto gemaakt, doe ik nu elke maand om te kijken hoe ze veranderd. Ik zie haar zelf dagelijks dat ik het verschil bijna niet opmerk maar hier werd ik toch wel even blij van!
[ img ]

YintheeJarig
Amadeus <3
Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:42

Heerlijk justkid!

Het buiten rijden mis ik soms toch ook wel hoor :j

Joy ziet er goed uit hoor G_J! Hoe oud is ze nu?

Retjethorse, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Goed bezig geweest Marlies, keurig paddockje +:)+

Fijn dat je een simpele oplossing hebt kunnen vinden voor het zadel CL! En lekker is dat als je met zo'n goed gevoel van je paard stapt!

Bo en ik vandaag ook weer fijn kunnen rijden <3

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:15

Retjethorse schreef:
tuija_r schreef:
Leuke paarden Retjethorse, welkom terug! :wave: Bijzondere rassen, ik ken niemand met een Akhal teke of een criollo. Hoe ben je bij western gekomen?
Dankjewel! :D
Ja, ik heb iets met speciale rassen haha. Zo heb ik er nog een aantal op mijn lijst staan die me aanspreken, maar we kunnen niet alles kopen. :')
Vooral het karakter sprak me bij beide rassen erg aan. Ik heb het wel voor de eenkennige types. :))

Ik heb het western rijden altijd al fascinerend gevonden. Ten eerste vind ik het tuig echt super stoer staan. :') Goed, dit is niet meteen de reden om over te stappen, maar de hele sfeer rond western komt relaxter over ofzo. Niet het geruk en gepluk zoals bij veel Engelse ruiters gezien wordt. De gedachtegang achter deze manier van rijden sluit aan bij hoe ik wil rijden met mijn paarden.

candalisa schreef:
Wat leuk rietje horse! Wat een knappe Criollo Komt ze toevallig bij trojano vandaan?
Toevallig wel! :D

Bellatrix schreef:
Die Criollo is super knap!! :+:

Ik heb de paddock gemest.



[ [url=m/eaDotA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankjewel! Ik zie dat soort aftekeningen erg graag. <3

Die paddock ziet er super netjes uit! :)) Goed gewerkt. :P


Al heel lang alles trouw aan het meelezen en in het begin reageren. Reageer ik nu dus eventjes weer. Bij mij op stal staat ook een criollo. Daar rijdt ze ook western mee.
Wat leuk dat (bijna) iedereen zo gericht is op online wedstrijden.
Wij zijn trouwens ook lekker bezig met het rijden. Morgen komt na een half jaar de osteopaat. Helaas les ik sinds de corona crisis niet meer. Maar train nog wel. Gister een filmpje gemaakt. Er zitten mooie stukken bij, maar het is moeilijk om mezelf te trainen, dus helaas ben ik bij sommige punten achteruit gegaan. Daar gaan we weer aan werken.
Maar we genieten natuurlijk ook van de natuur. Vandaag gaan Zyra en ik een buitenrit maken met een stalgenoot.

[ img ]

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:18

elsa91 schreef:
Gimme_Joy Joy glimt mooi en gras is ook belangrijker dan poseren
Retjethorse wat een leukerds heb je, bijzondere rassen ken ze persoonlijk beide niet
Bellatrix lekker dat je zoveel kan rijden deze week en heerlijk schoon zo! En ook al zo lekker glimmend paard
Mooie foto's Cuba Libre en lekker op je wolk blijven genieten!
Vandaag gewandeld met Amy en foto gemaakt, doe ik nu elke maand om te kijken hoe ze veranderd. Ik zie haar zelf dagelijks dat ik het verschil bijna niet opmerk maar hier werd ik toch wel even blij van!
[ [url=m/UEtE7x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit!

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:17

Gaaf Criollo's <3 . Mijn vroegere bijrijdpaard was een criollo X engels volbloed. Heel bijzonder paard. Echt hele toffe dingen mee gedaan. Helaas 4 jaar geleden overleden aan verstoppingskoliek :(
[ img ]
[ img ]

Knappe Amy <3

Tof buitenrijden. Dat is echt iets dat ik deze zomer wil gaan oppakken. Eerste stap is gezet: vrijdag komt Suzanne Taal ons helpen met het desensibiliseren op motorvoertuigen.

Dankjullie <3 Joy is net 4 geworden.

Gister wat schriktraining gedaan. Was erg leuk!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

YintheeJarig
Amadeus <3
Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:21

Ziet er wel uit alsof ze het nodig heeft en echt heel hard schrok ja _O-

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:30

Ja nee, dit soort dingen zijn altijd een tikkeltje saai. Dat zeil over hoofd vond ze niet grappig, maar meer omdat ze niets kon zien :+ Afgezien van een paar pasjes achteruit en een beetje wijken ging het verder erg op z'n Joys:

:')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:32

Yinthee schreef:
Ziet er wel uit alsof ze het nodig heeft en echt heel hard schrok ja _O-


Ik wilde net hetzelfde schrijven. :D

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:35

Ik vind Criollo's vaak van die stoere paarden met bijzondere kleuren.

@Gj, volgens mij kijkt Joy nergens meer van op hahaha. Ben benieuwt hoe ze zal reageren op motoren etc.
Ik heb het geluk dat mijn paddock voor aan de weg is en dat mijn paarden daar altijd al veel motoren en groot verkeer voorbij zien en horen komen. Ik ga regelmatig hier door de polder een rondje om en Lucky kijkt gelukkig niet meer gek op van die grote landbouwvoertuigen en luide motoren.

Een paar dagen geleden heb ik weer nieuwe foto's gemaakt van Lucky. 's avonds in het laatste avond zonnetje en bij zonsondergang. Pfff dat was wel even een uitdaging gezien ik geen hulp had hahaha. Maar ik ben blij met de resultaten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Mochten jullie meer foto's willen zien, ik heb een topic gemaakt:
[ITP] De uitdaging: zelf jong paard bij zonsondergang fotograferen

CR Wimpys Cowboy Gun

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:51

Gimme_joy, die is ook knap zeg en wat een leuke kruising ook. Mijn ervaring met engels volbloed is wel dat je ze echt voor je moet winnen.
Heerlijk als ze zo makkelijk zijn. Die van mij kan ik alles over haar hoofd heen trekken zolang ik er maar naast sta. := Als ik erop zit dan vind ze het minser leuk.

Lucky staat er mooi op! Ik vind het ook lastig hoor om alleen te doen. Vooral omdat ik zo'n merrie heb die liever chagrijnig kijkt en niet van gras weg kan blijven. :')
Vind die witte hoofdjes zo mooi maar mijn vriend vind het maar niks anders was ik ook voor zo 1 gegaan of een bonte.

Nou gister gewandeld en ze was heter dan heet begreep er niks van. Laatste keer rijden ging ook al niet lekker dus was behoorlijk gefrustreerd. Alles na gegaan wat ik fout kon hebben gedaan of dat ik misschien toch niet lekker genoeg in mijn vel zit. Kreeg ik vandaag een berichtje dat de zak voer leeg was... Ze kreeg van mij maar 2 handjes savonds en na trainingen of lange ritten wat extra. Verder staat ze op gras de hele middag en krijgt ze nog 3x hooi. Maar ze krijgt van hun dus een halve kilo savonds. := Die van mij voer je niet dik alleen maar heet dus ben blij dat ik dit nu weet. Was al helemaal bang dat het de verkeerde kant op ging tussen ons. :(

Heb zadel en hoofdstel alles verkocht, donderdag haal ik een billy cook pro reiner. Dus ben helemaal blij! Met zo'n zelfde zadel heb ik ook op haar proefgereden en zat echt super. Ben nu 32 weken zwanger dus kan rustig op zoek naar een hoofdstel en we doen het voorlopig maar even met wandelen, longeren en af en toe een klein rondje bitloos.

Leuk ook trouwens dat ik jullie hier dan zie praten over de proefjes van The Cowgirls en dat ik ze dan op facebook voorbij zie komen! In het najaar hoop ik weer mee te doen maar zijn er ook van hier meerdere die dan ook meedoen of is het te ver weg voor de meeste?

elsa91
Berichten: 442
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:33

Dankjullie
Haha die schriktraining met Joy, braaf paard! Is ze dat ook als ze van het erf af gaat? Of zijn diezelfde dingen dan wel eng?
Mooie foto's van Lucky! Leuk met die zonsondergang :)
hoikimmmy voor mij zijn die wedstrijden ongeveer een uurtje, dus ben het van het najaar van plan als we goed op weg zijn! Had ze nou de hele zak opgegeten?

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:34

@hoikimmmy, Thx! hahaha Lucky is ook ontzettend snel afgeleid enzo, heb ik hem eindelijk mooi scherp in beeld, draait hij zijn hoofd weer weg hahaha of komt hij richting de camera lopen waardoor je alleen een neus op de foto hebt.

Mijn vriend vond het overigens ook altijd erg lelijk een paard met een wit hoofd. Maar nu met Lucky is hij helemaal om. Ook door het geweldige karakter van Lucky. Mijn vriend is geen paardenliefhebber maar Lucky durft hij wel vast te houden en hij vindt het zo leuk dat het zo'n ondeugend paard is en tegelijk een onwijze sereniteit uitstraalt.

CR Wimpys Cowboy Gun

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:43

elsa91 schreef:
Dankjullie
Haha die schriktraining met Joy, braaf paard! Is ze dat ook als ze van het erf af gaat? Of zijn diezelfde dingen dan wel eng?
Mooie foto's van Lucky! Leuk met die zonsondergang :)
hoikimmmy voor mij zijn die wedstrijden ongeveer een uurtje, dus ben het van het najaar van plan als we goed op weg zijn! Had ze nou de hele zak opgegeten?


Leuk! Dan kom ik je dan vast tegen. :D
Nee ze voeren haar gewoon veeel te veel al een maand lang.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:10

hoikimmmy: Je slaat de spijker op zen kop! :D Ze weten verdomd goed dat ze knap zijn. En trots, maar ook oh zo snel beledigd. Maar ook wel vergevingsgezind gelukkig. :))

Gelukkig ben je te weten gekomen dat ze veel te veel voerden! En jullie beide maar gefrustreerd zijn omdat je paard heet is. :')

Sicayes: Dankjewel! *\o/*

elsa91: Ik heb even op je instagram gespiekt en je ziet al een mooi verschil hoor! +:)+

Yinthee: Top dat jullie lekker gereden hebben. :D

Lieke565: Leuk dat er bij jullie ook een Criollo staat! Heb je enig idee waar die vandaan komt? :)
Ik snap je wel hoor, dat het moeilijk is om verder te trainen zonder les. Dat is exact de reden waarom ik voorlopig niet meer op Aliaa wil stappen. Hopelijk kunnen we binnenkort terug les nemen!
Heerlijk buitenritje! <3

Gimme_Joy: Wauw, die is heel gaaf zeg! Ik hou van stippels... <3
Zonde zeg van die verstoppingskoliek. :(

En die schriktraining, Joy is not impressed... :')

LuckyReining: De uitdaging is goed gelukt! Prachtige foto's van de prachtige Lucky. :)) Ik vind hem zo knap met zijn donkere kleur, witte hoofd en prachtige blauwe kijkers... <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers