[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:19

Knappe Bandito <3

Gentle in mama's stal, had verwacht er meer moeite mee te hebben maar het tegendeel is waar.... het voelt goed en vertrouwd en ja er zullen echt nog wel tijden komen dat ik hoi Jill zeg en vervolgens Gentle zijn koppie uit t luikje zie komen maar dat is ook goed.

Morgen reageer ik uitgebreid op zoveel mogelijk mensen, nu ga ik mezelf n bokt/telefoon verbod geven, in bad en m'n bed opzoeken want mijn kaarsje is echt op... last van m'n rug en fikse hoofdpijn, toch n beetje spanning gehad vandaag ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:36

Lon, wat fijn dat hij thuis is! Hij ziet er echt goed uit hoor!! Lekker van hem genieten.

Yes, wat een mooi compliment van de eigenaresse!! Top dat je houding vooruit gaat! Zei ik toch?!

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:22

Gimme_Joy schreef:
Nou bond het eigenlijk wel lekker gaan zo :)) :')

Hey LR! Long time no see! :D wat gaan jullie lekker zeg! *\o/*

Zonde Celine, dat je niet mee kan doen. Ik ben zo blij dat onze staleigenaresse zelf western rijdt. Alles is aanwezig. Net deze foto gemaakt: man dat is toch lekker rijden! We krijgen de komende weken een nieuwe bodem! *\o/*
[ [url=m/c8N6db.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wahahhaa Leo := . Wat had ik graag the moments befoee gezien :')

Kijk nou! Wat heb ik toch een lekker peerd <3
[ [url=m/Yh1k3J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UJ8t6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thx!
Ja is een tijdje terug, was erg druk op mijn werk, veel aan het fotograferen, Lucky trainen en dan thuis druk aan de klus etc.dus even geen bokt tijd gehad haha. Maar heb af en toe we mee gelezen hier hoor maar jullie gaan zo snel als ik een week niet kijk zijn er weer 10 pagina's bij! :=

Maar Joy pakt het ook super op, zag jullie inzendingen van de wedstrijden bij de cowgirls voorbij komen, ziet er echt goed uit. Ze is ook ontzettend mooi uit gegroeid.


@CBarrelracer
Goed bezig Céline, ziet er netjes uit toch, voorwaarts maar wel constant en ontspannen.

@cubalibre
Wat is Gentle mooi geworden zeg. Fijn dat hij nu thuis staat, kunnen jullie lekke verder trainen. Veel plezier in ieder geval!

elsa91

Berichten: 443
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:15

Zo jullie zijn weer hard gegaan.
Even bijleespost van de laatste pagina
@ jumpyhorse wat een snoesje! Benieuwd hoe die uitgroeit
@ Leo haha wat een grapjas, in elk geval relaxed staan naast de gekkigheid
@ MissYvette4u leuk hopen dat je fijne feedback terug krijgt
@ Sandra_H ik ben er ook erg blij mee, voor nu oefenen maar hoop over een paar maanden toch ook wel wat in te sturen als we wat gecontroleerder samen rijden.
@ CBarrelracer ik wist niet eens dat jij ook wedstrijden organiseert, heb je opgezocht op facebook en zal het eens in de gaten houden. Jou filmpje ziet er ook netjes uit.
@ LuckyReining ziet er goed uit!
@ Gimme_Joy organiseer jij ook online wedstrijden? Haha ik zit zo niet in het wedstrijd wereldje. Bak ziet er wel heerlijk uit zo en inderdaad knap paard!
@cubalibre wat fijn dat hij nu thuis is en het goed voelt! Lekker genieten samen
@ Sicayes klinkt heerlijk!

Hopelijk niemand vergeten!
Gisteren voor het eerst samen een trail pattern geoefend, zo leuk om te doen!

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:39

Wij hebben vandaag voor het eerst polebending geprobeerd! Hard ging het niet maar we hadden ontzettend veel lol :') *\o/* Ik vind snel galopperen vrij eng, dus ben zo trots dat we dit toch deden! Volgende week lekker bezig met in hand trail, dat is meer ons ding :j

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:18

Leuk dat iedereen zo fanatiek bezig is met die wedstrijden en oefenen! En ook nieuwe dingen probeert op deze manier! :D

Lekker Sicayes, kun je mooi in je zak steken. En fijn dat je zo blij met hem bent, lekker gevoel is dat dan!

Bo gaat ook echt lekker momenteel <3 Vandaag heel fijn gereden ook, trots op mijn draakje.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:35

Kindje pesten :')
Afbeelding
Deed ze flink :+: ben nog steeds zó verlieft op haar!

Daarvoor ook nog even met mn kleine snotter gement, die was ook braaf
Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:31

Afbeelding

Vandaag voor de 1e keer thuis gereden.... ging echt goed, spins wilde niet zo vandaag maar was zelf nog wat zoekende en voor de allereerste keer thuis ga ik niet klagen.

Bij 1 stop lag ik in zijn nek dus die heb ik van het filmpje gehaald maar dit is hoe we vandaag rond reden:


Opmerkingen en tips zijn welkom maar hou het wel lief! Ik kom van n heel eind en met n jonkie is het gewoon allemaal nog aftasten... al helemaal nu we voor het eerst thuis gereden hebben ;)

Overigens had ik m eerst heel even aan de longe gehad vanwege de spiegel die hij vroeger (3 maanden geleden) gruwelijk eng vond ;)

Het is verre van perfect maar toch ben ik hiermee al heel erg blij :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:38

Ik vind het erg goed uitzien maar je zadel klappert nogal. :o

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:44

Zou inderdaad even naar je zadel (laten) kijken :j Beetje beweging a la, maar dit klappert wel heel erg ja haha. En persoonlijk zou ik hem van voren wat losser laten en wat meer ruimte geven, heb het idee dat je te veel met je handen doet/oplost ipv met je benen :) Maar verder ziet het er goed uit voor een jonkie en beginnende combi, lekker blijven oefenen en aftasten :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:57

Zadel klappert normaal niet zo hoor, rij hem daar al ruim 2 maanden mee (en werd ook gebruikt voordat hij in training ging) en normaal ligt hij stabieler maar heb ook eerlijk gezegd niet meer nagesingelt :D

Zal het iig in de gaten houden, zadelmaker gaat er voorlopig nog niet komen... naast n behoorlijk gat in mijn budget is Gentle aan alle kanten aan het groeien dus gok dat 't daar wel eens mee te maken kan hebben....

Het wat korter houden klopt maar is mijn onzekerheid nog want bij de trainster kreeg ik te horen dat ik 'm ook niet te lang moest laten dus ben nog zoekende naar n middenweg zeg maar.

Gentle is aan het wisselen van kant en wilde de afgelopen week niet zo graag links loslaten.

Ga er op letten!
Thanks voor de tips!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:56

Heb aan n stadgenoot gevraagd of ik haar front raiser eens mag lenen om te kijken of die het beter maakt. Build up pad ligt er nu al onder maar doet momenteel niet voldoende...

Heb dan ook net wat vorige filmpjes gekeken en daarop ligt het zadel stabieler dan op mijn filmpje van vandaag.

Thanks dus voor de opmerking want zelf was het me niet zo opgevallen!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:03

Je hebt een heel gaaf paard CL

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:21

+:)+
Morgen extra rijden. Rijd dan maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag les. :')

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:36

Goed bezig Bella!

Hier dinsdag en donderdag les :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:51

Afbeelding
Afbeelding
Wij leren buiten rijden.
Ze is heel vlot, nergens bang voor. Ze schrikt alleen nog wel eens en springt dan opzij en ik kan je vertellen dat is niet zo handig met een leenzadel :')
9 mei mag ze mee naar CountryMill in Nijkerk en dan hoop ik dat ik een fijn passend zadel voor haar kan vinden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:07

Ow tof JK! Ik wil met Joy ook echt dit jaar gaan buitenrijden. We moeten alleen weg met de trailer voordat we kunnen rijden. Dat is een nadeel. Maar ik sta liever op een stal waar het voor Joy 24/7 paard zijn is, als dat we uitrijmogelijkheden hebben. Stallen te over hier, maar in de polder kan je niet echt lekker hobbelen altijd.

Ik ben fan van CM! We zijn in december geweest en ik ga ergens juli/augustus weer. Herman was op slag verliefd op Joy. Eén van de weinigen die zelf (vroegah) een Haidas had! :j

Toen hij hoorde dat het een merrie was vroeg hij direct of ik er geen veulen uit wilde... :') ehhh wat probeer je te zeggen Herman? :P

Gentle doet het braaf CL! Zo'n eerste ritje is altijd spannend, maar volgens mij gaat het helemaal goedkomen!

Joy had vrij vandaag. Gister en eergister gereden, dus vandaag ben ik alleen eventjes een aai gaan brengen op het land. Ze liet zich 10 minuten op de kiek zetten en toen vond ze het mooi geweest en kreeg ik "the butt" :=

Ik herkende haar bijna niet door die grasbuik :') (ok en die heerlijke billen... :D )
Afbeelding
Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:35

Joy heeft glimbillen 8-)

Herman heeft me met Kid ook altijd heel fijn geholpen. Elsie is serieus breed in de schouders en heeft een kort ruggetje dus ik hoop dat hij wat heeft.
Ik woon aan de bosrand en Elsie staat bij de buurvrouw gestald dus 2 minuten lopen en ik ben er al **\O/**

Met kid heb ik ruim 10 jaar bij Lelymare in Lelystad gestaan en daar kon je ook niet echt fijn buitenrijden. Wel een hele fijne buiten en binnenbak. Van daaruit ging ik dan buitenrijden in Kootwijk en nu wonen we er zelf.
En ik wil hier nooit meer weg.

Ik weet nog niet helemaal wat ik met Elsie ga leren, ik ben bang dat alleen buitenrijden niet genoeg voor haar zal
zijn. Ze is zo slim en leergierig, ik heb maar het idee dat ze stoppen, spinnen en rolbacks lollig gaat vinden om te leren. Ze doet het nu in ieder geval moeiteloos in de wei. (behalve spinnen dat doet ze al onder het zadel in slow motion)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:49

Hey!
Mag ik mij (opnieuw) aanmelden? O:) In het begin van het topic had ik mij al aangemeld, maar ik kruip steeds weer onder mijn meelees steen, al blijf ik wel trouw meelezen. :D

Ik ben Shana, 27 jaar oud en ik woon in België. Ik heb mijn hele leven dressuur gereden en heb welgeteld 2 western lessen gehad op een lespaard. De klik met de lesgever/het lespaard was er niet (lees: het paard werd voornamelijk door kinderen gereden en moest vooruit geschopt worden, en daar doe ik niet aan mee).
De laatste jaren heb ik in het algemeen eigenlijk niet echt meer gereden, dus er is veel werk aan de winkel. Vandaar dat ik ook steeds onder die meelees steen verdwijn. :')
Maar zodra de corona maatregels versoepeld worden en we terug privéles mogen krijgen, wil ik echt aan de slag en mij omscholen!

Het omscholen wil ik doen met mijn bijna 5-jarige Akhal Teke merrie, Aliaa.
Afbeelding

Dit zijn wij:
Afbeelding

Aliaa is ondertussen bijna twee jaar bij mij en ik heb haar zelf zadelmak gemaakt. We kunnen stap, draf, galop (galop enkel op stemcommando voorlopig), links, rechts en stoppen momenteel. We zijn een aantal keer op buitenrit gegaan, wat Aliaa erg goed doet, maar het wordt tijd dat ze serieuzer aan de slag gaan en echt ingereden wordt.

Omdat ik geen western instructeur in mijn omgeving weet, heb ik een oproep gedaan op Facebook of iemand mij een lesgever kon aanraden. Daar zijn 2 namen uitgekomen die mij interessant lijken, maar ik ken beide niet en vind weinig informatie terug. Misschien kent iemand hier hen? Het gaat om Marina Wirken en Astrid Grabowski.
Als iemand ervaring met hen heeft, hoor ik dit graag! :D

En sinds januari heb ik een nieuwe aanwinst. Naranja is een driejarige Criollo merrie. Voorlopig staat zij nog bij de fokker in Nederland. Jammer genoeg heb ik Naranja slechts twee keer gezien en wegens corona zal het niet lukken om nog eens langs te gaan. Ik hoop dat ze snel naar huis mag komen.
Afbeelding

Ik zie potentieel om reining te doen. :Y)
Afbeelding

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:55

Leuke paarden Retjethorse, welkom terug! :wave: Bijzondere rassen, ik ken niemand met een Akhal teke of een criollo. Hoe ben je bij western gekomen?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:57

Wat leuk rietje horse! Wat een knappe Criollo Komt ze toevallig bij trojano vandaan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:06

Die Criollo is super knap!! :+:

Ik heb de paddock gemest.



Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:07

Ziet er strak uit bellatrix

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:10

Dat vond ik nou ook. 8-)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:21

tuija_r schreef:
Leuke paarden Retjethorse, welkom terug! :wave: Bijzondere rassen, ik ken niemand met een Akhal teke of een criollo. Hoe ben je bij western gekomen?
Dankjewel! :D
Ja, ik heb iets met speciale rassen haha. Zo heb ik er nog een aantal op mijn lijst staan die me aanspreken, maar we kunnen niet alles kopen. :')
Vooral het karakter sprak me bij beide rassen erg aan. Ik heb het wel voor de eenkennige types. :))

Ik heb het western rijden altijd al fascinerend gevonden. Ten eerste vind ik het tuig echt super stoer staan. :') Goed, dit is niet meteen de reden om over te stappen, maar de hele sfeer rond western komt relaxter over ofzo. Niet het geruk en gepluk zoals bij veel Engelse ruiters gezien wordt. De gedachtegang achter deze manier van rijden sluit aan bij hoe ik wil rijden met mijn paarden.

candalisa schreef:
Wat leuk rietje horse! Wat een knappe Criollo Komt ze toevallig bij trojano vandaan?
Toevallig wel! :D

Bellatrix schreef:
Die Criollo is super knap!! :+:

Ik heb de paddock gemest.



[ [url=m/eaDotA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankjewel! Ik zie dat soort aftekeningen erg graag. <3

Die paddock ziet er super netjes uit! :)) Goed gewerkt. :P