USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:13

Ja zo komen dus de verhalen in de wereld _O-

Bijzonder om zo te lezen Monique. Kende al wel stukken uit je verhaal maar zo is het opeens een stuk duidelijker in welke volgorde het zit.


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-20 14:28

Wat een bijzonder verhaal Monique. Heel mooi dat jullie na zo’n lange tijd nog contact hebben. Het blijven leuke herinneringen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:48

Mensen vragen ons weleens naar onze band met Californië en ik zeg dan netjes dat we vrienden daar hebben, maar eigenlijk voelt het meer als familie :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:07

Yosemite viel ons tijdens onze eerste trip verschrikkelijk tegen, we hadden het plan om het par een herkansing te geven in 2018 tijdens de Oregon -Californië route, maar toch geskipt ivm de afstand en de tijd. We hadden maat twee weken. Ach, het zal nog wel even staan. Las Vegas twee keer geweest en voor mij hoeft het niet.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 14:29

Hoe is het dagelijks leven nu aan de andere kant van de oceaan? @Guinevere, @nenahdm en anderen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:05

Dat ik dit topic nu pas zie!

Ik heb in mijn jeugd in the US gewoond voor mijn vader's werk bij Akzo Nobel (Detroit). We woonden in West Bloomfield (buitenwijk van Detroit). Veel teruggeweest voor vakantie in alle hoeken en dus ook alle staten bezocht inmiddels.

Eerder dit jaar ben ik twee weken in San Diego geweest op vakantie (naar vriend). Enkele uitstapjes gemaakt (bijv. Temecula en La Jolla) maar je kunt je daar ook echt prima vermaken! Veel leuker dan het super toeristische LA i.m.o.

Ik ben echt een Cali-girl en helemaal verliefd op de westkust haha!

Mijn hart gaat helemaal open als ik over US hoor/ praat maar dat komt denk ook door de geweldige tijd die ik daar gehad heb al opgroeiende.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:07

Ha, je loopt echt achter :-) Ook ik ben gek van de westkust! Onze laatste reis was naar Florida, maar Californië heeft mijn hart, net als een aantal andere staten in het westen.

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 16:15

Gaaf dat je er gewoond hebt en inmiddels ook alle 50 staten hebt bezocht. Wat vond je de meest bijzondere staat? Na Cali dan :P

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:40

Wat leuk dat je in Amerika bent opgegroeid. Hoe lang hebben jullie daar gewoond?
Mijn vader werkte ook voor een chemie bedrijf en daarom hebben wij 5 jaar in NY gewoond. Zo'n 40 minuutjes van NYC vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:36

Ik woon in Cali maar ik zou liever in AZ wonen ofzo haha. Denk dat Cali leuk is om te bezoeken maar wonen, meh :=

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 17:58

Waarom dan Anthea? Valt het tegen?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:00

Voor ons persoonlijk valt het nog wel mee, mijn moeder werkt op het strand maar stranden zijn gesloten dus kan ze niet veel doen. Gelukkig heeft ze ander werk gekregen en werkt ze nu in het state park. Haar vrouw is muzikant dus die zit nu volledig zonder werk maar doet live sessions op facebook en mensen zijn echt heel supportive
Voor mij verandert er niet veel aangezien ik nog steeds op mijn greencard aan het wachten ben en ik dus niet kan werken, ik doe wel teken opdrachten :)
Mag van geluk spreken met dit mooie weer!
Ik mis mijn vrienden wel :( en vrijwilligerswerk en paardrijden.. en uitgaan :Y)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:00

Nadir schreef:
Waarom dan Anthea? Valt het tegen?


Duur, alles is duur. :+ Veel daklozen, wildfires, gun regulations zijn enorm strict vergeleken met andere states, taxes zijn hoog, 3429 regels voor alles, illegal immigration is een groot probleem, en politics.. Don't get me started. :')

We wonen hier waarschijnlijk nog een jaar of 10, maar zodra we weg kunnen gaan we. :+

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 21:14

Haha, oké dat is duidelijk. :D
Waarom zijn jullie nog 10 jaar gebonden, vanwege werk? Dat is best lang als t je niet helemaal bevalt.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 01:07

astridastrid schreef:
Dat ik dit topic nu pas zie!

Ik heb in mijn jeugd in the US gewoond voor mijn vader's werk bij Akzo Nobel (Detroit). We woonden in West Bloomfield (buitenwijk van Detroit). Veel teruggeweest voor vakantie in alle hoeken en dus ook alle staten bezocht inmiddels. .

Oh wat grappig! Mijn oom en tante hebben ook lang in Bloomfield gewoond met mijn nichtje en neefje. Hij werkte voor General Motors. We zijn hen ook een paar keer gaan bezoeken daar, zo'n mooie wijken <3

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 01:49

Nadir schreef:
Haha, oké dat is duidelijk. :D
Waarom zijn jullie nog 10 jaar gebonden, vanwege werk? Dat is best lang als t je niet helemaal bevalt.


Werk inderdaad. Mijn man kan kiezen uit 2 locaties, NorCal of New Jersey. NorCal is the lesser evil. _O-

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 02:21

Anthea schreef:
Ik woon in Cali maar ik zou liever in AZ wonen ofzo haha. Denk dat Cali leuk is om te bezoeken maar wonen, meh :=

Ik zou eigenlijk heel graag in AZ wonen <3
Maar hier aan de kust in AL is het zo slecht nog niet (ja, echt! :') )

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 02:56

Hier in CO gaat alles goed, er waren wat protesten rond The Capitol in Denver maar dat valt allemaal erg mee.
In de ziekenhuizen hebben ze alles nog onder controle en begin mei mogen sommige bedrijven weer open gaan.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:09

Ik las dat Trump een stop op immigratie wil/gaat zetten, heeft dat voor jouw aanvraag nog gevolgen Nenah?

Zijn strikte gun rules juist niet een voordeel Anthea? Het is er inderdaad wel absurt duur, dat was me toen ik er was ook al opgevallen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:40

Berdien schreef:
Ik las dat Trump een stop op immigratie wil/gaat zetten, heeft dat voor jouw aanvraag nog gevolgen Nenah?

Zijn strikte gun rules juist niet een voordeel Anthea? Het is er inderdaad wel absurt duur, dat was me toen ik er was ook al opgevallen.


Ligt er aan of je pro of anti gun bent :)) Wij hebben een hele collectie in huis :o haha. Sommige wapens die we hebben zijn 'modified' zodat ze California compliant zijn, en dan zijn ze net iets minder leuk. :+ Deze bijvoorbeeld.

Toen ik naar de VS verhuisde had ik er niks mee, maar het komt toch wel met de 'territory' van m'n man z'n werk, en uiteindelijk vinden we het gewoon heel leuk om ze te verzamelen en af en toe naar de schietbaan te gaan.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:45

Mosterd

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

purny
Berichten: 27387
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:42

Berdien schreef:
Ik las dat Trump een stop op immigratie wil/gaat zetten


Dit geld toch niet voor toerisme? Daar is namelijk op de FB pagina een hoop onduidelijkheid over

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:49

Vooralsnog ligt het toerisme er ook stil natuurlijk. Immigratie is ook niet hetzelfde als toerisme.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:20

Ik denk niet dat dat gevolgen heeft voor Nenah aangezien ze al in de US is. Welke green card wacht je nu precies op?

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:48

Momenteel heb ik adjustment of status gedaan om permanent resident te worden.. maar dat is al aangevraagd sinds oktober, biometrics heb ik gedaan en nu zou dus de volgende stap een interview zijn maar heb geen idee hoe lang ik daar nog op ga moeten wachten

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Century, CharleyT, Ineke2, jazzejam, Larissa123, Lian, Luna2013, mvdende, nathe, stefanie33, Utixo en 65 bezoekers