Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:36

Dat schema snap ik niet helemaal, maar ik weet van mezelf idd wel dat de grootste angst is om de controle te verliezen. Paard gaat er vandoor, ik kan niks houden, val er af en raak gewond (of erger). Maar vanmorgen dus maar mooi ervaren dat het ook anders kan. Paard gaat er vandoor, ik blijf rustig en heb hem binnen iets meer dan een kwart rondje weer terug.

En door die angst om de controle te verliezen ga ik extreem focussen op de dingen waar ik geen invloed op heb, zoals wie er in de bak rijdt, wat er om me heen gebeurt etc. Terwijl ik juist moet focussen op mijn paard, gewoon lekker rijden en in die flow proberen te komen. Maar goed, vanmorgen dus goede flow, we waren lekker aan de gang toen hij schrok. Ik bleef bij mijn paard en kon het goed oplossen.


_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:45

SusanH schreef:
Ik denk dat je meer hebt aan wat jetm zegt dan teambijJill eerlijk gezegd. Eerst werken aan vertrouwen en comfortzone vergroten. Zo ben ik ook aan de slag gegaan met mijn juf.

Ik ben echt trots, vanmorgen mijn grootste angst paard schrok en schoot weg in galop. Ik bleef zelf rustig, kreeg hem vrij vlot terug. Na een rondje stappen weer aan gegalloppeerd en lekker verder kunnen rijden. Dat had ik een aantal maanden terug echt niet gekund. Dan was ik verstijfd en daardoor waarschijnlijk juist gevallen.



Wat goed!! :):)

Wij hebben een keer op stal een Clinique gehad over rijden met angst. Was echt ontzettend interessant! Ben alleen even zo gauw vergeten hoe ze heette die de Clinique gaf 8)7 Maar heeft me wel geholpen, was in ieder geval goed om er eens zo bewust mee bezig te zijn!


Ik ben benieuwd hoe ik weer op stap als ik terug kom. Zit nu voor een maand in Moskou en het rijden ging echt lekker voor ik wegging! Proberen om niet teveel na te denken en gewoon lekker aan de gang! haha.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Senergy72
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:50

Even voorstellen. Ik ben 48 jaar, vroeger paardgereden, voornamelijk recreatief buitenritten op een zeer brave B pony totdat ik er heel hard af viel omdat mevrouw het nodig vond in de 10e versnelling te gaan. Ik ben na de val niet meer gaan rijden. Nu, zo'n 30 jaar later ben ik naar de manege gestapt en me aangemeld voor privelessen. Inmiddels heb ik er een aantal van gehad. Ipv een B pony rijd ik nu een mooie zwarte Fries. Maar niet zonder zenuwen hoor. Gelukkig heb ik een fijne instructeur die precies ziet wanneer ik spanning opbouw en mn paard geeft ook onmiddelijk reactie. Ondanks de zenuwen vind ik het weer superleuk!

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:19

Wat lees ik toch weer een fijne vooruitgangen! Ook tegenslagen, maar je kunt niet altijd vooruitgaan. Jullie komen er evengoed wel!


Ikzelf ben weer wat gestopt met rijden. Op mijn werk rijd ik niet echt meer. De 2 paarden waar ik zo op durfde te stappen zijn weg. Nu 1 merrie waar ik wel op durf maar daar ga ik dan meestal in het bos op. Ook al even niet meer gedaan.
Pas geleden vanuit school wel een buitenrit op een manege georganiseerd. Gewoon 2 dagen op 2 verschillende (vreemde) pony's gereden. *\o/*
Ik was wel wat groot voor die pony's, moet ik eerlijk in zijn. Ik merk wel dat ik op een D pony fijner rijd dan op een paard. Voelt vertrouwder. Daar ben ik dus ook zonder aarzelen opgestapt.
Eerste pony was van een vriendin en een geschatte leeftijd van 38 jaar :D Word nog actief mee gereden omdat ze van stilstaan gek word. Rust roest zeg maar. En echt, alsof je een 4 jarige onder je kont hebt :=

[ img ]

Ik baal trouwens nu soms ontzettend dat ik 4 jaar geleden geen rijpaard heb gekocht ipv een Welsh A. Die gaat binnenkort onder het zadel en ondanks mijn angsten zou ik er zó graag op willen rijden := Was ze maar een halve meter groter :=
[ img ]
Wel heel veel plezier in het 'zadelmak' maken dus misschien komt er ooit een jonkie om zelf mee te prutsen en op te stappen als ik her aandurf :D

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:41

Nou van de week weer een grote angst getrotseerd, buiten rijden met harde wind. Het idee dat hij er vandoor schiet met harde wind laat me niet los, had hiervoor 2 paarden die erg op winderig weer reageerden. Nu ervaren dat Hocus er niks op doet. Uiteindelijk kon ik er echt fijn aan rijden. Maar moest wel een drempel over.

Pallatin
Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:46

Het is echt een leuke pony, maar hoop toch echt voor dat beestje dat je een passend zadel gaat zoeken voor er iemand op klimt, een staartriem is een lapmiddel....en iemand wees je ook op de niet passende peesjes...

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 09:25

Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zelf durf het haast niet te zeggen, maar de angst voor het rijden lijkt weg te zijn *\o/*
Het voelt nog kwetsbaar,bang dat het weer omslaat.
Maar van elke goede rit geniet ik gewoon en probeer zonder verwachtingen te blijven.
Ik heb een nieuw geheim wapen gevonden ter ondersteuning en dat lijkt een schot in de roos.
Of het de kracht van suggestie is maakt mij niks uit :+
Maar ik rij dus nu met 4 edelstenen in mijn broekzak :j

Op de grond werken vind ik nog wel spannend maar dat komt vast ook goed.

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:36

Doet er ook iemand mee met de Challenge Ontspannen paardrijden van Ruiterbewust.nl?

Wuppie78
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:56

maitestar23 schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zelf durf het haast niet te zeggen, maar de angst voor het rijden lijkt weg te zijn *\o/*
Het voelt nog kwetsbaar,bang dat het weer omslaat.
Maar van elke goede rit geniet ik gewoon en probeer zonder verwachtingen te blijven.
Ik heb een nieuw geheim wapen gevonden ter ondersteuning en dat lijkt een schot in de roos.
Of het de kracht van suggestie is maakt mij niks uit :+
Maar ik rij dus nu met 4 edelstenen in mijn broekzak :j

Op de grond werken vind ik nog wel spannend maar dat komt vast ook goed.


Mwaaah... matig hier. Paard flink uit de running geweest dus alweer 4 weken nauwelijks iets kunnen doen. Drempel om er weer op te stappen flink hoog nu. Vooral omdat noodgedwongen paardlief uit het werk is geweest en soms flink kuren heeft... weer wat leiderschapsstrijd momenteel... en ik MIS LES! |( |( |(

Britta31
Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:59

Normaal zou ik weer begonnen zijn met onze bejaarden ritjes in de wei en buiten.Maar door de Corona toch maar niet.Zul je zien dat ik eraf val.Dus mijn ruin heeft samen met zijn nieuwe vriend vakantie.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:01

maitestar23 schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zelf durf het haast niet te zeggen, maar de angst voor het rijden lijkt weg te zijn *\o/*
Het voelt nog kwetsbaar,bang dat het weer omslaat.
Maar van elke goede rit geniet ik gewoon en probeer zonder verwachtingen te blijven.
Ik heb een nieuw geheim wapen gevonden ter ondersteuning en dat lijkt een schot in de roos.
Of het de kracht van suggestie is maakt mij niks uit :+
Maar ik rij dus nu met 4 edelstenen in mijn broekzak :j

Op de grond werken vind ik nog wel spannend maar dat komt vast ook goed.


Wat super dat het zo goed gaat!!!

Bij mij staat rijden nu stil, het ging eigenlijk best goed. Er naast heb ik nog wel veel spanning helaas. Ik ben bang dat m'n paard me gaat bijten of over me heen rent ofzo als ie achter me loopt. En dan met longeren het stil gaan staan recht tegen over me. Brrr krijg er meteen de kriebels van, dat blijft echt een dingetje. En meneer weet het. Want hij doet het dus echt steeds vaker. Momenteel loopt ie niet helemaal goed, is behandeld nu bezig met "revalideren". Dus veel aan de hand stappen. Hopelijk word ik dan op de grond ook wat zekerder. Scheelt dat ik wel moet, maar vind het wel spannend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:03

Hier gaat het heel goed. Vorige week sloeg hij even op hol en verloor ik een beugel. Exact het scenario van mijn val. Maar het lukte me om rustig te blijven, voet terug de beugel in te krijgen. Nadat hij terug in stap was, even diep in en uitademen en het rijden weer terug oppakken. Bedacht me later pas wat een mega stap dat was, dat ik rustig bleef en dat we gewoon weer verder reden.


Britta31
Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:08

Super van je.Top.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:02

Marie111 schreef:
Doet er ook iemand mee met de Challenge Ontspannen paardrijden van Ruiterbewust.nl?


Ja ik

19wendy80
Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:34

Sammiex2000 schreef:
Marie111 schreef:
Doet er ook iemand mee met de Challenge Ontspannen paardrijden van Ruiterbewust.nl?


Ja ik


Ja, ik doe ook mee.
Ik heb echt enorme sprongen gemaakt wat betreft rijden zonder angst en spanning. Maar dat laatste beetje he, dat kleine stukje wat mij nog belemmerd. Daar wil ik zo graag van af.

Vandaag de eerste oefening gedaan, al is die voor mij niet onbekend.
Dit doen we al heel veel met hem.
Vooral mijn dochter doet graag aan grondwerk met Limbo.

Aha....Dat bedoelen ze dus met een *klik* met een paard hebben...Limbo, mijn grote knappe vent op stal❤❤

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 16:53

Wuppie78 schreef:
Mwaaah... matig hier. Paard flink uit de running geweest dus alweer 4 weken nauwelijks iets kunnen doen. Drempel om er weer op te stappen flink hoog nu. Vooral omdat noodgedwongen paardlief uit het werk is geweest en soms flink kuren heeft... weer wat leiderschapsstrijd momenteel... en ik MIS LES! |( |( |(


Noodgedwongen niks kunnen doen is echt funest he, balen man.
Kan je nu wel weer aan het werk met les dan of moet je nog wachten?

Britta31 schreef:
Normaal zou ik weer begonnen zijn met onze bejaarden ritjes in de wei en buiten.Maar door de Corona toch maar niet.Zul je zien dat ik eraf val.Dus mijn ruin heeft samen met zijn nieuwe vriend vakantie.


Vakantie vind hij vast niet erg, maar het was wel erg lekker weer geweest voor lekkere ritjes.

Marije_1997 schreef:
Wat super dat het zo goed gaat!!!

Bij mij staat rijden nu stil, het ging eigenlijk best goed. Er naast heb ik nog wel veel spanning helaas. Ik ben bang dat m'n paard me gaat bijten of over me heen rent ofzo als ie achter me loopt. En dan met longeren het stil gaan staan recht tegen over me. Brrr krijg er meteen de kriebels van, dat blijft echt een dingetje. En meneer weet het. Want hij doet het dus echt steeds vaker. Momenteel loopt ie niet helemaal goed, is behandeld nu bezig met "revalideren". Dus veel aan de hand stappen. Hopelijk word ik dan op de grond ook wat zekerder. Scheelt dat ik wel moet, maar vind het wel spannend.


Dat op de grond veel spanning hebben herken ik direct, ik voel me dan ook veel kwetsbaarder.
En die eikels van paarden hebben het inderdaad zo door :+
In het begin is die van mij ook bijna eens over mijn heen gerend van schrik, sindsdien wil ik haar gewoon naast mij of schuin achter mij.

SusanH schreef:
Hier gaat het heel goed. Vorige week sloeg hij even op hol en verloor ik een beugel. Exact het scenario van mijn val. Maar het lukte me om rustig te blijven, voet terug de beugel in te krijgen. Nadat hij terug in stap was, even diep in en uitademen en het rijden weer terug oppakken. Bedacht me later pas wat een mega stap dat was, dat ik rustig bleef en dat we gewoon weer verder reden.


Dat is zeker een mega stap! Wat ontzettend goed en stoer!

Pallatin
Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:00

Marije_1997 schreef:
maitestar23 schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zelf durf het haast niet te zeggen, maar de angst voor het rijden lijkt weg te zijn *\o/*
Het voelt nog kwetsbaar,bang dat het weer omslaat.
Maar van elke goede rit geniet ik gewoon en probeer zonder verwachtingen te blijven.
Ik heb een nieuw geheim wapen gevonden ter ondersteuning en dat lijkt een schot in de roos.
Of het de kracht van suggestie is maakt mij niks uit :+
Maar ik rij dus nu met 4 edelstenen in mijn broekzak :j

Op de grond werken vind ik nog wel spannend maar dat komt vast ook goed.


Wat super dat het zo goed gaat!!!

Bij mij staat rijden nu stil, het ging eigenlijk best goed. Er naast heb ik nog wel veel spanning helaas. Ik ben bang dat m'n paard me gaat bijten of over me heen rent ofzo als ie achter me loopt. En dan met longeren het stil gaan staan recht tegen over me. Brrr krijg er meteen de kriebels van, dat blijft echt een dingetje. En meneer weet het. Want hij doet het dus echt steeds vaker. Momenteel loopt ie niet helemaal goed, is behandeld nu bezig met "revalideren". Dus veel aan de hand stappen. Hopelijk word ik dan op de grond ook wat zekerder. Scheelt dat ik wel moet, maar vind het wel spannend.


Wat rot dat je zo angstig bent ernaast terwijl dat nu juist is wat je veel moet doen....kun je je paardje wel van je af sturen met de longeerzweep? Want als hij die hulpen goed snapt kun je ook rechtuit longeren en loop je op veilige afstand mee. Dat kun je ook met een longeersingel en lossig touwtje doen als hij veel energie heeft....

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Pallatin
Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:01

En @ Susan H: goed gedaan joh +:)+

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:05

Ik longeer ook zoveel mogelijk recht uit hoor! Alleen blijkbaar wil hij niet grondwerken momenteel ofzo. Ik loop het liefst ook aan de buitenkant als ik naast hem loop. En dan probeer ik met stem en aanwijz commando hem naast me te krijgen. Alleen heeft hij vaak nogal een eigen zin die hij door dramt. Gelukkig zijn er ook momenten dat ik kan genieten maar zodra hij door heeft dat ik spanning of frustratie heb door iets anders maakt hij er gelijk gebruik van. Moet even uitvogelen wat nou het beste is. Voor nu gwn aan halstertje en longeerlijn wandelen door de bak. Over twee weken pak ik denk ik de dubbele lijnen weer, dan kan ik er schuin achter meelopen en hoop dat het dan beter gaat.

Wel heel naar dat andermans paarden je gevoel en angst zo kunnen beïnvloeden. Bah. Terwijl ik vroeger met alles wegliep hahaha, hengst merrie ruin veulen maakte me niet uit. Ging ook zo tussen 4 semi wilde pre hengsten staan. Maar nu nee, ben zeer voorzichtig. Terwijl ik helemaal geen trauma bij de paarden heb opgelopen ofzo.

Pallatin
Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:37

Bedoel je aan de binnenkant ipv buitenkant, want anders moet jij harder lopen dan hij (buitenbocht) en loop jij tussen je paard en de omheining? Het kan natuurlijk zijn dat hij last heeft van z’n blessure en daarom niet graag loopt, maar het kan ook zijn dat jouw onzekerheid hem onzeker maakt en dat hij daarom zo drammerig doet. Als je met het rechtuit lopen aan de longeerlijn een driehoek kunt aanhouden met de binnenschouder van je paard en de zweep gericht op z’n achterhand zou je hem iets voor je uit moeten kunnen ‘drijven’...Is er iemand die je hier mee op weg kan helpen? Dit zijn zulke lastige dingen, angst...

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:40

Pallatin schreef:
Bedoel je aan de binnenkant ipv buitenkant, want anders moet jij harder lopen dan hij (buitenbocht) en loop jij tussen je paard en de omheining? Het kan natuurlijk zijn dat hij last heeft van z’n blessure en daarom niet graag loopt, maar het kan ook zijn dat jouw onzekerheid hem onzeker maakt en dat hij daarom zo drammerig doet. Als je met het rechtuit lopen aan de longeerlijn een driehoek kunt aanhouden met de binnenschouder van je paard en de zweep gericht op z’n achterhand zou je hem iets voor je uit moeten kunnen ‘drijven’...Is er iemand die je hier mee op weg kan helpen? Dit zijn zulke lastige dingen, angst...


Nee ik loop momenteel echt tussen de omheining en het paard. Voelt veiliger. Wil hem straks wel weer zo oppakken dat ik in het midden sta hoor. Helaas momenteel niemand die mij hier mee kan helpen. Ook vanwege corona hou ik alles op een laag pitje. Hoop dat het straks allemaal weer wat soepeler gaat. Normaal helpt een vriendin van me me altijd super goed, maar die komt nu ook amper buiten haha. Angst is zo'n lastig ding, maar denk dat het toch vanuit m'n verleden komt ipv de paarden.

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-20 11:01

19wendy80 schreef:
Marie111 schreef:
Doet er ook iemand mee met de Challenge Ontspannen paardrijden van Ruiterbewust.nl?

Ja, ik doe ook mee.
Ik heb echt enorme sprongen gemaakt wat betreft rijden zonder angst en spanning. Maar dat laatste beetje he, dat kleine stukje wat mij nog belemmerd. Daar wil ik zo graag van af.

Vandaag de eerste oefening gedaan, al is die voor mij niet onbekend.
Dit doen we al heel veel met hem.
Vooral mijn dochter doet graag aan grondwerk met Limbo.


Ik doe ook mee, maar helaas moet mijn dame even 2 dagen met rust staan na een behandeling van Inge Hoevers.
Ook vond ik sommige opdrachten net een stapje te ver, zo durf ik nog niet op de grond met haar te werken.
Maar ik bewaar ze en ga er zeker later mee aan de gang.

Zebrastreep
Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:50

Hele tijd geleden had ik hier een bericht geplaatst over mijn angst voor het buiten rijden na een heftige val samen met mijn paard.

Nu door het mooie weer en de corona crisis is de enige optie eigenlijk nog naar buiten. Het mooie weer overtuigt mij ook wel meer om buiten te gaan rijden ( achteraf mochten we dus gewoon in de bak rijden, maar ik twijfelde dus deed het de eerste weken maar even niet). Ik heb gewoon besloten om te stappen en hele kleine stukjes te draven. Het struikelen is gewoon een blijvend probleem , maar in stap is het voor ons beide makkelijker.

Zo is het nu al gelukt om al 5x een rondje van 1,5 uur te maken! Soms valt het mee vooral op de terug weg omdat ze dan flink doorstapt en minder struikelt. En soms is het waardeloos en schrikt ze en wordt ze vrij heet. Maar ik moet zeggen over het algemeen gaat het best goed op deze manier! Ik denk dat we beide gewoon een flinke klap in ons vertrouwen hebben opgelopen. Ook durf ik nu weer alleen te gaan maar neem ik altijd een goed opgeladen telefoon mee en een ID kaart voor het geval dat. Het gaat nu puur om het plezier en niet om het moeten. Ik rij soms stukjes mee met stalgenoten en geef daarbij ook aan dat ik niet wil draven of in galop. Ik rij haar ook gemakkelijk weg bij de anderen zonder problemen. Ze is verder wel heel braaf maar soms zijn er momenten dat haar merrie kant even flink naar boven komt. Vooral van mountainbikers die stilletjes ergens wegkomen voel ik nu toch wat spanning. Maar 9 van de 10 keer gaat het goed dus ik moet ook nu vertrouwen dat het niet elke keer gaat gebeuren.

Ik ben in ieder geval blij dat ik weer wat normaler naar buiten kan zonder extreme angst. Nog een lange weg te gaan... Het draven en galopperen wil ik gaan opbouwen zodra mijn jonge Fjord goed beleerd is. Ik denk dat ik dan mijn vertrouwen hoop ik weer helemaal terug krijg.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:07

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik ben 21. Heb enorme angst na mijn vorige paard omdat deze zich 2x achterover heeft gegooid en gewoon echt knetter was. Zoveel gebroken gehad in 3 jaar. Nu heb ik een 5 jarige reus van 175 hoog. Super eng in het begin en nog eng! Maar ik kan zo goed communiceren met haar. Als ik vraag of we gewoon lekker kunnen gaan rijden en of ze mij wil helpen dan doet ze dat. Goed diep in ademen en gaan! Pas voor het eerst in 3 jaar een buitenrit gemaakt en wat hadden we een plezier! Ze is zo braaf maar ik merk dat ik in bepaalde situaties toch bang/geïntimideerd word door de slechte ervaringen. Ze zijn niet hetzelfde, dit is zo veel fijner paard. Maar toch blijft de angst een beetje zitten. Hebben jullie dit ook? Vroeger was ik echt nergens bang voor

Roze schoentje

Britta31
Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:10

Ik ben geen talent en altijd al een beetje angstig geweest.Ook op de manege.Toen ons paard gekocht een goedzaak van toen 19.Wel een beetje onzeker.Kwam ook door mij.Toen van een bokker les gehad aan huis en aan het vertrouwen gewerkt door oefeningen.Eerst aan de longe.De oefeningen waren bv in het begin stap en oren aanraken met links en rechterhand,met 1 arm los draven,toen zonder tuigels enz.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers