Kep italia kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DaraBariton
Berichten: 1303
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:15

Nee, hier gewoon een cap van harrys horse. Ik vind sommige kep caps wel mooi hoor maar ik koop voor dat geld liever meer andere bruikbare spullen. En het moet je ook maar passen inderdaad, zie er genoeg waarbij de cap bijvoorbeeld echt OP het hoofd ligt ipv eromheen. Lijkt me ook niet goed .

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|


_Nicky
Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:36

Ik vind het het geld wel waard! Lekker licht en luchtig, naar eigen smaak samen te stellen en geen migraine meer van het gebroei meer. :) Voering gemakkelijk te wassen, dus ook fris haar na afloop. De prijs is wel idioot hoog ja, maar dat weegt voor mij niet op tegen alle dingen die ik hier boven heb genoemd.

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:23

Ik volg ook. Volgende maand krijgen we vakantiegeld, en ik zou graag daar een KEP van willen kopen. Echter niet een van 1000. Ik zie dat ze er ook zijn voor de helft minder..

Zouden mensen misschien eens wat foto's willen plaatsen van je kep? Ik ben benieuwd naar verschillende kleuren om te vergelijken... Ik zal de divoza ook maar eens binnen lopen tegen die tijd.

_Nicky
Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:26

Loei schreef:
Ik volg ook. Volgende maand krijgen we vakantiegeld, en ik zou graag daar een KEP van willen kopen. Echter niet een van 1000. Ik zie dat ze er ook zijn voor de helft minder..

Zouden mensen misschien eens wat foto's willen plaatsen van je kep? Ik ben benieuwd naar verschillende kleuren om te vergelijken... Ik zal de divoza ook maar eens binnen lopen tegen die tijd.


Daar is een topic van:

[RUI] Welke Kep Italia cap heb jij?

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:16

Ik vind de KEP dus verschrikkelijk zitten, net als Samshield en Kask (helaas want vooral Samshield vind ik erg mooi) Ik heb een erg ovaal hoofd met een soort van langwerpige punt op mn hoofd (ergens ben ik dus gewoon mislukt haha)
Gevolg dat mij dit soort caps voor geen meter passen, de enige die wel fijn zitten zijn Charles Owen, Back on track en 1 model GPA(ik kan alleen met de Easy/first lady overweg, de air modellen drukken op de bovenkant van mn hoofd)
Andere die ook heel fijn zit is mijn oude vertrouwde casco, maar dit model word niet meer gemaakt en helaas voor mij mijn huidige echt aan vervanging toe...

Enige advies dus, passen, passen en nog eens passen. Ze zijn het geld alleen waard als ze op jou hoofd passen namelijk ;)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Dispar_Vulgo
Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:36

Ik moest ong 3 jaar geleden een nieuwe cap. Heel erg getwijfeld over de Kep italia, want hij zat top (niet te vergelijken met goedkopere merken). Toen niet gedaan, want te duur en onzin etc etc. en een prima cap voor 150 euro gekocht.
Al die jaren zat die foto van de kep italia op m’n telefoon en bij iedere actie toch weer twijfelen of ik het niet zou doen.
Half jaar geleden was 30% kortingsactie bij HypoStore en toen toch gedaan. Heb er nog geen dag spijt van!
Enige spijt dat ik 3 jaar terug die ‘verstandige’ keuze cap heb gekocht (nu m’n reserve cap). :+

Edit: trouwens nooit een samshield overwogen, omdat die mij totaal niet staan! (Grote maat)

mavantos
Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:39

Ik wilde graag een Samshield, omdat ik die iets chiquer vindt dan KEP Italia. Helaas paste dat voor geen meter en was daarom heel raar op m'n hoofd. KEP Italia daarentegen zat gelijk super. Hiervoor altijd Harry's Horse gehad en ondanks dat die ook prima zaten merk je wel echt heel veel verschil in draagcomfort. De KEP zit veel meer om m'n hoofd heen ipv erop (voor het gevoel), daarbij kan je los de binnenkant wassen en de ventilatie regelen. Er zijn ook verschillende binnenkanten. Naast de normale binnenvoering heb je ook een zomerse en eentje voor in de winter.

Overigens heeft KEP ook een regeling voor als je valt. Dan kan je de helm opsturen en als die echt stuk is kan je dezelfde kopen met zeer veel korting (ik dacht 50%).

Kilimanjaro
@puppy_freek

MaNdiii
Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:40

Ik heb toen ook getwijfeld tussen een KEP en back on track. Uiteindelijk voor de back on track gegaan. Die kwam net wat beter uit een veiligheidsonderzoek en was prijstechnisch wat leuker.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

kimwilliam
Berichten: 1144
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:54

hier ook een kep italia. na een hersenschudding kon ik mijn oude cap niet meer op of ik had gelijk last. (harry's horse). erg blij met deze kep! voelt ook veel lichter op je hoofd heb ik het idee.
[ img ]

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Mirjam1202
Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:59

Hier geen Kep, maar een Samshield. Valt enigszins onder dezelfde prijscategorie, zo uit m'n hoofd!
Ik vond en vind het, het geld meer dan waard! Ik had altijd een simpele BR cap, maar vond het vreselijk zweterig. Ik zocht dus echt naar een beter ventilerende cap. Helaas vond ik de goed ventilerende caps van rond de 150 euro, echt niet mooi. Als ik dus én een mooie én en goed ventilerende cap wilde, kwam ik al snel op een Samshield of Kep uit. Ik wou graag een bruine cap en van Kep was er destijds geen bruine in de goedkoopste caps en daardoor was het besluit om voor de Samshield te gaan al snel gemaakt.
Ik vind het ideaal dat je de binnenkant uit kan wassen!

Ik ben gelukkig nog nooit hard gevallen met deze cap en heb daarom geen ervaring met de service van Samshield. Maar zoals meerdere mensen zeggen vind ik het wel ideaal dat je de caps van Samshield en Kep kan opsturen om te kijken of deze nog veilig is en kan dan eventueel gemaakt worden.

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:06

Ik had een Kep, ik vond de pasvorm vreselijk. Heb hem dus na 3 weken hoofdpijn weer verkocht.
Nu een Samshield die ik vele malen fijner vind zitten. Maar je moet het gewoon proberen wat bij jouw hoofd past en wat je fijn vindt!

Maeike1979
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-03-11

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:21

Heb er 2 en ik wil nooit meer anders! Ooit met een Harry's Horse van mijn paard gevallen en zware hersenschudding en hersenkneuzing. De cap zat redelijk goed maar verschoof tijdens de val en zorgde voor een extra kneuzing.

Na deze ervaring extra kritisch op de pasvorm en veiligheidscertificaten geworden, Samshield en Kep gepast en vanwege de pasvorm voor de Kep gegaan.. Ze zitten heerlijk maar belangrijkste is dat ze goed passen! Samshield vind ik ook geweldig maar omdat mijn hoofd blijkbaar wat ovaal is zat deze net wat minder goed.

paardXXX
Berichten: 154
Geregistreerd: 03-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-20 14:38

kimwilliam schreef:
hier ook een kep italia. na een hersenschudding kon ik mijn oude cap niet meer op of ik had gelijk last. (harry's horse). erg blij met deze kep! voelt ook veel lichter op je hoofd heb ik het idee.
[ [url=m/4LsuYy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie cap <3

Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nogsteeds heel erg haha omdat ik een prima cap heb. Was toen de tijd 60 euro en heeft wel zo’n veiligheidskeurmerk. Het gaat me gewoon echt om het geld :')

❤️Rosa❤️

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:43

Ga naar de winkel en pas...

Als je echt gelukkig wordt van deze helm. En hij zit goed op je hoofd, dan is je beslissing eigenlijk al gemaakt.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:14

Kelly_ann schreef:
Ga naar de winkel en pas...

Als je echt gelukkig wordt van deze helm. En hij zit goed op je hoofd, dan is je beslissing eigenlijk al gemaakt.

Hahaha ja. Dan achtervolgt ie je, totdat je m hebt!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:41

Ik riep vroeger altijd dat ik nóóit een Kep zou kopen. Vond het een belachelijke prijs voor een cap en een soort statussymbool. Vooral de mensen die ‘toevallig’ een selfie maken waarbij ‘toevallig’ hun dure Kep nog op hun hoofd stond en pontificaal in beeld ;)

Máár poosje geleden toch een aangeschaft en wat issie fijn. Draag hem met zoveel plezier. Ik vind hem zijn geld dubbel en dwars waard, heb voorheen met diverse merken caps gereden en niet eentje die zó fijn zit. Ik heb hem wel in de winkel gepast, durfde hem niet zomaar te bestellen zonder gepast te hebben.

Ik heb de Chromo Textile Glitter overigens.

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:08

paardXXX schreef:
kimwilliam schreef:
hier ook een kep italia. na een hersenschudding kon ik mijn oude cap niet meer op of ik had gelijk last. (harry's horse). erg blij met deze kep! voelt ook veel lichter op je hoofd heb ik het idee.
[ [url=m/4LsuYy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie cap <3

Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nogsteeds heel erg haha omdat ik een prima cap heb. Was toen de tijd 60 euro en heeft wel zo’n veiligheidskeurmerk. Het gaat me gewoon echt om het geld :')


Ze hebben nu tot 19 april 25% korting bij Hypostore! Scheelt echt een hoop geld! Geldt ook KEP Italia dus zou zeker even een kijkje nemen. Ik kreeg ruim 150 euro korting

Hutcherson
Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:42

Is het het geld waard? Nee voor mij niet.
Ik heb een cap van €99 en daar zitten geen nadelen aan. Hij is mooi, comfy, luchtdoorlatend, goede pasvorm, staat mooi op mijn hoofd (geen paddo hoofd), netjes een bling erop en ziet er sportief uit.
Een Kep kost honderden al dan niet duizenden euros. Als je hem laat vallen is hij net zo stuk als die van mij en ik heb die van mij denk ik iets makkelijker vervangen dan jouw dure Kep cap.
Ja sommige zijn mooi, maar kies gewoon iets normaals, iets betaalbaars.
Tuurlijk als je t geld hebt: lekker kopen! Maar als je twijfelt waarom zou je het dan doen? Voor het merkje? Omdat iedereen dat heeft? Pfff.

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:24

Een Kep is echt zo ontzettend veel comfortabeler. Het verschil zit hem zeker niet alleen "in het merkje"!

kimwilliam
Berichten: 1144
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:24

Hutcherson schreef:
Is het het geld waard? Nee voor mij niet.
Ik heb een cap van €99 en daar zitten geen nadelen aan. Hij is mooi, comfy, luchtdoorlatend, goede pasvorm, staat mooi op mijn hoofd (geen paddo hoofd), netjes een bling erop en ziet er sportief uit.
Een Kep kost honderden al dan niet duizenden euros. Als je hem laat vallen is hij net zo stuk als die van mij en ik heb die van mij denk ik iets makkelijker vervangen dan jouw dure Kep cap.
Ja sommige zijn mooi, maar kies gewoon iets normaals, iets betaalbaars.
Tuurlijk als je t geld hebt: lekker kopen! Maar als je twijfelt waarom zou je het dan doen? Voor het merkje? Omdat iedereen dat heeft? Pfff.


zo dacht ik er eerst ook over maar nadat ik mijn huidige cap niet meer kon verdragen kwam ik bij deze terecht en moet zeggen. het is een super fijne cap. nu snap ik ook waarom hij zo populair is en ik zou geen andere meer willen.

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Hutcherson
Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:21

Ik heb er wel eens 1 ophad in de winkel en vond het niet heel bijzonder. Ik keek ook in de spiegel en dacht: getver, ga je serieus meedoen met die massa hysterie haha.
Maar sommige zijn prachtig hoor, maar ik heb geen last van mijn gewone helm dus voor mij geen meerwaarde, alleen zonde geld. Zou hem niet eens op durven, bang dat ik val en mn helm beschadig.

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:24

November108 schreef:
Een Kep is echt zo ontzettend veel comfortabeler. Het verschil zit hem zeker niet alleen "in het merkje"!


Mee eens! Hij is licht, laat lucht door dus geen zweethoofd, mega comfortabel en ik vind hem veel mooier op mijn hoofd staan dan "goedkopere" caps. Het verschil zit hen voor mij vooral in de pasvorm, echt zijn geld waard.

Ze zijn zeker duur maar het basis model is iets van 380 euro. Zou vooral zoeken naar korting overal. Dan heb je voor een redelijke prijs écht een fijne cap!

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:51

Het zou wat zijn, als voor die prijzen de pasvorm en qualiteit maar zozo zou zijn.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

dieseltje09
Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:59

Kelly_ann schreef:
Het zou wat zijn, als voor die prijzen de pasvorm en qualiteit maar zozo zou zijn.


Nou voor het geld vind ik de kwaliteit niet heel best hoor := Als ik zie dat veel toch best wel lelijke afwerk dingentjes hebben als ik in een ruitersportzaak sta en zie het terwijl ze op het schap liggen dan denk ik toch wel 2x na O:) Vandaar ook dat ik qua looks 100% voor samshield zou gaan mocht ik ooit nog eens een normaal hoofd krijgen :') . Daarbij met veiligheidstesten komt de kep italia er ook niet echt lekker uit.

Op naar nieuwe avonturen ❤️

paardXXX
Berichten: 154
Geregistreerd: 03-03-15

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 14:02

Heeft iemand hier ook ervaring met de Kep smart of de Kep chromo? Dit zijn de goedkoopste varianten. Ben even benieuwd hoe dat zit qua ventilatie etc

❤️Rosa❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 14 bezoekers