Kep italia kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paardXXX
Berichten: 154
Geregistreerd: 03-03-15

Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-20 15:21

Hallo bokkers,

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik zit sinds een tijdje te overwegen om een Kep cap te kopen. Ik twijfel alleen heel erg want ja, is het het geld waard? Mijn vraag aan jullie is welke jullie hebben, hoe duur ze waren en waarom jullie ze het het geld waard vinden. (Überhaupt of jullie zulke prijzen willen betalen voor een cap.)

Groetjes!

❤️Rosa❤️


Anoniem

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:30

Omdat deze vraag beter bij Ruiter past, verplaats ik je topic van HK naar RUI

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:31

Ik heb er geen. Ga geen cap kopen die duurder is dan het paard waar ik op dit. Mijn Harry’s horse cap van 60 euro is net zo veilig, en ziet er ook prima uit.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Questquedit
Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:39

Ik heb er wel een, de Cromo Textile Mat.

Ik vind het een fijn gevoel dat ze voldoen aan alle mogelijke veiligheidseisen, ze zitten heerlijk en blijven goed zitten op mijn hoofd. Dat had ik met sommige caps niet, sommige gingen wiebelen of knelden juist (maar dat verschilt natuurlijk per persoon, hoef je niet per se een Kep voor aan te schaffen :o ) en verder vind ik ze heel mooi.

Of ik het het geld waard vind, jazeker. Maar een andere cap kan net zo goed voldoen aan jouw eisen. Ik had het geld er voor over, dus heb ik het gekocht :)

:D

nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:42

Tja..

Een keer goed vallen en je kunt 'm weggooien.. Mij is 't het geld echt niet waard..
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 13-04-20 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

<3 Sneakers <3

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:43

Ik zou eerst eens kijken of hij lekker zit, mocht je dat nog niet gedaan hebben :+

Samshield heeft wel betere service weet ik, als je er mee gevallen bent kan je hem voor ik geloof 50 euro laten nakijken en dan wordt hij weer veilig gemaakt.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:45

Ik heb geen KEP, maar een Samshield (zelfde prijsklasse) en ik heb nog nooit zo'n fijne cap gehad. Ik vind de extra veiligheidscertificaten erg fijn, de pasvorm is geweldig, hele fijne ventilatie, ik heb nooit meer een zweethoofd gehad. De liner kunnen wassen is een enorme plus.

De reden dat ik voor Samshield koos is dat je de cap na een val naar de fabriek kunt sturen om m te laten controleren, als er met de cap niks is hoef je geen nieuwe te kopen.

Nu ben jij de enige die kan beslissen, maar als je de cap mooi vindt, hem lekker vindt zitten en je hebt het geld ervoor over, dan doen :).

Nanu
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:53

Ik heb de Kep Italia Cromo Matt, de goedkoopste waarvan je dat voorste luchtframe open en dicht kan doen (de 2 na goedkoopste na de Smart dus) en ben er zeer tevreden over. Ik zou sowieso wanneer het weer kan naar een winkel gaan en caps passen, kijken wat comfortabel is en wat je leuk vind staan bij jezelf. Ik moet namelijk wel zeggen dat ik de Kep bij sommigen er een beetje uit vind zien als een champignon, het staat niet iedereen

Go where no one goes.

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:05

ik heb er geen ervaring mee, geen eens op gehad omdat ik altijd eerst naar de prijs kijk. bij mij was het uiteindelijk toch een redelijk dure geworden(170 euro) want anders knelt het helaas.
wat bedoel ik hiermee? ga naar de paardenwinkel, zet alle caps op en koop de cap die het lekkerst zit! :j

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:10

eilleen333 schreef:
Ik heb er geen. Ga geen cap kopen die duurder is dan het paard waar ik op dit. Mijn Harry’s horse cap van 60 euro is net zo veilig, en ziet er ook prima uit.

Dat is niet helemaal waar.

Alle caps moeten voldoen aan het VG1 keurmerk. Dat is het minimale waar aan ze voldoen moeten omdat ze anders niet verkocht mogen worden.

Echter hebben de merken als KEP, Samshield, Uvex , Back on Track nog veel meer keurmerken en zijn daarmee dus veiliger dan een cap met alleen het VG1 keurmerk. Betekent niet dat goedkopere caps niet veilig zijn. Maar een cap met meer keurmerken is nog veiliger.

Ik heb sinds een half jaartje een KEP de cromo matt. Fijne cap zit inderdaad erg lekker. Uvex daarvoor gehad dat zijn ook hele fijne caps!

prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:16

Ik heb een Kep, de basic versie, en hij zit echt heerlijk!!

Ik vind Samshield en GPA echt heel erg mooi, maar die kep, die zat me toch fijn op mn hoofd!! Lekkerder dan Samshield, kep past gewoon beter bij mijn hoofd. Dus echt, ga passen. Kijk wat het lekkerste zit en wat mooi staat, dat verschilt namelijk heel erg per persoon.

Ik vind hem het geld dubbel en dwars waard. Ik heb het elke dag op, soms meerdere uren per dag, dus dan mag het ook lekker zitten en wat kosten. Nooit hoofdpijn, nooit een zweethoofd (wat ik met mijn Charles Owen wel altijd had) en kan rustig meerdere uren gaan paardrijden zonder dat mijn cap vervelend word.

I am because you were

NoekAa_
Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:19

Als je er graag een wilt en het geld ervoor over hebt lekker doen. Ik zelf vind ze niet bijzonder mooi, wel bijzonder duur.

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:22

Ik vind ze het gewoon niet waard..... Echt te duur. Het is geen goud.
Ik vind hem ook vrij champignonerig er uit zien helaas

my haflinger horse lucydan!


Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:42

Ik zou eerst kijken of hij bij je hoofd past. Want ze passen lang niet iedereen.
Wilde ook graag een kep, maar ik heb gewoon totaal geen kep hoofd.
Samshield daarentegen had ik wel het hoofd voor. En iets goedkoper.
Cap kopen die bij je hoofd past. Niet omdat je iets mooi vind.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:44

nine1987 schreef:
Tja..

Een keer goed vallen en je kunt 'm weggooien.. Mij is 't het geld echt niet waard..

Eens.
Ze zijn best mooi, maar zou persoonlijk niet zoveel geld aan een cap uitgeven.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:25

Yvank_ schreef:
eilleen333 schreef:
Ik heb er geen. Ga geen cap kopen die duurder is dan het paard waar ik op dit. Mijn Harry’s horse cap van 60 euro is net zo veilig, en ziet er ook prima uit.

Dat is niet helemaal waar.

Alle caps moeten voldoen aan het VG1 keurmerk. Dat is het minimale waar aan ze voldoen moeten omdat ze anders niet verkocht mogen worden.

Echter hebben de merken als KEP, Samshield, Uvex , Back on Track nog veel meer keurmerken en zijn daarmee dus veiliger dan een cap met alleen het VG1 keurmerk. Betekent niet dat goedkopere caps niet veilig zijn. Maar een cap met meer keurmerken is nog veiliger.

Ik heb sinds een half jaartje een KEP de cromo matt. Fijne cap zit inderdaad erg lekker. Uvex daarvoor gehad dat zijn ook hele fijne caps!



Ah! Weer wat geleerd!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:29


Life is a balance of holding on, and letting things go…

lianne125
Berichten: 1425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:02

Ik heb een kep en een samshield. En mijn voorkeur gaat toch echt naar de kep. Hij is qua gewicht net wat lichter dan de samshield en hij ventileert beter. Ook kan ik mijn haar er beter onder kwijt. Qua pasvorm kan ik ze beide goed hebben. Hetzij de kep met de niet standaard binnenvoering.

Of het het geld waard is? Nee ze zijn veel te duur maar omdat ik hem zo mooi vind heb ik hem van mijn bonus gekocht :o

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:40

Ik vind de mijne prachtig maar nog veel belangrijker is dat deze echt heel lekker zit. Ook is ie heel ademend.
Had hiervoor een gewone Harry's Horse, altijd gek op geweest maar sinds ik mijn Kep gepast heb wil ik nooit meer anders. Op buitenritten (ivm takken etc) pak ik soms de oude cap maar het comfort valt me dan altijd weer zwaar tegen.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 02:19

Geen KEP hier, met diverse redenen.

De prijs...
De beperkte ventilatie, ik heb liever wat meer luchtstroom.
De populariteit, ik krijg sterk de indruk dat deze helm een statussymbool is. En erg uniek is hij ook niet meer. Kijk naar een willekeurig podium van een (dressuur) kampioenschap.

Ik kies liever voor wat minder 'fashion statement'. Ik houd van licht gewicht en veel ventilatie. Had vaak Uvex, tegenwoordig een Casco en een GPA.

Wat je ook kiest, ga passen in de winkel. Een helm moet fijn zitten en goed aan je hoofd aansluiten.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 05:15

Een cap met meer keurmerken is niet perse veiliger dan een die alleen de VG1 heeft.
Het wil alleen zeggen dat die cap niet voor keuring van de andere keurmerken is aangeboden, niet dat ze er niet aan voldoen.

En een cap die alle mogelijk denkbare keurmerken heeft, maar de verkeerde pasvorm voor jouw hoofd heeft, is minder veilig dan een goed passende cap met alleen het VG1 keurmerk.

Pasvorm is echt super belangrijk wanneer het om veiligheid gaat.
Alleen een goed passende cap zal je hoofd naar behoren kunnen beschermen tijdens een val.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 06:07

Ja tuurlijk is pasvorm belangrijkste dat is altijd zo. Maar kijk inderdaad naar onderzoeken van impact die gedaan zijn dan komen de €50 caps echt niet zo denderend eruit helaas. KEP staat ook niet bovenaan bij die dat zijn de back on tracks dat klopt maar doen het wel stuk beter.

Overigens heeft KEP tegenwoordig liners rond en ovaal waardoor ze voor bijna iedereen passend te krijgen zijn. Uiteraard zullen er uitzonderingen zijn.

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 06:14

Meestal als je er zo over na moet denken of je het wel waard vind, is de uitgave onnodig en te groot.
Waarom ook er zijn mooie en goede caps te krijgen die een stuk goedkoper zijn.
Bedenk je ook als je Kep cap valt, of jij valt ermee, ze vaak afgeschreven zijn.
Zomaar even je cap wegleggen ergens kan echt niet. Tenminste ik zou het niet durven.
Ik zou die centen liever weg zetten voor als eens iets gebeurd.

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 06:23

Ik ben groot fan inmiddels. Het zijn zulke fijne en comfortabele caps. Ik draag ze echt met heel veel meer plezier dan mn hh cap, Charles Owen en gpa hiervoor.
Hij zit zo fijn en luchtig.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Kep italia kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:12

Ik ben ook fan <3 ik heb er 2 :o
Een zwarte met glitter voor de training en een blauwe met phyton voor de wedstrijden..
ze zijn super licht ( minimaal zweet hoofd met warm weer ) je kunt de voering wassen ( mijn GPA zette ik overigens in de vaatwasser )
Voor mij geen andere meer .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annikavolder en 11 bezoekers