USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:36

Ik ook niet, er zijn zoveel mooie plekken. Ik zou echt niet kunnen kiezen. :)

Ja pfoe Canyonlands ben ik echt verliefd op geworden. Vooral met zonsondergang, práchtig :oo

Arches was ook mooi hoor, maar vooral in de auto gezeten vanwege de hitte (ook al waren we echt vroeg) en door de wandeling naar Delicate Arch, voor zonsopgang begonnen maar tientallen doden gestorven onderweg :+ daarna had ik echt geen reserves meer in m'n lijf.

Maar Canyonlands kon ik alleen al uren zitten kijken naar het landschap <3

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:33

Nou ja, blijft lastig haha. Mijn man is echt voorstander om Californie te laten en van de Corona voucher (weer) naar Florida te gaan. Ik twijfel nog... Nou ja, ik heb nog even, het is nu nog te vroeg om na te denken omdat we natuurlijk ook simpelweg niet weten wanneer we plannen kunnen maken.

eerst maar eens verdiepen in die Corona voucher. Het liefst wil ik eigenlijk gewoon mijn geld terug..

B+12 L+4

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:34

Ik vind Californië (en de staten Nevada, Utah en Arizona) gewoon totaal niet vergelijkbaar met Florida. Voor mij zijn dat gewoon totaal verschillende vakanties.

Webshop - digital art: MoTekent

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:13

Wij zouden/gaan het rondje maken in September dus ik ben heel benieuwd wat we ervan gaan vinden.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:16

MoniqueT schreef:
Ik vind Californië (en de staten Nevada, Utah en Arizona) gewoon totaal niet vergelijkbaar met Florida. Voor mij zijn dat gewoon totaal verschillende vakanties.


Dat denk ik ook niet... voor wat ik mij dan kan voorstellen van onze Californië rondreis ( en de staten eromheen, doen het standaard rondje), ben er nog nooit geweest natuurlijk. Wel in Florida, maar als ik de voorbereidingen vergelijk, totaal anders.

We zijn wel echt Florida fan moet ik zeggen..

Maar goed, een keer wat anders is ook wel leuk.

Een voordeel, als de trip niet doorgaat, en we gaan toch weer voor de Californië rondreis, dan ga ik het anders samenstellen. Ik heb het nu veel te strak gepland en dat vind ik met een 5 jarige en een man die niet rijdt, toch een beetje to much

B+12 L+4

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:11

Ik vind Florida leuk in de winter en het zuidwesten in mei (nog niet zo gruwelijk heet) en het noordwesten in de zomer. Net als Monique vind ik Florida niet te vergelijken met de westkant, maar alles mooi en geweldig. Grand Canyon, even wow en dan idd ok, gezien. Zion daarentegen vind ik zo gaaf omdat je dan ín het dal bent.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:32

Het zuidwesten lijkt mij idd wel gruwelijk heet! Ik kan slecht tegen de warmte en wij zouden 2 juli gaan, dat vond ik wel een dingetje. Vooral death Vally/Vegas zag ik qua warmte tegen op.

Florida 1 x met kerst geweest en vorig jaar de laatste week april/eerste week mei, vooral mei vond ik de luchtvochtigheid erg hoog, niet te doen.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik mijn trip naar het zuidwesten (ervan uitgaande dat we voor dezelfde bestemming blijven gaan) het liefst in mei doen idd. Helaas is dat niet mogelijk ivm vakanties.

B+12 L+4

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:40

Wij waren in september in het zuidwesten. Temperatuur was gemiddeld 25-30 graden, met uitschieters boven de 35 in Vegas en Death Valley. Maar goed, de warmte is daar zo anders (droger) dat zelfs ik het goed te doen vond :)) In Bryce hadden we dan weer nachtvorst..

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:57

Zion was ik ook zo klaar mee, kan er niets aan doen het is gewoon niet voor mij. Maar ik weet echt dat het aan mij ligt en dat het niet de norm is.
Stom genoeg had ik vooraf verwacht niets met Las Vegas te hebben maar daar wilden we toch wel even kijken of het gezien te hebben. En dat vond ik echt super leuk. Had daar dolgraag nog een paar dagen gebleven.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:00

Zion vond ik wel mooi maar ook niet meer dan dat. Ik was vooral heel erg onder de indruk van Bryce Canyon, Monument Valley, Canyonlands en toch ook wel de Grand Canyon.

Vegas had ik ook verwacht beetje suf te vinden, maar die hysterie vond ik inderdaad geweldig. Wel een bizarre tegenstelling tussen.. nou ja, zo'n beetje alles wat je maar kunt bedenken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:02

Grappig hoe verschillend mensen dingen ervaren. Ik ben zó klaar met Vegas, vier keer geweest nu omdat het altijd gunstig op de route ligt. Maar echt, na een dag heb ik het al gezien of eigenlijk de laatste keer zag ik er gewoon tegenop, al voor die dag. Het enige wat ik echt gaaf vind, zijn de shows. Cirque du Soleil en Mama Mia, zo van genoten.

En ja, wij hebben het zuidwesten één keer in juli gedaan en verder altijd in april/mei. Dat is gewoon de mooiste tijd. Maar eerlijk is eerlijk, ik ken genoeg mensen die het ook in de zomervakantie gewoon geweldig hebben gevonden daar hoor.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:08

Canyonlands heb ik niet gezien. Bryce en Monument Valley vond ik echt wel mooi hoor maar gewoon veel minder dan ik gedacht had.
Grootste tegenvaller vond ik Yosemite. Daar had ik zoveel enthousiaste verhalen over gelezen en ik heb zoveel plaatsten gezien die ik echt veel en veel mooier vond dan daar.
Misschien helpt het niet dat het Zuid-Westen me in heel veel doet denken aan Zuid-Afrika maar dan net even minder mooi en zonder leeuwen en olifanten -O-

Ben het met je eens Monique en daarom is het ook zo lastig om aan anderen te vertellen wat er wel en niet de moeite is om te bekijken.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:15

Ik vind Zion en Yosemite ook niet veel aan, Katja.

Vegas daarentegen helemaal geweldig, terwijl ik verder niets met steden heb.

Bryce staat voor mij nog altijd op de tweede plek qua NP. Ik ben er inmiddels 3 of 4 x geweest, waarvan 1 x met sneeuw en dat was echt fantastisch.
Yellowstone blijf ik het mooiste NP vinden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:28

Yosemite keek ik héél erg naar uit. Maar ik vond het vooral gehavend (veel bosbranden), erg druk (overal ladingen Chinezen) en... droog. We hebben er heerlijk aan het water gezeten en gekeken naar de spelende eekhoorns maar ik vond het zeker niet het mooiste NP wat we toen gezien hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat als het er rustiger is en het park minder gehavend dat het dan wel mooi kan zijn. Wij waren er gewoon op een wat minder gunstig moment :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:48

Ik heb Yosemite als 17-jarige gezien in 1983 en was zwaar onder de indruk. Zelfs toen was het al druk! Later nog terug geweest, maar zoveel mensen altijd. Ik hoef niet meer.

Wel een zeer dierbare herinnering! Met mijn vader (rechts) en zijn oude kameraad Dick (geëmigreerd in 1957) in Yosemite.

[ img ]

[ img ]

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:15

Wat gaaf met zo'n oude camper!! En wat leuk dat je toen ook al door de VS heen reisde.

De drukte vond ik eigenlijk nog wel meevallen toen we er waren.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-20 10:43

Wij besloten destijds ter plekke dat we Zion over zouden slaan. We hadden al zoveel parken en rotsen gezien dat we liever doorgingen naar Las Vegas. Dat vonden we overigens geweldig. Ik denk dat we de volgende keer dan wel voor Zion kiezen en een ander park overslaan.

Leuk Monique, je was dus al vroeg een Amerikafan ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:52

wat leuk zo'n foto uit de oudedoos Monique!

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:54

Overigens zijn we ook aan het kijken naar Zuid Afrika (voor het omboeken van onze trip door het Zuidwesten). Heel wat anders en misschien niet helemaal thuis in het USA topic haha. Maar ook dit staat op onze lijstje. Alleen dit willen we eigenlijk doen als onze dochter (nu 5) wat ouder is.

B+12 L+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:57

happy2014 schreef:
Overigens zijn we ook aan het kijken naar Zuid Afrika (voor het omboeken van onze trip door het Zuidwesten). Heel wat anders en misschien niet helemaal thuis in het USA topic haha. Maar ook dit staat op onze lijstje. Alleen dit willen we eigenlijk doen als onze dochter (nu 5) wat ouder is.

Zuid Afrika is leuk joh, en prima te doen met een 5-jarige. Lekker zelf rijden over de Garden Route en als je hem doortrekt naar het noorden, richting Johannesburg, kan je ook het Kruger meepakken. Kaapstad is mega leuk, Port Elizabeth ook en langs de garden route liggen echt tientallen kleine charismatische plaatsjes waar je voor een scheet en drie knikkers een mooie overnachtingsplek hebt. Ik heb hem meerdere keren gereden (heb er een tijdje gewoond) en kan het echt iedereen aanraden, heel leuk :j

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:59

Hmmmm dat klinkt toch ook wel heel leuk Emma! En ja waarom niet, we zouden van de zomer ook met onze 5 (dan 6) jarige rondje zuidwesten doen dus waarom niet zuid Afrika

B+12 L+4

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:52

Mijn ouders waren absoluut geen reizigers, verder dan de Belgische Ardennen was ik voor deze reis nooit geweest. Lang verhaal, zal proberen het kort te houden. Mijn vader, protestant, moeder, katholiek, mocht niet van thuis, aan twee kanten. Vaak bij elkaar, uit elkaar, problemen overal. In mijn vaders protestante dorp woonde een katholiek boerenechtpaar wat graag op zondag bij de familie ter kerke ging en mijn vader ging dan bij hen de koeien melken en voeren. Uiteindelijk werd de broer van die boer de dekmantel, hij haalde mijn moeder thuis op en leverde haar op een afgesproken plek bij mijn vader af. En mijn grootouders riepen maar ´een goede boer is toch ook niet slecht´.

Toen het boerenechtpaar terug ging naar hun eigen dorp, werd het de veilig afspreekplaats voor mijn ouders. Het boerenechtpaar emigreerde in 1963, mijn ouders trouwden in dat jaar, mijn vader was thuis uiteindelijk weggelopen en katholiek geworden. Hij liet daarmee zowel zijn ouderlijk huis als zijn bedrijf achter, want had thuis de slagerij van zijn ouders overgenomen. Alles voor de liefde. Mijn ouders hielden altijd contact met de broer die zogenaamd mijn moeders vriend was. Toen die 25 jaar getrouwd was waren mijn ouders uitgenodigd én natuurlijk waren zijn broer en zijn vrouw uit Californië overgekomen. Dat was in 1982 en op het feest werden mijn ouders uitgenodigd om hen in Amerika te komen bezoeken. Ze namen dat niet echt serieus, maar een paar weken later lag er zo'n bekende blauwe luchtpostenvelop in de bus, waarin ze de uitnodiging dringend herhaalden.

Mijn ouders spraken geen woord Engels, ik zou het jaar erop eindexamen VWO doen en had dus vroeg vakantie, wat ook bij mijn vader op het werk goed uitkwam voor drie weken aaneengesloten. En dus gingen we! Ik vergeet het nooit, 2000 gulden per persoon voor een vlucht AMS-LAX en vanaf daar nog naar Sacremento. In een KLM 747 waarin we nog vrolijk een sigaretje rookten en ik in de cockpit mocht komen kijken. We hebben in die drie weken heel veel gezien, want de camper was dus van die vrienden en ze deden echt moeite om het leuk te maken.

Zo ook, vertelden ze, dat we naar hun dochter gingen die vier uur verderop woonden en in dat dorp woonde ook een jeugdvriend van mijn vader, Dick. De dochter had Dick en zijn vrouw uitgenodigd voor een etentje op zaterdagavond, alsmede een zoon van een andere jeugdvriend die inmiddels in Iowa woonde. De bewuste zoon zat wel in Chowchilla, het dorp waar de dochter en Dick en Elly dus woonden. En zo maakten we kennis met het gezin van Dick. De foto is de dag erna genomen, toen we met het gezelschap van het etentje minus de zoon van die vriend uit Iowa, Gary, naar Yosemite gingen.

De zondag maakten we kennis met dochter Trudie, die al snel gekoppeld werd aan Gary. Allemaal dus in 1983. Trudie en ik werden penvriendinnen, want we brachten die week heel veel tijd met elkaar door. Zij trouwde in 1985 met Gary en samen kwamen ze geregeld naar Nederland. Ik trouwde later met mijn boer, dus Amerika leek een ver-van-mijn-bed-show en voor mijn ouders was het echt eenmalig geweest. Tot na het overlijden van mijn man, Albert twee jaar later in beeld kwam. Met jou ga ik naar Amerika, vertelde ik hem, drie dagen na onze kennismaking in 2000.

En zo gingen we met de drie jongsten van ons gezin in 2002 voor het eerst samen naar Californië en waren we afgelopen jaar voor de 10e keer met zijn tweeën in de USA. Inmiddels kennen we de hele familie van Dick heel goed, bij de andere, het boerenstel, zijn we alleen in 2002 nog een keer geweest. Dick en zijn Elly hebben inmiddels héél veel kleinkinderen en wij zijn ook dit jaar weer op twee bruiloften van kleindochters uitgenodigd. We gaan (ook zonder corona) niet al die feestjes af, dat is wel erg duur, maar juist dit jaar hadden we nog wel een keer willen gaan. Het is niet anders ... 2 mei en 2 juli, dat gaat hem niet worden.

Pff, lang verhaal ... toch.

N.b.: Elly is dus my American mom, ze is inmiddels 82 en ik lig in een deuk bij haar half Engelse - half Nederlandse Facebookberichten, maar zij emigreerde al als meisje van 13, toch knap! Zowel Dick als mijn ouders leven niet meer, maar de band met de hele familie is nog heel hecht!

Foto: links een van hun kleindochters (die trouwt op 2 mei) met haar kersverse verloofde in Amsterdam afgelopen november met mijn zoon en schoondochter.

[ img ]

Webshop - digital art: MoTekent


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:21

Citaat:
Ik trouwde later met mijn boer,


Ik las even te snel en heb hem nog een keer goed moeten lezen :)

Wat een verhaal zeg Monique! Wel bijzonder zo zeg :j

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:48

Keet schreef:
Citaat:
Ik trouwde later met mijn boer,


Ik las even te snel en heb hem nog een keer goed moeten lezen :)

Wat een verhaal zeg Monique! Wel bijzonder zo zeg :j


Boer of broer zeker?? :D

Zo leuk, als je zo´n meisje voor het laatste gezien hebt toen ze 13 was (daarna niet thuis, studeerde elders) en ze appt je dan op haar 25e dat ze in Europa is en graag af wil spreken. Zij en mijn zoon waren als 13 en 17-jarige best een beetje gek op elkaar en nu dus allebei met hun huidige partners. Hij heeft toen een maand bij oma gelogeerd en meegewerkt op het melkvee- en klaverbedrijf van haar vader en oom.

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:08

Ik las broer inderdaad :) was even de weg kwijt tussen de boeren en de broeren van boeren :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers