USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:17

Tierania_ schreef:
Ja als je gelijk goed in je ritme wil komen moet je wel. Als je heel vroeg naar bed gaat lig je 's nachts al weer wakker

Bizar genoeg werd ik pas de volgende dag om half elf wakker, ik heb nog nooit zo lang geslapen dus had het ook niet verwacht. Vervolgens was toen mijn ritme wel verstoord dus volgende keer zet ik een wekker :')



MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:50

Wij hebben de laatste keer ook gewoon overdag een uur of 8 geslapen en ´s nachts weer de hele nacht door.

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:03

Ik slaap bij aankomst (op locatie en thuis) altijd even een uurtje en dan direct door in het normale ritme. Afgezien van vroeger wakker op locatie voor een paar dagen, verder nooit ergens last van gelukkig. Geloof dat ik daar een gezegend mens mee ben. Heb veel meer last van winter- en zomertijd :=

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:01

Sannens schreef:
Hoi! Hebben meer mensen stress over vakanties van deze zomer en corona? Ik zou 20 augustus gaan en ik hoop zo dat het gewoon door kan gaan.


Geen stress, dat stadium ben ik voorbij. Wij zouden 2 juli gaan, maar hebben alle excursies reeds geannuleerd. Nu wachten ter travelnauts contact op neemt en dan ga ik kijken of ik de Corona voucher wil accepteren.

Ook 20 augustus vind ik ambitieus, ik hoop het voor je maar heb er een hard hoofd in

B+12 L+4

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:10

Ik wilde eerst voor november gaan boeken maar dat schuif ik toch maar door naar februari.
Omdat mijn man nog nooit in het zuiden van Florida is geweest denk ik toch dat we die kan gewoon op gaan.

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:03

Hier ook geen stress, wachten tot de organisatie de boel gaat cancelen. Ik geloof dat de stress toe zou slaan als het onverwacht toch door kan gaan omdat ik dan dingen moet gaan regelen om het alsnog te annuleren als ik de situatie in Amerika kwa Covid niet genoeg vertrouw
Maar kan me het goed voorstellen hoor Sannens, probeer het los te laten, je kunt er nu toch niks mee

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:31

Ik vlieg 29 augustus. Hoop toch echt dat het gewoon doorgaat. En anders niet,dan schuiven we het door naar volgend jaar.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:51

Even een vraagje aan de Amerika kenners...

Ik ben reeds 2x in Florida geweest ( steeds combi van Orlando en Fort Meyers) en ben echt fan. Echter al jaren staat de grand canyon, Yosemite etc op mijn bucketlist. Daarom vorig kaar juli mijn rondreis reeds geboekt voor juli dit jaar.

Omdat we zolang van te voren hebben geboekt was de voorpret misschien een beetje een overkill. Ik hem er zo naar uitgekeken en zo veel voorwerk gedaan, roadbook gemaakt elk weekend folders bekeken etc, dat het op een geheven moment beetje overkill werd. Toen kwam vorige maand ook de Corona om de hoek waardoor de reis niet doorgaat en ik enkel om kan boeken naar augustus 2021 ( kind van 5 dus gebonden aan vakanties en vanwege de duur vd reis aan de zomervakantie)

Ik heb er niet echt zin meer in, de lol is er vanaf en twee jaar voorpret is overkill.

Ik wil dus nu gaan voor kerst 2 weken Florida. Ik weet dat ik dat geweldig vind en het is dan nog dit jaar. Dat betekent wel dat we de voucher dus daarvoor gebruiken en Californië de komende 5 jaar van de baan is.

Nu ben ik nog nooit in Californië geweest. Dus voor de mensen die zowel in Californië als in Florida zijn geweest. Wat zouden jullie doen? Topt Californië Florida?

B+12 L+4

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 06:17

Als je heel graag Yosemite en Grand Canyon wil zien zou ik niet met kerst nóg een keer naar Florida gaan. Als je daar al twee keer bent geweest is het toch leuker om even te wachten en dan een mooie nieuwe reis te maken waar je al zo lang naartoe leeft? Ik snap dat het nu even balen is, maar ik denk dat die voorpret echt wel terugkomt als het coronavirus een beetje uit the picture is en je je erbij neer kan leggen dat het een jaar wordt uitgesteld.

Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 07:49

Ik zou ook kiezen voor volgend jaar Californië. Het is heel zuur, maar het is zeker het wachten waard.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:40

Mijn man en ik zijn groot Florida-fan (gaan elk jaar). Vorig jaar zijn we ook naar Californië geweest en dat is toch echt een hele andere beleving. Ik zou zeker wachten als dit de reis die je graag wilt maken.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:44

Ik zou ook wachten en naar Californië gaan. En dat komt van iemand die echt geen fan is van het Zuid-Westen maar ik weet dat ik daar een uitzondering in ben en het is wel iets om gezien te hebben.

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:24

Ik ben dan weer niet in Florida geweest, maar wel in het westen en echt... Doen! Onvergetelijk :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 10:25

Katja schreef:
Ik zou ook wachten en naar Californië gaan. En dat komt van iemand die echt geen fan is van het Zuid-Westen maar ik weet dat ik daar een uitzondering in ben en het is wel iets om gezien te hebben.

Ik ben wel benieuwd wat je eigenlijk tegengevallen is in het Zuidwesten?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:55

Lastig om te zeggen maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Heel kort door de bocht vind ik het vooral veel droge bende die ver uit elkaar ligt :')
Natuurlijk hebben we ook veel moois gezien hoor maar dingen zoals de Grand Canyon heb ik niet zoveel mee. Dat heb ik na een half uurtje wel gezien.
Ik mis daar ook afwisseling in het landschap terwijl anderen dat wel zien en dat weet ik ook.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:06

Ha, de afwisseling in landschap is juist hetgeen wat wij in het westen zo geweldig vinden :-) Je kan er echt zo onwijs verschillende soorten natuur vinden, maar daar moet je inderdaad wel je reis een beetje op plannen. Ik weet wel dat wij na de rit Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - Monument Valley wel heel blij waren om in Colorado weer groen te zien.

Het ´standaard´ rondje is ook niet mijn favoriete rondje. Ik zou nog eerder iemand een reis adviseren van San Francisco naar Denver en daar zit dan de Grand Canyon niet in. Dat gat is mooi, maar ik heb veel mooiere dingen gezien in het zuidwesten. Voor mij is Canyonlands National Park bijvoorbeeld veel mooier, omdat je daar lekker zelf met een Jeep de diepte in kan. En ik ben groot fan van Colorado, omgeving Durango, richting Denver.

Onze mooiste reis vond ik zelfs die in het Noordwesten met Oregon, Yellowstone en de Black Hills van South Dakota.

Webshop - digital art: MoTekent

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:34

Heb je meer informatie (of een blog :D ) over die reis Monique?

Ik vond zelf het zuidwesten echt onvoorstelbaar mooi. Maar goed, dat was ook mijn eerste reis in Amerika dus wie weet speelde dat mee :)) Wel is het inderdaad allemaal uitgestrekt en droog en groot. Maar ik zal nooit vergeten hoe we naar Monument Valley reden, de rotsformaties opdoemden.. Tranen met tuiten :o

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 11:35

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, het zijn veel rode rotsen. Toch vond ik het wel steeds boeiend genoeg. Ik ben ook wel benieuwd naar het rondje waar Monique het over heeft, Yellowstone staat heel hoog op mijn wensenlijstje.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:44

Berdien schreef:
Heb je meer informatie (of een blog :D ) over die reis Monique?

Ik vond zelf het zuidwesten echt onvoorstelbaar mooi. Maar goed, dat was ook mijn eerste reis in Amerika dus wie weet speelde dat mee :)) Wel is het inderdaad allemaal uitgestrekt en droog en groot. Maar ik zal nooit vergeten hoe we naar Monument Valley reden, de rotsformaties opdoemden.. Tranen met tuiten :o


Wij hebben Yellowstone in twee reizen meegenomen, in mijn verslag van 2008 (San Francisco, Oregon, Washington, Idaho, Montana, South Dakota, Colorado, terug vanuit Denver) vind je daarover heel veel en dat was in mijn ogen echt een gewéldige reis. Maar wel vijf weken! https://casadospalmeras.files.wordpress ... a-2008.pdf

In 2006 een hele grote ronde, véél te groot, achteraf gezien. Blog ook wat te uitgebreid, ben ik bang ...


2008: héél globaal!

[ img ]


En Moab, met Canyonlands NP en Arches, deden we in 2006, 2007 en 2009.

Links naar alle reisverslagen (sommige op blog, anderen in PDF): https://tijmesflorida2020.com/onze-amerikareizen/

Het ´standaard´ rondje zuidwesten, wat overigens wel heel goed in elkaar steekt hoor, absoluut een aanrader: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 12:27

Leuk om zo wat inspiratie op te doen voor als we straks wel weer kunnen reizen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:46

Graag gedaan :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:49

Canyonlands blijft in mijn beleving één van de mooiste plekken in het westen. Wat was dat bijzonder.
Ik vind het westen ook fantastisch en afwisselend qua landschap en natuur: juist geologisch gezien. Mijn vriend is geoloog en mijn persoonlijke gids _O- dan beleef je het ook weer heel anders en leer je ook steeds meer zien. Rotsen zijn ineens niet meer zomaar rotsen.

Ik ben zo benieuwd naar het noordwesten :+:

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:01

Tof, nog een Canyonlands-fan! Iedereen gaat naar Moab voor Arches, ik vind Canyonlands echt mooier. En Dead Horse Point SP! Sowieso alles daar!

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:06

Tijd niet geweest hier, maar daar sluit ik me bij aan. Canyonlands vind ik ook schitterend.
Maar de mooiste plek op aarde die ik tot nu toe gezien heb ligt nog weer ergens anders, maar wel in het ZW. *-:)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:23

Nu maak jij mij nieuwsgierig :-)

Ik zou echt niet kunnen zeggen wat ik de mooiste plek op aarde vind die ik ooit gezien heb. Ook niet of die in de USA ligt trouwens ... kan zomaar ook hier in Spanje zijn. Of Noorwegen of Australië ...

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers