USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:00

Wij hebben voor deze zomer een huisje geboekt voor een week in de Ardennen. Als dat niet doorgaat is het jammer, ik maak me dus niet druk.


Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:21

Lees net mijn berichtje nog eens over, duidelijk geschreven terwijl ik met 3 dingen tegelijk bezig ben. Voor de duidelijkheid, ik sta compleet achter de regels en support ze ook. Dus behalve jammer, geen problemen mee als het niet door kan gaan. Veiligheid voor iedereen gaat boven alles :j
Ardennen is ook lekker Ceetje!

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:08

Wat fijn dat het zo heeft uit gepakt Patty!

Ter ere van mijn vaders 70e verjaardag hebben we in augustus een vakantie in Frankrijk geboekt met ons gezin. Ik heb nog wel de hoop dat dit door gaat, maar dan moeten mijn broer en zijn kinderen wel vanuit Amerika naar Nederland/europa mogen vliegen. We wachten het maar af, we hebben er geen invloed op, behalve ons aan de regels houden.

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:15

Ik denk dat ik mijn plannen ook voor 2021 ga zetten. Het najaar is nog maar een grote vraag, plus dat het al april is.. Denk dat we dan dit najaar naar Frankrijk gaan (ik heb op zo'n 'ik vertrek programma' een GEWELDIGE Glamping gevonden {:} en dan lekker sparen en plannen en boeken voor 2021!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-20 19:30

Leuke plannen allemaal. Ik hoop zo voor iedereen dat het gewoon door kan gaan! Wij gaan, hopelijk, half juli een rondreis maken door Thailand. Kijken we ook al een jaar naar uit...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:46

Ik heb makkelijk kletsen, onze vakantie zit er al op, net op tijd. Ik heb maar één wens: na alle ellende naar kinderen, kleinkinderen, vrienden en buren in Nederland.

Webshop - digital art: MoTekent

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:33

Dat kan ik mij voorstellen. Al zie ik op dit moment ook niemand al wonen ze om de hoek, maar het is een fijn idee toch in de buurt te zijn.

Een oom is deze week helaas overleden aan het corona virus, woont in hetzelfde dorp, maar je kan zo weinig betekenen voor de direct nabestaanden. Alles op afstand, afscheid in het crematorium op afspraak, dus ook geen contact. Er mogen 30 mensen bij de uitvaart zijn, maar dat is bijna niet haalbaar, omdat de meeste mensen ook inzien dat het nu gewoon niet verstandig is om met verschillende huishoudens in een ruimte te zitten. Triest, zeker voor de naasten.
We wonen midden in een flinke brandhaard en de overlijdensberichten blijven voorbij komen. Een duidelijk signaal om je aan de regels te houden.

Nimber
Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:56

Ik zou 3-6 vliegen maar we gaan er ook vanuit dat het niet door gaat.
Bij zelf annuleren krijgen we geen vergoeding dus ik wacht tot hij geannuleerd wordt en ik zie het wel. Hopelijk einde van het jaar nog even er tussen uit en anders maar 2021

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:36

Grit, gecontroleerd met het verlies van je oom.

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:10

Gecondoleerd Grit!

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:38

Jeetje Grit, wat heftig zeg :\

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:58

Bedankt allemaal, het is voor mij niet zozeer de emotionele band, maar vooral de situatie die het schrijnend maakt. Mijn vriend maakt het rouwdrukwerk voor een kleine uitvaart onderneming en het is verdrietig hoeveel overuren er daar nu gemaakt worden om iedereen enigszins een afscheid te bieden. Merendeel mensen die niet in hun laatste periode zaten qua gestel en leeftijd.

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:15

Gecondoleerd Grit.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:08

Heftige situatie Grit. Veel sterkte voor je familie.

imd
Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:20

Ik wil hier graag een vraagje stellen als het mag.. Ik weet dat het per persoon en situatie verschilt, maar ik heb een vraag over de jetlag bij vliegen van Las Vegas naar Amsterdam.

Onze bruiloft moet verzet worden ivm corona. Nu hebben we een optie op de datum dat mijn zusje terugkomt van vakantie uit Las Vegas. Ze landt om 11u op Schiphol, onze bruiloft willen we vanaf een uur of 4-5 doen. Als deze datum niet lukt zullen we het nóg een half jaar uit moeten stellen. Iemand die ervaringen mbt de jetlag zou willen delen? Ik twijfel enorm of het voor haar te doen gaat zijn, diner en feest.. Of dat we het beter nog langer uit kunnen stellen..

(Voelt een beetje stom om dit te vragen, met alle leed in de wereld op dit moment (sterkte Grit!). Maar we moeten een beslissing maken nu.. )

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:26

Ik vond hem echt killing die kant op. Mijn slaapritme was echt compleet vertiefd. Maar gelijk na zo'n vlucht moet het op zich wel kunnen, als ze slaapt in het vliegtuig en misschien een snel dutje doet als ze thuiskomt.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:27

Het is heel persoonlijk hoe het mensen raakt. Zelf kan ik vaak nog wel redelijk slapen op een nachtvlucht en dan kom je nog wel een soort van oké aan.
De jetlag zal in dit geval niet zo het probleem zijn want hoe later op de dag hoe meer je in de tijdszone van Amerika komt. Alleen als ze slecht slaapt aan boord dan heeft ze een nacht overgeslagen en dan is de vraag hoe goed ze daar tegen kan.
Succes met het maken van een keuze.

Leo
Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:38

Op de heenweg naar de VS toe wordt ik vooral, hoe moe ik ook ben van de reis, de eerste dagen midden in de nacht klaarwakker wakker laar voor de dag. En ben ik dus vroeg op de avond helemaal bekaf. Dat settelt op zich vrij snel.
Op de terugweg heb ik beide keren een nachtvlucht gehad, maar beide keren was ik behoorlijk verreisd na aankomst omdat ik in het vliegtuig nauwelijks tot niet slaap. Vooral de terugweg heb ik beide reizen als het zwaarst ervaren qua jetlag. De eerste keer kwamen we pas laat op de avond in NL aan omdat we een lange overstap hadden. Toen wilde ik alleen maar slapen. De tweede keer kwamen we in de middag aan en kon ik nog wel even naar stal om paardlief te knuffelen maar daarna ook snel naar huis.
Het is het beste om snel een normaal ritme aan te nemen, maar je lijf reageert best raar (de ene persoon anders dan de andere) en zeker na een lange reis (onderschat de vliegreis en alles eromheen niet) denk ik dat het erg pittig is om een bruiloft aangesloten te hebben. Ik zou de keuze bij haar leggen.

Maar wat een moeilijke situatie joh. Sterkte met de beslissing!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:00

Wat vind ze er zelf van? Zal inderdaad afhankelijk zijn of je van jezelf weet of je kunt slapen in een vliegtuig, hoe gevoelig je bent voor slaaptekort. Of je kunt bijtanken met een powernap.

Eerst bleven we ook altijd op tot in de avond om in het gewone ritme te zitten. Maar we komen meestal in de ochtend rond 10-11 uur thuis. De laatste twee keer waren we zo moe dat we 2 uur zijn gaan slapen. Beviel goed, even wat katerig, maar toen verder fit en gewoon een goede nacht geslapen.
Zonder overdag te slapen had ik meestal einde middag een enorme dip, die dan wel weer over ging na een paar uur.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:15

Wij kwamen deze keer uit Miami, met maar vijf uur tijdverschil (vanwege Amerika wel, Europa nog niet zomertijd). Geen oog dicht kunnen doen en helemaal kapot. Hotel genomen bij de luchthaven en gewoon de hele dag én nacht zowat geslapen. Ik zou geen bruiloft aan kunnen op zo'n dag. Kan zij niet een dag eerder vliegen? Een bruiloft lijkt me daarvoor een prima reden.

Webshop - digital art: MoTekent

imd
Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:47

Bedankt voor jullie reacties, dit helpt me zeer :) Ik heb zusje nu gevraagd te overwegen een dag eerder terug te vliegen, en anders ga ik met m'n vriend overleggen dat we toch een andere datum moeten zoeken. Ik durf het niet aan, en mijn ouders merkten ook heel terecht op dat je dan een heel stuk voorpret ook mist..
Dank voor jullie hulp! _/-\o_

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:57

Heen lig ik een aantal nachten wakker s' nachts maar terug in Nederland zit ik altijd wel gelijk weer in mijn juiste ritme.

Maar ik zou wel graag vroeg naar bed willen rond 22.00 uur dus of ik nog zin zou hebben in een bruiloft...

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 06:12

Dat je 22.00u nog redt... Ik had een nachtvlucht en kwam rond 10.00u in Nederland aan, voor mijn lijf was het echter 01.00u (9 uur tijdsverschil uit SF). Ik had niet echt geslapen in het vliegtuig maar op die manier dus wel een nacht overgeslagen. Het was echt moeilijk om wakker te blijven en ik heb het tot 19.30u gered. Een bruiloft zou ik dus echt niet trekken.



Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:10

Ja als je gelijk goed in je ritme wil komen moet je wel. Als je heel vroeg naar bed gaat lig je 's nachts al weer wakker. Als ik 's ochtends aankom meestal tussen 9 en 12, ga ik van 14:00 tot 16:00 uur even slapen. Dan kan ik makkelijk tot 22:00/23:00 uur wakker blijven. Maar zoals ik zei een bruiloft zou ik echt geen zin in hebben.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:04

Toen ik terugvloog vanuit de VS (San Fransisco) en Canada (Vancouver) was ik ook wel goed gesloopt. Je slaapt meestal niet heel fantastisch op zo'n vlucht, en je ritme gaat een keer over de kop. Om dan direct een bruiloft in te stuiteren.. mwah. Ik zou daar zelf niet voor kiezen, zeker niet als het iemand is die heel dichtbij staat.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers