[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:13

pumpina schreef:
Joman schreef:
Ik vind het toch lastig nu. Heb geen mogelijkheid om 2 keer per dag te wisselen. Wat doen jullie in dat geval? Ze staan in een buitenstaander overigens.


Mijn paard is geschoren en heeft de Orscana dekensensor. Dit is de grafiek van afgelopen nacht en gister. Ze stond onder alleen een regendeken. Paardlief heeft het dus best warm gehad, ondanks de koude nacht. Ze staat 's nachts wel op stal. De nachten worden nu warmer dus ik heb de deken helemaal af gelaten.

[ [url=m/VCpfjB.png]Afbeelding[/url] ]

Zonder die sensor zou ik dat trouwens nog niet hebben gedaan en het opgelost hebben met stalgenoten, maar de sensor heeft mij geleerd dat paarden het warmer hebben dan we denken.


Dit is interessant! Bedankt voor het delen :) Ik heb nu een regendekentje opleggen maar ik ga morgen naar dag en nacht katoen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:27

Mijn merrie is helemaal niet gewend om zonder dekens te staan. Op 17 maart heeft ze een veulentje gehad. Sindsdien staat ze overdag zonder deken buiten en s'nachts met een verknipte 100 grams deken met elastische band dus zonder bilriemen etc. Gaat eigenlijk hardstikke goed zelf met die vorst van afgelopen weken. Daarvoor stond ze onder een 200 grams deken met vaak nog een 0 grams regendeken eroverheen.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:11

De mijne staat nu sinds donderdag denk ik zonder deken ook s nachts op stal. Hij houdt zich goed warm en had het zelfs s avonds warm onder zijn o grams. Hij is er een stuk vrolijker om dus voor nu eerst geen dekentjes meer!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:16

De mijne gaat vannacht voor t eerst zonder. Afgelopen nacht nog een nul grams op gedaan en daar was ze vanmorgen al warm onder..
Morgenvroeg eens kijken of ze niet stijf is en dan lekker ff zonder laten. En ik niet 2x per dag heen en weer

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:37

Mijnes is ook geschoren en vannacht staat ie bloot op stal. Vind het te warm voor 0gram.. dat gaat alleen maar zweten.

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:54

Misschien niet helemaal het juiste topic maar vast veel kennis hier gezocht een uv masker puur voor de ogen betaalbaar en goed passend voor een klein welshje met klein hooftje Wie heeft ertips ( ivm drap oogjes nu de zon weer begint om te testen of het helpt daarom ook betaalbaar)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:54

Hier de gewassen ongevoerde dekens weer van zolder gehaald voor de nacht.
Bizar zo warm ineens!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:35

Mijn paard heeft de Field relief vliegenmasker. Goede kwaliteit, padding op de neus, fijne pasvorm en voldoende ruimte van de ogen afZ Die van mij doet al 3 zomerseizoenen mee. Klittenband houd zich ook goed

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:40

snorkel1986 schreef:
Misschien niet helemaal het juiste topic maar vast veel kennis hier gezocht een uv masker puur voor de ogen betaalbaar en goed passend voor een klein welshje met klein hooftje Wie heeft ertips ( ivm drap oogjes nu de zon weer begint om te testen of het helpt daarom ook betaalbaar)


Paardeerlijk.nl !

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:43

Hier ook deze nacht voor het eerst zonder deken. Ze staat op stal met uitloopje. Het gaat om een fjord, geschoren in sept/okt. Vind het ook altijd erg lastig, maar probeer altijd te bedenken dat paarden het minder snel koud hebben dan wij denken. Dus met 10 graden vannacht dacht ik dat het wel goed zou komen zonder dekentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:49

Nouvel schreef:
Hier de gewassen ongevoerde dekens weer van zolder gehaald voor de nacht.
Bizar zo warm ineens!


Is dit waterdicht of katoen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:11

Waterdicht.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:24

Altijd lastig deze tijd. Willem is eind november nog geschoren en eigenlijk nog kikkerkaal. Staat sinds dit weekend overdag bloot want het is hier erg warm ineens. Had hem de nachten nog onder een heel licht gevoerd dek maar ga hem komende nacht zijn katoenen deken opdoen.

Ik doe dat in deze periode altijd onderling met een vriendin (stalgenoot) zodat we beide niet meerdere keren heen en weer moeten.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:27

Susanne schreef:
Altijd lastig deze tijd. Willem is eind november nog geschoren en eigenlijk nog kikkerkaal. Staat sinds dit weekend overdag bloot want het is hier erg warm ineens. Had hem de nachten nog onder een heel licht gevoerd dek maar ga hem komende nacht zijn katoenen deken opdoen.

Ik doe dat in deze periode altijd onderling met een vriendin (stalgenoot) zodat we beide niet meerdere keren heen en weer moeten.


Die van mij is in maart geschoren maar ik heb een haf die het niet snel koud heeft.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:45

Ik heb ze vanmiddag de ongevoerde dekens weer op gedaan, kwam een hele rare koude wind ineens en donkere wolken

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:10

Die van mij hebben nu katoen op. Staan in een buitenstal maar wel beschut.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:34

Waar laten jullie je dekens wassen en waterdicht maken? Ik heb ze vorig jaar laten wassen bij de Welkoop, maar dat is mij niet goed bevallen. Ik kreeg één deken lek terug :\

Gaat om een waterdichte Amigo en een waterdichte Rhino deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:37

Ik heb de deken afgelaten. Het was net op stal nog 17 graden en hij heeft een berg hooi voor de nacht.


IwanLuver schreef:
Waar laten jullie je dekens wassen en waterdicht maken? Ik heb ze vorig jaar laten wassen bij de Welkoop, maar dat is mij niet goed bevallen. Ik kreeg één deken lek terug :

Gaat om een waterdichte Amigo en een waterdichte Rhino deken.


Ik laat ze altijd bij de Epplejeck wassen.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:40

Wasserij in Montfoort.
Deken kwam brandschoon terug! :+

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:53

Wasserij hop in Nijkerk

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:54

IwanLuver schreef:
Waar laten jullie je dekens wassen en waterdicht maken? Ik heb ze vorig jaar laten wassen bij de Welkoop, maar dat is mij niet goed bevallen. Ik kreeg één deken lek terug :

Gaat om een waterdichte Amigo en een waterdichte Rhino deken.


Niet ;) maar ze staat wel altijd buiten dus buiten vooral zand blijven ze wel schoon. Zet er in de zomer de spuit een keer op.
Krijg ze te vaak lek terug..

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:48

Laat ze al een paar jaar alleen wassen bij de welkoop en nooit last. Hoog uit na jaar of 5.. ( Nika deken) mijn wheaterbeta gaat jaar 6 of 7 in en was afgelopen winter nog prima dicht.. lees wel alleen wassen..niet waterdichtmaken oid

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:03

IwanLuver schreef:
Waar laten jullie je dekens wassen en waterdicht maken? Ik heb ze vorig jaar laten wassen bij de Welkoop, maar dat is mij niet goed bevallen. Ik kreeg één deken lek terug :

Gaat om een waterdichte Amigo en een waterdichte Rhino deken.


Bij Limpia dekenservice, komen altijd als nieuw terug!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:09

snorkel1986 schreef:
Laat ze al een paar jaar alleen wassen bij de welkoop en nooit last. Hoog uit na jaar of 5.. ( Nika deken) mijn wheaterbeta gaat jaar 6 of 7 in en was afgelopen winter nog prima dicht.. lees wel alleen wassen..niet waterdichtmaken oid


Niet waterdicht maken? Dat scheelt dus wel in waterdicht blijven? Interessant!

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:21

Er is mij ooit verteld dat ze een x of 5 wassen waterdicht blijven en dat is bij mij dus ook zo.. ze staan wel snachts op stal maar overdag in stromende regen dagen ook geen last en ik gebruik maar 1 winterdagen per winter rest tegendelen met stal deken er onder ( tegendelen was ik zelf 2 x per jaar (wel met wasmiddel van burcas)