USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-20 08:50

Zoiets dacht ik al idd.

Ik heb eindelijk jullie reisblog van dit jaar uitgelezen Monique. Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad en gingen jullie met een extra koffer spullen weer naar huis :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:21

Ja, een hele grote koffer! En geweldige reis om nu nog op te teren.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:30

Ik heb alle nog niet gelezen reisverslagen van je gelezen, Monique (iets met veel thuis zitten ;) ) voelt alsof ik bij jullie in de camper zat. Dank je voor het meereizen. Heel veel zaken zo heerlijk herkenbaar. Overigens zijn een aantal zaken die je beschrijft voor ons de reden om niet voor een camper te kiezen (behalve in Alaska). We willen nog wel eens spontaan besluiten om even weg te gaan van de camping ‘s avonds. Wij combineren hotels/airbnb’s met eenvoudige campings het liefst ín de parken.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:37

Ha, je bent even zoet geweest :-) Inmiddels zijn wij ook óm, hotels en liefst huisjes waar we onszelf kunnen zijn. De camper was leuk, maar niet meer voor ons.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:36

Dat begreep ik al van jullie laatste trip. Blijft een heerlijk vakantieland.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:14

De voorlaatste ook ;-)

Webshop - digital art: MoTekent

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:16

zojuist mijn excursies maar geannuleerd (lower en upper antelope Canyon) en een keurige mail dat ik netjes al mijn geld binnen 10 werkdagen terug gestort krijg. Super netjes, helemaal in deze tijden!

B+12 L+4

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:46

Wat ontzettend vervelend voor de mensen die alles moeten annuleren zeg!

Ik ben 14 maart terug gekomen uit New York, wij hebben echt ontzettend veel geluk gehad dat alles nog open was. Op de avond dat Trump de vluchten vanuit Europa stop heeft gezet zijn wij terug gevlogen.

[ img ]
Ook nog op de Edge geweest die net open was.


Het zal nog wel even duren maar hopelijk kan iedereen over een tijd weer mooie reizen maken!

Nimber
Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:23

Fijn dat je ook veilig terug bent patty.

Monique ik ga je blog ook lezen en inspiratie op doen voor volgend jaar.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:13

Er staat er nogal wat, Nimber :-) Take your time!

Webshop - digital art: MoTekent

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:45

Ik zou dit najaar naar Schotland gaan. Hele reis uitgedacht, gepland etc. Gelukkig nog niets echt geboekt, want toen ging het uit :+

Nou heb ik mijn trouwe reisgenoot bereid gevonden om weer met mij naar de VS te gaan. Thanks mom :+: Mijn idee is weer een rondreis. Vorige keer VS zijn we met Fox geweest, rondreis door het westen. Dat was wel echt heel gaaf. Keer daarna naar Canada, ook groepsreis met Fox. Nu zijn we wel een beetje klaar met groepsreizen.. We kunnen het denk ik ook wel met zijn tweetjes haha! Dan níet met een camper, maar met een auto van (vooraf geboekt!) hotel naar hotel (of B&B of whatever).

Ik zou heel graag naar het noordwesten gaan, Yellowstone staat heel hoog op de verlanglijst. Reistijd zou dan zo'n twee weken zijn.

Natuurlijk is alles afhankelijk van hoe de situatie met Corona gaat, of ik mijn baan houdt etc. Maar ik zou me toch graag wel vast voor willen gaan bereiden. Zijn er hier mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:50

Berdien schreef:
Ik zou dit najaar naar Schotland gaan. Hele reis uitgedacht, gepland etc. Gelukkig nog niets echt geboekt, want toen ging het uit :+

Nou heb ik mijn trouwe reisgenoot bereid gevonden om weer met mij naar de VS te gaan. Thanks mom :+: Mijn idee is weer een rondreis. Vorige keer VS zijn we met Fox geweest, rondreis door het westen. Dat was wel echt heel gaaf. Keer daarna naar Canada, ook groepsreis met Fox. Nu zijn we wel een beetje klaar met groepsreizen.. We kunnen het denk ik ook wel met zijn tweetjes haha! Dan níet met een camper, maar met een auto van (vooraf geboekt!) hotel naar hotel (of B&B of whatever).

Ik zou heel graag naar het noordwesten gaan, Yellowstone staat heel hoog op de verlanglijst. Reistijd zou dan zo'n twee weken zijn.

Natuurlijk is alles afhankelijk van hoe de situatie met Corona gaat, of ik mijn baan houdt etc. Maar ik zou me toch graag wel vast voor willen gaan bereiden. Zijn er hier mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt?

Ik heb Yellowstone/Grand Teton gecombineerd met west Canada. En in Montana heb ik 4 dagen op Rocking Z ranch gezeten: aanrader!


Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:58

Berdien schreef:
Ik zou dit najaar naar Schotland gaan. Hele reis uitgedacht, gepland etc. Gelukkig nog niets echt geboekt, want toen ging het uit :+

Nou heb ik mijn trouwe reisgenoot bereid gevonden om weer met mij naar de VS te gaan. Thanks mom :+: Mijn idee is weer een rondreis. Vorige keer VS zijn we met Fox geweest, rondreis door het westen. Dat was wel echt heel gaaf. Keer daarna naar Canada, ook groepsreis met Fox. Nu zijn we wel een beetje klaar met groepsreizen.. We kunnen het denk ik ook wel met zijn tweetjes haha! Dan níet met een camper, maar met een auto van (vooraf geboekt!) hotel naar hotel (of B&B of whatever).

Ik zou heel graag naar het noordwesten gaan, Yellowstone staat heel hoog op de verlanglijst. Reistijd zou dan zo'n twee weken zijn.

Natuurlijk is alles afhankelijk van hoe de situatie met Corona gaat, of ik mijn baan houdt etc. Maar ik zou me toch graag wel vast voor willen gaan bereiden. Zijn er hier mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt?


Tof! Zou fijn zijn als je zo'n reis in het vooruitzicht kunt plannen. Juist nu.


Ons rondje 3 jaar terug was het volgende, weliswaar 3 weken maar allicht heb je er iets aan:


1. Vlucht op Denver (retour)
2. In twee dagen door Wyoming naar het noorden.
3. Pryor Mountains
4. Cody (stadje). Daar hebben we ook het Museum of the Old West bezocht, was erg leuk.
5. Yellowstone
6. Grand Teton
7. Salt Lake City
8. Zion NP
9. Capitol Reef NP
10. Moab (Canyonlands & Arches)
11. Rocky Mountains NP
12. Denver (vlucht).

Wij hebben tot zoverre niets bijgeboekt, de tickets hadden we natuurlijk al wel... Ben echt een beetje angstvallig in de gaten aan het houden hoe de situatie zich in de VS ontwikkelt...
Gelukkig gaan we "pas" in september...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:02

Oh ja, dat klinkt echt geweldig Lon! Zoiets maar dan in twee weken, dat zou echt perfect zijn. Met daarbij de nadruk op 'kwaliteit in plaats van kwantiteit' :D

Afgelopen reis naar Schotland was prachtig maar het bijna elke dag 4-6 uur rijden brak mij op een gegeven moment echt wel op.

En inderdaad, ik heb nu alle tijd om er over na te denken en te peinzen en te plannen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:11

Zo plannen wij nu ook. Maximale reistijd per dag is 4 uur, beide 2 uur achter het stuur. En bij bovenstaande reis ook zo ingericht dat we altijd minimaal 2 nachten en vaak langer ergens verbleven. Bovenstaande reis had wel weer grotere afstanden. Vooral het stuk van Grand Teton naar SLC was pittig herinner ik me (6 uur).
Komende reis heeft wel veel meer doorreis, vooral langs de kust, maar dat hoeft niet erg te zijn als we niet te lange stukken hoeven te rijden.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:17

Ja dat is ook nu mijn uitgangspunt. Met als kanttekening dat ik degene ben die rijd, maar goed. 4 uur is goed te doen. Langer dan dat (en dan vooral links, over die kleine klote Schotse weggetjes.. Mwah :x ) wordt al gauw niet leuk meer.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:20

VS rijdt een stúk prettiger dan Schotland wat dat aangaat. Je vreet stukken meer km's op een dag :D na twee jaar VS verkeek ik me daar in Schotland echt even op.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:21

Ik vind rijden in de USA ook echt appeltje eitje. Kan makkelijk (met stoppen uiteraard) een hele dag rijden, komt vooral omdat je zo veel op rechte en rustige snelwegen rijdt. Nou rij ik sowieso wel makkelijk lange stukken, maar in Zuid Afrika bijvoorbeeld heb ik de afstanden wel bewust wat kleiner gehouden omdat idd links rijden en heel ander verkeer wat vermoeiender kan zijn.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:26

Voor mij is een dag autorijden in Amerika ook echt genieten. Het is zoveel anders dan hier. Je ziet alleen maar oneindige leegte naast je, prachtige natuur en af en toe 'n boerderij in de verte.

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:26

Ik werk in de buitendienst, ik ben gewend aan veel rijden :j Maar wil gewoon niet weer een hele vakantie in de auto doorbrengen :D Een keer een lang stuk rijden om ergens te komen: geen probleem. Maar niet meer dagelijks 4-6 uur in de auto, dat vind ik echt zonde.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Sannens
Berichten: 1398
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:23

Hoi! Hebben meer mensen stress over vakanties van deze zomer en corona? Ik zou 20 augustus gaan en ik hoop zo dat het gewoon door kan gaan.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:39

Ik reken er op dat ik dit hele jaar nergens naartoe ga. Ben normaal echt een travelzilla, maar ik zie het niet gebeuren dat je snel veilig bent elders dan thuis (buiten dat ze je als Nederlander ook maar binnen moeten willen laten) Als behorende tot de risicogroep wacht ik liever tot de vaccinatie beschikbaar komt, ook al duurt dat waarschijnlijk nog wel een jaar. Of tenminste adequate medicatie zodat je niet op de IC aan de beademing moet.

Leo
Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:44

Onze reis staat gepland voor september en ja, ik vind het best heel spannend...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:04

So sta ik er ook om Elnienjo. Ik ga Europa voorlopig niet meer uit.

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:40

Onze voor juni, we gaan er helemaal vanuit dat hij niet doorgaat, maar zouden wel erg teleurgesteld zijn. Ik heb het het moeilijkste met het feit dat we nu nog niet kunnen ombouwen naar volgend jaar, vallen binnen een hand tellen aantal dagen nadat de huidige langst lopende regels aflopen, maar je kan maar tot een vertrek van 31 mei gratis omboeken/annuleren dus we moeten nog even in limbo wachten tot ook onze datum vrij komt. Hopelijk komen ze daar snel mee want dan kunnen we ook daarin zekerheid creëeren. Als het niet weg is gaan we niet (risicogroep), maar ja nog even wachten tot het allemaal officieel gemaakt kan worden dus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers