USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:50

Wat fijn dat jullie allemaal veilig thuis zijn!

Ik was eergisteren helemaal blij dat ik wat toiletpapier gevonden had en dacht dat de tekorten weer aan de beterende hand waren ... belt mijn vriendin net van de supermarkt om te vertellen dat er geen fruit, groente, vlees, eieren, of zuivel meer is. -O-

Er doen allerlei geruchten de ronde dat Maryland in de komende dagen ook in lockdown gaat. Ik ben benieuwd. Gelukkig nog steeds maar 1 besmetting in mijn county.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:33

Fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen Monique en Katja, en dat jullie het leuk hebben gehad!

Wat heftig dat er zoveel niet meer is Guinevere! Hopelijk heb je genoeg in huis?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:29

MoniqueT schreef:
Hij maakte zich echt zorgen om je hoor!

Fijn dat je zo genoten hebt, ik kan het me helemaal voorstellen. Lekker plekje hoor! Ik vond het supergezellig samen, al was ik die avond niet topfit. Jij en Albert hadden sowieso praat voor drie. Was top!

Dan moeten we het nog een keer over doen als je wel fit bent want ik vond het nu al gezellig.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:49

Komt goed! Ooit mogen we ook weer naar Nederland

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 21:10

Katja, ik heb de USA posts op FB van jou helemaal niet gezien. Je hebt vast verschillende groepen gemaakt, ik dacht al ik heb iets gemist :D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:38

Oh dan zit je niet in mijn vakantiegroep. Heb nooit zo de behoefte dat iedereen die me voor de paarden volgt ook mijn vakanties kan zien maar daardoor missen mensen wel eens iets die er wel in geïnteresseerd zijn. Denk dat je ze nu met terugwerkende kracht wel kunt zien mocht je willen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 22:08

Ja, nu kan ik het inderdaad wel zien, leuk!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:47

Ik voel me nu ook wel een beetje gediscrimineerd hoor :-)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:51

Ik dacht dat jij er al lang tussen stond. Sorry, ga ik gelijk even regelen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:53

Hoi iedereen,

ik meld me ook even in dit topic. Wij zitten nu in Florida, en zouden normaal over 3 weken pas terugvliegen. Zelf wil ik het liefst zo snel mogelijk terug, omdat het volgens mij echt niet meer de goede kant op gaat gaan, maar mijn reisgezelschap wil liever nog een week afwachten. Op zich vind ik dat niet onredelijk, maar de vraag is maar of we dan nog een vlucht terug naar Europa kunnen vinden -O-
Dat worden een paar slapeloze nachten.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:04

Katja schreef:
Ik dacht dat jij er al lang tussen stond. Sorry, ga ik gelijk even regelen.


Ha, daarom voelde Albert zich meer dan ik ;-)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:05

bakkabouter schreef:
Hoi iedereen,

ik meld me ook even in dit topic. Wij zitten nu in Florida, en zouden normaal over 3 weken pas terugvliegen. Zelf wil ik het liefst zo snel mogelijk terug, omdat het volgens mij echt niet meer de goede kant op gaat gaan, maar mijn reisgezelschap wil liever nog een week afwachten. Op zich vind ik dat niet onredelijk, maar de vraag is maar of we dan nog een vlucht terug naar Europa kunnen vinden -O-
Dat worden een paar slapeloze nachten.


Jee ... ik zou de de ambassade maar eens bellen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:10

Wat lastig bakkabouter, zo te lezen is bij jou het vakantiegevoel zo ook wel weg.
Ik zou ook proberen betrouwbaar advies in te winnen, al denk ik dat dit 'naar huis' zal zijn.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:13

Ik zou niet te lang meer afwachten met terugvliegen. Er gaan per dag minder vluchten en als je eenmaal daar zit dan heb je toch wel een hoop gedoe. Met welke maatschappij vliegen jullie? En heb je daar al contact mee gehad? En heb je al contact gehad met je reisverzekering?

Was er echt van overtuigd dat je er al jaren tussen stond Monique. Net de lijst even doorgelopen en daar stonden toch wel veel mensen niet op waarvan ik overtuigd was dat ze er wel tussen zouden staan.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:46

MoniqueT schreef:
Ik vind het ook een erg-kort-door-de-bocht opmerking ...


Welke opmerking is niet echt duidelijk zo, maar als je mij bedoeld: ik bedoel een reisverzekering in het algemeen, niet specifiek nu.
Ik heb er erg veel aan gehad toen we plotseling terug moesten komen van onze huwelijksreis. Geld terug binnen 24 uur na indienen claim en de terugreis werd erg goed geregeld. Ze probeerden echt mee te denken. Heel fijn.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:04

Ik denk ook dat dat komt omdat wij sowieso meer Amerika dan paardenconnectie hebben ;-) Maar eind goed, al goed!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:20

Nabster schreef:
MoniqueT schreef:
Ik vind het ook een erg-kort-door-de-bocht opmerking ...


Welke opmerking is niet echt duidelijk zo, maar als je mij bedoeld: ik bedoel een reisverzekering in het algemeen, niet specifiek nu.
Ik heb er erg veel aan gehad toen we plotseling terug moesten komen van onze huwelijksreis. Geld terug binnen 24 uur na indienen claim en de terugreis werd erg goed geregeld. Ze probeerden echt mee te denken. Heel fijn.


Heel eerlijk? Ik heb geen idee meer op wie ik reageerde. Heb alles nagekeken ...

Maar áls het al op jou was, dan bedoelde ik waarschijnlijk dat je er nu niks meer aan hebt, omdat de reisverzekering sowieso al binnen 3 dagen naar boeking moet worden afgesloten over het algemeen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:29

Ik zou zsm naar huis proberen gaan. Ik zou absoluut niet in Amerika willen zitten met een dergelijke crisis.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:17

Helemaal mee eens! Wegwezen nu het nog kan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:14

Er vliegt al bijna niets meer, enige vluchten die nog zijn toegelaten zijn die om mensen terug naar huis te halen. Als je nu een week gaat zitten afwachten, dan vliegen die waarschijnlijk ook niet meer en kom je daar een aantal maanden vast te zitten.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:21

Veel mensen die denken dat het vliegverkeer in het binnenland stilgelegd gaat worden en de interstates afgesloten gaan zijn

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:21

nenahdm schreef:
Veel mensen die denken dat het vliegverkeer in het binnenland stilgelegd gaat worden en de interstates afgesloten gaan zijn


Dat binnenlandse vliegverkeer had hij gelijk met de EU aan banden moeten leggen

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:30

Citaat:
'Mega-operatie’ om gestrande Nederlandse reizigers terug te halen
Het kabinet trekt samen met de reisbranche en het verbond van verzekeraars 10 miljoen euro uit om gestrande reizigers terug naar Nederland te halen. Volgens minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken gaat het om duizenden vakantiegangers. Hij spreekt van een ‘complexe en unieke operatie'.

De Nederlanders die in het buitenland vastzitten, moeten zelf ook bijdragen aan hun repatriëring. Voor reizigers binnen Europa wordt een eigen bijdrage van 300 euro gevraagd, landgenoten in de rest van de wereld die terug willen moeten 900 euro neertellen. De regeling is niet bedoeld voor Nederlanders die in het buitenland wonen en werken.

AD

Zou dus maar snel actie ondernemen om terug te kunnen geraken voor je pas écht veel geld kwijt bent doordat je je verblijf daar met maanden moet verlengen en wellicht tegen de hoofdprijs een nieuw ticket moet kopen.

Annash
Blogger

Berichten: 26519
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:43

Ondertussen probeer ook ik als expat naar huis te komen vanuit Engeland... ik zit op onbetaald verlof, en dat durf ik niet aan gezien de hoge rekeningen die ik heb/niemand weet hoe lang het gaat duren. Dus ik kom in ieder geval tijdelijk naar huis. Zes jaar in Engeland gewoond, geleefd, gewerkt, carriere opgebouwd... en nu door puur overmacht naar huis. Al het meubilair verkocht, en ben op dit moment bezig om in te pakken. Woensdagavond komen mijn moeder en broertje hier aan, en donderdagavond stappen we op de nachtboot terug.

Ben er helemaal kapot van.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:50

Wat enorm verdrietig...
Hopelijk kun je later de draad daar weer oppakken of wordt dat lastig door de Brexit?