Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:15

_Snow_White schreef:
Bedoel je Quebec City? Quebec is namelijk de naam van de provincie haha.
Van alle Canadese steden lijkt QC het meeste op een oude Europese stad, maar het zijn wel allebei mooie steden. Ik zou denk ik persoonlijk voor QC kiezen. Vooral omdat jullie schema propvol zit en dan weet ik niet of het de moeite waard is om beide te bezoeken.

Vanuit Toronto ben je trouwens binnen 2 uur wel in Kingston (buiten de spits). Het is gewoon even een lang stuk autobaan, maar je bent er relatief snel. Vanuit Kingston naar Montreal zal ongeveer 3 uur rijden zijn denk ik.


Ja QC inderdaad.

Wellicht dat ik dan de volle dag Montreal eruit haal zodat we elders een stop extra kunnen maken. Moet er even goed voor gaan zitten want het is toch een lastiger puzzel dan ik dacht :') vooral ook omdat we onderweg natuurlijk ook wel willen stoppen bij mooie plekjes enzo.

Kingston Montreal is dus goed te doen. We stoppen dan tussendoor nog wel dus dat zal 4-5 uur rijden worden.

Bedankt iig!


Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:10

Zijn er meer mensen die binnen nu en 2 maanden naar Canada zouden gaan?

Onze vertrekdatum is 18 mei, maar ik vrees ervoor.. de vliegmaatschappij heeft alle vluchten tot 30 april al gecancelled. :(

_Snow_White
Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:27

Ik ben bang dat 18 mei lastig gaat worden.. Canada loopt iets achter op Europa qua Covid-19, dus wij hebben het ergste nog lang niet gehad -O-

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:40

Aranel schreef:
Zijn er meer mensen die binnen nu en 2 maanden naar Canada zouden gaan?

Onze vertrekdatum is 18 mei, maar ik vrees ervoor.. de vliegmaatschappij heeft alle vluchten tot 30 april al gecancelled. :(


wij zouden op dezelfde dag gaan, maar ik vrees er ook voor. Nog niks gehoord overigens van reismaatschappij. Met wie zouden jullie vliegen?

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos


Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:20

Air transat, geboekt bij GoCanada. En jullie?

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:01


<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Moon_light94
Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:21

Wij gaan eind Augustus naar West Canada. Hoop echt dat de ergste corona crisis dan weer voorbij is.

Voor mei zou ik ook weinig vertrouwen hebben idd :(

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:57

Aranel schreef:
Air transat, geboekt bij GoCanada. En jullie?


KLM geboekt via vakantie experts. Ik ben erg benieuwd naar de reactie op het bericht dat we het land niet in mogen tot 30 juni...

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:49

Ik heb GoCanada ook net een mail gestuurd met de vraag of we kunnen verzetten naar september, ben benieuwd.. zal wel flink bijleggen worden |( terwijl wat we nu betaald hebben eigenlijk al aan de top van ons budget zit.

Shaar
Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:24

Interessant, wij vliegen 30 juni...
Maar ga er vanuit dat dit sowieso niet gaat gebeuren helaas |(

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:25

Ik ben ook wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ergens ben ik ook wel bang dat zelfs onze vlucht niet door zal gaan en wij vertrekken pas 23 juli (tot 20 augustus, korte periode maar dit jaar). Aan de andere kant zal het natuurlijk ontzettend slecht zijn voor de economie als ze in het hoogseizoen helemaal niemand binnen laten, dus misschien laten ze het dan wel weer doorgaan. Als het virus dan niet meer zo ernstig is tenminste. We zullen er vanzelf achterkomen :)

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:22

Marjo wat wil je precies doen bij de Thousand Islands?

Ben er vorig jaar geweest, Kingston vonden wij niet veel aan. We zijn met de auto naar Wolfe Islands geweest hier kan je gratis met de ferry heen. Wij hadden hier een prachtige zonsondergang.

De volgende dag zijn we naar Gananoque geweest hier kan je een boottocht maken langs de Thousand Islands. Dit werd ons toen ook aangeraden door de locals en is goed bevallen.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:56

Onze reis is helaas geannuleerd :( Gelukkig hebben we alleen een aanbetaling gedaan en daar krijgen we een corona voucher voor. Heel erg jammer, maar op het ogenblik wil je ook niet op reis gaan.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:18

Wij hebben om geboekt naar september inmiddels *\o/*

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:37

Angela_ schreef:
Onze reis is helaas geannuleerd :( Gelukkig hebben we alleen een aanbetaling gedaan en daar krijgen we een corona voucher voor. Heel erg jammer, maar op het ogenblik wil je ook niet op reis gaan.

Zonde van je geld om nu te gaan. Sowieso kom je het land nu niet in, maar alles is ook dicht. Dus dan loop je erg veel mis. Het blijft een mooi land, maar het is leuker als dingen ook open zijn.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

february
Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 06:48

Angela_ schreef:
Onze reis is helaas geannuleerd :( Gelukkig hebben we alleen een aanbetaling gedaan en daar krijgen we een corona voucher voor. Heel erg jammer, maar op het ogenblik wil je ook niet op reis gaan.


Ah, ondanks dat het heel begrijpelijk is, is het wel heel naar. Je kijkt er toch enorm naar uit en niemand zag dit aankomen... :(:)

Maar het is op dit moment inderdaad geen optie. De verwachting hier (BC) is dat de maatregelen tot juli gelden, en zelfs dan weten ze nog niet in hoeverre ze daarna de maatregelen versoepelen...Ik verwacht dat er weinig komt van internationaal reizen/toerisme deze zomer, de risico's op een opleving zijn gewoon nog te groot. Ik ben blij dat ze er hier ook zo bovenop zitten, daardoor is de uitbraak vooralsnog beperkt in vergelijking met bijv. Oost-Canada...

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:10

Wat balen zeg Angela.. Wij vertrekken 7 september. Net voor de Corona crisis geboekt.. Hoop echt heel hard dat het doorgaat.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:24

milatje schreef:
Wat balen zeg Angela.. Wij vertrekken 7 september. Net voor de Corona crisis geboekt.. Hoop echt heel hard dat het doorgaat.


Wij de 16e.... ik duim dus met je mee :D

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:25

Wij hebben ook nog niet opnieuw geboekt, eigenlijk op advies van onze reisagente. Iedereen gaat nu omboeken naar het najaar waardoor het dan superdruk gaat worden en dat is iets wat vriendlief en ik juist niet wilden. Dus wij wachten rustig af, en besluiten na deze crisis of en waar we dit jaar naar toe gaan. Voor volgend jaar zien we wel weer, misschien dat we dan alsnog de geplande reis gaan maken.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Marjo
Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:11

Autumnn schreef:
milatje schreef:
Wat balen zeg Angela.. Wij vertrekken 7 september. Net voor de Corona crisis geboekt.. Hoop echt heel hard dat het doorgaat.


Wij de 16e.... ik duim dus met je mee :D


21 hier. Ook onze duimen draaien overuren...

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:08

Wij vertrekken 18 augustus...ergens hou ik er al rekening mee dat ook dat niet door zal gaan maar vooralsnog duim ik gewoon heel hard dat we de hele Corona ellende dat een heel eind achter de rug hebben... :o

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Moon_light94
Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:27

Wij vertrekken 24 augustus, maar ook daar vrees ik voor inderdaad. Gelukkig heb ik alle campingplaatsen al geboekt, want denk idd dat het zomaar heel druk kan gaan worden als het wel weer kan dan.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:03

Wij gaan nu 11 september (wel een beetje enge datum vind ik om te vliegen := ) en ik ben ook wel een beetje bang dat het dan ineens knetter druk gaat zijn overal omdat iedereen de vakantie verzet heeft.
Nou ja, we gaan het meemaken. Of niet.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:28

Verstandige keuze Angela. Op de koffie zal voorlopig moeten wachten.

Versoepeling van de restricties verwachten ze pas eind juni of juli in een positief scenario. Denk niet dat ze dan meteen de grens open gooien voor toeristen. Of iig op z’n minst de 2 weken zelf isolatie regel blijft (wat als toerist lastig is als je voor korte tijd gaat). De rest van de wereld zal het eerst ook onder controle moeten hebben voordat het weer normaal zal zijn. Mijn zus komt in September, maar ik denk dat het 50/50 zal zijn of het doorgaat.

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:11

Wij hebben helaas vandaag te horen gekregen dat onze reis naar Canada niet doorgaat -O- we zouden vliegen in september maar AirTransat vliegt heel 2020 niet meer op Nederland. Wij gaan omboeken naar 2021 of 2022. Superjammer maar we hebben al een enorm klote jaar dus dit kan er ook nog wel bij :')
We willen al jaren dus dat jaartje extra wachten is ook niet echt een probleem.

Weten andere mensen die in augustus/september zouden gaan al meer?

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__ en 166 bezoekers