USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:02

@Happy: Klopt inderdaad, natuurrampen is heel moeilijk. Ik kan hem gelukkig onder code oranje krijgen dan (dank u buitenlandse zaken) en mijn vriend kan annuleren omdat ik hem dan annuleer. Maar bij hem is code oranje inderdaad ook niet genoeg
Fingers crossed gewoon voor jullie!

@Dizzy: Wat jammer van je reizen zeg -O-

@Kysia: Jammer hoor Kysia! Maar fijn dat het zo netjes geregeld is!

@Monique: Fijn dat het huis zo geregeld kon worden! En wat heerlijk dat ook de tickets geregeld zijn, dat scheelt echt een hele hoop geld zeg :)

@Guinevere: Fijn dat ze bij jou nu weer het ea aan spullen hadden, dat geeft toch een lekkerder gevoel

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:24

@Katja: hoe gaat het bij jullie??

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:26

Hier merk je echt bijna niets. Ja op het nieuws en we hebben even moeten zoeken voor wc papier. Maar verder gaat alles gewoon door. In deze county en degene ernaast zijn ook nog geen Corona gevallen bekend.
Onze vlucht van woensdag staat ook nog gewoon zowel die naar DC als die naar Amsterdam. Mijn vader en zijn vrouw zijn nog even in afwachting hoe hun vlucht zal gaan. De TUI vlucht van vandaag gaat alleen maar Miami waarschijnlijk omdat er Amerikanen aan boord zijn die terug reizen. De mensen die vanuit Orlando zouden vliegen worden met bussen daarheen gebracht. Voor donderdag is nog niet helemaal duidelijk hoe dat zal gaan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:49

Ik moest even zoveel aan jullie denken. Volgens mij zijn er nog maar 13 vliegvelden in de VS waarvandaan vluchten naar Europa mogen. Ik ben zo bang dat alle Europese landen hun buitengrenzen gaan sluiten. Kunnen jullie daar blijven?

Dizzy505Jarig
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:36

Hier begint het virus toch echt de overhand te krijgen. Er word van uit gegaan dat de scholen 5 weken dicht zullen blijven. De ski resorts zijn sinds gisteren gesloten, en iedereen die er afgelopen week geweest is en symptomen heeft word gevraagd zichzelf 7-10 dagen in quarantaine te zetten.
De familie waar ik bij woon mag niet naar werk omdat we afgelopen weekend in de bergen zijn geweest, en ik lig ziek op bed.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:43

MoniqueT schreef:
Ik moest even zoveel aan jullie denken. Volgens mij zijn er nog maar 13 vliegvelden in de VS waarvandaan vluchten naar Europa mogen. Ik ben zo bang dat alle Europese landen hun buitengrenzen gaan sluiten. Kunnen jullie daar blijven?
Mocht dat nodig zijn kunnen we hier blijven maar zelfs als de grenzen dicht gaan zal er nog wel repatriëring zijn. Onze vlucht stond al vanaf Dulles gepland en dat is één van de luchthavens waar Amerikanen binnen mogen komen en daardoor ook makkelijker om daar vandaan maar Europa te reizen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:46

Ja, dat is wel een geluk. Miami hoort daar trouwens ook bij. Fingers crossed!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:56

Klopt maar Sanford dus niet. Daarom is er een kans dat ze naar Miami moeten. Gelukkig is dat qua afstand prima te doen.
Komende dagen moeten we gewoon alle berichtgeving goed in de gaten houden en verder genieten van de zon hier.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 17:58

Hopelijk heeft dit voor jullie verder geen vervelende gevolgen Katja. In de tussentijd maar lekker genieten van het mooie weer dan, meer kun je niet doen.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:06

Thx knabbelgirl!

Vanmiddag het reisbureau gebeld en aangegeven dat ik om wil boeken. Dat is geen probleem, ook niet als de datum langer dan een jaar weg is. het kan alleen nu nog niet kosteloos omdat KLM dat nu alleen doet voor vertrekken tm 31 mei. We moeten dus nog even geduld hebben.

Maar hebben wel al besloten om te boeken maar juli 2021. Ach... we hebben deze reis al ik augustus 2019 geboekt dus geduld opbrengen kunnen we wel

Voor nu maak ik me er ook niet zo druk meer om, ik maak mij meer zorgen om alle economische gevolgen die dit gaat hebben.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:12

Edit: verkeerde topic!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:19

Hier beginnen sommige zaken dan toch eindelijk maatregelen te nemen.. veel te laat met al die springbreakers en al dat toerisme. De florabama (grote beach bar) sluit de deuren, hopelijk volgt de rest. Mijn moeder werkt voor het stad en daar hebben ze nog niet eens maatregelen genomen, morgenvroeg een meeting, ben benieuwd.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:25

Hopelijk komen jullie veilig thuis, Katja! En Monique, fijn dat jullie het zo hebben kunnen oplossen met de reis voor jullie kinderen :j

Hier in Australië is er bijna niks van maatregelen, alleen verplichte quarantaine voor alle arriving buitenlanders sinds gisteren en events met 500+ gasten afgeschaft. Het is een lachertje, mensen gaan nog vrolijk naar bars en cafés, iedereen nog op het OV. Niemand lijkt het hier echt te begrijpen en de overheid wil scholen niet sluiten. Hoop dat er hier snel beslissingen genomen worden maar helaas zijn ze er hier niet zo goed in omdat ze denken dat ze alles wel kunnen overwinnen.

Als event manager is het dan weer minder leuk, want zowat al mijn events zijn gecanceld en het duurt niet lang meer voor ik technisch werkloos ben :=

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:37

Ik hoor van mijn man (ha, die is intiemer met Katja dan ik op Facebook, grapje!) dat ook zij inmiddels veilig thuis zijn.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 13:19

Oh gelukkig, dat scheelt weer.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:09


nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:53

Hier zijn alle stranden gesloten tot 6 april

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:38

Al ruim een week bezig met terug krijgen van mijn vliegtickets maar geen geluk nog helaas -O- de vlucht ook nog gepland voor morgen maar wij kunnen natuurlijk niet gaan.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:15

Valt het wel binnen jullie annuleringsverzekering?
Hoe dan ook zuur als en je reis niet door gaat en je ook je geld kwijt bent :(:)

De vlucht vertrekt dus wel? Wordt er dan op Schiphol gekeken of je de USA wel/niet in mag of eigen risico en daar pas terug gestuurd worden.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:17

Ja het is een beetje apart verhaal. Heb 4 dagen geleden een mail van delta gehad dat mijn vluchten waren geannuleerd. Maar hij staat nog wel in de klm app en op Schiphol aangegeven? Dus of die nu wel of niet door gaat geen idee.

Heb van vliegwinkel.nl op Facebook Messenger een toezegging gehad voor een voucher maar de vlucht staat gewoon nog in de app en wordt nergens meer op gereageerd.. ik ga het risico niet nemen om op die vlucht te stappen, je kan gelijk met het eerste beste vliegtuig weer mee terug gok ik zo

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:22

Instappen zou inderdaad op z'n zachtst gezegd niet slim zijn nee :D . Maar ik neem aan dat dit dan ook niet kan?
Vervelend dat het zo onduidelijk is, maar je hebt de toezegging en ik schat in dat ze nu aardig overlopen met al het werk wat deze ellende met zich mee brengt. Hopelijk wordt het netjes afgehandeld.


Mijn vader heeft tickets voor half april, hij hoopt te kunnen gaan, maar gaat er niet vanuit.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:34

Ik werk zelf ook in een toeristisch bedrijf en ik weet inderdaad dat alles nu overloopt. Maar wij reageren wel op alles wat er binnen. Maar hoop inderdaad op een goede afloop. Als we het niet terug krijgen zit een vakantie er voorlopig even niet meer in. Mocht Corona ooit nog weggaan.

Ik duim voor je vader!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:25

Heel veel vluchten stonden gewoon gepland maar zijn niet gegaan dus wie weet gaat je vlucht niet eens.

MoniqueT schreef:
Ik hoor van mijn man (ha, die is intiemer met Katja dan ik op Facebook, grapje!) dat ook zij inmiddels veilig thuis zijn.
Vond het zo schattig hoe hij meeleefde op Facebook.

Wij zijn gisteren thuis gekomen. Gewoon op onze geboekte vluchten en alles netjes op tijd. Aan boord zat het helemaal vol met Nederlanders waarvan er heel veel super veel moeite hebben moeten doen om terug te komen dus we hebben echt mazzel gehad.
Mijn vader en zijn vrouw heb ik vanmorgen op Schiphol opgehaald. Zij hebben we veel moeite moeten doen om informatie te krijgen over hun vluchten en zijn uiteindelijk met een bus vanaf Orlando naar Miami vervoerd en vanaf daar gevlogen.

Ik heb een heerlijke tijd gehad en daar heel weinig last gehad van de Corona perikelen. Op de dag dat wij weg gingen begon het wat meer te leven in het gebied waar we zaten en waren er ook veel bedrijven die landelijk gingen sluiten. Maar daar hebben we dus weinig van meegekregen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:34

Hij maakte zich echt zorgen om je hoor!

Fijn dat je zo genoten hebt, ik kan het me helemaal voorstellen. Lekker plekje hoor! Ik vond het supergezellig samen, al was ik die avond niet topfit. Jij en Albert hadden sowieso praat voor drie. Was top!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:44

Fijn dat het voor jullie zo heeft uit gepakt en het zal fijn zijn ook weer thuis te zijn!