USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:38

Ik baalde vanochtend heel erg maar liep in mijn pauze langs een begraafplaats en toen zag ik allemaal verdrietige mensen naar buiten komen. Toen dacht ik bij mezelf als dit het ergste is op dit moment voor mij moet ik eigenlijk ook niet zo zeuren.

We kijken nu gewoon wanneer we wel kunnen gaan :)

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:47

Wat fijn dat je het nu zo kan bekijken, en inderdaad erg relativerend zoiets. Hopelijk kan het toch snel doorgang vinden!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-20 22:11

Er zijn zeker ergere dingen in het leven. Maar dit is ook gewoon k*t. Wat zijn nu de plannen van je broer, gaat hij het uitstellen?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:12

Volgens mij is er wel gezegd dat de kost van de tests gedrukt zou worden, of dat er tenminste tussen gekomen zou worden door overheid?

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:20

MoniqueT schreef:
@Katja: komen jullie nog weg?
Geen idee. Vooralsnog staan onze tickets nog en lijkt het nog wel mee te vallen maar er kan in een klein weekje een hoop gebeuren.
Mijn vader en zijn vrouw vliegen met TUI en daarvan las ik net dat ze per direct gestopt zijn vliegen naar Florida dus hoe dat gaat weet ik nog niet. Zij hebben zelf nog niets gehoord.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:29

KLM heeft blijkbaar vanavond gezegd dat ze nog twee weken vliegen om mensen uit Amerika weg te halen.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 01:16

Er vliegt de komende weken nog zat als ik het zo een beetje zie. Grote kans dat we op andere vluchten gezet worden maar zoals het er nu uit ziet komen we prima naar huis.

Gisteravond was het hier breaking news en zo net voor het slapen gaan was ik toch wel druk in mijn hoofd. Maar nu denk ik dat het allemaal wel los zal lopen.
En vandaag ruim 16 kilometer gewandeld op Cumberland Island dus slapen doen we wel vanavond.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 02:31

Oh, echt? Genoten?

Wij zitten aan de warme chocomel, midden in de nacht. Jet lag :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 06:32

Alle Disney parken gaan voorlopig dicht :(

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:35

Echt zuur voor iedereen die zich had verheugd op een vakantie. Inderdaad zijn er ergere dingen maar leuk is anders.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:29

Gelukkig is mijn rondreis pas op 2 juli, dus ik moet mij niet al te druk maken, maar toch doe ik het wel een beetje...Het reisbureau heeft aangegeven dat wij niet kunnen annuleren als tegen die tijd toch nog blijkt dat er een inreisverbod is, we moeten dan omboeken naar een andere bestemming.

nou ja, ik heb nog even, voel wel mee met mensen die nu zouden gaan! super zuur als je reis waar je op verheugd, niet door gaat.

B+12 L+4

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:04

Nimber schreef:
Echt zuur voor iedereen die zich had verheugd op een vakantie. Inderdaad zijn er ergere dingen maar leuk is anders.

Een relaxed strandweekje op Mallorca is een wat minder indrukwekkend/groot/duur plan, als zoiets niet doorgaat is het toch een minder grote jammer dan nu.

Ik zou gaan boeken voor het bezoeken van een congres in LA en nog 1-2 weken eraan vast plakken. Ik durf nu even geen tickets te boeken. Het is pas in juni, maar toch...

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:16

Voor sommige mensen is Mallorca al wel een heel duur/groot/indrukwekkend plan.
T is heel zuur voor iedereen vind ik.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:22

Nimber schreef:
Voor sommige mensen is Mallorca al wel een heel duur/groot/indrukwekkend plan.
T is heel zuur voor iedereen vind ik.


Eens :j

Zie veel Amerikanen nu: wauw, de vliegtickets zijn echt super goedkoop en mijn school is gesloten ivm het corona virus: REIZEN!!!!!


......

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:51

happy2014 schreef:
Gelukkig is mijn rondreis pas op 2 juli, dus ik moet mij niet al te druk maken, maar toch doe ik het wel een beetje...Het reisbureau heeft aangegeven dat wij niet kunnen annuleren als tegen die tijd toch nog blijkt dat er een inreisverbod is, we moeten dan omboeken naar een andere bestemming.

nou ja, ik heb nog even, voel wel mee met mensen die nu zouden gaan! super zuur als je reis waar je op verheugd, niet door gaat.

Heb je geen reis- en/of annuleringsverzekering? Daar zal dit dan onder gaan vallen. Zal het bij ons ook doen als het reisbureau ons niet kan laten annuleren. Voorlopig wachten wij rustig af maar het gaf me een gerust gevoel dat ik daar terecht kan indien nodig

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:00

Als ze zich beroepen op overmacht valt het niet onder je verzekering toch?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-20 12:46

In sommige gevallen kun je je reis dan omboeken, maar zeker niet altijd. Het is afwachten nu.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:51

Corona valt niet onder je reis- en annuleringsverzekering. Spijtig maar helaas ..

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:33

Jazeker heb ik een reis- en annuleringsverzekering.

Eerder nooit gehad (annuleringsverzekering), maar vorig jaar zat ik in Euro Disney en overleed mijn vader. 3 maanden later hadden we twee weken Rhodos geboekt en na 1 dag daar, konden we met spoed terug naar Nederland omdat mijn schoonvader slecht lag. (hij is ook overleden een paar dagen na aankomst terug in Nederland). Wij waren toen een paar duizend EUR kwijt.

Omdat de trip naar de US wat duurder is, hebben we toch besloten een goede annuleringsverzekering af te sluiten. Helaas valt Corona hier niet onder. Er zijn enkele maatschappijen die het onder natuurrampen scharen, maar Allianz, waar ik zit, helaas niet.

ik hoop dus van harte dat we kunnen gaan! Er rust echt een smet op mijn vakanties de laatste tijd...Daarbij hebben we dit geld niet nog een keer liggen.

maar goed, het is pas over 16 weken. dus wellicht zit ik in de stress voor niets. Ik vind het veel vervelender voor de mensen die nu al getroffen zijn.

B+12 L+4

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-20 14:42

Over 16 weken kun je vast gewoon weer op reis gaan. Ik zou daar nu echt niet over stressen. Wij gaan 19/07 naar Thailand, ik ga er vanuit dat dat ook gewoon door gaat.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:52

Nadir, ik ga er ook wel vanuit 1 juli gewoon gaan, maar vanwege alle pech met vorige vakanties zit ik er toch een beetje in van “het zal toch niet weer”

B+12 L+4

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:53

Keet schreef:
Eens :j

Zie veel Amerikanen nu: wauw, de vliegtickets zijn echt super goedkoop en mijn school is gesloten ivm het corona virus: REIZEN!!!!!


......


Precies wat hier in Spanje gebeurt. Madrid is zwaar getroffen door corona, maar heel veel Madrilenen hebben een tweede huis hier aan de zonnige Costa's. Dus komen ze massaal en zijn alle nieuwe Corona-gevallen hier vandaag en gisteren uit Madrid afkomstig. Jippie!

Inmiddels zijn de bekendste vakantiedorpen in lock down en rijden politiewagens met megafoons door de straten om Madrilenen te vertellen dat ze 14 dagen binnen moeten blijven. Niemand zonder geldige reden komt ook nog die regio in van buitenaf.

Webshop - digital art: MoTekent

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:54

Dat is ook pittig Monique, komt de (vakantie) sfeer ook niet ten goede.

Eerder geboekte vakantie's die niet doorgaan zijn een soort van luxe problemen, maar echt wel een geoorloofde reden om er flink van te balen. Sommige hebben er tijden voor gespaard, zijn er echt aan toe, hebben weinig vakantiedagen enz, enz.

Mijn broer werkt nu thuis, de school zijn sinds vandaag dicht. Mijn schoonzus werkt nog wel, ze hanteren de regel dat zodra er een besmetting is, er thuis gewerkt gaat worden.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:38

Keet schreef:
Als ze zich beroepen op overmacht valt het niet onder je verzekering toch?

Reisbureau's kunnen het proberen, maar dat deed OAD toen ook en dat is ook goed gekomen. Maar goed daarom ben ik blij met mijn verzekeringen die dekken als reisbureau niet dekt (CB en ANWB, beide contact gehad)

Fitzroy schreef:
Corona valt niet onder je reis- en annuleringsverzekering. Spijtig maar helaas ..

Verschilt pet verzekering, zowel die van mij als vriend dekken wel

happy2014 schreef:
Jazeker heb ik een reis- en annuleringsverzekering.

Eerder nooit gehad (annuleringsverzekering), maar vorig jaar zat ik in Euro Disney en overleed mijn vader. 3 maanden later hadden we twee weken Rhodos geboekt en na 1 dag daar, konden we met spoed terug naar Nederland omdat mijn schoonvader slecht lag. (hij is ook overleden een paar dagen na aankomst terug in Nederland). Wij waren toen een paar duizend EUR kwijt.

Omdat de trip naar de US wat duurder is, hebben we toch besloten een goede annuleringsverzekering af te sluiten. Helaas valt Corona hier niet onder. Er zijn enkele maatschappijen die het onder natuurrampen scharen, maar Allianz, waar ik zit, helaas niet.

ik hoop dus van harte dat we kunnen gaan! Er rust echt een smet op mijn vakanties de laatste tijd...Daarbij hebben we dit geld niet nog een keer liggen.

maar goed, het is pas over 16 weken. dus wellicht zit ik in de stress voor niets. Ik vind het veel vervelender voor de mensen die nu al getroffen zijn.

Gadverdamme wat naar dat het bij jullie er niet onder valt! Ook het oranje reisadvies niet?
Ook heel naar de ervaringen waardoor jullie het uiteindelijk wel hebben gedaan zeg

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:25

Altijd een goede reisverzekering afsluiten. Dat betaalt zich echt terug.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, estell__, mvdende, redbutton, Soepkipje, TinkerTreas en 125 bezoekers