[Foto] Rauwe natuur in Israël

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

[Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 18:11

Vorige week zijn we 3,5 dag in het zuiden van Israël geweest. Niet om op het strand of aan een zwembad te liggen, dat heb ik een halfuur volgehouden, maar om te hiken. Daar is het ook winter, we waren er de koudste dagen van het jaar. We hebben inderdaad de eerste dag in het begin een vestje aan gehad. :+ De rest van de dagen hebben we overdag een heerlijke 20 tot 25 graden gehad: perfect weer om de omgeving (= woestijn) te verkennen.

Israël is voor ons op veel vlakken verrassend geweest. De natuur is rauw en droog, maar vooraf had ik niet verwacht hoe divers de woestijn kan zijn. Iedere bocht gaf weer nieuwe uitzichten, rotsformaties en geologische informatie. Mijn vriend is geoloog, dus zo'n trip is altijd extra interessant en leerzaam.

Ik had wegens enkel vliegen met handbagage geen camera mee dit keer, alleen mijn kleine compactcameraatje. Toch vond ik het waard om wat kiekjes van deze bijzondere omgeving op Bokt te delen. :)

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]

12.
[ img ]

13.
[ img ]

14.
[ img ]

15.
[ img ]

En, zoals altijd, is zelfs voor 3,5 dag een maximaal aan 15 foto's bij lange niet genoeg. :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Needje
Berichten: 19171
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:12

Prachtig!!

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:31

[ img ]

De Middellandse zeekust ten noorden van Tel Aviv is niet droog hoor. Daar is het best groen. En er ligt overal afval.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:31

Heel mooi!

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:36

Wauw! Het ziet er echt zo mooi uit! Dit had ik ook niet verwacht, prachtige foto's <3

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 18:37

germie schreef:
[ [url=m/rlrOT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Middellandse zeekust ten noorden van Tel Aviv is niet droog hoor. Daar is het best groen. En er ligt overal afval.


Daar zijn wij niet geweest. ;) Daar is het inderdaad groener, zag ik op internet. Dat het droog was waar wij waren (eens per 3 jaar regen, vertelde een local) maakte het gebied bijzonder op zijn eigen unieke manier. Ik vond het er prachtig op een eigen, rauwe manier.

Zonde van al het afval..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

mysa
Berichten: 10376
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:41

Dat is wat ik me voorstel bij een 'bijbels' landschap. Erg mooi die verlatenheid.

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:51

wat prachtig!!

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:05

Leo schreef:
germie schreef:
[ [url=m/rlrOT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Middellandse zeekust ten noorden van Tel Aviv is niet droog hoor. Daar is het best groen. En er ligt overal afval.


Daar zijn wij niet geweest. ;) Daar is het inderdaad groener, zag ik op internet. Dat het droog was waar wij waren (eens per 3 jaar regen, vertelde een local) maakte het gebied bijzonder op zijn eigen unieke manier. Ik vond het er prachtig op een eigen, rauwe manier.

Zonde van al het afval..

Je hebt de herders denk ik ook gezien? Echt zoals in de Bijbel. :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

soesita
Berichten: 5156
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:11

Ik vind het prachtig en tegelijk triest, die droogte. Ik zou het vreselijk vinden in zo'n landschap te moeten leven, al zie ik ook wel de schoonheid van de rotsformaties en de kleuren van het zand en de stenen.

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 19:56

Ik ben ook doorgaans de liefhebber van bomen en bos, maar ook dit was bijzonder op een eigen manier. De droogte is er nu niet anders dan een aantal jaren geleden, het is een intens droge streek. Het was bizar om te zien wat er dan wel weet te leven, en hoe.
Bomen in de droge rivierbeddingen die eens in de zoveel jaar eens natte voeten hebben, maar wel hun groene bladeren afsteken tegen het geel, rood en grijs. Struiken die in bloei stonden, nu het daar winter is.

[ img ]

[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:01

Jeetje, prachtig. Wat voel je je dan nietig he, tussen die rotswanden.
Echt mooi vastgelegd.

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:02

O heerlijk, ik hou van dit soort landschap. Mooie foto's.

Was deze 3,5 daagse trip op zich staand, vanuit Nederland, of waren jullie toch al in de regio?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ballard_L
Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:07

Wauw prachtig! Wij waren in oktober een maand in Marokko met een beetje een vergelijkbaar landschap. Het verbaasde me hoe mooi droogte kan zijn. Al die verschillende kleuren en structuren: zo mooi!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:08

Ik had dat ook bij Namibië waar wij in de zomer waren. Niet verwacht zo'n verscheidenheid in woestijnlandschap te zien. Ik vond het prachtig.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:20

Gaaf hoor, bijzonder landschap om te zien!

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:24

Wow! Wat een verrassend mooi land!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:28

Verrassend en fascinerend :j Gaat op mijn al veel te lange lijstje :-)

Hebben jullie alleen gehiked?

Life begins at the end of your comfortzone.

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 20:53

Maflinger_S schreef:
O heerlijk, ik hou van dit soort landschap. Mooie foto's.

Was deze 3,5 daagse trip op zich staand, vanuit Nederland, of waren jullie toch al in de regio?


Directe vlucht van Amsterdam op Eilat, waar we een hotel hadden. Eilat is een badplaats en we zijn ook even wezen kijken op het strand maar dat bleef bij even kijken. We waren er vooral voor even bijkomen en vitamine D opdoen. Omdat we beide het beste bijkomen door te wandelen en de natuur op te zoeken samen, is het een wandelvakantie geworden :)) De natuur is ook zoveel mooier dan de stad of het strand, en vele malen rustiger ;)
We hadden een huurauto dus alle vrijheid om de omgeving te ontdekken en mooie hikes op te zoeken. Zaterdag eind van de dag aangekomen en woensdagmiddag weer terug.


gaucho schreef:
Verrassend en fascinerend :j Gaat op mijn al veel te lange lijstje :-)

Hebben jullie alleen gehiked?


Doen! Wij zouden ook graag nog eens naar de Dode zee regio gaan en eventueel Jeruzalem, daar was deze trip te kort voor maar wie weet gaan we nog eens in de winter voor een paar dagen langer ;)

We hebben ook een paar andere activiteiten gedaan, waaronder een woestijntocht per kameel en een "onderwater toren" in de Rode Zee. Alle dagen hebben we wel flink wat kilometers in de benen gezet. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ymor
Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 06:39

Gaaf! Ik ben er ook geweest en heb rond getrokken. Het bizarre aan israel zijn de verschillen in natuur. Als je in het noorden zit is het helemaal groen met verschillende watervallen. En zo groot is israel niet. Echt een mooi land om nog eens naar terug te gaan!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:38

Prachtig zeg! Het staat ook bij ons op de planning als korte zonvakantie in de winter!

Aanraders zijn dan ook Jordanie en Libanon, alleen bij Libanon zou ik even wachten dat het iets rustiger gaat worden. Ook directe vluchten en prachtige natuur om te wandelen.

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:02

Gaaf! Zelf ben ik met de kerst in Jordanië geweest, heeft een beetje dezelfde natuur. [ img ]
[ img ]

[o]

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-20 09:23

Jordanië is ook zeker op mijn lijst gekomen! Lijkt me ook prachtig. :j
We zaten nu tegen Jordanië aan, maar de grens even over gaat niet daar := onze auto mocht het land ook niet uit.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:31

Leo schreef:
Jordanië is ook zeker op mijn lijst gekomen! Lijkt me ook prachtig. :j
We zaten nu tegen Jordanië aan, maar de grens even over gaat niet daar := onze auto mocht het land ook niet uit.

Ja zeker ook een aanrader, met name ook voor hiken en archeologie! Ik kan helaas niet zulke mooie foto’s maken als -O-

[o]

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:56

In Petra hebben we een hike gedaan, waar we gewoon niemand zijn tegen gekomen. Er is veel mogelijk als je niet heel veel toeristen wilt zien.

In Libanon is een lange wandelroute door het land, waar je ook delen van kunt doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers