Ierland 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:18

lideli schreef:
Eigen auto is geen optie, zo lang ga ik namelijk niet. Hooguit een week maar.
Creditcard heb ik, ben alleen wel jonger dan 25.
Ik ga eens uitzoeken wat het me gaat kosten met Budget.
Bedankt allen voor de input!


Wat je ook kan doen is de auto in Nederland verzekeren voor de tijd dat je die huurt in het buitenland, dan hoef je geen extra verzekeringen aan te schaffen,dat hebben wij gedaan met de autohuur in Australië. Wij hebben toen de goedkoopste verhuur optie gekozen op de site van de verhuurder en vervolgens dus de verzekering hier afgesloten.
Was een heel stuk goedkoper, want vaak staat er in de kleine lettertjes dat afkopen geen garantie is dat alles vergoed word. Dus dan betaal je eigenlijk voor niks, let daar goed op!.

Je moet er dan wel rekening mee houden, dat je zelf in eerste instantie opdraait voor de kosten van de schade, die kan je dan in Nederland weer terugclaimen bij de verzekering. Dus die kosten moet je wel kunnen dragen.
Dat is misschien nu niet van toepassing maar misschien wel iets om rekening mee te houden voor later.
En hou er ook rekening mee dat ze altijd proberen om er toch nog een extra verzekering o.i.d uit te slepen ondanks dat je alles hebt afgekaart, dan gewoon je poot stijf houden en duidelijk, nee zeggen.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:20

Toushie schreef:
Ik heb Auto gehuurd via sunnycars , zit je niet met achteraf problemen als er evt schade is. Liep daar heerlijk soepel.


Ik zou ook voor Sunny Cars kiezen, dan heb je inderdaad qua schade alles al geregeld (let wel: in Schotland kozen we voor SunnyCars, maar kregen we een Hertz auto mee. Helemaal prima, maar daar probeerden ze ons nog wel een verzekering af te laten sluiten voor schade. Geweigerd, want deze zat er al bij in.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-20 11:14

2 Jaar terug voor het laatst een auto gehuurd, maar ik weet helaas niet meer waar. We hadden wel gekozen voor die extra verzekering.

Gisteren weer thuis gekomen van een onverwachte week naar Dublin, helaas in verband met een begrafenis.
Eerste paar dagen waren hectisch door die begrafenis. Daarna nog een paar dagen rustig aan kunnen doen.

We zijn in Dublin naar 14 Henriettastreet geweest. Dat was een interessant museum. Zeker een aanrader. Daarna nog even naar Howth geweest, altijd leuk.

Sodera
Berichten: 5285
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:13

Hou er bij Sunny cars wél rekening mee dat je voldoende ruimte op je creditcard hebt: ze zullen om een borg vragen. Daar hebben wij in Spanje leuk mee staan kijken (ook bij Hertz); daar moesten we per auto nog €1500 borg afdragen omdat we geen verzekering via hen hadden.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:43

Gaan er dit jaar nog mensen op vakantie naar dit geweldige land?

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:44

Jazeker :):)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:11

Wat is het plan? :D

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:22

Wonen, al is dat voor 2020 niet geheel meer zeker :P

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:23

Owja dat is waar ook haha. Heerlijk hoor. Wil graag terug dit jaar..

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:27

Snap ik, waanzinnig mooi land :D

Al bevalt Mallorca atm ook erg goed!

Wat is jouw plan aankomend jaar?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Lughnassadh
Berichten: 1772
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:48

paljaslaura schreef:
Gaan er dit jaar nog mensen op vakantie naar dit geweldige land?

Ik wil wel alleen is het de vraag of het er van komt.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Depende
Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:13

Hoi Ierland fans, ik ben op zoek naar tips voor Ierland en leuke dingen om te doen met iemand die minder goed ter been is.

Het zit zo, mijn oma heeft nog nooit gevlogen en wil dit graag nog eens doen. Nu is onze keuze gevallen op Ierland in mei. Probleem is alleen wel dat oma 81 wordt en nog wel kan lopen, maar met een rollator en maximaal een kilometer of 2 aan een stuk en dan even moet rusten. Vuurtorens beklimmen, kliffen beklimmen of lange stadswandelingen zitten er niet in.

De rest van het gezelschap is dan weer niet echt geschikt voor een vakantie waar je alleen maar aan het zwembad hoeft te liggen.

Ons idee is nu om een auto te huren en er een roadtrip van te maken. Ik heb al wel veel dingen gezien online die leuk kunnen zijn, maar de toegankelijkheid kan ik dan weer niet overal van inschatten. Hebben jullie aanraders van bezienswaardigheden die (redelijk) makkelijk toegankelijk zijn? Of zeggen jullie niet aan beginnen? Mooie autoroutes zijn ook welkom. Het gaat om een korte trip van 5 tot 8 dagen.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:50

Het voordeel van het enorme toerisme in Ierland is dat toeristische dingen nu ook steeds toegankelijker zijn voor mensen die minder goed ter been zijn. Elk nadeel heeft zijn.. :))

Ik zou eerst bepalen welk deel van Ierland je wilt bezoeken, en op basis daarvan dan kijken welke bezienswaardigheden gepast zijn. Ga je bijvoorbeeld naar het (zuid) westen, dan kan oma prima mee naar de Cliffs of Moher hoor! Dat is keurig geasfalteerd nu, dikke visitorcenter erbij waar ze een kopje koffie kan doen terwijl jullie verder wandelen. Eerste keer dat ik er was sjouwde je over een soort schapenpad de kliffen over, dat is nu niet meer zo.

Ook binnen een stad als Dublin is veel op loopafstand, en alles is heel goed toegankelijk. In het noorden van Ierland is het wat ruiger en minder toeristisch, maar zelfs daar denk ik dat je met oma echt wel hele leuke dingen kunt doen. Een road-trip is sowieso een goede manier om het land goed te kunnen bekijken!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:00

Ring of Kerry, Dingle (molen met emigratiemuseum), allemaal goed te doen met een rollator :j

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, cinniz123, germie, Ineke2, Laibadji, lukka63, marga1, mvdende, NinaCharlie, Patriesje, Stybba, tumtummie en 77 bezoekers

cron