London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:58

Ah, dan valt het idd mee Bnet.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:43

Ik heb een Oyster card maar gebruik inderdaad ook regelmatig gewoon mijn pinpas, ideaal! _/-\o_

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:20

Wij hebben ook oyster cards, wel zo makkelijk. Ik had er al eentje en voor mn vriend ook een aangeschaft, als het aan mn dochter (3 :')) (en mij) ligt, komen we er wel vaker :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Merula123
Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:29

Ik ga deze zomer eindelijk voor het eerst naar London, dus ik volg dit topic even!
Als iemand nog tips heeft voor leuke dingen om te doen hoor ik het graag :) (Aanbevelingen voor vegan restaurants zijn ook erg welkom)

"Change is coming, whether you like it or not."

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:49

Is er iemand hier recent naar Kew Gardens geweest? Is het de moeite waard?

Lauraa
Berichten: 397
Geregistreerd: 13-07-12
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:29

Ik ga volgende week voor twee dagen naar Londen, iemand tips voor een leuk adresje om te eten 's avonds (een pub ofzo) in de buurt van Notting Hill/Bayswater? :D

Mijn tekeningen op instagram: @lauradcart

Moska
Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:00

Wij gaan eind maart een lang weekend naar Londen. Vliegen vanaf Eelde en komen aan op Stansted. Slapen in een hotel vlakbij Hyde park. Ben er zelf al twee keer geweest, maar dat is meer dan twintig jaar geleden. Mijn vriend nog nooit. En nu kunnen we haast niet kiezen wat we gaan doen. Moet de treinkaartjes nog regelen vanaf het vliegveld. Is zo’ n Oysterkaart handig?

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:08

Lauraa schreef:
Ik ga volgende week voor twee dagen naar Londen, iemand tips voor een leuk adresje om te eten 's avonds (een pub ofzo) in de buurt van Notting Hill/Bayswater? :D


Bill's
Pieminister

Moska schreef:
Wij gaan eind maart een lang weekend naar Londen. Vliegen vanaf Eelde en komen aan op Stansted. Slapen in een hotel vlakbij Hyde park. Ben er zelf al twee keer geweest, maar dat is meer dan twintig jaar geleden. Mijn vriend nog nooit. En nu kunnen we haast niet kiezen wat we gaan doen. Moet de treinkaartjes nog regelen vanaf het vliegveld. Is zo’ n Oysterkaart handig?

Ik vind het wel heel handig, zeker als je veel gebruik gaat maken omdat je dan niet meer verrekend wordt dan 7pond.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:35

Oyster is handig, wij hupsen echt metro in en uit.
Alle highlights doen? Of toch een groot deel.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Lynniiie
Berichten: 1032
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:16

Begin mei gaan we met de sneltrein naar Londen. Nu ben ik op zoek naar een leuk betaalbaar hotel of een leuke Airbnb ofz. Wie heeft er een goede tip.
En is hier al eens iemand naar de Harry Potter studio geweest? Wat was jullie ervaring.

_kimm
Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:14

Ik ben naar de studio's van Harry Potter geweest en vond het onwijs leuk! Met de trein en een speciale bus vanaf het station ben je er zo.

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:24

De HP studio is echt een Must See als je ook maar al een klein beetje geïnteresseerd bent ja. Moet je wel vooraf al boeken, want anders zit het vol dus als je weet dat je gaat, zou ik nu zeker al voor mei een dag/tijd boeken ervoor. Je stapt idd op de bus vanaf een station (wij gingen vanaf Victoria station de laatste keer en dat station is met OV ook goed bereikbaar) in de stad en bent er op ruim een half uurtje rijden zoiets dan. Ik ben er nu 2x geweest en zou er zo weer naartoe gaan. Geweldig <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:49

Lynniiie schreef:
Begin mei gaan we met de sneltrein naar Londen. Nu ben ik op zoek naar een leuk betaalbaar hotel of een leuke Airbnb ofz. Wie heeft er een goede tip.

Wij zaten in St. Giles. Prima hotel, uitstekende locatie!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

_Carien
Berichten: 1791
Geregistreerd: 13-05-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:19

Wij zijn vorig jaar in het Best Western Victoria Palace beland, meer dan prima voor 3 nachten en als je overdag veel weg bent. Hebben jullie nog andere fijne hotels ter aanbeveling?
We zijn wel een beetje huiverig, het hotel wat we geboekt hadden was te ranzig voor woorden en letterlijk de bezemkast. We stonden letterlijk even op straat met onze koffers :+ Daarna zijn we in Victoria Palace Hotel beland, wat een opluchting was dat.

Dit jaar willen we uitgebreid Ofxord bezoeken. Zijn hier mensen die leuke tips hier voor hebben qua tour, authentieke winkels en de bezienswaardigheden?

@_Kimm en cursebreaker, via wie hebben jullie een HP tour gedaan en was dit betaalbaar? Wij kunnen alleen maar hele dure tours vinden van over de 100 pond. :( Het lijkt ons erg leuk om te doen, maar niet tegen zulke prijzen.

Hebben jullie ook tips voor leuke theater/musical shows?

Keep shining, keep smiling...

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:53

Als je naar de studio's wil kun je ook gewoon de trein van Euston naar Watford Junction nemen (uitzonderingsgebied, je kunt wel je oyster gebruiken maar daily cap gaat flink omhoog, of gewoon een retour kopen) en vanaf het station de gratis bus naar de Studios. Wel van te voren je ticket boeken op de website van de Studios anders mag je niet met de bus mee.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:14

Wij zaten in de holiday inn in kensington. Verder wel prima, eten en ontbijten deden wij buiten de deur en meer dan slapen doe je er eigenlijk niet.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:04

_Nadia_ schreef:
Als je naar de studio's wil kun je ook gewoon de trein van Euston naar Watford Junction nemen (uitzonderingsgebied, je kunt wel je oyster gebruiken maar daily cap gaat flink omhoog, of gewoon een retour kopen) en vanaf het station de gratis bus naar de Studios. Wel van te voren je ticket boeken op de website van de Studios anders mag je niet met de bus mee.

Die bus niet gratis? Die kost 3 pond voor een retourtje.
https://www.wbstudiotour.co.uk/getting-here/

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:31

Laatste keer dat ik m nam zat het bij de entree in, kan zijn dat dat recent veranderd is maar toen ik er in April was met familie die op visite kwamen was het gratis.
Nog steeds goedkoper dan die bussen vanuit London, en je bent er ook nog een stuk sneller want het verkeer vanuit Centraal London richting Watford is altijd ellende.

Moska
Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 07:17

Wij hebben 3 overnachtingen geboekt in het Lancaster Court hotel geboekt. Geen idee of het wat is, maar ik vond de locatie goed (min of meer tegenover Hyde park en dichtbij metro) en de prijs oké. De recensies waren ook wel aardig. En ik hoef er alleen maar te slapen en douchen. Alhoewel de prijs wel inclusief ontbijt is. We zijn benieuwd en hebben er nu al ontzettend veel zin in!

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:38

Iemand wel eens op/van Southend gevlogen? Is het bevallen en wat zijn ongeveer de kosten van een treinkaartje naar Londen centrum? Easyjet heeft een mooie aanbieding, maar weet nog niet of ik het de extra moeite waard vind (ik vlieg meestal op City airport).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:38

Ik vloog van Eelde naar Southend, uurtje met de trein en dan zit je midden in Londen. Ticket koste iets van 20 pond, dacht ik.

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:31

Mijn man en zoon zijn in december 2018 naar HP studio gegaan.
Bus en kaartjes van te voren geregeld vanaf Victoria station.
Koste ruim €175, maar meer als de moeite waard.

Ik ben nu op zoek naar een tripje voor ons 4en van 20maart tot en met 22 maart.
En Londen is een rieele optie.
Maar inderdaad heb mijn man en zijn vriend ook een keer in een bezemkast laten logeren in Londen, dus ben nog huiverig wat hotels betreft.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:07

Southend is goed te doen hoor.

nynke55 schreef:
Ik vloog van Eelde naar Southend, uurtje met de trein en dan zit je midden in Londen. Ticket koste iets van 20 pond, dacht ik.

Precies, en de treinen rijden met een prima frequentie, niet te missen vanaf de aankomsthal. In Londen kom je dan aan op Liverpool street station.

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:22

Met heel veel zoeken en wegstrepen is de kogel nu echt door de kerk heen.
Wij gaan van 20 tm 22 maart met one kinderen ( 10 & 11jaar) naar Londen toe.
We komen aan op Luton, en nu nog even kijken hoe we in de stad komen.
Hoe zit het met kinderkorting in de underground? Heb je daar een Oyster voor nodig?
We slapen in het Ramada London North hotel, op half pension basis.

Nu het topic doorlezen voor ideeën, waar we heen kunnen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:26

Weet hier iemand een leuke, goede plek voor een high tea in Londen?

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Berdien, Larissa123, love_mandy, RvS, Tango1979 en 76 bezoekers