USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:09

Leo schreef:
Eigenlijk dus zoals we het al doen. :j Dan houden we het komende tijd goed in de gaten.
Ik begrijp ook niets van prijzen. Waarom dezelfde heenvlucht met een dag eerder of later terug vliegen een compleet andere prijs wordt, ook wanneer je dezelfde terugvlucht met een andere heenvlucht doet. Ik ben best goed in lijnen ontdekken in zaken, maar bij vluchten zie ik het niet :+

Er zijn nog diverse data waar geen prijzen bij staan voor september. Ik ga gewoon regelmatig even checken komende tijd.

Populairiteit van de vliegdag, van de vlucht zelf, hoe vaak er op die vlucht gezocht wordt enz

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:38

Maar zelfs daarmee is er soms geen touw aan vast te knopen. Ik was voor onze komende maand steeds de prijzen in de gaten aan het houden en toen die goed was gelijk mijn ticket geboekt. Voor mijn man was er toen ook een hele scherpe prijs (vliegt op een andere datum) maar die moest nog controleren of hij echt weg kon. Twee dagen later was de prijs €300 duurder, wat bijna het dubbele is, om de dag erop weer net zo goedkoop te zijn.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:32

Bizar Katja, er is idd geen pijl op te trekken.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:58

Ik kom hier graag ook meelezen/praten :wave:

Mijn man en ik willen graag dit jaar mei/juni ongeveer 3 weken naar Amerika, het liefst vanaf San Fransisco uiteindelijk naar Denver via Yellowstone/Teton met RV. LA en LV slaan we over, maar wellicht wel naar Zion/Bryce Canyon.

Ik heb zelf al eens het standaard rondje LA/SF/LV gedaan met grand canyon en death valley, maar voor mijn man wordt het de eerste keer ver weg op vakantie. Ik kijk vooral uit naar Wyoming/Colorado. Ben aan het zoeken naar een ranch voor een (prive) trailride in Wyoming. Heb via google al wel wat opties gevonden, maar het ziet er allemaal een beetje staart aan staart sjokken uit.
Weet iemand toevallig een goede optie voor een ranch waar ze prive trailrides doen (hoeft niet langer dan 2 uur) in mooie omgeving en waar ze ook een galopje doen?

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:53

Dag allemaal,
Na afgelopen jaar het bekende rondje SF/LV/LA te hebben gedaan, gaan we over 1,5 week naar New York. Ik ben er al eens geweest, mijn vriend niet.
We willen graag doen:
Top of the world
Empire
Fietsen in central park
9/11 museum
National museum
Mogelijk een hopon hopoff bus.
Deze attracties staan vaak op de verschillende passen.
Iemand die ervaringen heeft met een van deze passen of ons iets hierover kan aanraden?
We verblijven dicht bij Times square, andere echte aanraders hoor ik ook graag!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:25

Danique07 schreef:
Dag allemaal,
Na afgelopen jaar het bekende rondje SF/LV/LA te hebben gedaan, gaan we over 1,5 week naar New York. Ik ben er al eens geweest, mijn vriend niet.
We willen graag doen:
Top of the world
Empire
Fietsen in central park
9/11 museum
National museum
Mogelijk een hopon hopoff bus.
Deze attracties staan vaak op de verschillende passen.
Iemand die ervaringen heeft met een van deze passen of ons iets hierover kan aanraden?
We verblijven dicht bij Times square, andere echte aanraders hoor ik ook graag!

Erik van newyork.nl heeft daar informatie over op zijn site staan.
Wij hebben de vorige keer geen pas genomen en overal los kaarten voor gekocht (wel in NL al besteld) en doen dat in maart ook weer zo.

Had ergens gelezen op een ander forum, dat als je zo’n pas hebt eerst overal heen moet om een datum/tijd af te spreken. Of dat echt zo werkt weet ik niet.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:15

Wij hadden een pas, en moesten alleen reserveren bij Top of The Rock rest konden we zo gebruiken.

Wij hadden de sightseeing pass.
Deze gekozen omdat we specifiek naar de Top of The Rock wilde en Oké World Observatory. Deze pass had als enige deze combinatie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:30

xSiep schreef:
Ik kom hier graag ook meelezen/praten :wave:

Mijn man en ik willen graag dit jaar mei/juni ongeveer 3 weken naar Amerika, het liefst vanaf San Fransisco uiteindelijk naar Denver via Yellowstone/Teton met RV. LA en LV slaan we over, maar wellicht wel naar Zion/Bryce Canyon.

Ik heb zelf al eens het standaard rondje LA/SF/LV gedaan met grand canyon en death valley, maar voor mijn man wordt het de eerste keer ver weg op vakantie. Ik kijk vooral uit naar Wyoming/Colorado. Ben aan het zoeken naar een ranch voor een (prive) trailride in Wyoming. Heb via google al wel wat opties gevonden, maar het ziet er allemaal een beetje staart aan staart sjokken uit.
Weet iemand toevallig een goede optie voor een ranch waar ze prive trailrides doen (hoeft niet langer dan 2 uur) in mooie omgeving en waar ze ook een galopje doen?

Ik denk dat je in Yellowstone nog afgesloten wegen treft eind mei wegens sneeuw. Zou zeker voor een SUV gaan ipv zo'n grote logge RV als je in het sneeuwseizoen wil reizen.

Zelf heb ik voor ik naar Yellowstone ging op een ranch in Wolf Creek Montana gezeten: Rocking Z. Die kan ik van harte aanbevelen!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:09

Bestel ook je kaartjes voor the vessel vooraf :) scheelt je 10 dollar pp

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:17

Sowieso ben je weg laat als je nu nog een RV moet reserveren voor mei of juni. De betere prijzen scoor je voor 1 november voor het jaar erna.

Wij hebben wel twee keer Yellowstone met een RV gedaan, maar beide keren ter plekke nog een auto bij gehuurd. In juni nog vet dik in de sneeuw gezeten met veel afgesloten stukken van het park. Maar wel onwijs mooi!!

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:50

Yellowstone eind mei wisselt denk ik erg per jaar qua sneeuw en berijdbaarheid van de wegen.
Wij zijn er ook eind mei geweest en hadden prima weer, alle wegen waren open en er lag alleen nog sneeuw langs de kant. Reden wel met een gewone auto overigens, geen RV. :)

Leo

Berichten: 50126
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:22

Wij hebben dan weer begin juli nog tussen de sneeuwvelden gekampeerd met -4 in de nacht :)) toen waren wel alle wegen open en vrij, langs de kanten nog sneeuw. Wisselt echt enorm inderdaad.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:44

Ik kom me ook graag hier melden! :D
Van 2 mei tot 17 mei ga ik naar zuid-west Amerika met mijn vriend voor een roadtrip.
De tickets zijn geboekt en de huurauto en de meeste hotels inmiddels ook. Waar wij alleen echt niet uitkomen is in welke wijk en welk hotel we het beste kunnen overnachten in Los Angeles. We rijden vanuit Los Angeles in 1 dag naar de Grand Canyon, wat een flinke rit is, dus het is handig als het hotel dicht bij de uitvalswegen is. Maar omdat ik heel veel negatieve verhalen lees over Los Angeles qua veiligheid wil ik eerst even goed onderzoek doen. Heeft iemand hier tips voor hotels in deze stad?
Wat we willen gaan doen is het bezoeken van Venice Beach, Santa Monica Pier, Hollywood (walk of fame), Beverly Hills en het rijden van Mulholland Drive. We hebben vanaf het moment dat we aankomen in Los Angeles een huurauto tot onze beschikking.

Voor degenen die het interessant vinden zal ik de hele route even uittypen hieronder, tips voor hotels in Las Vegas (2 nachten), San Francisco (3 nachten) en bij Death Valley (in de richting van Sequoia National Park) zijn ook welkom, want ook daar hebben we nog niets geboekt. De rest van de hotels zijn geboekt en staan dus allemaal al vast.

Dag 1 - Aankomst Los Angeles (11:55 lokale tijd)
Dag 2 - Los Angeles
Dag 3 - Rijden van Los Angeles naar Grand Canyon (Route 66)
Dag 4 - Grand Canyon
Dag 5 - Van Grand Canyon naar Page (in de middag naar Antelope Canyon)
Dag 6 - Page - Monument Valley - Page (we overnachten 2 nachten in Page en rijden heen en weer naar Monument Valley omdat ik het idee heb dat we daar snel uitgekeken zijn)
Dag 7 - Van Page naar Bryce Canyon en in de avond overnachten bij Zion National Park in de buurt
Dag 8 - Zion National Park, einde van de dag doorrijden naar Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas - Death Valley - overnachten in ??
Dag 11 - Sequoia National Park
Dag 12 - Yosemite National Park
Dag 13 - Van Yosemite naar San Francisco
Dag 14 - San Francisco
Dag 15 - San Francisco - Amsterdam

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:56

Tip: haal een nacht weg bij de Grand Canyon en benut die op de lange rit vanaf LA. De route via (Route 66) is gaaf om niet te doen, overnacht in Kingman. Een nacht bij de Grand Canyon is meestal genoeg. Monument Valley is juist geweldig bij zonsondergang dus daar zou ik juist wel overnachten.

Sequoia en Yosemite in deze route vind ik ook erg veel hoor. Overnachten tussen Death Valley en Yosemite hangt er vanaf of de Tioga Pass al open is. Ja? Lone Pine of Mammoth Lakes. Nee? Lake Isabella.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:06

MoniqueT schreef:
Tip: haal een nacht weg bij de Grand Canyon en benut die op de lange rit vanaf LA. De route via (Route 66) is gaaf om niet te doen, overnacht in Kingman. Een nacht bij de Grand Canyon is meestal genoeg. Monument Valley is juist geweldig bij zonsondergang dus daar zou ik juist wel overnachten.

Sequoia en Yosemite in deze route vind ik ook erg veel hoor. Overnachten tussen Death Valley en Yosemite hangt er vanaf of de Tioga Pass al open is. Ja? Lone Pine of Mammoth Lakes. Nee? Lake Isabella.


Dit is helaas allemaal niet mogelijk, hotels op de punten die je noemt zijn al geboekt :)

We hebben er bewust voor gekozen om niet te overnachten op de route van LA naar de Grand Canyon, omdat we zoveel mogelijk mooie natuur willen zien en de plaatsen tussen LA en GC ons niet aanspreken. Dat vinden we dan zonde van de dag en het geld als het ware, om dat te besteden aan een hotel in een plaats die we puur gebruiken voor de overnachting. De Grand Canyon lijkt me prachtig en er zijn daar ook genoeg wandelpaden en uitzichtpunten geloof ik, dus we zijn daar liever wel een volle dag. Vanwege tijd en geld konden we helaas niet langer naar de USA dan dit, het blijft altijd een beetje proppen denk ik :))

Lake Isabella zal ik eens naar kijken, dat ligt inderdaad wel op de route!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:06

Ik zou Monument Valley juist zeker met overnachting doen! Het is mooi om meerdere keren het toeristisch rondje te rijden en zéker bij zonsopkomst!

LA vond ik niet zo bijzonder dus als je maar een krappe 2 weken hebt dan zou ik dat laten vallen en gelijk beginnen met de rit zodat je meer kunt genieten onderweg. In LA sta je een groot deel van de tijd aan te schuiven in de files.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:07

Boven Yosemite zeker naar ghosttown Bodie gaan! En je komt daar ook voorbij Monolake (ook prachtig met zonsop/ondergang)

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:14

elnienjo schreef:
Ik zou Monument Valley juist zeker met overnachting doen! Het is mooi om meerdere keren het toeristisch rondje te rijden en zéker bij zonsopkomst!

LA vond ik niet zo bijzonder dus als je maar een krappe 2 weken hebt dan zou ik dat laten vallen en gelijk beginnen met de rit zodat je meer kunt genieten onderweg. In LA sta je een groot deel van de tijd aan te schuiven in de files.


Zoals gezegd staat dit deel van de reis al vast en gaan we dus niet overnachten bij Monument Valley ;)
Ik heb ook heel lang getwijfeld over LA hoor, ik hoor er meer slechts over dan goed :') Maar omdat een aantal punten van LA zo bekend zijn en we er toch zijn heb ik zoiets van, dan wil ik er geweest zijn ook :))

Voor Bodie en Monolake moet je over de Tioga Pass vanuit Yosemite als ik het zo even snel bekijk op Google Maps? Ik denk dat de kans groot is dat deze nog gesloten is begin/half mei, maar ik hou het even in gedachte! Bedankt voor de tips in ieder geval!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:17

Mereltje schreef:
Zoals gezegd staat dit deel van de reis al vast en gaan we dus niet overnachten bij Monument Valley ;)
Ik heb ook heel lang getwijfeld over LA hoor, ik hoor er meer slechts over dan goed :') Maar omdat een aantal punten van LA zo bekend zijn en we er toch zijn heb ik zoiets van, dan wil ik er geweest zijn ook :))

Voor Bodie en Monolake moet je over de Tioga Pass vanuit Yosemite als ik het zo even snel bekijk op Google Maps? Ik denk dat de kans groot is dat deze nog gesloten is begin/half mei, maar ik hou het even in gedachte! Bedankt voor de tips in ieder geval!

In mei is die nog wel gesloten waarschijnlijk. Zelf kwamen we vanuit Deathvalley en zijn toen om moeten rijden voor Yosemite.

Je hoeft het ook allemaal niet in één reis te zien. De kans is groot dat Amerika naar meer smaakt en dan kun je de locaties waar je nu niet aan toekomt alsnog bezoeken. ;)

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:44

Ik vind ook geen volle dag Zion te weinig, zou Sequoia eruit laten (scheelt je ook een stuk rijden) en toevoegen bij Zion.

De grote bomen kan je namelijk ook in Yosemite zien.

Leo

Berichten: 50126
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:47

Wij hadden onze eerste reis ook maar 1 dag Zion ingepland en daar waren we zo nog niet uitgekeken dat we het weer hebben opgenomen in de tweede reis :D
Zion is prachtig, zéker in mei!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 19:37

Merel, best een lastige vraag die je stelt over het hotel in LA, gezien jullie plannen. De dingen die jullie in LA willen doen bevinden zich grotendeels in het westen van de stad. Als jullie naar Grand Canyon gaan dan moeten jullie de hele stad door voordat je op de juiste snelweg bent. Dus je hebt 2 opties: vlakbij de bezienswaardigheden verblijven en op de reisdag naar Grand Canyon meer reistijd hebben. Of de laatste nacht voor de doorreis alvast in een hotel vlakbij de snelweg verblijven. In welke wijk je dan zou moeten verblijven qua veiligheid weet ik niet, maar ik zou me daar voor één nachtje niet zo’n zorgen om maken.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:41

elnienjo schreef:
Boven Yosemite zeker naar ghosttown Bodie gaan! En je komt daar ook voorbij Monolake (ook prachtig met zonsop/ondergang)


Dan moet wel de Tioga Pass al open zijn.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:45

Het Seaside Motel is vlakbij het vliegveld in Redondo Beach. Ik zou daar de eerste nacht slapen en dan de nacht voor vertrek naar de GC meer richting Joshua Tree NP. Dan kan je daar misschien de scenic loop meepakken. Als je van mooie natuur houdt, zeker doen!

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:36

Nadir schreef:
Merel, best een lastige vraag die je stelt over het hotel in LA, gezien jullie plannen. De dingen die jullie in LA willen doen bevinden zich grotendeels in het westen van de stad. Als jullie naar Grand Canyon gaan dan moeten jullie de hele stad door voordat je op de juiste snelweg bent. Dus je hebt 2 opties: vlakbij de bezienswaardigheden verblijven en op de reisdag naar Grand Canyon meer reistijd hebben. Of de laatste nacht voor de doorreis alvast in een hotel vlakbij de snelweg verblijven. In welke wijk je dan zou moeten verblijven qua veiligheid weet ik niet, maar ik zou me daar voor één nachtje niet zo’n zorgen om maken.


Ja daarom vond ik hem ook redelijk lastig haha. Maar wat jullie zeggen over de eerste avond slapen in een hotel bij het vliegveld/de bezienswaardigheden en de dag erna dichterbij de snelweg is echt geniaal. Dit was dus niet eens in ons opgekomen :')
Dank jullie wel :D
Ik ga nog even verder speuren op booking.com