Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 06:32


"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:10

Hallo allemaal!
Wat een gave foto's zeg!
Ik word steeds verliefder op Afrika als ik de foto's zie.

Ik ben een beetje aan het kijken voor onze huwelijksreis ik dacht eraan om bv 2 dagen strand 4/3 dagen safari gevolgd door weer 4 dagen strand te gaan doen. Het strand willen we echt het bounty gevoel even niets hoeven en genieten!

Waar ik onwijs van schrik zijn de prijzen. Ook vind ik eigelijk allemaal georganiseerde reizen en vinden wij het veel toffer om het zelf te regelen.
Helaas krijg ik niet echt info te vinden hoe je dit zelf kan regelen.

Is er iemand die ons tips kan geven waar we het beste kunnen kijken om deze reis geweldig te maken??

Alvast mega bedankt

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 11:01

De grote resorts in Senegal/Zambia etc hanteren vaak Europese prijzen. Safari kan heel budget in zuid Afrika maar dat ga je niet de strandverplaatsing vinden die je zoekt. Je kan in Afrika wel budget reizen maar dan zul je echt moeten inboeten op luxe. Hier in Uganda zitten wij in middenmoot tot budget plaatsen en elektriciteit en warm water en WiFi zijn er zeker niet altijd en sowieso slechts enkele uren per dag. Zuid Afrika is hier wel de uitzondering in.
Weet je al naar welk land je wil?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:33

HouVanUtopia schreef:
Hallo allemaal!
Wat een gave foto's zeg!
Ik word steeds verliefder op Afrika als ik de foto's zie.

Ik ben een beetje aan het kijken voor onze huwelijksreis ik dacht eraan om bv 2 dagen strand 4/3 dagen safari gevolgd door weer 4 dagen strand te gaan doen. Het strand willen we echt het bounty gevoel even niets hoeven en genieten!

Waar ik onwijs van schrik zijn de prijzen. Ook vind ik eigelijk allemaal georganiseerde reizen en vinden wij het veel toffer om het zelf te regelen.
Helaas krijg ik niet echt info te vinden hoe je dit zelf kan regelen.

Is er iemand die ons tips kan geven waar we het beste kunnen kijken om deze reis geweldig te maken??

Alvast mega bedankt


Riksja! Je kan aan de hand van bouwstenen dan je reis samenstellen. Maar als je doorgeeft wat je in gedachte hebt, zullen ze ook zeker meedenken en adviseren.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:33

Poes, de foto’s <3 <3 <3

Ik kijk regelmatig de foto’s terug, ik kan zo genieten van het gevoel als ik terug denk aan onze reis!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 16:53

Ik kijk ook veel foto’s en filmpjes terug :j vind het net zo gek dat mensen met enorme camera’s dat dus blijkbaar niet doen :D

Vandaag twee kokerrokken gekocht en ze zijn echt mooi! Ik vind de kledij echt prachtig maar de jurken zijn een beetje té voor ons :Y) :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:00

HouVanUtopia schreef:
Is er iemand die ons tips kan geven waar we het beste kunnen kijken om deze reis geweldig te maken??


Wat voor budget heb je grofweg in gedachten? Is kamperen een optie?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:17

Thanks al vast voor de reacties.

@sakura789 tijdens de safari is kamperen zeker een optie!

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:52

Kijk eens naar Tanzania? Ik zou deze winter eigenlijk Dar Es Salaam - Arusha voor safari - Zanzibar doen. In Dar kan je volgens mij best naar het strand en zanzibar is al helemaal je bounty gevoel. Ook makkelijk zelf te boeken trouwens.

Goedkoop is het niet, maar je krijgt er ook wel veel voor terug? Ik heb nergens Europese prijzen gehad maar heb me in Zuid Afrika ook enorm geërgerd aan mijn reisgenoot die er blijkbaar vanuit ging dat omdat het ‘Aaafrikaaaaa’ was alles gelijk goedkoop zou zijn ofzo. Enig idee wat het kost om een private game reserve te onderhouden :+

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 20:57

Dat zijn ook echte toeristenoorden private game reserves. Nationale parken zijn prima te doen qua prijs toch?

Ik bedoelde idd Zanzibar en niet Zambia! Zeker niet duur en echte bounty stranden.

Edit: argh ze hadden hier blijkbaar een badkamerraampje open gezet. Nu zit hier een mega beest in mijn kamer. Heb hem met het licht naar de badkamer gelokt maar hoor hem vanachter de deur gewoon tegen de lamp botsen brrr :D
Laatst bijgewerkt door poes op 04-02-20 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:59

Ja, maar ook qua overnachtingen bv. Mijn reisgenoot verwachtte echt dat we in Kaapstad mega goedkoop uit zouden zijn voor luxe hotel met uitzicht op zee, parkeren in garage, in een hele goede buurt. Want het was toch immers afrika en geen ibiza.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 21:06

Haja nee Afrika in grote luxe is juist heel duur. Maar wij sliepen voor laag budget wel vaak in echte pareltjes. Maar dat ken ik ook enkel in zuid Afrika. Oeganda en Namibië hanteren voor westerse standaarden echt geen superrgoedkope prijzen. Om nog maar te zwijgen over botswana of Vic Falls.

Omg word gek van dat beest in de badkamer. Help :’)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:27

poes schreef:
Omg word gek van dat beest in de badkamer. Help :’)

Wat voor iets is het? Foto's?

Schoentje, kerstmuts en [o]

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:38

poes schreef:
Dat zijn ook echte toeristenoorden private game reserves. Nationale parken zijn prima te doen qua prijs toch?

Ik bedoelde idd Zanzibar en niet Zambia! Zeker niet duur en echte bounty stranden.

Edit: argh ze hadden hier blijkbaar een badkamerraampje open gezet. Nu zit hier een mega beest in mijn kamer. Heb hem met het licht naar de badkamer gelokt maar hoor hem vanachter de deur gewoon tegen de lamp botsen brrr :D


Ik heb me nog weinig verdiept in wat en waar precies dus mss zeg ik echt iets doms.
Maar als je in zanzibar zit kan je dan vanuit daar bv ook leuke dag excursies maken als safari?

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:43

Zanzibar past wel in het plaatje voor een huwelijksreis! Kun je heerlijk op het strand zelf overnachten en ik gok dat de prijzen best mee vallen daar (maar ik heb zelf geen ervaring met luxe overnachten).
Op Zanzibar zelf kun je geen safari doen, wel wat daguitstapjes en snorkelen (duiken?). Voor een Safari zul je een heeel eind moeten reizen richting de Sergenti :) vanuit Arusha en Moshi kun je ook al dag safari's doen. Of er leuke safari's zijn rondom Dar es salaam weet ik niet.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 21:45

oomens schreef:
poes schreef:
Omg word gek van dat beest in de badkamer. Help :’)

Wat voor iets is het? Foto's?



Sorry voor de kwaliteit ik vond hem echt eng. 2,5-4cl lang of zo? En het achterlijf ‘pulseerde’.


[ img ]

[ img ]

Houvanutopia: dat weet ik niet eerlijk gezegd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:00

HouVanUtopia schreef:
Thanks al vast voor de reacties.

@sakura789 tijdens de safari is kamperen zeker een optie!


Dan is bijvoorbeeld Namibie wel een goed land, veelzijdig, alleen niet echt voor strandvakantie. Maar ik ben na die reis nooit meer op strandvakantie geweest, omdat ik kamperen en Afrika zoveel leuker vind!

De parken in Namibie zijn best betaalbaar. Organisaties zoals Out in Africa hebben leuke reizen die ze naaf wens voor je kunnen organiseren. Ook kun je heg vrij makkelijk zelf doen als je van plannen houdt en een beetje tips krijgt.

Wij gaan Kalahari icm Mauritius doen. Wat ook gedaan wordt is Zuid Afrika met Mozabique.

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:06

Wij hebben Namibië via fox verre reizen gedaan. Wel duur, maar zó de moeite waard!
Was ongeveer 3500 euro pp, voor 17 dagen. Bij een aantal overnachtingen zat ontbijt of diner bij.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 22:06

Namibië vind ik super maar zeker niet bountygevoel persoonlijk en ook niet goedkoop voor echt knappe lodges en ook geen strand natuurlijk. De andere twee combi’s hoor ik idd wel vaker :j persoonlijk organiseer ik het toch liever zelf altijd. Is in die landen ook goed te doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:11

Ja klopt, Zuid Afrika/Moz/Swazi/Lesotho hebben wij ook vier keer zelf alles geregeld.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 02:10

Voor een strand vakantie in combinatie met safari zou ik ook zeker Kenia aanraden! Mocht je van wandelen houden kan je wat dat betreft daar ook goed terecht (net als in Tanzania).

Overigens is het zelf regelen wel goed te doen vind ik, als je met lokaal vervoer reist. Dat is gewoon een kwestie van ticket en eerste hotel boeken en gaan. Mits je in het hoogseizoen gaat, dan is dat misschien minder verstandig.

In Uganda had ik via via contact gelegd met onze gids, en hem direct geboekt ipv via een agency. We hadden hem in een hele 4x4 minibus met zn 4e voor 50 dollar per dag excl. fuel. Was goed te doen vind ik!

Het kan wel eens handig zijn om in een (NLse) expat groep op facebook te vragen naar dit soort connecties met lokale gidsen of lokale reisbureaus. Scheelt vaak al veel in de kosten versus boeken met een internationaal of Nederlands reisbureau.

Ik woon overigens inmiddels 3 maanden in Ghana en gezien dit land weinig besproken wordt deel ik binnenkort eens wat foto's (lukt nu niet op mn telefoon)! Ik ben nog weinig op pad geweest buiten af en toe een weekendje aan het strand helaas, dus daar moeten jullie het voor nu mee doen. Qua natuur vind ik Ghana tot nu toe nog niet opboksen tegen Oost Afrika moet ik zeggen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 07:38

Ik heb het in Namibie over een kampeerreis, dan vallen de kosten best mee. Je betaalt dan vooral voor de autohuur. Kampeerplekken en kosten van parken vallen erg mee (zeker in vergelijking met Kenia). Qua land vond ik het veel relaxter en netter dan Kenia. Ook rustiger en toen veiliger. Voor stranden zal je dan wel moeten vliegen of genoegen nemen met Kaapstad of doorvliegen naar de eilanden aan de oostkust.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-20 08:32

Haja zo. Klopt zeker. De lodges vond ik er wel ‘duur’.

Tutti frutti: wauw Ghana. Hoe ben je daar terecht gekomen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:11

Thanks voor de tips meiden!

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:49

Lielle schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Ach Iris was een verdrietig nieuws... Kan me voorstellen dat je dan inderdaad geen behoefte hebt om het reservaat te zien.

Ik kom ook weer even binnenvallen, na een lange afwezigeheid....
Ik ga namelijk weer richtinf Afrika voor een nieuw avontuur! Zal voor twee jaar in Ghana gaan wonen. Ben daar zelf nog nooit geweest, dus ben benieuwd! Zijn er hier mensen bekend met Ghana en Accra als stad?

ik heb er van 1993 tot 1998 gewoond :-) Geen recente ervaringen dus, maar ik kan er wel eea over vertellen, wat wil je weten?


@tutti_frutti, interesse in foto's uit die tijd? Hieronder iig een impressie van de stal waar ik toen reed.

En ik heb geen idee in welke agribusiness tak je zit, maar ik had destijds contacten met Reiss & Co die oa advies rondom cacao en katoen deden (en heel veel andere dingen), dus ben wel benieuwd of we nog links hebben.

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, Cowgirl83, fohadie, Plonspony, sandra1312 en 70 bezoekers