Eczeem: lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:13

Hallo allemaal,
Ik heb ontzettend geluk met mijn genen, ik heb namelijk eczeem geërfd van mijn moeder. *\o/* Hierdoor heb ik eczeem sinds ik mij kan herinneren. Eerst in mijn been- en armholtes en nu sinds een paar jaar op mijn handen en vingers (en af en toe armholtes). Omdat Bokt zo’n groot forum is waag ik hier maar een gokje: zijn er mensen die in een zelfde situatie zitten/hebben gezeten en wat helpt dan? Het enige waar ik het mee weg kan krijgen is corticosteroïdzalf. Ik heb het ook op een 'natuurlijke' manier geprobeerd, namelijk met een zeezout badje en kokosolie maar dat helpt dus helemaal niks. Gezond eten lijkt ook niet te werken, ik consumeer namelijk geen vlees, vis, zuivel, koffie en/of frisdrank. Ook heb ik geprobeerd om de inname van gluten te beperken en eet ik elke dag fruit en meestal 2x per dag groente. Daarnaast douche ik onder de 30 graden en gebruikt ik shampoo zonder stoffen sls e.d. Voor alsnog heeft dit alles 0 effect op mijn eczeem. Ik word er moedeloos van -O- Dus als iemand de gouden tip heeft...


Mri
Berichten: 15304
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:21

Hier merk ik verschil met wasmiddel en heefr de waterontharder veel verschil gemaakt.
Op vakantie neem ik bv eigen beddengoed mee en was ik mijzelf met een washandje en lauwwarm-koud water.
Ga ik op vakantie douchen en slaap ik op beddengoed van daar, dan zit ik binnen no-time helemaal onder

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:27

Waar ben je allergisch voor, weet je dat? Want je eczeem komt ergens vandaan...

Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor noten, steenvruchten, boompollen, katten en grassen. Ik heb meer last als ik meer suiker eet (en dan echt binnen een half uur na een koekje jeuk). Een aantal jaar geleden ben ik bij Erik Laarakker onder behandeling geweest, hij heeft me grotendeels van mijn eczeem afgeholpen. Momenteel heb ik een klein beetje last (mondhoeken), maar lang niet zo erg als vroeger (knieholtes, elleboogplooien, polsen, bovenkant handen, vingers, achter mijn oren, boven mijn ogen, mondhoeken). Ik eet echter bijna alles (voor noten ben ik allergisch, maar lekker vind ik ze ook niet).

Oy with the poodles, already

CookieMel
Berichten: 68
Geregistreerd: 05-09-14

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:32

Weet je zeker dat je eczeem hebt? Je kan namelijk ook steroid induced eczeem hebben. Welke hormoonzalf smeer je? Hoe vaak en hoeveel? Wordt je eczeem heel veel erger als je stopt met corticosteroidzalf?


Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:37

Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Vroeger inderdaad in de elleboog-/knieholtes en nu ‘gelukkig’ alleen op mijn handen en vooral tussen mijn vingers. Krab het bewust en onbewust tot bloedens toe open.

Wat voor mij werkt is regelmatig mijn handen dik insmeren, handschoentjes aan en dan slapen. De dag erna is het al een stuk minder. Waar het door getriggerd wordt? Echt geen idee...

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

loveslimpie
Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:41

Bij mij kwam eruit dat het onder andere getriggerd wordt door gist, dus voor mij geen brood, bier of pizza meer. maar mijn huid is zoveel beter nu. Ik zou je aanraden om onderzoek te doen bij een orthomoleculair therapeut, die heeft voor mij uitgezocht waar ik op reageerde.

Kaatastrof
Berichten: 6258
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:52

Lotgenoot hier.

Ik heb atopische eczeem. Al sinds mijn geboorte huidproblemen. Gelukkig in niet heel extreme mate, maar genoeg om vervelend te zijn. Momenteel heb ik het goed onder controle sinds ik mijn huid (en de gevoelige plekjes) regelmatig insmeer met de body crème van La Roche-Posay (de Lipikar+). Dit is echt het enige wat goed lijkt te helpen.

Ik heb hiervoor namelijk ook perioden gehad waarbij ik het tot bloedens toe openkrapte, mijn huid letterlijk bijna afpelde/schilferde door de droogheid etc. Nu heb ik af en toe nog eens verdikte of jeukerige plekjes. Vroeger had ik ze vooral op de binnenkant van mijn ellebogen, nek maar ook oogleden. Tegenwoordig vooral thv van mijn oksel (zowel aan de voor- als achterzijde, super rare plek vind ik zelf).

Ik moet wel toegeven dat ik nooit getest ben voor bepaalde allergieën of intoleranties :o

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:56

Al eens een allergietest gehad? Zou daar eens op aandringen bij de huisarts ipv elke keer zalf te geven. En verder, onze zoon was als baby en peuter allergisch en die heeft heel lang kiezelzuur (of kiezelzuurolie?) capsules gekregen , hielp , heelde de huid van binnenuit. Verder idd het wasmiddel en wasverzachter onder de loep nemen. Ik heb ook snel jeuk, gebruik nu voor het douchen Barna gen , tot nu toe gaat het goed. En wasverzachter gebruik ik nooit , wassen doe ik met Ariël .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 04-02-20 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:57

@ Mri, Waterontharder hebben wij ook sinds een jaar ongeveer, maar geen effect op mijn huid. Qua wasmiddel heb ik geen idee (ik heb het geluk dat ik nog thuis woon  ), maar ik denk dat ik het dan op meer plekken zou hebben.

@Hilary, ik heb jaren terug een test gedaan dat ze stoffen op je huid aanbrengen en daar kwam uit dat ik allergisch ben voor katten en nikkel. Op het gebied van voedsel zou ik het niet weten, de dokter zei dat je wel dingen kan schappen om te kijken of het helpt of juist niet. Maar als ik dat met alles moet doen ben ik nog wel een paar jaar bezig denk ik, want ik eet bijv. bijna alle groentes

@CookieMel, ja dit is wel officieel vastgesteld en daarnaast tot mijn 18e ook meegedaan aan een onderzoek over eczeem. (ik moest hiervoor 1x naar het ziekenhuis voor bloedafname en testen of ik ook astma had, en voor de rest elk jaar een enquête, weet alleen de naam niet meer van dit instituut die het deed) Ik heb dermovate zalf die door de dokter is voorgeschreven.

@ Veraaaaah, handschoentjes heb ik ook inderdaad, anders wat je aanraakt er onder, alleen het liefst zou ik helemaal van de zalf af willen.

@ oveslimpie, hebben ze dat via bloedonderzoek gedaan? En wordt zoiets vergoed?

@Jackytje, die zalf die ik nu heb is eigenlijk troep, dus body crème zou veel beter zijn, misschien wel het proberen waard

@bigone, ik heb alleen (jaren geleden) een allergietest gehad wat betreft bepaalde stoffen, maar niet voedingsstoffen.

CalipsoLover
Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:03

Ik meld me ook := Ik heb een afwijking in mijn zweetklieren op m'n handen en voeten, maar voeten gelukkig zelden last van. Is erger in de winter dan in de zomer voor de een of andere reden, omdat ik dan juist meer 'zweet', ik krijg hierdoor kleine blaasjes gevuld met vocht en die gaan jeuken. Ik heb ook een cortisone zalf speciaal samengesteld door de apotheker, maar als ik het snel wil weg hebben moet ik het echt gaan inpakken met verbanden en de zalf, en aangezien ik mijn handen toch nodig heb is dat niet zo gemakkelijk. Daarna laat het ook zulke rode/droge plekken en littekens achter. Ik heb het ook met periodes, kan zijn dat ik er maanden geen last van heb en dan plots een enorme 'aanval' krijg. Deze winter is niet zo koud geweest dus ik heb nog geluk gehad maar heb wel een keer gehad dat alles was beginnen ontsteken. Ik heb gelezen over een soort lasertherapie die de zweetklieren gaan deactiveren. Moest het op een bepaald moment zo erg worden overweeg ik dat wel te proberen. Wat mij ook heel goed helpt is zinkzalf.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:11

Ik zou dan toch kijken of je wat uitgebreider getest kan worden, om zo voedingsmiddelen uit te sluiten. Ik heb ooit (25 jaar geleden, denk ik) zo'n krasjes-test gehad en er is toen ook bloed afgenomen. Laarakker testte ook van alles, daar kwam nog veel meer uit dan uit de krasjes-test (maar ja, je rug en armen hebben op kleine-kindertjes-leeftijd ook niet zoveel oppervlakte).

Een deel van de voedingsmiddelen kan ik zelf testen; als ik erop kauw krijg ik vanzelf licht opgezet en jeukend slijmvlies in mijn mond. Heel handig :+

Oy with the poodles, already

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:24

Seborroïsch eczeem. Ik kan niet tegen schapenvet= lanoline.
Gebruik Gladskin en dan de gel.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

evelienn28
Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:27

Hier ook een lotgenoot

heb het ook al jaren loop ook al een tijdje bij de dermatoloog.
Heb laatst nog een plak test gehad om te kijken of ik contact allergie heb kwamen maar 3 stofjes uit en al deze stofjes kwam ik niet mee in aanraking..
Ook voeding aangepast maar ook dit maakt geen verschil, het is soms zo hopeloos :(
tegenwoordig heb ik het voornamelijk op mijn handen en af en toe in het gezicht.
Belangrijkste is het goed vet houden, ik smeer nu ook dermovate in combinatie met de elidel in de hoop dat ik de dermovate helemaal weg kan laten.
Helaas heb ik ook al een lange weg bewandelt om het beter te krijgen maar nog steeds niet het wondermiddel gevonden...

Django <3 Mijn lieve paardje

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:31

Dit topic ga ik in de gaten houden. Als kind eczeem gehad in knie en armholtes, is weggegaan na het mijden van ei, chocola en aardbeien op advies van een homeopathische arts. Al denk ik ook dat ik er grotendeels gewoon overheen gegroeid ben.

Sinds 7 jaar (waarvan laatste 1,5 jaar hevig) is het weer terug rondom mijn ogen en in armholte. Zodra ik bijvoorbeeld make-up remover gebruik vlamt het op, en in deze verwarmingstijden al helemaal. Heb een miconazolnitraat-hydrocortison zalfje (huisarts twijfelde eerst tussen schimmel of eczeem) wat nog steeds goed werkt, maar dat wil ik niet dagelijks smeren.

Ik wil de komende tijd wat huis-tuin-keuken oplossingen proberen, en anders toch maar weer eens naar de HA stappen.

Manny
Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:05

Ook hier een leven met eczeem. Als kind arm en knie holtes. Als puber nek en armen. Vervolgens ook rondom mijn ogen. En nadat ik terugkwam van een jaar backpacken had ik het van kruin tot navel overal. Voor de eczeem plekken op mijn hoofd kreeg ik Ketoconazol shampoo en hormoonzalf voor de rest van de plekken. Daarnaast slik ik nog antihistamine.

Ik ben het alternatieve circuit ingedoken. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om het alternatieve circuit in te duiken was omdat ik pigment vlekken kreeg, op de plekken waar ik zalf smeerde. Hoe ik erbij terecht ben gekomen weet ik niet meer, maar ik ben bij iemand geweest die behandelde met de NAET-therapie. Ik had een hele goeie klik met de dame die de behandeling uitvoerde. Ik ben daar een aantal jaar soms wekelijks en soms met langere periode er tussen heen geweest. Er is een periode geweest dat ik geheel van alle medicijnen af was. Inmiddels gebruik ik de antihistamine weer(weliswaar in lichtere vorm dan eerder). Door verhuizingen ben ik uiteindelijk gestopt met de behandelingen. Soms merk ik dat het misschien goed zou zijn om af en toe nog heen te gaan maar ik ben al zo blij met het resultaat. Dat het ook naar de achtergrond verdwijnt.

Ik heb even gezocht naar voor en na foto's, die ik gemaakt heb destijds van een arm. Ik had toen al zeker 5 jaar zo op mijn arm zitten, natuurlijk met goede en slechte periodes. En zoals het er op de na foto uitziet is het nu nog steeds(4jaar later).


[ img ]

[ img ]

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:45

Hier een lot genoot helaas...
Vaak heb ik last in mn gezicht wat plekjes me nek en schouders en armen. Wat ook heel erg mee speelt bij mij of ik stress heb of niet..
Wat misschien ook handig te melden is dat ik zelf apothekersassistente ben en dus dagelijks hier mensen over adviseer.

Wat bij mij helpt

-koelzalf zonder rozenolie bij apotheek als je er naar vraagt zo verkrijgbaar (is heel vet en kan je evt in koelkast liggen geeft een jeukstillend gevoel)
-ik gebruik producten van La roche posay hele fijne producten wat dermatologisch getest is vokr eczeem/psoriasis huiden. (Vraag eens wat proefjes bij je apotheek om te testen bijv bodylotion de baume ap+ , cicaplast baume b5 voor geïrriteerde plekjes te herstellen en bijv was olie)
- iedere dag met vette zalf/body lotion insmeren in mij geval gebruik ik vaak de koelzalf.
-probeer zo min mogelijk te douchen en douche vooral niet te heet. En als je gaat douchen smeer je in met een vette olie dan leg je als het ware een bescherm laagje op je huid zodat je huid minder snel droog word van het warme water.
- evt vanuit binnen uit bestrijden begin met visolie capsules en of probiotica huidklachten kan ook met weerstand in de darmen te maken hebben.
- bij mij ontkom ik er soms niet aan om een week met hormoon zalf te smeren ik heb mometason dat is een klasse 3 zalf (sterk zalfje) . Als het opvlamt smeer ik dit op en heb ik het snel weer onder controle.

Ik hoop je hier wat mee te helpen ben benieuwd of je er wat aan hebt!

Sterkte iedereen als je nu onder eczeem zit..
Bij mij gaat het nu alleen is me huid wel extreem droog dit komt doordat ik te weinig smeer. 1 tip hoe droger de huid hoe sneller je kans hebt op ontstekingen/ schimmels dus goed vet houden! +:)+

Kaatastrof
Berichten: 6258
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:28

Manny schreef:
Ook hier een leven met eczeem. Als kind arm en knie holtes. Als puber nek en armen. Vervolgens ook rondom mijn ogen. En nadat ik terugkwam van een jaar backpacken had ik het van kruin tot navel overal. Voor de eczeem plekken op mijn hoofd kreeg ik Ketoconazol shampoo en hormoonzalf voor de rest van de plekken. Daarnaast slik ik nog antihistamine.

Ik ben het alternatieve circuit ingedoken. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om het alternatieve circuit in te duiken was omdat ik pigment vlekken kreeg, op de plekken waar ik zalf smeerde. Hoe ik erbij terecht ben gekomen weet ik niet meer, maar ik ben bij iemand geweest die behandelde met de NAET-therapie. Ik had een hele goeie klik met de dame die de behandeling uitvoerde. Ik ben daar een aantal jaar soms wekelijks en soms met langere periode er tussen heen geweest. Er is een periode geweest dat ik geheel van alle medicijnen af was. Inmiddels gebruik ik de antihistamine weer(weliswaar in lichtere vorm dan eerder). Door verhuizingen ben ik uiteindelijk gestopt met de behandelingen. Soms merk ik dat het misschien goed zou zijn om af en toe nog heen te gaan maar ik ben al zo blij met het resultaat. Dat het ook naar de achtergrond verdwijnt.

Ik heb even gezocht naar voor en na foto's, die ik gemaakt heb destijds van een arm. Ik had toen al zeker 5 jaar zo op mijn arm zitten, natuurlijk met goede en slechte periodes. En zoals het er op de na foto uitziet is het nu nog steeds(4jaar later).


[ [url=m/BEyVou.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/07aFhc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben je toevallig met corticosteroïden zalf op je armen in de zon geweest? Want hier had mijn dokter voor gewaarschuwd. Ik heb ook lichte pigmentvlekken op die plaatsen, niet omdat ik het niet wist maar eigenwijs was :+

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:42

Ik heb een familielid met ernstig eczeem. Alles geprobeerd t/m vakantie Dode Zee en Chinese kruidenartsen, diëten enz.
Uiteindelijk via Neoral(oraal) en MTX(injectie) bij Dupixent(injectie) beland. Gaat enorm
goed nu!
Neoral en MTX gaven voor haar vervelende bijwerkingen maar je moet dit traject door om toestemming te krijgen voor het nieuwe/dure Dupixent. Voor hetzelfde ben je er al met Neoral.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Mri
Berichten: 15304
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:45

[***] schreef:
@ Mri, Waterontharder hebben wij ook sinds een jaar ongeveer, maar geen effect op mijn huid. Qua wasmiddel heb ik geen idee (ik heb het geluk dat ik nog thuis woon  ), maar ik denk dat ik het dan op meer plekken zou hebben.


wasmiddel en beddengoed/kleding: op mn rug en buik/borst geen last van, op mn onderbenen ook niet.
Maar mn armen en bovenbenen.... die zitten dan helemaal onder.

Die plekken zijn bij mij veel gevoeliger.

En veel allergie testen kunnen tegenwoordig via bloed.
Die allergie testen met "krasjes" op je rug/been vond ik altijd drama. De eerste keer dat ik als kind zo'n test kreeg reageerde ik overal op. Bleek dat ik heel sterk reageerde op de pen die gebruikt was om de plekjes te nummeren. Dat werd een knalrode geïrriteerde plek.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:00

Op je armen en bovenbenen zit wel vaak de kleding wat strakker, misschien met je moeder overleggen dat je jouw kleding even tijdelijk apart wast met neutral.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:10

:wave: Hier nog een lotgenoot!

Als kind zat ik ook helemaal onder, vooral in de holtes en in mijn gelaat. Tijdens de pubertijd werd het vele malen minder gelukkig, maar sinds dien heb ik af en toe een nieuwe plek die hevig opduikt en na een paar maanden weer verdwijnt. Mijn handen zitten altijd onder, tussen de vingers, handpalm en polsen, dit is atopisch.

Ik smeer al jaren geen cortisone of steroiden meer... Ik was er klaar mee om dat bijna dagelijks te moeten smeren, wat overigens ook niet de bedoeling is. Wat niet helpt is dat ik overactieve zweetklieren op mijn handen heb, wat alles verergert. Heb nu sinds kort een aliminiumspray, maar daar reageert mn huid gevoelig op en mag je eigenlijk niet sprayen op beschadigde huid waardoor ik hem niet vaak kan gebruiken.

Als kind ben ik uitgebreid getest op allergieën en allergisch voor nikkel, katten/honden/paarden/etc., kobalt (chocola ;( ), huisstofmijt en hooimijt.

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:22


Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

chanicha
Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:36

Heeft iemand al eens de crème van Bodyhemp geprobeerd op basis van cannabis? Zie er goede resultaten van.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Manny
Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:49

Jackytje schreef:
Manny schreef:
Ook hier een leven met eczeem. Als kind arm en knie holtes. Als puber nek en armen. Vervolgens ook rondom mijn ogen. En nadat ik terugkwam van een jaar backpacken had ik het van kruin tot navel overal. Voor de eczeem plekken op mijn hoofd kreeg ik Ketoconazol shampoo en hormoonzalf voor de rest van de plekken. Daarnaast slik ik nog antihistamine.

Ik ben het alternatieve circuit ingedoken. Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om het alternatieve circuit in te duiken was omdat ik pigment vlekken kreeg, op de plekken waar ik zalf smeerde. Hoe ik erbij terecht ben gekomen weet ik niet meer, maar ik ben bij iemand geweest die behandelde met de NAET-therapie. Ik had een hele goeie klik met de dame die de behandeling uitvoerde. Ik ben daar een aantal jaar soms wekelijks en soms met langere periode er tussen heen geweest. Er is een periode geweest dat ik geheel van alle medicijnen af was. Inmiddels gebruik ik de antihistamine weer(weliswaar in lichtere vorm dan eerder). Door verhuizingen ben ik uiteindelijk gestopt met de behandelingen. Soms merk ik dat het misschien goed zou zijn om af en toe nog heen te gaan maar ik ben al zo blij met het resultaat. Dat het ook naar de achtergrond verdwijnt.

Ik heb even gezocht naar voor en na foto's, die ik gemaakt heb destijds van een arm. Ik had toen al zeker 5 jaar zo op mijn arm zitten, natuurlijk met goede en slechte periodes. En zoals het er op de na foto uitziet is het nu nog steeds(4jaar later).


[ [url=m/BEyVou.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/07aFhc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben je toevallig met corticosteroïden zalf op je armen in de zon geweest? Want hier had mijn dokter voor gewaarschuwd. Ik heb ook lichte pigmentvlekken op die plaatsen, niet omdat ik het niet wist maar eigenwijs was :+


Nee dat niet eens. Moet zeggen nu ik dus al jaren geen zalf meer hoef te gebruiken de huid ook weer helemaal egaal is geworden van kleur.

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Eczeem: lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:33

:wave:
Nog een lotgenoot. Alleen: ik heb het in mijn oren. Geeft de meest vreselijke jeuk en ik kan als een malle met voorwerpen in mijn oren zitten krabben tot bloedens toe.
Dokters denken een allergische reactie, maar kan op vanalles zijn. :?
Alleen Een bepaald soort oogdruppels helpen. Maar je krijgt ze enkel op voorschrift en van zodra ik ermee stop komt het terug.

Born to slide, forced to work


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anoukjuuuhh, belle_boef, Celiien, Clmr, Flippertje, fransje23, kaatje89, KimberleyK92, supertammy, TinusB, XxLMMxX, Zira1994 en 113 bezoekers

cron