[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:37

Mag ik mij hier melden?
Ik rijd namelijk al jaren recreatief western, maar wist eigenlijk niet van het bestaan van dit topic (in het verleden wel in WN HK topics gezeten).
Ik heb op dit moment 2 typische westernpaarden (not): Walter, kruising arabier x wpn (helaas staat hij stil vanwege een 2e peesblessure) en Lirina volledig wpn en volledig met pensioen met haar bijna 27 jaar.

Wel heb ik een concrete vraag: ik overweeg een 2,5 jarige quarter ruin te kopen, maar wat doen de prijzen hiervoor op dit moment? Ik weet nog helemaal niet of ik het echt ga doen, maar wil eigenlijk ook weten of de verkoper een beetje realistische prijs gaat vragen (hebben het nog niet over de kosten gehad hoor!).

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:10

Welkom :D

lastig te zeggen, is erg afhankelijk van bloedlijn. Een 2,5 jarige uit bijv. VS Flatline en een goed presterende moeder is een heel stuk duurder dan van de recreatief gereden quarter hengst om de hoek.

Heeft hij papieren?

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:18

Volgens mij wel, ga eens navragen :j

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:11

MissYvette4u schreef:
Voor de liefhebbers:
Op zaterdag 8 en zondag 9 februari as is het Keelven Western C show WRAN en OPEN AHAR bij Manege Het Keelven in Someren.

Op de zondag is het een oefenwedstrijd.
Om hier aan mee te doen hoef je geen lid van de WRAN te zijn.

Voor de patterns klik je hier.

Kijk voor meer informatie op de website van Manege Het Keelven.


Is het ook leuk als toeschouwer? Misschien wel even leuk :)

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:38

Wij gaan dot jaar idd ook weer richting Someren. Blijft een mooie locatie:)

Heb Majid voor een in hand trail clinic ingeschreven. Ben heel benieuwd.
Toch de keuze gemaakt om hem te castreren, maandag naar de kliniek en dan mag hij daarna aan de bak.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:50

3 jarige zitten tussen de 8 a 9000 gemiddeld maar ligt wel aan de bloedlijnen en wat ze al kunnen denk ik...

Hier vandaag weer even bij Gentle wezen kijken en die maakt super sprongen (bijna letterlijk soms :D ), staat nu 9 dagen bij Wendy en doet het zo ontzettend goed <3

Daar waar ze vorige week nog met n zweepje reed omdat Gentle niet snapte wat voorwaarts door blijven lopen was rijdt ze nu met spoortje en begin ik steeds meer de kriebel om er zelf op te kruipen te krijgen dus dat is wel goed... we gaan wel zien hoe het loopt maar vooralsnog ben ik tevreden en mega trots.

Ook leuk om van vreemde mensen te horen te krijgen dat ze hem echt n leukerd vinden en al zo af voor een 4 jarige :D

Maandag ga ik weer die kant op...

Hier voorlopig geen wedstrijden in het vooruitzicht, afgelopen weekend in Grathem wezen kijken en dat was leuk maar ja, geen enkel paard staan waarmee ik op wedstrijd kan ;)

1 stuk/pensionada, 1 in training en 1 die nog veel te jong is... eigenlijk ben ik maar n hele zielige paardeneigenaar, heb er 3 en kan met geen van alle iets :')

Morgen Frosty maar weer eens vereren met n bezoekje <3

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Kirrr
Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:30

Gereden of niet gereden maakt ook een verschil.
En idd papieren, zonder extra info zou ik zeggen tussen de 4000 en de 8000euro.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:04

*D Met goede reiningbloedlijnen en gestart zal de prijs nog en stuk hoger liggen. Wij hebben ze al duurder betaald.
@cubalibre: hier nog erger : 15 paarden aan huis en 1 rijdbare IJs :D
Onze hengsten in training worden wel gereden, uiteraard...
En gewoon opstappen bij Gentle. Lijkt mij een leuke pony!

Born to slide, forced to work

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:18

Sevke: :wow: … dat schiet niet op....
CL: ik heb zomaar een vermoeden dat je straks gewoon blij gaat zijn met Gentle als rijpaard :j

Vanmiddag mijn eerste les gehad sinds.... ik dacht 3 jaar maar volgens mij is het bijna 4 jaar >;) . Toen is ponylief op rust gegaan ivm dracht, veulen, nog een keer dracht, veulen en eigen stekje met bagger bak.
Tussendoor heb ik heus wel eens gereden maar niet consequent.

Nu ben ik dus 2 weken aan het opbouwen. Haar basis conditie was eigenlijk prima, zal er ook wel mee te maken hebben dat ze op een stuk grond met schuilstal stond dus wel veel liep.

Het enige wat ik wél moest doen was haar weer in het frame zetten en bewust goed door haar lijf laten lopen. Dat was ik de afgelopen 2 weken dus rustig aan het uitbouwen, en wat heb ik vanmiddag lekker gereden *\o/* . Natuurlijk zijn er nog zat verbeterpunten, maar ik had niet verwacht dat ze in 2 weken tijd al zo naar me toe zou groeien !

Niet alleen blij met de keuze voor deze stal, maar ook, na al die tijd, nog steeds ontzettend blij met mijn merrie, ze wordt binnenkort 12, ik hoop dat ze nog 10 jaar mee gaat :+:

~Turbohoof Solutions ~

justkid
Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:44

Hoihoi, ik weet niet meer of ik me al had aangemeld hier :o ik denk dat ik heel in het begin wat heb gepost maar ik lees alles iedere dag bij dus ik zal ook maar weer posten.

Ik heb mijn lieve quarter op 9 januari laten inslapen en ben nu voorzichtig op zoek naar een nieuw paardje. Ik woon namelijk aan de ruiterpaden dus dat gaat natuurlijk niet zonder paard :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101659
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:00

:(:)

Wat zoek je precies?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:24

Fijn dat Gentle het zo goed doet, CL! En heel mooi gelukt die sieraden.

Welkom nieuwelingen :)

Heerlijk is dat Clau! Fijn dat je weer lekker van kunt genieten!

Hoop het rijden hier ook eindelijk weer te kunnen oppakken, schoot ook niet op de laatste tijd.

Justkid, sterkte nog.. :(:) Wat zoek je precies inderdaad? Wij hebben op stal nog een super leuke en lieve quarter te koop staan, die best heel geschikt zou zijn voor wonen aan de ruiterpaden, haha.

Wranglerbutt
Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:24

Hoi JK :wave: Ik ben blij te horen dat je hart open staat voor een nieuwe equine partner :(:)
Als het kon, zou ik Dainty voor je klonen!

justkid
Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:04

Nou ik zoek ook gewoon een Dainty

Ik weet pas wat ik zoek wanneer ik het gevonden heb :+
Ik kan nooit in een keer zeggen of het wat is of niet daar moet ik echt een paar keer naar toe en dan niet eens om te rijden maar om te proberen of ik er wat mee kan, of het een mens gericht paard is die ik wat kan leren. Beetje moeilijk uit te leggen.

Met Kid heeft het een jaar geduurd voor ik die echt kende. maar dat was ook mijn eerste paard en ik had zelf ook enorm veel te leren, dus een stuk daarvan kan ik nu overslaan hoop ik.

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:57

Zoek je weer een quarter of sta je ook open voor andere rassen?
Vriend van mij heeft een lieve merrie van 9 jaar oud te koop staan

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:09

Is die merrie van fotsy niet wat voor jou?

~Turbohoof Solutions ~

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:19

Als je meer over de ruin wilt weten stuur je maar een pbtje :) Is echt een heel leuk, vriendelijk en mensgericht dier.

Een band krijgen met een nieuw paardenmaatje heeft sowieso altijd tijd nodig. Wat langer als de vorige heel diep zat.. :)


Sirius_
Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:34

Nog veel sterkte met het verlies van Kid.

Bij ons op stal staat een hele gave paint ruin te koop. Hij is te vinden via de Facebook van trainingsstal Starnmeer.

Lagonda
Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:56

Vanmiddag had ik weer les van Alice, ging echt super goed <3 Alice was ook helemaal trots, we komen van ver. Mr T begint eindelijk het verzamelen, over de rug en vanuit de achterhand te snappen, en dat dan allemaal tegelijk!

En ook veel aan mij gewerkt en aan mijn houding. Bizar om te zien hoe een kleine verandering (been wat meer strekken en knie van zadel af) meteen effect heeft (niet meer schouder laten zakken en normale volte lopen) **\O/** super blij dat Alice ook nog naar mijn nieuwe stal wil komen :D

Ik wilde even mijn trotse moment delen! Zo fijn als je paard het goed doet

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:14

Sirius_ schreef:
Nog veel sterkte met het verlies van Kid.

Bij ons op stal staat een hele gave paint ruin te koop. Hij is te vinden via de Facebook van trainingsstal Starnmeer.


Die had ik ook gezien zou ik ook voorstellen! :D

Sirius_
Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:42

hoikimmmy schreef:
Sirius_ schreef:
Nog veel sterkte met het verlies van Kid.

Bij ons op stal staat een hele gave paint ruin te koop. Hij is te vinden via de Facebook van trainingsstal Starnmeer.


Die had ik ook gezien zou ik ook voorstellen! :D

Ja hij is echt ontzettend leuk, in het echt ook. Ik zei al tegen mijn man, met 3 kinderen kunnen we wel 2 paarden houden. Dacht ie toch anders over :')
Ginny heeft met hem in de opfok gestaan

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:42

Lagonda schreef:
Vanmiddag had ik weer les van Alice, ging echt super goed <3 Alice was ook helemaal trots, we komen van ver. Mr T begint eindelijk het verzamelen, over de rug en vanuit de achterhand te snappen, en dat dan allemaal tegelijk!

En ook veel aan mij gewerkt en aan mijn houding. Bizar om te zien hoe een kleine verandering (been wat meer strekken en knie van zadel af) meteen effect heeft (niet meer schouder laten zakken en normale volte lopen) **\O/** super blij dat Alice ook nog naar mijn nieuwe stal wil komen :D

Ik wilde even mijn trotse moment delen! Zo fijn als je paard het goed doet



Wat gaaf. Kan me helemaal voorstellen dat je trots bent

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:25

Lagonda schreef:
Vanmiddag had ik weer les van Alice, ging echt super goed <3 Alice was ook helemaal trots, we komen van ver. Mr T begint eindelijk het verzamelen, over de rug en vanuit de achterhand te snappen, en dat dan allemaal tegelijk!

En ook veel aan mij gewerkt en aan mijn houding. Bizar om te zien hoe een kleine verandering (been wat meer strekken en knie van zadel af) meteen effect heeft (niet meer schouder laten zakken en normale volte lopen) **\O/** super blij dat Alice ook nog naar mijn nieuwe stal wil komen :D

Ik wilde even mijn trotse moment delen! Zo fijn als je paard het goed doet


Super om te horen!
Heerlijke momentjes zijn dat he, kan ik ook echt van genieten.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:23

Lagonda schreef:
Vanmiddag had ik weer les van Alice, ging echt super goed <3 Alice was ook helemaal trots, we komen van ver. Mr T begint eindelijk het verzamelen, over de rug en vanuit de achterhand te snappen, en dat dan allemaal tegelijk!

En ook veel aan mij gewerkt en aan mijn houding. Bizar om te zien hoe een kleine verandering (been wat meer strekken en knie van zadel af) meteen effect heeft (niet meer schouder laten zakken en normale volte lopen) **\O/** super blij dat Alice ook nog naar mijn nieuwe stal wil komen :D

Ik wilde even mijn trotse moment delen! Zo fijn als je paard het goed doet


Wat fijn om te horen en heel herkenbaar, ik moet ook mijn knieën loshouden en benen meer strekken. Gelukkig is er vooruitgang en ik kreeg te horen dat ik begin steeds meer als westernruiter te lijken.

In paar weken komt Ella van Boomloze zadelpasservice en hopelijk vinden we een westernzadel voor Ali :D Daarnaast druk bezig met oefenen van de patronen van Valentijn wedstrijd (van The Cowgirls). Wij gaan voor het eerst de trail onder het zadel proberen wat ik vrij spannend vind. Belangrijkste is een fijn ervaring, daardoor besloten om de pick up drop off te overslaan gezien dat Ali het heeeeeeel spannend vindt :( De rest van de oefeningen kan hij thuis met twee vingers in de neus. Wel heel veel zin in, lekker lol met knol :j *\o/*

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:05

@lagonda: heerlijk dat soort lessen, geniet ervan!
@tuija: leuk, Ella is destijds ook hier geweest en bood de oplossing voor de zadeltroubles die ik had met mijn paard :j Heerlijk zadel gekocht, de freemax :j

Dank voor de reacties op mijn vraag. Afstamming ga ik vandaag navragen, de moeder ken ik wel, zitten reininglijnen in, maar exact weet ik het ook niet. Ik ga het dan niet online zetten, maar zijn er experts die ik eens kan PB'en om mee te kijken?
Ik rijd al 15 jaar western, maar bloedlijnen heb ik me nooit echt in verdiept :')
Het betreft dus een 2,5 jarige onbeleerde ruin, wel bekend met grondwerk al. Maar mocht het wat worden, dan gaat hij sowieso nog een tijd de wei in, hij is lichamelijk nog niet helemaal klaar om op te gaan zitten zeg maar :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers