KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:30

Ja ik ben heel benieuwd! Nog nooit zoiets gedaan. Het is een I-tje, heeft net haar eerste rondjes L gelopen. De ruiter heeft er vertrouwen in dus we gaan het meemaken.


Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:43

Pantykous schreef:
Ja ik ben heel benieuwd! Nog nooit zoiets gedaan. Het is een I-tje, heeft net haar eerste rondjes L gelopen. De ruiter heeft er vertrouwen in dus we gaan het meemaken.


Laat je weten hoe het was! Altijd leuk om te horen ervaringen uit de eerste hand

Vic vd beekhoeve 6-5-2004 (shettie, schimmel)
Minette S 8-6-2017 ( VB PROK D-OC WFFS vrij van Glock's Toto Jr x Stravinsky xx)
*Falino Z* 12-09-07 / 04-03-2018 (hannoveraan van Furioso II eindstand L2+4)

Te koop:
Wow zadel 18 inch zwart zie advertentie bokmarkt. Prijs bespreekbaar

Wow zadel te koop :D

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:11

Iemand een idee wanneer de Merriekeuring zuid-Holland plaats zal vinden? Tot dusver staat enkel Brabant erop en kan ik verder alleen thuiskeuring vinden.

Hindo2
Berichten: 970
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:44

Dressuur 22 juli. Springen 31 juli
Staat al bij evenementen op Facebookpagina van kwpn zuid Holland

Never change a winning team

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:09

Super dankjewel, zat te kijken op de kwpn pagina zelf.

Esplendido
Berichten: 3130
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:47

Van het KWPN begreep ik dat de merries dit jaar op de stamboekkeuring meteen het (voorlopig) keurpredicaat kunnen krijgen omdat er geen CK’s georganiseerd worden. Maar geldt dit ook voor de stamboekopname na de IBOP? Kunnen ze dan ook meteen het (voorlopig) keurpredicaat krijgen of moeten ze daarvoor toch nog naar een stamboekkeuring?





Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:49

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar Esplendido!

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:44

Dat lijkt me wel, want de stamboekopname na de ibop is gelijkwaardig aan die van de stamboekkeuring.

Ik probeer mijn 7 jarige ster, sport prok merrie aan te melden voor de stamboekkeuring, maar dat lukt niet. Er is geen rubriek stermerries toegevoegd en het systeem accepteert het niet als ik haar als stamboekmerrie wil aanmelden.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Esplendido
Berichten: 3130
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:47

Op de KWPN website kan ik er helaas niks over vinden. Na het weekend maar even navragen bij het KWPN want als die eventuele graadverhoging bij de IBOP meteen mogelijk is dan is het niet nodig om ook nog naar de stamboekkeuring te gaan. Maar anders dan doen we dat wel.

Wat vervelend dat het aanmelden nu niet lukt.





Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:39

gomir schreef:
Dat lijkt me wel, want de stamboekopname na de ibop is gelijkwaardig aan die van de stamboekkeuring.

Ik probeer mijn 7 jarige ster, sport prok merrie aan te melden voor de stamboekkeuring, maar dat lukt niet. Er is geen rubriek stermerries toegevoegd en het systeem accepteert het niet als ik haar als stamboekmerrie wil aanmelden.


Dat zou echt top zijn, want dan zijn we meteen elite. Mits ze een goede ibop loopt natuurlijk, maar met hoe ze zich ontwikkelt heb ik daar wel vertrouwen in.

Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:14

Ik kom even binnenvallen en meelezen als dat mag :D .

Ik denk erover om mijn oudere, 13 jarige Negro merrie mee te nemen naar de keuring in Utrecht. Ik ben echter een complete leek, geen idee of mijn merrie goed genoeg is, begrijp dat oudere merries wel echt goed moeten zijn? Misschien hebben we wel niets te zoeken daar (als dat zo is hoor ik dat graag eerlijk). Ze heeft het in de sport het goed gedaan, M springen, M dressuur en CIC 2*/sport-sgw. Dit is een standfoto toen ze net een week weer onder het zadel was en net geschoren:


[ img ]

Haar gangen zijn correct, maar het is zeker geen bewegingswonder . Echter staat ze nu in training en zit mooi in de spieren, dus hoop dat ze voor exterieur voldoende punten kan halen. Mocht de beweging niet goed genoeg zijn voor ster kunnen we dat ook nog via het sportpredikaat dressuur proberen. Kortom de vraag, denken jullie dat deze merrie kans maakt om 70 punten op exterieur te halen? En zo ja, hoe bereid ik haar voor op een keuring :Y) ?

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:42

Over zo'n merrie zou ik vooraf even overleggen met de regio-inspecteur Eefje.
Sportpredikaat SGW telt niet voor merrie in de dressuur-richting en dan zou ze idd vrij moeten bewegen om ster te kunnen worden. Als je haar aanbiedt in de springrichting hoeft ze echter alleen maar 70 punten voor exterieur te halen en een keer het straatje heen en weer te stappen/draven aan de hand. Met een sportpredikaat SGW en Ferro-bloed via de vader in combinatie met het Animo-bloed via Alfonso en dan Jasper erachter is dat ook niet per definitie een slecht idee. Maar dan kan een overleg met de regio-inspecteur wel heel erg helpen in het maken van de juiste keuze.
Met Negro dacht ik ook nog even in de richting van het Gelderse als optie, maar zo op de foto lijkt ze me niet direct het Gelderse type ;)

Op deze foto vind ik het beoordelen van de beenstand/hoeven lastig, maar als het fundament correct is lijken die 70 punten we wel haalbaar. Qua voorbereiding kom je in dit geval met normale training een heel eind, zeker als ze alleen voor exterieurbeoordeling hoeft.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Eef_Bam
Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:00

Bedankt voor je reactie Gomir! Ik wist niet dat het mogelijk is om een dressuurpaard ook in de springrichting aan te bieden. Daar zou ze wel beter passen, merrie is heel allround en dek haar ook alleen met spring/eventing hengsten. En is ook makkelijker om dan ster te worden inderdaad.

Ik ga eens uitzoeken wie de regio-inspecteur is in Utrecht.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:16

Het wordt niet vaak gedaan, maar kan wel en met dit papier en sportpredikaat in de fokrichting zou het een optie kunnen zijn.
Voor regio Utrecht zou ik contact opnemen met Henk dirksen, gegevens kun je wel vinden op het regiodeel van de kwpn site.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:57

gomir schreef:
Dat lijkt me wel, want de stamboekopname na de ibop is gelijkwaardig aan die van de stamboekkeuring.

Ik probeer mijn 7 jarige ster, sport prok merrie aan te melden voor de stamboekkeuring, maar dat lukt niet. Er is geen rubriek stermerries toegevoegd en het systeem accepteert het niet als ik haar als stamboekmerrie wil aanmelden.


Zou dit niet alleen voor de veulenboekmerries gelden dit jaar? Aangezien er geen CK is dat merries die al ster zijn een jaartje moeten wachten tot er weer CK is?

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:09

Als het goed is wordt er een aparte rubriek toegevoegd. Ik kan mijn stermerrie wel inschrijven, misschien even contact opnemen met het stamboek gomir?

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:57

Dat is niet zo jord, dat zou ook niet eerlijk zijn. Merrie haalde net na ck van vorig jaar het sportpredikaat dus heb al een jaar gewacht.

Heb al contact gehad met het stamboek en als er definitieve goedkeuring is van het voorstel met voorzorgsmaatregelen dan wordt de website aangepast.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:42

Ik heb er ook 1 die ik Z2 wilde starten dit voor jaar met het oog op aanbieden voor de keuring, of dat het nog van starten gaat komen voor de keuringen??

En ons 4 jarig tuigpaard gaat ook voor stamboekopname.

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:49

Misschien de online dressuur wedstrijd ;) Jord doen ze nu volgens mij ook Z2.

Mijn plan was dit jaar om met 3 naar de CK te gaan als alles goed zou verlopen en 1 IBOP. 2 zijn al ster alleen wou graag eerst sport springen erbij halen. Denk niet dat het gaat lukken gezien dat springen niet online kan ;) en voordat ze weer lekker in het ritme zitten kost ook wel wat tijd. Dus afwachten maar hoe het gaat komen en misschien voor de 4 en 5 jarige dan alleen een IBOP. Maar zou wel mooi zijn als vanaf juli keuringen weer worden toegestaan kan ik toch gericht ergens naartoe trainen.

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:56

Marijkeeee schreef:
Misschien de online dressuur wedstrijd ;) Jord doen ze nu volgens mij ook Z2.

Mijn plan was dit jaar om met 3 naar de CK te gaan als alles goed zou verlopen en 1 IBOP. 2 zijn al ster alleen wou graag eerst sport springen erbij halen. Denk niet dat het gaat lukken gezien dat springen niet online kan ;) en voordat ze weer lekker in het ritme zitten kost ook wel wat tijd. Dus afwachten maar hoe het gaat komen en misschien voor de 4 en 5 jarige dan alleen een IBOP. Maar zou wel mooi zijn als vanaf juli keuringen weer worden toegestaan kan ik toch gericht ergens naartoe trainen.


Voorlopig is dit een pilot voor Z en ZZL, maar begreep dat KNHS bezig is om per 1 juni proeven te gaan laten rijden voor punten maar niet voor klassement.

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:59

Voor die pilot kun je toch ook wp krijgen? tenminste wel voor de lagere klassen.
Kan het ook mis hebben hoor! zo goed volg ik het nu ook niet.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:04

Ik dacht ook dat je met die online proeven ook winstpunten kon halen. Maar daar heb ik met de stallen vol springpaarden niets aan...
Hopelijk kunnen we vanaf juli weer wat, al zijn het maar trainingsrondjes. De paarden zijn er wel echt aan toe!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:28

Marijkeeee schreef:
Voor die pilot kun je toch ook wp krijgen? tenminste wel voor de lagere klassen.
Kan het ook mis hebben hoor! zo goed volg ik het nu ook niet.

Winstpunten alleen b tm M2.
Omdat er in de hogere klasse predicaten toe gekend worden, geeft de Knhs daar geen officiële winstpunten...

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:31

xx_Irisje schreef:
Marijkeeee schreef:
Voor die pilot kun je toch ook wp krijgen? tenminste wel voor de lagere klassen.
Kan het ook mis hebben hoor! zo goed volg ik het nu ook niet.

Winstpunten alleen b tm M2.
Omdat er in de hogere klasse predicaten toe gekend worden, geeft de Knhs daar geen officiële winstpunten...


Hmm dat is wel jammer! aan de ene kant begrijpelijk, maar was anders wel een mooie tegemoet komer voor de beroepsruiters.

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:17

Ja ik vind het ook wel begrijpelijk hoor, als ik van sommige hoor wat voor punten die online proeven opleveren, echt belachelijk hoog!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers