Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:04

Mijn bijna 3 jarige Cassanova gisteren mee gehad naar een schriktraining clinic op de vereniging. 2,5 jaar niet op de trailer gestaan en liep er zo op, veel indrukken aangezien hij verder alleen relaxt thuis staat :D Beetje buffeltje want in stilstaan had ie niet zoveel zin, maar wel zo over het zeil en door de flessenbak, heel stoer! Dit jaar mooi rustig aan de gang *D

[ img ]

[ img ]

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden


mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:05

Hoe groot is die :oo

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:08

mirjamalvaro schreef:
Hoe groot is die :oo


:D :+ circa 1.54, mams is 1.51....zijn zusje wordt denk ik nog groter :x

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

LdJ
Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:07

Wat een leukerd Monique!

Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:27

Ooooh mag ik wat cm’s overnemen voor mijn jaarling? :)) die blijft nog wat klein.. hopelijk krijgt ze straks nog een groeispurt.
[ img ]

Super fijn dat de schriktraining goed ging, en top dat ze zo de trailer weer opliep!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:34

Wat een joekel zeg moniquex
Hoop niet dat mijne groter word als ze moeder :o

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:47

Bedankt *D Ben ook heel blij met hem!

hihi ik had ook gewild dat hij wat cm's aan zijn half zusje had afgestaan, vanaf veulen af aan in is het mini en maxi :o Ik ben zelf maar 163, dus 150 heeft mijn voorkeur, mislukt :+
Ik hou sinds de geboorte de groeicurve bij en voor allemaal lijkt dit wel te gaan kloppen.

Wel een heel knap dametje Spritz <3

Spritz schreef:
Ooooh mag ik wat cm’s overnemen voor mijn jaarling? :)) die blijft nog wat klein.. hopelijk krijgt ze straks nog een groeispurt.
[ [url=m/W0oDVs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super fijn dat de schriktraining goed ging, en top dat ze zo de trailer weer opliep!

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:56

Ben heel benieuwd wat jouwe dan ongeveer meten op 1,5 jarige leeftijd. D'leh is momenteel 1,46

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:05

[ img ]

Ik gebruik deze, dan zou jouwe tussen de 152 en 155 uitkomen (146/94 en 146/96).

Owen was 148 met 18 maanden.

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:20

ojee dan blijven mijn cassies heel klein !
Die uit de A pony zou dan 1.36 worden (is logisch )
Maar uit de D-pony's zouden dan maar 1.41 worden !! woww dat is wel heel klein, ik heb zelf het idee dat ze ongv 1.44/145 zouden worden

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

MDWStables
Berichten: 1438
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:32

Wat een knapperds zeg!

Is De L'eh (schrijf ik het goed? :o) al verkocht?

Over dekafdracht stamboek. Ik ben zo iemand die braaf betaald, maar dit jaar met een NRPS hengst gedekt en nog niets gezien.

De groei is er aardig uit bij Billie. Tenminste zo lijkt het. Ze begint ook brooke-hospital-ezel af te raken en wat knapper te worden :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:00

Knelis zat een paar maanden geleden op schema voor 1,54... zal hem binnenkort weer eens laten meten... kijken of hij dat nog steeds haalt... hij lijkt iig weer een spurtje te hebben gehad en nu "stil te staan"... ik schat hem nu op 1,47/1,48... :)

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:51

Dat zou jammer zijn Marjolein. Maar ik heb juist het idee dat tot nu toe alle Cas baby's wel aardig aan de maat zijn ongeacht moeder.

Jeannaa D'leh is nog niet verkocht heb ook geen haast. Maar zou het gewoon zonde vinden als hij hier meer stilstaat straks als dat hij rijd terwijl iemand er echt een heel leuk en vooral enthousiast dier aan kan hebben.
Maar heb ook genoeg grond dus als hij er nog een jaar loopt dan mag dat ook

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:57

Ik vind dat soort tabellen altijd lastig tijdens de groei. Vaak groeien ze in schokken, staat het even stil en zo weer een paar cm erbij.
Het is maar net of je net voor of net na zo’n groeispurt meet.
Ik kan mij voorstellen dat het vanuit de geboorte maat wel redelijk betrouwbaar is. Wel pas meten als ze goed uitgevouwen zijn, lijkt mij.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:01

tiwi1969 schreef:
Ik vind dat soort tabellen altijd lastig tijdens de groei. Vaak groeien ze in schokken, staat het even stil en zo weer een paar cm erbij.
Het is maar net of je net voor of net na zo’n groeispurt meet.
Ik kan mij voorstellen dat het vanuit de geboorte maat wel redelijk betrouwbaar is. Wel pas meten als ze goed uitgevouwen zijn, lijkt mij.


Heb je helemaal gelijk in hoor. Ik ben het bij deze veulens voor het eerst gaan bijhouden, ook voor de grap als naslagwerk. 1e jaar ongeveer maandelijkse en 2e jaar om de maand. Misschien is het toeval, is natuurlijk geen garantie. Maar ze bleven eigenlijk in dezelfde groeilijn zitten. Is wellicht ook weer afhankelijk van de bloedlijn.
En door ziekte of trauma kan dit natuurlijk zo veranderen.

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:35

De één groeit geleidelijk in een boog, bij de ander is het meer een s-curve. Net als bij mensen!

Fee groeit als je kijkt naar voetjes en hoofd ook nog wel wat, gok is dat ze een s-curve aanhoudt. Ze wordt vast prachtig!

LdJ
Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:30

De eerste Casjes worden dit jaar drie jaar toch? Gaan er daarvan ook naar een hengstenkeuring dat jullie weten? Ik ben benieuwd!

MDWStables
Berichten: 1438
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:45

IK zag een du Bois met vader Cassanova op de lijst staan.

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:22

LdJ schreef:
De eerste Casjes worden dit jaar drie jaar toch? Gaan er daarvan ook naar een hengstenkeuring dat jullie weten? Ik ben benieuwd!


Ik wil met mijn merrie Fee wel naar de keuring, alleen twijfel ik of volgend jaar handiger is. Het is een laat veulen (augustus) dus ze zal een stuk jonger zijn dan de anderen van haar jaargang.

Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:20

LdJ schreef:
De eerste Casjes worden dit jaar drie jaar toch? Gaan er daarvan ook naar een hengstenkeuring dat jullie weten? Ik ben benieuwd!

Bij het welsh 1 dit jaar :)

LdJ
Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:19

Ah leuk! Bij t Welsh denk ik dan? NRPS HK begint in het najaar al met een eerste bezichtiging toch? Ik heb mij nooit zo goed verdiept in het NRPS. Weet wel dat ze dan in de kooi gaan en springen.

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:57

Week na de nwpcs chk is ook de hengstenkeuring van het NRPS

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 07:23

Waar zijn die hengstenkeuringen?

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 07:32

In Ermelo

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!


PrimaDonna_
Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:44

Wauw! Ik ben zo trots!
Ik krijg net een filmpje van mijn vriendinnetje dat Lucky voor het eerst met een zadel op haar rug heeft gelopen!!! +:)+

Wat is dit paard toch bijzonder... ze vind alles goed en laat het maar gebeuren.


Het bewijs! <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers