Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:55

De Wit in Schijndel is voor mij ook het meest in de buurt. En sowieso veel minder rommel dan bij obelink! Eens!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:47

Helaas zijn die winkels hier best ver vandaan. Ik woon in Zaandam en wij hebben nog wel de Vrijbuiter die uiteraard overgenomen is. Vond m wel leuker voordat hij overgenomen was. Maar het is wel handig zo'n grotere kampeerwinkel in de buurt.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:20

Wij zijn druk op zoek naar een leuke camping voor deze zomervakantie bij voorkeur in de buurt van het strand, Zeeland zou leuk zijn, maar ander strand mag ook. We gaan kamperen met een grote tent en onze dochter van (dan) 6 moet zich er ook kunnen vermaken.

We hebben verder niet zo veel eisen, schoon sanitair en ruim opgezet vinden we wel belangrijk.

Hebben jullie suggesties voor een leuke camping?

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:31

Yeey tent gekocht en de keuze is nu nog tussen 2 campings

Vakantiepark Eiland van Maurik
Erkemederstrand

Morgen vrij vragen op werk en dan kan ik gaan boeken!

Iemand ervaringen met één van deze campings?

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:20

Voor ons komend jaar even geen seizoensplek op een camping.
Vorig jaar stonden we heen fijn in Ermelo, maar wendachten er vaker heen tengaan, dan we zijn geweest.
Eigenlijk alleen jaar in het voorseizoen.
Hoogseizoen maar 2 of 3 keer en het naseizoen alleen maar geweest om af te breken.
De verwachting is dat we dit jaar nog minder kunnen gaan, ivm de wedstrijden die mijn man en zoon gaan doen bij de survivalruns.
En dan is bijna €3000 voor het hele seizoen me toch echt teveel geld.
Dus in overleg met de kinderen besloten om niet te gaan, en het geld wat we nu niet gebruiken voor de caravan gedeeltelijk te besteden aan een dagje uit.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:38

mvdende schreef:
Yeey tent gekocht en de keuze is nu nog tussen 2 campings

Vakantiepark Eiland van Maurik
Erkemederstrand

Morgen vrij vragen op werk en dan kan ik gaan boeken!

Iemand ervaringen met één van deze campings?

Jazeker, Erkemederstrand is echt geweldig! Heerlijke camping met genoeg voorzieningen en leuke omgeving.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:16

Na een klein weekje kamperen morgen weer naar huis. Is goed bevallen dus zeker voor herhaling vatbaar! :D
Hadden eerst nog andere mensen op de camping maar inmiddels al een paar dagen niet meer. Heerlijk, haha.

[ img ]

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 06:41

Zo das een beste caravan!


MaNdiii
Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:03

zonnebloem18 schreef:
Wij zijn druk op zoek naar een leuke camping voor deze zomervakantie bij voorkeur in de buurt van het strand, Zeeland zou leuk zijn, maar ander strand mag ook. We gaan kamperen met een grote tent en onze dochter van (dan) 6 moet zich er ook kunnen vermaken.

We hebben verder niet zo veel eisen, schoon sanitair en ruim opgezet vinden we wel belangrijk.

Hebben jullie suggesties voor een leuke camping?


Camping de Duinhoeve in Burgh Haamstede is erg leuk. Veel kinderactiviteiten, waterspeeltuin, grote speeltuin enzv.
Ook de oase in Renesse vond ik persoonlijk altijd erg leuk.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:04

Klaverweide Ellemeet?

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:07

Das idd een beste caravan Alwiene! Mooi ding wel!
Haha, wij hadden eergisteren ook een hele camping voor onszelf, ideaal en lekker rustig. De beheerder deed wel het koffie karretje open voor ons op zondag, zo lief!

Waar ik benieuwd naar ben is wat iedereen zijn favoriete makkelijke camping gerechten zijn.
Wij gaan later dit jaar een grote trip doen. Denk: warm, remote en weinig tot geen gelegenheid tot boodschappen doen. Hooguit ‘noodzakelijke’ dingen bij general stores.
Ik zoek dus maaltijden die deels of geheel te maken zijn met dingen die (on)gekoeld lang houdbaar zijn (Max een week of 2-3). We hebben wel een koelkast aan boord maar die is ook een keertje vol.
Ik ben heel erg gewend om met verse producten te koken en ik merk dat ik het lastig vind daar ‘omheen te denken’. Ik kom nog niet verder dan roerbakgroente vervangen door boontjes en champignons uit blik :') Wellicht zijn er hier doorgewinterde kampeerders met goede ideeen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:23

Haha het is inderdaad geen klein caravannetje, maar we wilden persé losse bedden en dat kost gewoon ruimte. Dat zijn allemaal geen kleintjes die dat hebben. Zijn er wel heel blij mee. Zelfs met de deur naar het slaapgedeelte dicht zodat het weer stoken scheelt zo in de winter heb je nog niet het gevoel dat je opgsloten zit in een piepklein hokje :D

Dat is inderdaad lief van dat koffie karretje, hoe kwam het dat jullie de enige waren? Neem niet aan dat je ook hier in Nederland in de kou hebt gestaan zeg maar ;)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:11

Haha, nee niet in NL.
De beheerder vertelde dat hij dit een halfjaar geleden heeft overgenomen en dat mensen het nog een beetje moeten ‘vinden’. We hebben een goede beoordeling achtergelaten op de camping app, hopelijk helpt dat.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:42

Mag ik hier wat advies vragen?

Wij hebben een Opel vivaro buscamper gehad,toen kletste ik mee in dit topic. Camper verkocht toen we de paarden in eigen beheer kregen omdat we toen eigenlijk niet meer weg gingen.

Inmiddels hebben we er nog maar 1 in pension en begint het weer te kriebelen.

De buscamper vonden we in theorie heerlijk. In de praktijk bleek dat we eigenlijk meer luxe kampeerders zijn.

We willen meer ruimte om te zitten maar ook weinig werk op de plek van aankomst. En een fijn bed.

Nu zijn we aan het kijken voor een andere camper maar ik vind de wegenbelasting al snel te duur.

Een caravan hebben we ook gehad. Ik vind dat een ramp om mee te rijden,terwijl ik met een trailer rijden geen probleem vind.

Nu zijn we dus aan het nadenken over een kleine alkoof camper (maar hoe slaapt dat), of een makkelijke vouwwagen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Is het opzetten van een vouwwagen te doen als je 1000 km gereden hebt en moe bent, of voor een weekend weg?

Of zijn er nog andere ideeën?

~Turbohoof Solutions ~

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:48

Is de volkswagen t4 westfalia exclusive misschien iets? Of is dat niet luxe genoeg? Of wegenbelasting nog te duur? Schik niet van de prijs trouwens, ze zullen overigens niet veel dalen in waarde.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:53

Daar vinden we het bed te smal.

Het woord luxe is misschien niet helemaal goed gekozen...

Ik vind het moeilijk te omschrijven.
Luxe als in een breed bed ivm man met restless legs.
140 is echt te krap.

En als het regent willen we goed kunnen zitten en niet verplicht op bed liggen of de bus om moeten bouwen.

2 piloten stoelen zijn ook goed.

Volkswagen busjes vinden we dus echt helemaal geweldig, maar het bed gaat niet werken.

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:08

Wegenbelasting los je heel simpel op: neem er eentje op C-rijbewijs. 3600kg is genoeg dus een tactisch gekozen Iveco-onderstel will do the job :D

Als VW top is maar het bed niet, kijk of je een dedicated opbouw kunt vinden van iemand die intelligenter is dan Westfalia (die gewoon de indeling van de T3 kopieert naar T4 en T5; gemiste kans van jewelste).

Geen VW en ook geen C-rijbewijs maar voor de rest lijkt ie aardig in je plaatje te passen: https://link.marktplaats.nl/a1331051614

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:22

Citaat:
Wegenbelasting los je heel simpel op: neem er eentje op C-rijbewijs. 3600kg is genoeg dus een tactisch gekozen Iveco-onderstel will do the job :D


Zover hadden we nog niet nagedacht. Klein puntje (niet om te zeuren :Y)). Ik heb examen vrees :D. Mijn b-rijbewijs heeft me bijna de prijs van een camper gekost. Niet omdat ik niet kon auto rijden. Ik mocht na 12 lessen al afrijden.

Ik reed door het rode licht, over stoepranden, met 80 door de bebouwde kom, echt vreselijk en niet gelogen :+.

Als geëmancipeerde vrouw rijd ik graag samen naar Zuid Frankrijk. Maar nog een extra rijbewijs halen. No way.

Die advertentie van marktplaats heb ik gezien. Prachtige bus. Maar volgens mij rond de 240 euro wegenbelasting. Dat heb ik er dus niet voor over zolang ik nog een paard heb.

Als paard over een jaar of 10 er niet meer is, scheelt het me niet alleen kosten maar hebben we ook meer tijd om weg te gaan. Dan komt er direct zo'n prachtige wagen <3.

Voor nu, als ik dit allemaal terug lees, ben ik bang dat het een vouwwagen word }>

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:38

Tja, Diesel, ding weegt 2 ton of zo, dus dat gaat hard op geel kenteken. Dat is andere koek dan de 79 euro die de vrachtwagen mij kost (ik heb nog geen moeite gedaan op kwart-tarief, kan wel).

Maar als je klein en toch snel wilt reizen, neem een vouwcaravan. De compactheid van een vouwwagen met de snelheid van een caravan: https://link.marktplaats.nl/m1526432803
maar een stuk lastiger te vinden van vouwwagens.

Iets meer werk bij het opzetten, maar wel een zee van ruimte: https://link.marktplaats.nl/m1533544741

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:46

Aii als inderdaad 140 cm breed al te krap is dan zijn volkswagen busjes niets, die zijn max 120 cm breed. Ik heb wel eens gelezen dat het bovenbed van de Ford Nugget 150 cm breed is. Als je boven slaapt dan kan je beneden het zitje gewoon als zitje gebruiken. De indeling van de nugget vind ik overigens veel praktischer eruit zien dan die van volkswagen.

Qua vouwwagen heb ik eigenlijk geen tips voor je.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:10

Een vouwcaravan, dat zie ik voor het eerst!

Thanks voor die tip, daar gaan we ons eens in verdiepen.

Het heeft in deze tijd toch geen haast, en zoeken is bijna net zo leuk. ;)

Nog iemand ervaring met de een Aart de Kok vouwwagen?

~Turbohoof Solutions ~

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:27

Een juist beladen caravan of een scheef en overbeladen caravan is natuurlijk een wereld van verschil qua ermee rijden. Misschien zit daar je slechte ervaring met caravan rijden wel in? Want zou zeggen dat een caravan het beste aansluit bij je wensen. Na jaren tentkamperen vind ik het heerlijk het comfort en hoe snel je klaar bent met neerzetten <3

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:40

Wij zijn geen echte Hollanders en travelen Light ;).

Ik vond het gewoon niet echt een succes. Het kamperen zelf in de caravan trouwens wel +:)+

Nu zag ik op marktplaats een prachtige afzet unit voor een pick up voorbij komen. Misschien is dat wat. Het bed was in ieder geval 160x200. Klein zitje, keukenblok en zelfs een toilet (dat laatste vind ik zelfs niet nodig).

Dan hebben we wel een duurdere auto maar met een camper zouden we er 3 hebben en hierbij maar 2.

Ik zou dan wel een proefrit willen maken met auto & unit, kijken of dat wat is.

Overigens heb ik ook een kip shelter op mijn lijstje staan.

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:50

Die afzetunits maken een auto topzwaar waardoor ie instabieler wordt.
De boel valt niet zomaar om, maar je merkt wel dat je hoog gewicht bij je hebt. Je auto gaat er merkbaar van rollen.

Ik kijk op dit moment een beetje rond of het idee van een vouwwagen zou kunnen passen op onze pick-up. Ik heb een Land Rover 110 met zo'n losse bak (een HCPU voor de insiders). Dan heb je ook geen volumineus ding in de schuur staan als je niet gaat kamperen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:02

Wat een ideeën allemaal :Y)

Nu is daar natuurlijk alle tijd voor deze zomer.

Wij wonen in een appartement met berging.

Dus er moet sowieso eerst een garage komen. Maar voordat we die aanschaffen willen we eerst weten wat we aan gaan schaffen ivm afmetingen.

Wel leuk dat brainstormen.

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Majestic-12 en 72 bezoekers