(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 17:57

Hahaha, dank je Pien. :)



rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 12:43

Vorige week hebben we ook nog iets anders gedaan. Iets wat voor mij ook volkomen nieuw is, dus misschien doe ik het wel helemaal niet goed. We hebben met de lange lijnen gewerkt en ook dat vond ze leuk.

De rest van deze week heeft het alleen maar geregend, geonweerd en gestormd. Balen dus. Maar volgende week weer beter!


[ img ]

[ img ]

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:03

Oh wat een leuke update weer en inderdaad is het leuk om zo een beetje af te wisselen ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 18:31

Ik vond het erg leuk om te doen en ook om te zien dat ze het zelf ook leuk vond. Ik ben blij dat je de update leuk vond Mer. :)

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:56

Leuk om te zien!! Hoop dat het weer snel opknapt, zit je in het gebied waar het zo vreselijk slecht is?

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:00

Op het risico af, afgemaakt te worden door de volgers van dit topic....
Ik vind het fantastisch dat je zo'n stakker opvangt en een beter leven biedt.

Maar moet je nu echt met je te zware gewicht op die mismaakte rug gaan zitten?
Vang het paard op? Prima. Breng het weer in conditie? Helemaal geweldig. Maar dit paard is vanwege de bouw echt geen rijpaard. Ga er lekker grondwerk mee doen.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:20

Babootje, ik dacht het jij schrijft het.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:24

Ik dacht het ook. Ik denk dat een keertje geen kwaad kan en ik snap best waar de wens vandaan komt het te proberen, maar regelmatig erop rijden wordt een ander verhaal. Die rug is nog lang niet sterk genoeg om wat voor levend gewicht dan ook te dragen, als ie dat al ooit wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:24

Ik zou ook niet op deze rug gaan zitten.
Los van het gewicht van de ruiter is deze rug gewoon niet geschikt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:25

rocymax schreef:
Het was eergisteren weer prachtig weer, dus we zijn weer lekker met de paardjes in de weer geweest. Eerst Negrita geborsteld, gelongeerd en daarna ben ik er op gegaan! Gewoon aan de longe een paar rondjes ,even kijken wat ze er van maakt. Nou het maakt er totaal niets uit, ze ging gewoon rustig lopen. Wat een lieverd is het toch <3 Ik ben trots op haar!!


[ [url=m/lGg8gv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CEsq7R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sSeg1v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YtWMvo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Viavia kwam ik in dit topic terecht en ik was best wel benieuwd wat er van dat ellendige hoopje was geworden. Ergens op pagina 9 kwam ik deze foto's tegen en daar schrok ik toch best van |( |( . Dit paard heeft niet de bouw van een rijpaard en is nog lang niet voldoende in conditie om een mens te dragen. Het revalideren van een verwaarloosd paar duurt heel lang en soms kom je nooit tot het punt dat je er op kan gaan zitten. Als je kiest voor een verwaarloosd paard dan zul je daar dus ook akkoord mee moeten gaan en in je achterhoofd houden dat het misschien nooit kan. Deze foto's zijn beschamend en laten een beeld zien dat niet thuishoort in onze prachtige sport.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 18:12

Met stomverbazing heb ik naar de afgelopen berichten gekeken en gedacht wat oordeelt men toch snel.

Om de vorderingen van Negrita zo afwisselend mogelijk te maken , doen we allerlei dingen en met medeweten en toestemming van mijn DA (DA zegt dat ze geen slechte rug heeft en dat ze beetje bij beetje spiertjes kweekt ook op de rug) heb ik dus ook 2 x 10 minuutjes in stap op Negrita gezeten. Totaal niet om haar volgens jullie te mishandelen of de schande van de paardenwereld te worden, als we het daarover hebben kan ik wel tig voorbeelden aandragen van paardenleed.

Goed , ik ben te zwaar, weeg 90 kilo, maar dat hoeven jullie niet onder mijn neus te wrijven. Ik ben te zwaar door ziekten die ik heb waar ik helaas medicijnen met hormonen moet nemen en die blazen je op.

Ik heb een moderator gevraagd om mijn topic te sluiten, alle leuke dingen die ik met Negrita ga doen, wandelen, handpaard, etc etc, ja misschien ook nog een keer 10 minuutjes erop. hou ik voortaan voor mezelf, jammer voor de genen die wel echt geinteresseerd waren.

Ik zou jullie wel willen vragen om niet zo iemand af te branden die misschien mollig is en net een foto te paard durft te tonen, want je kan iemand enorm pijn doen met die gemene ondoordachte opmerkingen. Mij niet, want ik ben op een leeftijd dat wat een ander van mij denkt niet meer uitmaakt.

Jammer, heel jammer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:14

TS, ik snap dat je teleurgesteld bent, maar niemand noemt je de schande van de paardenwereld.
Niemand wordt afgebrand. Jammer dat je het zo opvat.

Vervelend dat je door ziekten te zwaar bent. Lijkt me oprecht heel rot :(:)
Maar als je weet dat je te zwaar bent. Waarom ga je er dan toch op zitten? Dan is het toch verstandiger voor het welzijn van Negrita om dat gewoon niet te doen? :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:33

rocymax schreef:
Met stomverbazing heb ik naar de afgelopen berichten gekeken en gedacht wat oordeelt men toch snel.

Om de vorderingen van Negrita zo afwisselend mogelijk te maken , doen we allerlei dingen en met medeweten en toestemming van mijn DA (DA zegt dat ze geen slechte rug heeft en dat ze beetje bij beetje spiertjes kweekt ook op de rug) heb ik dus ook 2 x 10 minuutjes in stap op Negrita gezeten. Totaal niet om haar volgens jullie te mishandelen of de schande van de paardenwereld te worden, als we het daarover hebben kan ik wel tig voorbeelden aandragen van paardenleed.

Goed , ik ben te zwaar, weeg 90 kilo, maar dat hoeven jullie niet onder mijn neus te wrijven. Ik ben te zwaar door ziekten die ik heb waar ik helaas medicijnen met hormonen moet nemen en die blazen je op.

Ik heb een moderator gevraagd om mijn topic te sluiten, alle leuke dingen die ik met Negrita ga doen, wandelen, handpaard, etc etc, ja misschien ook nog een keer 10 minuutjes erop. hou ik voortaan voor mezelf, jammer voor de genen die wel echt geinteresseerd waren.

Ik zou jullie wel willen vragen om niet zo iemand af te branden die misschien mollig is en net een foto te paard durft te tonen, want je kan iemand enorm pijn doen met die gemene ondoordachte opmerkingen. Mij niet, want ik ben op een leeftijd dat wat een ander van mij denkt niet meer uitmaakt.

Jammer, heel jammer


Aaah wat jammer. Was een stille meelezer. Vond jullie voorderingen en afwisseling juist zo leuk.

Succes vind het een super leuk paard!

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:35

Rm, trek je er niks van aan. De meesten hier hebben diep respect voor je, waaronder ik. Ik volg vanaf t begin en je bent een kanjer, meer mans dat de meesten hier!!!

geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:41

Wat is ze opgeknapt zeg!!! Ik denk niet dat het kwaad kan hoor 10 minuutjes er op.En je moet je vooral niet verontschuldigen dat je 90 kilo weegt en waarom...ben jij mal.Daar heeft toch niemand iets mee te maken?
Als je er drie uur op zou zitten zou het denk ik niet goed zijn.Maar 10 minuutjes,waar hebben we het over!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

pien_2010
Berichten: 42807
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:26

Helemaal met je eens Geerke en met Assiebassie. Als er iemand voorzichtig is en die de belangen van de paarden voorop zet dan is het Rocymax wel!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:48

assebassie schreef:
Rm, trek je er niks van aan. De meesten hier hebben diep respect voor je, waaronder ik. Ik volg vanaf t begin en je bent een kanjer, meer mans dat de meesten hier!!!

Dit vind ik dan weer jammer. De twijfels werden door de meeste toch gewoon netjes gebracht. Ik snap niet waarom dat mij bijvoorbeeld minder mans maakt :?.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:56

rocymax schreef:
Met stomverbazing heb ik naar de afgelopen berichten gekeken en gedacht wat oordeelt men toch snel.

Om de vorderingen van Negrita zo afwisselend mogelijk te maken , doen we allerlei dingen en met medeweten en toestemming van mijn DA (DA zegt dat ze geen slechte rug heeft en dat ze beetje bij beetje spiertjes kweekt ook op de rug) heb ik dus ook 2 x 10 minuutjes in stap op Negrita gezeten. Totaal niet om haar volgens jullie te mishandelen of de schande van de paardenwereld te worden, als we het daarover hebben kan ik wel tig voorbeelden aandragen van paardenleed.

Goed , ik ben te zwaar, weeg 90 kilo, maar dat hoeven jullie niet onder mijn neus te wrijven. Ik ben te zwaar door ziekten die ik heb waar ik helaas medicijnen met hormonen moet nemen en die blazen je op.

Ik heb een moderator gevraagd om mijn topic te sluiten, alle leuke dingen die ik met Negrita ga doen, wandelen, handpaard, etc etc, ja misschien ook nog een keer 10 minuutjes erop. hou ik voortaan voor mezelf, jammer voor de genen die wel echt geinteresseerd waren.

Ik zou jullie wel willen vragen om niet zo iemand af te branden die misschien mollig is en net een foto te paard durft te tonen, want je kan iemand enorm pijn doen met die gemene ondoordachte opmerkingen. Mij niet, want ik ben op een leeftijd dat wat een ander van mij denkt niet meer uitmaakt.

Jammer, heel jammer

Jammer dat je om wat misschien best wel terecht commentaar, meteen je topic op slot wil hebben. Ik heb altijd met interesse meegelezen, die foto's aan de lange lijnen zijn heel leuk en je ziet dat ze opknapt.

Je zegt zelf in bovenstaande post ook dat je te zwaar bent (waar je verder niks aan kunt doen). Waarom zou je er dan alsnog op willen klimmen? Dat snap ik oprecht niet, en ik bedoel dit niet als een aanval, ik ben oprecht benieuwd naar het waarom.

mysa
Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:00

Tien minuten stap... En dan ook nog in overleg met de dierenarts. Die het beest in levende lijve ziet, terwijl wij maar plaatjes kijken.

Mijn dertigplusser had destijds geen beste knie meer. Maar ik deed haar een groot plezier om tijdens het wandelingetje naar de wei en terug op haar rug te gaan zitten. Of mijn beide peuters er op te zetten.

Maar goed, je mag je mening best geven maar doe dat dan een beetje wellevend.

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:43

Rocymax, als jouw dierenarts zegt dat dat paard geen slechte rug heeft moet je echt een andere zoeken. Het paard heeft een misvormde rug en ook al krijg je het paard in een betere conditie dan nog is het niet oke om erop te zitten. 90
Kilos al vrij zwaar maar met een paard met een gezonde rug, goed in de spieren en een ruiter die goed kan meebewegen met het paard kan het nog net. Maar met dit paard? Gewoon niet meer doen.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:34

Helaas dacht ik het ook.
Niet door jouw gewicht ts.. maar puur door de bouw van de rug van het paard.

Je haalt 2 boodschappen door elkaar.. het is geen kritiek op jouw gewicht, het gaat om de rug van jouw paard.

Verder vind ik het leuk dat jullie plezier hebben. Ik hoop daar het jullie beiden goed gaat!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:11

Babootje schreef:
Rocymax, als jouw dierenarts zegt dat dat paard geen slechte rug heeft moet je echt een andere zoeken. Het paard heeft een misvormde rug en ook al krijg je het paard in een betere conditie dan nog is het niet oke om erop te zitten. 90
Kilos al vrij zwaar maar met een paard met een gezonde rug, goed in de spieren en een ruiter die goed kan meebewegen met het paard kan het nog net. Maar met dit paard? Gewoon niet meer doen.

Inderdaad en daar ga je niet op zitten, dat doe je gewoon niet als je ook maar iets compassie met een paard hebt. Schrik er van.

Cheytjuh
Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:23

Daar gaan we weer. Jeetje mina zeg wat kunnen sommige mensen toch ook verschrikkelijk snel 'oordelen' , jullie zien het dier alleen op foto's en niet in het echt.

Zomaar even zeggen maar een andere dierenarts te zoeken, ik vind het nogal wat. Moet je kijken hoe ver dit paard is gekomen. En op de foto's waar TS erop zit zie ik geen doodongelukkig paard, ik zie een blij paard (en ruiter)

Verder zijn we tegenwoordig aan het muggenziften over dat gewicht constant, van een stapritje even gaat een paard niet kapot.
Hier in de omgeving zie ik paarden die fanatiek gereden worden door mensen die zwaarder zijn, die allen kerngezond zijn, supergoed in hun vel en waar absoluut geen probleem is qua gewicht.

Jammer om zo'n topic weer op te blazen zo.

TS : Gewoon je eigen gevoel volgen en wees trots op wat jullie tot nu toe bereikt hebben. <3

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 01:06

En weer doooor! Laat je niet kisten TS, genoeg bokkers die genieten van jouw topic en de liefde voor jouw dieren.

Ik heb respect voor jouw doorzettingsvermogen, toewijding en energie die je in Negrita steekt (ondanks jouw ziekte).
Denk maar zo: veel paardeneigenaren danken hun trouwe vriend voor minder af, puur uit eigenbelang.

Daar heb je een punt -> .

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 02:43

Jammer dat je overweegt niet meer te updaten. Ik vond je updates altijd zo hartverwarmend over deze mooie merrie. Ze lijkt ook altijd zo blij met alle aandacht.

Echter, voordat ik alle reacties las, en ik heb nogmaals alle foto’s in je topic ter check bekeken, ook ik ervaarde een “oei” bij je rij-foto’s. Allereerst vanwege de conditie van Negrita, ten tweede omdat direct mij haar gezichtsuitdrukking opviel. Ik verbaas me dan ook wel om alle reacties over eventueel “blij koppie en glunderen”. Ik zie namelijk meteen signalen van de “pain face”. Negrita haar zachte mondhoeken en lippen, zachtere vormen van haar jukbeenderen, kin, kaak en ogen staan op je rij-foto’s strakker en dieper. Eventueel zelfs de oren lager maar dat is lastig te beoordelen. Bekijk ze maar eens goed vergeleken al je andere foto’s met bit, dag en nacht verschil.

Hier heb je nog een linkje met onderaan het artikel een Engels rijtje opsommingen van de eventuele signalen. https://www.science-equine.com/nl/artik ... an-paarden

Zelf zou ik het aankomende half jaar lekker met Negrita door gaan zoals jullie al deden. Niet rijden. Wel lekker grondwerken. Spieren kweken. Blij zijn.

Er is weinig van haar verleden bekend he? En heb je een stap en draf filmpje? Ergens vraag ik me af of het probleem niet in het SI en bekken zit, zou daar zelfs iets gebroken kunnen zijn? En hoe gebruikt en beweegt zij haar staart?

Niet banketstaaf maar poetsen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, Lugea, Mark0919, SemrushBot, Slmt9 en 27 bezoekers