Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eroslover
Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 11:19

Hallo allemaal,

Ik ben met oudejaarsdag ten huwelijk gevraagd en heb natuurlijk ja gezegd.

De bedoeling is nu om in april 2021 (21 -4) te gaan trouwen. Daaraan vast willen we graag een verre reis maken van ongeveer 3 weken.

Nu vroeg ik me af of iemand zoiets eerder heeft gedaan met kleine kinderen en daar goede tips voor heeft qua bestemmingen, uitstapjes , reisorganisaties etcetera.

We neigen nu naar Thailand, Afrika of Maleisië, maar het kan ook nog iets heel anders worden.
De bedoeling is natuurlijk dat het een Gave geslaagde reis wordt.

Alvast bedankt.

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16


Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:46

Zuid-Afrika! Ook heel goed te doen met kinderen volgens mij (de mensen met kinderen die we tegen zijn gekomen waren allemaal heel erg te spreken hierover).

Je zou even contact kunnen opnemen/kijken bij Riksja. Zij hebben ook speciale reizen met kinderen en houden daar in de activiteiten dan ook rekening mee. Onze ervaring met Riksja was heel goed, alles was top geregeld en geen vraag was ze teveel!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:25

Curacao is zeer goed te doen met (kleine) kinderen. Toen wij er voor onze huwelijksreis waren, heel veel gezinnen gezien! Je hebt er ook enorm veel te doen, dus ze hoeven zich niet te vervelen + er word gewoon Nederlands gesproken!

eroslover
Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 12:26

Curaçao zijn we al eens geweest en vinden wij tegenvallen.

De site van riksja is interessant.

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16

Anoniem

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:32

Zuid-Afrika moet je wel geluk hebben met het weer. Vooral in Kaapstad is het in april echt niet meer per se heel warm (ik ben er eind maart/begin april geweest en toen konden we bv niet meer lekker aan het strand liggen of zwemmen). Meer naar het noorden, richting Johannesburg wel. Als je naar 'Afrika' (is natuurlijk een groot continent met heel veel verschillende windrichtingen en bestemmingen) wil zou je ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld Tanzania (makkelijk te bereizen, veel luxere busverbindingen tussen toeristische bestemmingen, je kan een weekje Zanzibar meepakken) of Rwanda (relatief klein land, makkelijk zelf rondrijden).

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:34

Geen tips qua landen, maar uit ervaring; zorg dat je een bestemming kiest met goede medische zorg als je met kleine kinderen reist.

[o]

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:11

In april zou je met jonge kinderen ook goed naar Costa Rica kunnen. Nog net voor het regenseizoen, veel te zien, relatief korte afstanden en goede gezondheidszorg. Volgens mij biedt Riksja ook een familiereis daar naartoe aan (die je aan kunt passen als je dat wilt).


eroslover
Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 13:19

Goede tips allemaal, ga ik bekijken.

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Huwelijksreis/verre reis met 2 kleine kinderen bijna 5 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:15

Wij gaan deze zomer naar Thailand, de kinderen zijn dan wel ietsje ouder (8 en 5,5). Ik heb van meerdere mensen begrepen dat het met kleinere kinderen ook heel goed te doen is. Dit geldt ook voor Maleisië. Met Zuid-Afrika heb ik geen ervaring.

Ik zou eerst eens kijken naar waar je wensen en interesses liggen en dan een keuze maken. Veel plezier met de voorbereidingen!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:19

Denise_Storm schreef:
Zuid-Afrika! Ook heel goed te doen met kinderen volgens mij (de mensen met kinderen die we tegen zijn gekomen waren allemaal heel erg te spreken hierover).

Je zou even contact kunnen opnemen/kijken bij Riksja. Zij hebben ook speciale reizen met kinderen en houden daar in de activiteiten dan ook rekening mee. Onze ervaring met Riksja was heel goed, alles was top geregeld en geen vraag was ze teveel!

Let er alleen wel op dat in SA lang niet alle accommodatie of restaurants kinderen toelaten. Mocht je daarheen gaan, dan zou ik daar even goed informatie over inwinnen en desnoods je reis laten organiseren.

Oscar
Forumcoordinator
Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:21

Lon schreef:
In april zou je met jonge kinderen ook goed naar Costa Rica kunnen.


Maar TS wil graag 3 weken weg en dan zit je volgens mij met de leerplicht van de oudste?
Ik neem tenminste aan dat de leeftijden van de kinderen de huidige leeftijden zijn?

Gefeliciteerd in elk geval met jullie snode plannen!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:26

Ik dacht meteen aan Maleisië. Makkelijk te bereizen, vriendelijke mensen en ook genoeg dingen te zien/doen die ook voor kinderen leuk zijn.

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:40

@ Oscar, klopt als je het zo leest, mogelijk een aandachtspunt voor TS.
Maar omdat TS schrijft dat ze 21/4 trouwen en daaraan vast een reis willen maken van 3 weken las ik het als de leeftijden in april 2021.

Ladyson
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:43

Lon schreef:
In april zou je met jonge kinderen ook goed naar Costa Rica kunnen. Nog net voor het regenseizoen, veel te zien, relatief korte afstanden en goede gezondheidszorg. Volgens mij biedt Riksja ook een familiereis daar naartoe aan (die je aan kunt passen als je dat wilt).


Wij zijn op 20 april getrouwd en op huwelijksreis naar Costa Rica gegaan :D alleen wel zonder kleine kinderen.. Voordeel van Costa Rica is wel dat het redelijk schoon is allemaal en relatief westers, je kunt ook gewoon zelf met je auto rondrijden. Costa Rica is wel echt veel 'wild' spotten en daar moet je toch stil voor zijn en geduld voor hebben, weet niet of dat de ideale combi is met kinderen.

eroslover
Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 19:52

Oscar schreef:
Lon schreef:
In april zou je met jonge kinderen ook goed naar Costa Rica kunnen.


Maar TS wil graag 3 weken weg en dan zit je volgens mij met de leerplicht van de oudste?
Ik neem tenminste aan dat de leeftijden van de kinderen de huidige leeftijden zijn?

Gefeliciteerd in elk geval met jullie snode plannen!


Nee de oudste is dan bijna 5 ( nu 3.5) dus dat kan wel.

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:51

Denise_Storm schreef:
Je zou even contact kunnen opnemen/kijken bij Riksja. Zij hebben ook speciale reizen met kinderen en houden daar in de activiteiten dan ook rekening mee. Onze ervaring met Riksja was heel goed, alles was top geregeld en geen vraag was ze teveel!


Hier ook goede ervaring met Riksja. Wellicht even contact opnemen met hen & kijken wat zij aanbieden qua bestemmingen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amber_, CharleyT, Larissa123, Lian, Luna2013, meintje, mvdende, stefanie33 en 71 bezoekers