Engeland 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ketly
Berichten: 5926
Geregistreerd: 27-02-10

Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 15:11

Ik kon geen topic vinden over Engeland, dus bij deze :D Wij willen dit jaar waarschijnlijk in de zomervakantie naar Engeland, maar ik heb geen idee waar we moeten beginnen.

Wij willen graag met de auto heen, en dan het liefst op de boot zodat we daar onze eigen auto hebben. De voorkeur gaat uit naar een appartement, of iets waar sowieso een keukentje in zit zodat we ook zelf kunnen koken. We houden van natuur en willen vooral de Engelse sfeer proeven.

Voor zonvakanties heb je talloze websites waar je wat kan boeken, maar naar Engeland blijkt erg lastig te zijn. Ik kan nergens een website vinden waar je veel keus hebt, en vooral niet in appartementen.

Zijn er tips van bokkers qua locatie, appartementen of plekken die we beslist moeten bezoeken? Eventueel staan we ook open voor Schotland of Ierland!


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:18

Wij hebben enkele jaren geleden een roadtrip gedaan: overtocht van Calais naar Dover met de auto op de boot, en dan naar Canterbury gereden. Van daaruit de hele zuidkust gedaan tot aan Land's End in Cornwall, en dan via Devon, Bath, Oxford, Cambridge terug naar Dover. We hebben er ongeveer 2 weken over gedaan, en vooral het stuk vanaf de New Forest via Cornwall tot en met Devon vonden wij echt geweldig. Voor wat betreft verblijf, hebben wij ons gefocust op kleine B&B's, campings en zelfs gelogeerd in de gebouwen van de universiteit van Cambridge, dus voor appartementen kan ik je niet helpen.

boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:59


"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:01

Wij zijn afgelopen zomer naar engeland geweest.
Via duinkerken.
Toen langs de kust naar Rye, vandaar uit naar de New Forest en toen naar Wales.
We hadden benb’s geboekt.
Holmdale holiday cottage in Rye. Supernetjes en erg vriendelijke dame en landelijk.
In de new forest zaten we in the barn cottage, bij Birchwood farm, Shelly is ook zeer vriendelijk. Mooie lokatie om naar de wilde pony’s te gaan.
In Wales prachtig huisje op de heuvel geboekt via blaentrothy cottage de woodhay lodge. Op de terugweg nog overnacht in Ewhurst in the old barn, gelegen op een soort van landgoed. En een nacht in Maidstone. Laatste twee ter plekke geboekt via air bnb.
Voordat we gingen eerst nog een nachtje in Frankrijk geboekt op een half uur van de boot af. Ook een fantastisch huisje. Wij zijn in totaal 14 dagen geweest.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:01

We hadden gewoon zelf een route bedacht en wat we wilden zien en aan de hand daarvan overnachtingen gaan zoeken

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:48

Mocht je prachtplaten (en natuurlijk must sees en tips enzo) over Schotland zoeken, kijk dan 's hier: [BEU] Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moet je er wel voor open staan om nog heel vaak terug te gaan, want ik ben nog weinig mensen tegengekomen die maar één keer naar Schotland zijn gegaan ;)

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

shaddy82
Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:58

Wij gaan al een aantal jaar naar Groot Brittannië op vakantie en zijn al op meerdere locaties geweest, gaan meestal voor een huisje of stacaravan en van daaruit dingen ondernemen.
Boeken eigenlijk altijd via Buro Scanbrit, maar via pharos reizen ook al eens gedaan, bij beide was alles prima geregeld.

Wij zijn in ondertussen meerdere keren in de New Forest geweest, een keer naar Cornwall (mooi maar wel erg toeristisch), paar dagen Schotland (loch lomond) naar Yorkshire, en 3 keer naar Wales (2 keer Snowdonia en vorig jaar Pembrokeshire)
Dit jaar staan de highlands van Schotland op de planning

Ga wel met Rije mee, maar dan met de toevoeging dat het voor ons heel GB is wat ons steeds terug laat komen
Kijken weleens rond voor iets anders, maar dat lukt nog niet erg O:)
Staan in mijn profiel wel foto's
En van afgelopen vakantie een foto topic
[ITP] Welsh Pony's van St Davids Head

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Ketly
Berichten: 5926
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 09:54

Wat leuk, zoveel reacties :D Heel veel leuke ideeën al!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:08

Ik lees graag mee. Wij willen naar London toe om te beginnen (we hebben opgeschreven wat we wilden zien, dit in een bak gedaan en zo gegrabbeld, als het aan ons ligt zouden we 12 weken vakantie nemen om alles te bekijken haha). Via AirBnB hebben we al wel wat gezien.


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27965
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:52

We hebben voorheen altijd geboekt via cottages4you, maar dat lijkt niet meer te bestaan. Maar als je zoekt op "cottages" in Google kom je al genoeg mogelijkheden tegen. Hier staat ook veel: https://www.cottages.com/

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:33

Ik lees even mee! Aantal jaar geleden heb ik in mijn uppie een roadtrip gemaakt. Alles zelf gepland en geregeld. Duinkerken - Dover de overtocht gemaakt.
Begonnen met Eastbourne-Brigton (The Seven Sisters), via de South Downs naar de New Forest. Daarna naar Winchester, toen Glastonbury, Bristol, Bath, North Wessex Downs, Reading, Canterbury, St. Margaret's en weer met de boot terug. Was geweldig!

Dit jaar zou ik eind april graag een weekje naar Engeland gaan om te wandelen. Enige probleem is nog dat ik niet zo goed weet waar, want ik zou het graag een beetje betaalbaar houden. Nog even puzzelen dus, en misschien wat tips uit dit topic halen!

History_
Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:33

Ik ben vorig jaar een week met de auto naar Engeland geweest en ik vond het een van mijn beste vakanties ooit. Boven verwachting. Via Pharos reizen (ANWB) de overtocht in Duinkerke gemaakt en daarna St Albans - Oxford - Stonehenge - Farnham - Hampton Court - Canterbury en terug naar huis.

Schotland staat dit jaar op onze planning.

/3 Max, Wodani, Azar

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:18

Bambelien schreef:
Ik lees even mee! Aantal jaar geleden heb ik in mijn uppie een roadtrip gemaakt. Alles zelf gepland en geregeld. Duinkerken - Dover de overtocht gemaakt.
Begonnen met Eastbourne-Brigton (The Seven Sisters), via de South Downs naar de New Forest. Daarna naar Winchester, toen Glastonbury, Bristol, Bath, North Wessex Downs, Reading, Canterbury, St. Margaret's en weer met de boot terug. Was geweldig!


Mooie route!

Bristol en Bath ga ik de laatste 2 jaar regelmatig naar toe aangezien mijn zoon in Bristol studeert.
Beide ook leuke plekken om in een route op te nemen want wij ontdekken ook elke keer weer leuke dingen.

Ik ga nu regelmatig naar Bristol met de auto en wij nemen ook elke x op de terug weg een andere route
maar vaak langs de kust beneden via Eastborne, Brighton, Bexhill en Hastings naar Dover aangezien wij daar in onze jeugd elke zomervakantie op vakantie gingen. Iets met jeugdsentiment :+

Ik boek altijd de overtocht Duinkerken- Dover want dat scheelt wat KM (benzine)naar Calais en deze route is altijd iets duurder dan Duinkerken route.
Enige nadeel je zit 30 minuten langer op de boot maar ik heb toch meestal even mijn ogen dicht aangezien ik de voorkeur heb om op de heenweg nachts te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:54

Bambelien schreef:
Ik lees even mee! Aantal jaar geleden heb ik in mijn uppie een roadtrip gemaakt. Alles zelf gepland en geregeld. Duinkerken - Dover de overtocht gemaakt.
Begonnen met Eastbourne-Brigton (The Seven Sisters), via de South Downs naar de New Forest. Daarna naar Winchester, toen Glastonbury, Bristol, Bath, North Wessex Downs, Reading, Canterbury, St. Margaret's en weer met de boot terug. Was geweldig!

Dit jaar zou ik eind april graag een weekje naar Engeland gaan om te wandelen. Enige probleem is nog dat ik niet zo goed weet waar, want ik zou het graag een beetje betaalbaar houden. Nog even puzzelen dus, en misschien wat tips uit dit topic halen!

Lake District vond ik zelf erg mooi, en ook goed betaalbaar. Andere bestemmingen die hoog op mijn lijstje staan, zijn Dartmoor, Exmoor, Brecon Beacons, Penrhyn Gwyr en het Peak District.

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:51

Apartementen vind je in Engeland als 'self catering'. Het is vrij gebruikelijk dat deze alleen per hele week verhuurd worden in het hoogseizoen. Op home away kun je er ook veel vinden.

Ik heb eerder via de veerboot rondreizen gemaakt:

-Via Newcastle: Schotland en Noord Engeland
-Harwich: Wales
-Dover: Zuid-west Engeland, o.a. Cornwall

Engeland is groot, ik zou me op 1 of 2 gebieden concentreren.

Wat je wil is in ieder geval in alle gebieden waar ik geweest ben te vinden :-) Zijn er specifieke dingen die je zeker wil doen?

Life begins at the end of your comfortzone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:36

gaucho schreef:
Apartementen vind je in Engeland als 'self catering'. Het is vrij gebruikelijk dat deze alleen per hele week verhuurd worden in het hoogseizoen. Op home away kun je er ook veel vinden.

Ik heb eerder via de veerboot rondreizen gemaakt:

-Via Newcastle: Schotland en Noord Engeland
-Harwich: Wales
-Dover: Zuid-west Engeland, o.a. Cornwall

Engeland is groot, ik zou me op 1 of 2 gebieden concentreren.

Wat je wil is in ieder geval in alle gebieden waar ik geweest ben te vinden :-) Zijn er specifieke dingen die je zeker wil doen?

Ik zou inderdaad wat specifieke dingen zoeken die je graag wilt doen of zien, TS, want je vraag is erg algemeen en met wat je wilt kun je vrijwel overal in Engeland (en Wales en Schotland) wel terecht, zeker als je op de kaart op zoek gaat naar Areas of Outstanding Natural Beauty of National Parks.

Eulogy
Berichten: 5739
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Engeland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:40

Ik woon in Bristol (en na 5 jaar nog steeds helemaal verliefd op de stad, echt een bezoek waard imo! :D ). Ook goed te combineren met Bath voor een dagje oid.

Ik vind Cornwall mooi, maar erg duur en toeristisch. Ik vind het landschap in Pembrokeshire mooier, maar dat is wel een stukje rijden (maar goed, Cornwall ook). Ik heb met mijn ouders en vriend kerst en oud & nieuw gevierd in een huisje op een boerderij dichtbij Fishguard en vond het daar echt prachtig, ik kan je de link sturen als je wil :j

Voor appartementen etc zou ik Booking of Airbnb gebruiken persoonlijk.

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:26

Mkango schreef:
Lake District vond ik zelf erg mooi, en ook goed betaalbaar. Andere bestemmingen die hoog op mijn lijstje staan, zijn Dartmoor, Exmoor, Brecon Beacons, Penrhyn Gwyr en het Peak District.


Lijkt me inderdaad erg mooi vraagje alleen af of het vanaf de ferry niet nog een erg lange autorit is naar het Lake District, gezien ik maar een week vrij ben?

ElCid
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:00

Als ik naar Engeland ga boek ik meestal via een Engelse site, dat is vaak goedkoper dan via een Nederlandse en de keuze is enorm. Het Zuiden ( omgeving Bournemouth/ New Forest/ Sandbanks) is erg mooi en daar is ook veel strand. Devon, Dartmoor/ Exmoor ( pony's!) , Somerset, Cornwall zijn ook aanraders, prachtige landschappen, kusten en vergezichten en een hoop historie met o.a. Tintagel in Cornwall ( waar Arthur en Merlijn geleefd zouden hebben). Maar ook Yorkshire en Lake District zijn prachtig. Wij hebben in 2017 via deze site een heel fijn plekje in Devon gehuurd maar zij werken door heel Engeland. https://www.holidaycottages.co.uk/cotta ... gK3E_D_BwE


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers