Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:01

In het paspoort staat de kleur zoals je hem ziet en dat is bij een smokey black “gewoon” zwart dus dat is prima.
In het paspoort werken ze niet met genetische kleuren.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:12

tiwi1969 schreef:
In het paspoort staat de kleur zoals je hem ziet en dat is bij een smokey black “gewoon” zwart dus dat is prima.
In het paspoort werken ze niet met genetische kleuren.

Toch is het wel zo handig (ook juist voor de fokkerij) om gewoon de kloppende kleur te noteren.


tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:19

mooney schreef:
tiwi1969 schreef:
In het paspoort staat de kleur zoals je hem ziet en dat is bij een smokey black “gewoon” zwart dus dat is prima.
In het paspoort werken ze niet met genetische kleuren.

Toch is het wel zo handig (ook juist voor de fokkerij) om gewoon de kloppende kleur te noteren.


Op het stamboekpapier zeker

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Suzzy_3
Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:16

Klopt, lezen alleen maar smokey black zijn. Dat weet ik gelukkig :D.
Laat dat is dus geen keuzemogelijkheid bij de schets.
Dus dan heb ik goed gekozen met zwart. Dierenarts wou bruin doen, omdat zijn flanken heel bruin zijn op dit moment. Maar dat is al helemaal niet meer wat het echt is...

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:57

idd en anders kan je het altijd nog laten veranderen later !
Waar heb je hem laten registreren? RBP of BRP of NRPS?

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Suzzy_3
Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:14

Euhm, wat een afkortingen allemaal :'). Ben helemaal niet thuis in het stamboeken wereldje. Zegt me niet zoveel, wil enkel dat er ergens staat wie zijn geweldige papa is :D. Wist niet wat kiezen, dus het is dit geworden: http://www.welshbelgium.be/

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:45

Suzzy_3 schreef:
Euhm, wat een afkortingen allemaal :'). Ben helemaal niet thuis in het stamboeken wereldje. Zegt me niet zoveel, wil enkel dat er ergens staat wie zijn geweldige papa is :D. Wist niet wat kiezen, dus het is dit geworden: http://www.welshbelgium.be/


Owja dat kan ook! Leuk!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:36

Vandaag voor het eerst “echt” grondwerk gedaan met Knelis, onder begeleiding... half uurtje privéles, waarvan meer dan de helft knuffelen en luisteren naar uitleg :)

Over een maand of 2 weer een keer... eerst dit maar eens “laten zakken”... :)

[ img ]

[ img ]

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:22

Leuk!!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:37

Is hij toch valk met die zwarte benen? ;)

Leuk hoor om spelenderwijs te beginnen.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:22

Klopt het dat ik dekafdracht welsh stamboek heb gekregen, wil veulen bij nrps regristreren :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Suzzy_3
Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:15

mirjamalvaro schreef:
Klopt het dat ik dekafdracht welsh stamboek heb gekregen, wil veulen bij nrps regristreren :=


Dat had ik ook gehad, bel op daar. Die madam wist me niet uit te leggen waarvoor dat dient. Zal wel aan mij liggen :+. Heb het maar braaf betaald. Maar weet dus nog steeds niet of dat wel moest of niet... En waarvoor het dan dient.

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:32

Ik heb ze een mail gestuurd met dat het Welsh stamboek spookfacturen verstuurd. Twee jaar geleden ook - uiteindelijk, na heel veel heen en weer mailen - met succes bestreden dat ik aan hun stamboek afdracht verschuldigd ben.
Op hun dekbon staat nl letterlijk dat met het ondertekenen en insturen van de bon je afdracht verschuldigd bent. Ik ga niets aan ze insturen, dus ik ben het niet verschuldigd.

Bovendien maken ze zich schuldig aan factureren vóórdat ze een ondertekende opdrachtbevestiging hebben (want niemand heeft nog een dekbon ingestuurd, dat doe je pas nadat het veulen is geboren). En tenslotte moeten ze je kunnen vertellen welke dienst je van ze kunt verwachten - je betaalt voor 'iets' (of niet) maar dan moet je dus wel weten wat je voor dat geld krijgt.

Factureren zonder opdrachtbevestiging (of zonder duidelijke beschrijving van wát je geacht wordt gekocht te hebben voor die factuur) heet spookfactureren.
Als ze dit jaar weer gaan zeiken ga ik ze aangeven bij de fraudedesk :+

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:43

Ik heb toendertijd ook braaf die afdracht aan de welsh betaald maar m’n veulen is ingeschreven bij het nrps.. >;)

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:50

Tja, daar speculeren ze dus op. Maar wat ze doen is echt tegen de wet. Je hebt nergens een handtekening gezet, én je weet bij god niet wat je krijgt voor die 25 euro... (en dat kunnen ze je ook niet eens vertellen!)

Suzzy_3
Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:12

25 euro?
49,09 ja...

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:16

Hier €26,-
Zo nog eens goed kijken dan wat er precies op staat. :oo

Edit

[ img ]
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 15-01-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:21

Op die rekening staat niets. Op de dekbon staat dat je je verplicht de dekafdracht te betalen als je de bon ondertekend aan het stamboekkantoor opstuurt (wat je sowieso pas doet ná de geboorte).
Ze factureren dus voordat ze een ondertekende bon hebben ontvangen (wat niet kan - pas met het ondertekenen en opsturen heb jij een 'contract' met het stamboekkantoor) én ze kunnen je niet vertellen wat je voor het geld 'koopt'. Tegenover een factuur staat nl een levering - van diensten of goederen. Ze leveren je niets. Dus ook dat mag niet.
Spookfactuur dus :+

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:22

Oh niet betalen dus. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:23

Nee. Je kunt verwijzen naar een stukje over spookfacturen op de website van de KvK:
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... okfactuur/

KvK schreef:
Een echte factuur zonder tegenprestatie.
Je ontvangt de factuur zonder dat je opdracht hebt gegeven tot levering van goederen of een dienst. Het kan zijn dat er sprake is van een administratieve vergissing of kwade opzet.
Vraag in deze gevallen bij de afzender waarom je de factuur hebt ontvangen. Zonder een bewijs van je opdracht kan men je nooit verplichten om te betalen.


Laten we optimistisch zijn en het als 'administratieve vergissing' opvatten. Hoewel ze sinds 2017/2018 weten uit de mailwisseling met mij dat ze de wet overtreden :))

Je kunt ze vragen om een kopie van het stuk met jouw handtekening waarin jij 'dekafdracht' hebt gekocht van ze :+

Overigens hebben ze op mijn mail van een week of 6 geleden nog niet gereageerd :D

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:27

Bedankt! Toch blij dat ik het hier dan ff vraag dan. :o

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:35

Ze gaan er echt van uit dat iedereen klakkeloos betaalt. Maar stel dat je een dood veulen hebt, dan moet je dus óók betalen van ze. Toch te bizar voor woorden? En je krijgt er niets voor... Ze hoeven niets voor je te administreren, etc.
Bovendien, 25 euro administratiekosten voor een digitaal systeem waar je zélf aangifte doet?
Mij werd twee jaar geleden gezegd dat het oa was voor de promotie van de hengst. Wel ja joh. Dat wordt al meer dan genoeg betaald door de deklicentie die Marjolein betaalt, en ik neem aan dat als ze wil adverteren in het clubblad of op de website dat dat ook niet gratis is.
En wat heb ik verder aan die promotie?

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:36

Mail gestuurd :D
Nou wel makkelijk verdiend voor ze zo. :oo

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:44

dekafdracht wordt bij de Groningers door de hengstenhouder betaald, €75 ongeacht het aantal dekkingen. Dekt een hengst niks dan betaal je niks.
Merriehouder betaalt na aangifte van het veulen €75 dit is inclusief paspoort en papier.

Wat betreft de cas-baby, hengst schrijf ik gewoon bij de Groningers in, komt in het sportboek en wordt gecastreerd. Merrie schrijf ik in bij het NRPS, want dat papier past beter bij de bloedvoering.
Met het Welsh stamboek heb ik sowieso niks te maken. Heb de brievenbus nog niet geleegd dus misschien heb ik ook wel een factuur ontvangen.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

pollewopsie7
Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:42

Ik heb ook een factuur ontvangen en vroeg mij ook al af waar dit voor is :? fijn dat het hier al besproken wordt. Geeft mij ook wat inzichten en wat met de factuur te doen...

mirjamalvaro schreef:
Mail gestuurd :D
Nou wel makkelijk verdiend voor ze zo. :oo


Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt.

Ik ga morgen denk ik even bellen/mailen

https://www.tschier.nl/
Grondwerk en rij instructie
Buitenritten in het prachtige Holtingerveld


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 11 bezoekers