[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:19

Een luchtzuiger zou ik ook graag buiten zien...

~Turbohoof Solutions ~

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:58

Stal van 4 bij 4,5 ga je niet gauw ergens vinden denk ik. Dat is een mooie luxe maat

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:35

Nickolay schreef:
Stal van 4 bij 4,5 ga je niet gauw ergens vinden denk ik. Dat is een mooie luxe maat


Ja stonden altijd een paar veulens samen in. Maar waar ik gekeken heb krijg ik het gevoel dat het kleiner is dan 3 bij 3. Maar dat kan ook vertekend zijn. En ik vind van half 5 tot half 9 sochtends best wel een lang eind. Anderen geven daar ook in slowfeeder, maar als mijn merrie het op heeft begint ze op het net te knabbelen

Noisy
Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 01:15

hoikimmmy schreef:
Heb wel en stal gevonden die super gelegen ligt, mei tot oktober 24 uur buiten in groepjes van 3/4. Oktober tot mei buiten van half 9 tot half 5. Dat laatste zit me alleen wat dwars omdat ze op stal een luchtzuiger is die graag vrij beweegt. Ze heeft nu een stal van 4 bij 4,5 ben vergeten te vragen hoe groot de stallen daar waren maar leken in verhouding erg klein. Voor mijn gevoel moet het paard op zijn plek een rondje draaien. Ben ik nu te kritisch of ligt dat niet aan mij. :')

4 x 4,5m is echt wel luxe. Wat betreft die zuiger, dat is natuurlijk aan de eigenaar en niet aan jou om te beoordelen ;)

Ik heb inmiddels een start gemaakt met Rudi en hij doet het zoooo goed <3
Ik heb nu 2x met een singel en pad eronder gelongeerd en hij loopt alsof hij daar al jaren mee loopt.
Ik had hem voor de foto even los geklikt van de longe. Je zou denken dat hij er tussenuit zou knijpen om richting de grasjes te gaan maar nee hoor, hij bleef gewoon braaf op z'n plek <3

[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:49

Knappe Rudi <3

~Turbohoof Solutions ~

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:08

@noisy hoe bedoel je niet aan mij te beoordelen?

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:08

hoikimmmy schreef:
@noisy hoe bedoel je niet aan mij te beoordelen?


Ik denk dat Noisy je post verkeerd gelezen heeft. Het gaat over je eigen paard, toch?

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:34

Nickolay schreef:
hoikimmmy schreef:
@noisy hoe bedoel je niet aan mij te beoordelen?


Ik denk dat Noisy je post verkeerd gelezen heeft. Het gaat over je eigen paard, toch?


Ja zo begreep ik het inderdaad ook. Geeft ook niet. Het gaat om mijn eigen paard inderdaad.

Noisy
Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:56

Ooooohhh, sorry :oo Ik dacht dat het om een paard ging wat ook daar op stal staat, niet jouw paard. Verkeerd gelezen dus 8)7

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:56

Ooooohhh, sorry :oo Ik dacht dat het om een paard ging wat ook daar op stal staat, niet jouw paard. Verkeerd gelezen dus 8)7

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:23

Noisy schreef:
Ooooohhh, sorry :oo Ik dacht dat het om een paard ging wat ook daar op stal staat, niet jouw paard. Verkeerd gelezen dus 8)7


Haha geeft niks

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:14

Morgen kennis maken bij iemand in de buurt om misschien 2 paints bij te rijden en wat te helpen op stal.
Heel veel zin in, sowieso al leuk om andere western ruiters in de buurt te leren kennen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:25

2 nog wel! Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte? :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:23

As. maandag heb ik een lesje afgesproken met Alice Zijlstra :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:50

Oh leuk!! Alice is fijn! :j

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Lagonda
Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:01

Gloa schreef:
As. maandag heb ik een lesje afgesproken met Alice Zijlstra :)


Ik ben echt fan van Alice! Sinds ik les heb van haar gaan wij zo veel vooruit :D ik ben heel benieuwd wat je van haar vindt!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:04

Ik heb Marlon aan een bijrijdster geholpen denk ik. Aangezien ik Special niet kan rijden is het wel fijn dat ze iemand heeft die dat wel kan. Dorpsgenootje vroeg of ik toevallig iets te rijden wist dus heb ze aan elkaar voorgesteld. Blij dat ik ze zo allebei kon helpen. :)

Maar ja, nu heb ik nog steeds niets te rijden en dat is wel jammer. :\
Kan wel lessen op wat paarden maar dat is natuurlijk veel duurder dan 2x in de week iets bijrijden.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:43

Het is jammer dat je niet in West Brabant woont, anders was je welkom om op die van mij te rijden...

~Turbohoof Solutions ~

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:47

Lief! Maar idd niet naast de deur.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Noisy
Berichten: 5391
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:29

Lagonda schreef:
Gloa schreef:
As. maandag heb ik een lesje afgesproken met Alice Zijlstra :)


Ik ben echt fan van Alice! Sinds ik les heb van haar gaan wij zo veel vooruit :D ik ben heel benieuwd wat je van haar vindt!

Ik heb ook een keer les gehad van Alice! Leuk mens en ze legt goed uit. Ze was toen bij ons op stal gekomen. Ik denk dat ik voor een volgende keer wel die kant opga. Is voor Rudi ook weer gelijk goed om een keer op een andere locatie bezig te zijn.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:35

Hoi allemaal! :)

Mijn eerste keer dat ik iets hier ga plaatsen dus ik begin met een intro naar mezelf. Ik ben Tuija, 26-jarige hard to the core dressuurruiter die nu serieus overweegt om een overstap te maken naar western. Ik heb in de zomer van 2019 meegedaan op een schriktraining van Natascha Holtrop en later ook bij een trail training. Beide keren hartstikke gezellig en leerzaam ;) Natascha had ons (ik en mijn paard Ali) uitgenodigd voor een oefenwedstrijd waarin we meededen in de klasses Showmanship at halter en In hand trail. De bedoeling was om meer ervaring te krijgen voor mijn 6-jarige lipizzaner ruin Ali gezien dat we altijd alleen thuis rijden. De wedstrijd ging goed, het sfeer was fantastisch en we hadden een gezellige dag. We gingen thuis zeker een ervaring rijker maar ook met een brandende gevoel: dit smaakt naar meer!

Zo gezegd, zo gedaan. We hebben nu enkele keren meegereden in de trail lessen van Natascha en we kunnen niet genoeg daarvan krijgen. Mijn paard vindt de trail oefeningen en de denkwerk dat daarbij hoort zo ontzettend leuk. Daarnaast zijn we ook begonnen met runderwerk. Thuis zijn we fanatiek bezig met trail en showmanship (en ook een beetje pleasure) en de zoektocht is begonnen voor een instructrice. En alle oefenwedstrijden van The Cowgirls staan in de agenda, haha ;) **\O/** De volgende stap zou zijn om een westernzadel en hoofdstel te kopen. Ik zou het heel fijn vinden om van jullie te horen wat mogelijk is binnen de westernsport met een 'geen westernpaard' en hoe het is bij de officiele wedstrijden? Ik zag in de oude agenda van WRAN weinig wedstrijden in het noorden, wij wonen in provincie Drenthe.

[ img ]
c) JKB Fotografie

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:46

Welkom!

Ik ben heeel nieuwsgierig waar in Drenthe je woont. :D Ik woon vlakbij Assen en ga ook naar bijna alle wedstrijden van The Cowgirls.
Ga je ook meedoen aan de valentijnswedstrijd 9 februari?

Ik deed eerst altijd mee aan de trail maar nu ben ik overgestapt naar de snelle onderdelen.

Volgens mij kun je nog behoorlijk ver komen met een niet-westernpaard hoor! Kijk maar eens op de facebookpagina van wran, daar stellen mensen zich nog wel eens voor met hun paarden en daar zit wel vaker van alles tussen.
En volgens mij kun je binnen trail en pleasure sowieso al heel ver komen met verschillende rassen. (Correct me if I'm wrong) Je zit volgens mij niet zoals met reining gebonden aan de bouw en achterhand van je paard.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:54

hoikimmmy schreef:
Welkom!

Ik ben heeel nieuwsgierig waar in Drenthe je woont. :D Ik woon vlakbij Assen en ga ook naar bijna alle wedstrijden van The Cowgirls.
Ga je ook meedoen aan de valentijnswedstrijd 9 februari?

Ik deed eerst altijd mee aan de trail maar nu ben ik overgestapt naar de snelle onderdelen.

Volgens mij kun je nog behoorlijk ver komen met een niet-westernpaard hoor! Kijk maar eens op de facebookpagina van wran, daar stellen mensen zich nog wel eens voor met hun paarden en daar zit wel vaker van alles tussen.
En volgens mij kun je binnen trail en pleasure sowieso al heel ver komen met verschillende rassen. (Correct me if I'm wrong) Je zit volgens mij niet zoals met reining gebonden aan de bouw en achterhand van je paard.


Dan zien we elkaar in februari, haha ;) Wij doen mee in de showmanship at halter, in hand trail en trail beginners. De snelle onderdelen zijn niets voor mij, ben geen racemonster :') Ik woon in Beilen en kom regelmatig in Assen voor werk. Thanks voor de tip van de fb pagina, ik zal direct kijken!


Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:15

Ik kom even binnenvallen met een vraag: weet iemand een goede westernwinkel in België? Mijn paard heeft haar outfit al, nu wordt het tijd om de mijne te regelen. :')

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:21

Welkom Tuija, super leuk dat je wilt overstappen en daar mee bezig bent. 9 februari doe ik ook mee aan de showmanship en in hand trail (gevorderd). Zijn leuke en gezellige wedstrijden.

De Wran heeft ook 2 wedstrijden per jaar in Oosterwolde bij de Silver Ranch. De Cowgirls heeft daar altijd de Indian Summer wedstrijd.

Je kunt bij de Silver Ranch ook goed terrecht voor lessen (zeer ervaren instructrices) en ze hebben ook een winkel, waar ze oa zadels en hoofdstellen verkopen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers