Vakantie Mexico

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 11:36

Ik kon er zo gauw geen topic over vinden.
Daar Bokt altijd wel raad heeft :D geloof ik dat ik mijn vakantie vraag ook wel hier kan droppen.

Mijn vriend en ik zijn van plan aankomende zomer naar Mexico op vakantie te gaan.
We twijfelen tussen Playa del Carmen en Cancún (vooral prijstechnisch :+)

We willen absoluut niet alleen maar een zon zee strand vakantie, we willen ook echt wel wat dingen gaan ondernemen.
Chichen Itza bezoeken (al schijnt dat heeeel toeristisch te zijn :P ) , snorkelen, beetje door de straatjes struinen, ehhh... en wat nog meer :+
Tips voor leuke bezienswaardigheden of excursies zijn welkom. :)

Mexico staat niet vooraan in het rijtje 'veiligste landen', maar welke van die 2 plaatsen is dan het veiligst om te verblijven?
Het land lijkt mij té mooi om het om deze reden over te slaan. :)


Ik hoor graag jullie Mexico-verhalen, de do's en de dont's... Of welk hotel écht een aanrader is om te verblijven?


SofieHavan
Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:41

Wij zijn ruim 10 jaar geleden naar playa del carmen geweest :D
Heel leuk! Wij hebben van alles bezocht en ook gaan snorkelen in cenotes (grotten in de jungle).
Inderdaad niet super veilig maar als je binnen de toeristische zones blijft, dan is er geen probleem.
Er zal wel al vrij veel veranderd zijn, maar zeker een aanrader!

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:53

Ik ben vorig jaar 3 weken wezen backpacken in Mexico. Ik heb Cancun, Playa en Tulum zoveel mogelijk geskipt, zo megatoeristisch als wat.

De ruines van Ek Balam schijnen mooier te zijn Chichen. Die laatste ben ik wel geweest, maar 480 pesos (20 pesos is ongeveer 1 euro) is het eigenlijk niet waard. Er zijn mooiere plekken.

Als je all inclusive wil: Cancun / Playa / Tulum. Wil je niet zo heel luxe? Huur een auto en ga het land ontdekken.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:54

Ik verplaats je topic naar BEU

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:05

Ik zou beide plekken afraden. Het zijn Amerikaanse vakantieoorden, en daar zijn de prijzen en de kwaliteit ook naar. Als je geen all in wilt echt geen leuke bestemmingen. Wij hebben er in 2016 rondgetrokken (kleurrijk mexico via fox). Hele fijne reis met leuke bezoeken en super veilig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:41

Ik ben afgelopen zomer geweest, naar Akumal Bay. We zijn in een all inclusive resort geweest direct aan het strand. Wanneer je daar de zee in loopt en je snorkel meeneemt kom je meteen bij een rif uit en aan de randen van dat rif stikt het van de zeeschildpadden. Deze kwamen overigens 's avonds aan land om eieren te leggen op het strand, hiervan enkele malen ook getuige geweest. Heel erg gaaf. Vanuit ons resort was het een stukje lopen naar Akumal zelf, waar wat winkeltjes en enkele restaurantjes waren maar niet heel veel. We hebben een aantal dagen een auto gehuurd en hebben Tulum (plus de ruine) bezocht, Valadolid, cenotes, en Chichen Itza. Deze zijn we heel vroeg voor vertrokken en ik was nagenoeg alleen daar, zelfs voor de opdringerige verkopers. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld en ik denk dat heel Yucatan redelijk veilig is mits je je gezonde verstand gebruikt.

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:34

Ik zou zelf eerder een rondreis doen. Het water in Cancún is bijvoorbeeld prachtig maar de grote buildings en stad vind ik eerder iets om te ontvluchten. Ik heb 6 maanden in Chetumal gestudeerd, en wij hebben toen op 2 weken met de backpack deze rondreis gemaakt: Chetumal - Akumal (snorkelen met zeeschildpadden <3 ) - Tulum (Ruines, ook snorkelen maar de zee was toen te wild) - Playa del Carmen (uitgaansstad *\%/* ) - Cozumel (snorkelen!) - Cancún - Isla Mujeres (snorkelen) - Valladolid (cenotes, stad) - Mérida (Chichén Itza, stad) - Chetumal. Dat hebben we deels al liftend gedaan (nu ik erop terugkijk zou ik dat niet snel herhalen :P), en deels met ADO bus - zeer betaalbaar, comfortabel en veilig.
Mijn zus is me overigens komen bezoeken en had een auto gehuurd - ze hadden toen een (niet ernstig) ongeval gehad en nogal een slechte ervaring gehad met de politie. Weet dus niet of ik dat zou aanraden.

Mahahual vond ik ook supertof, maar dat deden we vaak in het week-end want het is niet zo ver van Chetumal.

Laat je overigens niet vangen in Akumal, ze maken je graag wijs dat je een speciale tour moet boeken om zeeschildpadden te zien ("ze komen niet overal, maar wij nemen je mee naar een plek waar ze zitten"), maar eigenlijk kan je gewoon van aan het strand vertrekken. Was 1 van mijn hoogtepunten van de rondreis! <3

Ook iets helemaal anders: Calakmul in Campeche. Ruines in de jungles. Wij zijn toen een week-end geweest met een lokale gids, hebben gekampeerd in de jungle en toekans, gieren, kaaimannen, slingeraapjes, en nog veel meer dieren gezien. Héél erg mooi. Ook zijn we naar de Cueva de los murciélagos geweest daar - grot van de vleermuizen. Prachtig natuurspektakel wanneer ze 's avonds allemaal uit de grot vliegen! Calakmul was één van mijn absolute hoogtepunten van mijn 6 maanden, maar is misschien moeilijk te realiseren in combinatie met de Costa Maya.

We waren ook graag naar Isla Holbox geweest maar hadden daar de tijd niet meer voor. Daar kan je bijvoorbeeld walvishaaien zien en flamingo's als ik me niet vergis, maar ik weet niet precies in welk seizoen.

Alleszins, ga ervoor! Prachtig land, heerlijk eten & fruit (MANGOS <<) , vriendelijke mensen, en ook wel echt avontuurlijk en 'dépaysant' vind ik. *D Koop ook je eigen snorkelset, dan kan je overal en altijd zelf gaan snorkelen ipv een tour te moeten boeken. Je kan misschien eerst een tour boeken (dan kunnen zij ook eventueel waarschuwen en richtlijnen geven), en er dan zelf op uit trekken.

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

Travel_me
Berichten: 1260
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:54

Zeker gaan rondreizen! Zoals al gezegd zijn beide echt all inclusive amerikaanse vakantieoorden. Prima als je ervan houdt, maar iewww..
Qua veiligheid vond ik het prima als blond vrouw alleen. Nu loop ik zelf bijv niet meer in het donker buiten, maar ook dat was gewoon te doen.
Isla Holbox vond ik echt een paradijsje. Je kunt daar idd met walvishaaien zwemmen. Das in juni sowieso maar weet niet hoelang het seizoen doorloopt.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:02

Travel_me schreef:
Zeker gaan rondreizen! Zoals al gezegd zijn beide echt all inclusive amerikaanse vakantieoorden. Prima als je ervan houdt, maar iewww..
Qua veiligheid vond ik het prima als blond vrouw alleen. Nu loop ik zelf bijv niet meer in het donker buiten, maar ook dat was gewoon te doen.
Isla Holbox vond ik echt een paradijsje. Je kunt daar idd met walvishaaien zwemmen. Das in juni sowieso maar weet niet hoelang het seizoen doorloopt.

Tot ongeveer augustus.

Ik ben zelf doorgereisd naar Palenque en San Cristobal de las Casas. Uiteindelijk ook de Roberto Barrioswatervallen, de Montebellomeren, Sumidero kloof en de cascades de chiflon bezocht. Prachtig :+:

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:05

Ik volg dit topic. Wij willen ook graag naar Mexico!

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 10:27

We zijn niet vies van de amerikaanse all-in hoor, in tegendeel zelfs :=
Maar bedoelde meer aan te geven dat we niet op het resort geplakt willen zitten. We willen zoveel mogelijk zien, maar back2basic rondtrekken is dan net weer een stap teveel.

Dat zwemmen met die walvishaaien is gaaaaaf! Wauw. We willen in augustus gaan, dus zal net wel/net niet kunnen.. maar zou ik heel graag doen! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:31

Ik kan echt playa del carmen BOVEN cancun zetten! Vond cancun echt 3 x niks en vrij heftige zee.
PDC is heel toegankelijk, leuke restaurantjes en winkeltjes. Voelde echt gezellig.

Wij zijn begonnen in Playa Del camen voor 7 dagen, toen doorgereisd naar Isla Mujeres (mooiste eiland ooit geweest) voor 4 dagen en toen 3 dagen Cancun (die hadden we liever niet gehad). We zouden volgende keer terug gaan en dan 1 week PDC en 1 week Isla Mujeres.

Vanuit PDC hebben we een auto gehuurd en zijn we zelf verschillende dingen wezen bezoeken, als 2 vrouwen. Ik heb mij geen tel onveillig gevoeld en ik vond het juist heel erg vriendelijk.

---
Edit; wij hebben een appartement in PDC gehuurd 'xaman ha condo's' en dat was perfect! Restaurants op kruip afstand, evenals het centrum maar genoeg rust voor de deur met privestrand. Op Isla Mujeres zaten we in het Ixchell beach hotel, dat strand... het uitzicht <3

Daarnaast kan ik aanraden om naar Coba te gaan ipv Chitzen itza, veel rustiger, iets kleiner maar je kunt zelf de Maya toren beklimmen. Dit is nog het enige 'park' waar dat kan. Prachtig uitzicht daarboven.

LovingTweety
Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:36

Wij zijn 2 jaar terug naar Mexico - Playa del Carmen geweest. Prachtig land maar stervensduur in de toeristische plaatsen. Wij wilden een logies en ontbijt hotel omdat we ter plekke de rest wilde bedenken, maar daardoor werd het wel heel duur qua eten. Verder wel Tulum, Chitzen Itza en Xcaret bekeken. Was heel erg mooi en indrukwekkend. Ook gesnorkeld met schildpadden etc.

Prachtig land maar in de toeristische gebieden niet te betalen.

Anoniem

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:40

Ik vond dat totaal niet LovingTweety. Het uiteten gaan is super goed geprijsd (te vergelijken met Spaanse restaurant prijzen, totaal niet met Nederlandse prijzen!). Gemiddeld voor 2 personen tussen de 40 en 60 euro, afhankelijk van waar (luxe, gewoon etc) je ging eten.
Wij hadden dan een appartement op een complex maar ik kan mij totaal niet vinden in 'duur'..

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:56

Duur vond ik het ook helemaal niet!
Je kan overigens ook rondreizen per auto dan, en gewoon in hotelletjes slapen. Hoeft niet back to basic natuurlijk. :D

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

BiBiQ
Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:26

Een kennis van mij is in Playa Del Carmen volgens mij.
Was er erg tevreden over. Amerikaanse All in werd ze juist erg blij van.
Hebben daar ook veel gedaan qua trips e.d.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 12:22

Lijkt me ook gaaf om daar met paarden te zwemmen in de zee of op het strand te rijden, weet iemand of dat mogelijk is? Kan er zo 123 niks over vinden.

LovingTweety
Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:44

Ik had gewoon iets minder commerciële prijzen verwacht. Elke avond tussen de 50 en 70 euro en dan hadden we nog geen lunch gehad vonden wij met 10 dagen best pittig, dat was in totaal zo’n 500-700 euro aan avondeten en dan nog tussen de 200-300 aan lunch. Voor 1000 euro hadden we beter een luxer hotel kunnen boeken dan waar wij in zaten (wc was telkens stuk, kamer stonk gigantisch, was niet schoon etc).

BiBiQ
Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:21

Paris_ schreef:
Lijkt me ook gaaf om daar met paarden te zwemmen in de zee of op het strand te rijden, weet iemand of dat mogelijk is? Kan er zo 123 niks over vinden.


Ik ga even voor je zoeken. Volgens mij heeft ze daar ook mee gereden daar :)

Edit: zij is bij Hotel Sandos Caracol Eco Resort Playa Del Carmen geweest en hebben ook paar gereden. Of ze ook de zee in zijn gegaan weet ik niet.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:32

Ik vond onze rondreis zeker niet back to basic en het was juist een spotgoedkope reis. Maar wij houden niet van Amerikaanse cruise stopplaatsen. Dat doet de prijs en de kwaliteit nooit geen goed nee.

Je kunt in meer tempels nog klimmen hoor :D gewoon niet in de toeristische. Zijn vaak genoeg ergens moederZiel alleen geweest.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lavitabella
Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:10

Ik ben vorig jaar in Mexico geweest ! Heel erg gaaf.. ik ben er 16 dagen geweest en ik heb om de dag wat gedaan. Chitzen itza ben ik geweest, ik vond er niet veel aan maar dat ligt aan je interesses.. verder ben ik bij cenotes geweest, coco bongo, cozumel (klein eiland maar leuk met een auto huren) , boot het water op gegaan, Playa del Carmen zelf ingeweest en met een excursie de natuur ingegaan en met een boot naar het 'witste' strand geweest met snorkelen en een bbq in een dorpje.

Ik ben naar Sandos Caracol Eco Resort geweest en ik vond het daar echt geweldig . Zit ontzettend veel bij in, aardige mensen , heel veel restaurants, verschillende zwembaden en aan het strand. Met een taxi ben je binnen 10 minuten in het centrum. Erg veilig want je ligt in een afgesloten deel waar je niet zomaar in kan. ( taxi komt wel gewoon bij het resort )
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel !

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:17

Wij zijn tweemaal in Mexico geweest in Iberostar Tucan en dan telkens voor 3 weken. Echt geweldig! Eten was zeer goed, Starbucks op loopafstand, leuke winkels. Nee echt top!

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:00

Moest je taxis willen nemen, laat je dan wel informeren (bvb vanuit het hotel) over de gangbare prijzen. Meer dan eens hebben ze mij (met mn blonde haar :P) proberen teveel aan te rekenen (en dan ook echt veel te veel), maar ik wist goed hoeveel het normaal kostte dus kon ze wel terechtwijzen.

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

zonneglans
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-07

Re: Vakantie Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:18

Wij zijn in playa del carmen geweest en in puerto vallarta. Persoonlijk vond ik puerto vallarta leuker, minder toeristisch en wat klein schaliger. Wel een heel gezellig boulevard. Playa del Carmen was ook leuk, maar bij excursies steeds vragen om fooi enzovoort houd ik niet zo van.

Jillz1
Berichten: 522
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:56

Let je wel op dat de stranden sargasso vrij zijn.
Ik weet niet hoe het nu is maar vd zomer groot probleem geweest


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boedha_1981, Dammie, fohadie, K_nolan, KleinBoefje, Miam, mvdende, Plonspony, purny, sandra1312, Zeeuwsemeid en 75 bezoekers