USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:23

Wat super lief!! Ik ga wel even een plan maken afhankelijk van wat voor weer het is. Als het mooi weer is dan vind ik buiten altijd wel heel leuk.


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:15

Mee eens! Binnen zitten kan altijd nog.

Webshop - digital art: MoTekent

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:15

nenahdm schreef:
@Annash, welke periode van het jaar zou je willen gaan? en ben je wel al eens in New Orleans geweest?
Wij hebben trouwens een airbnb haha!


Mijn vriendin in Orlando adviseerde maart/april of september/oktober. Najaar natuurlijk wel orkaanseizoen. Maarja april is tornadoseizoen, dus ach. :') hoewel het dan meer bij de plains ligt qua risico dan Florida, maar toch.

Ik ben er nog niet over uit.

Nee, New Orleans ben ik nog niet geweest, maar staat zeker ook op mijn lijst.
Laatst bijgewerkt door Annash op 09-01-20 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:17

Emmaa_ schreef:
Ik zag iets voorbij komen over New Orleans aandoen: ik heb twee jaar terug een rondje Miami-New Orleans-Nashville-Tampa-Keys gedaan :) Was wel veel in de auto en uiteindelijk zou ik Nashville overgeslagen hebben, maar New Orleans is echt een fiets leuke stad en ik kan het iedereen echt zooooooo aanraden.


Leuk rondje! Hoe lang heb je daarvoor uitgetrokken toen?

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:19

MoniqueT schreef:
Vanuit DC zijn Shenandoah NP en Great Falls SP erg mooi.


Great Falls vond ik echt prachtig!


nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:57

Annash schreef:
nenahdm schreef:
@Annash, welke periode van het jaar zou je willen gaan? en ben je wel al eens in New Orleans geweest?
Wij hebben trouwens een airbnb haha!


Mijn vriendin in Orlando adviseerde maart/april of september/oktober. Najaar natuurlijk wel orkaanseizoen. Maarja april is tornadoseizoen, dus ach. :') hoewel het dan meer bij de plains ligt qua risico dan Florida, maar toch.

Ik ben er nog niet over uit.

Nee, New Orleans ben ik nog niet geweest, maar staat zeker ook op mijn lijst.


Goh wil je onweer in FL dan zou ik misschien kijken naar juli/augustus.. super warm en vochtig maar dat is september/oktober wellicht ook :)) En ja met het orkaanseizoen is het erop of eronder..

New Orleans is supergaaf. Moest je doortrekken van Orlando naar daar kan ik je zeker wel wat tips geven in mijn omgeving. Oostkust zal wel gevarieerder zijn denk ik

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Cowboy55
Berichten: 8441
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:27

nenahdm schreef:
Goh wil je onweer in FL dan zou ik misschien kijken naar juli/augustus.. super warm en vochtig maar dat is september/oktober wellicht ook :)) En ja met het orkaanseizoen is het erop of eronder..


Voor het beste onweer :D moet je in die periode aan de westkust van Florida zijn. In juli/augustus heb je er dan elke paar uur wel 1 kwartiertje ‘knetteren’ en weer verder.

Soms wat lastig in het verkeer als je ruitenwissers het werk niet meer aan kunnen. 3 dagen op rij naar het honkbalstadion moeten omdat het veld 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd weg spoelt (ik zweer dat ik gators zag rond zwemmen) is ook niet alles trouwens. Maar daar heb je ‘rain checks’ voor.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:20

Misschien hebben sommigen van jullie er wat aan: KLM werelddeal weken zijn er weer.
Wij gaan in September, die maand lijkt niet mee te doen.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 13:32

Ik vind dat zo’n mooi stukje marketing, de tickets zijn in de meeste gevallen echt niet goedkoper dan normaal.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:59

Nee je moet een stukje mazzel hebben denk ik, wij willen in september vliegen naar LA, LV of SF maar de gehele maand is er geen aanbieding voor die vluchten.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:12

Michelleex schreef:
Misschien hebben sommigen van jullie er wat aan: KLM werelddeal weken zijn er weer.
Wij gaan in September, die maand lijkt niet mee te doen.

Dat is gewoon nep.

Op een facebookpagina die ik volg over Amerika heeft iemand afgelopen weken de tickets in de gaten gehouden en ze zijn nu opeens duurder gemaakt zodat ze volgende week kunnen stunten met die zogenaamde aanbiedingen.

purny
Berichten: 27382
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:28

Ok... ik heb altijd al de kerstetalages willen zien in NY.... en altijd al in een A380 willen reizen... zojuist dus een ticket voor NY van 7 tot en met 14 december weekje kerstetalages bekijken!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 18:26

Leuk Purny, dat gaat vast een hele leuke vakantie worden!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

purny
Berichten: 27382
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:27

Nadir schreef:
Leuk Purny, dat gaat vast een hele leuke vakantie worden!

Ik heb er zoveel zin in. Prijs viel ook reuze mee. 460 euro inclusief bagage

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:53

Ik meld mij ook weer. Afgelopen november in NY geweest en ga in maart weer.
Iets eerder dan eigenlijk de bedoeling was maar mij hoor je niet klagen :D.

beetje22
Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:10

Hoi, ik meld mij hier ook met een vraag.
Afgelopen december ben ik voor het eerst naar amerika geweest, New York. Ik ben verliefd geworden op de stad en het land, dus gelukkig mag ik deze zomer weer terug. Ik ga vanaf september tot mei ongeveer bij drie verschillende stallen als 'working student' aan de slag. Ik ben nu nog veel aan het regelen, maar loop een beetje vast. Ik weet namelijk niet goed waar te beginnen met mijn visum. Hebben jullie tips? Of weet iemand wat voor visum ik het beste kan aanvragen en waar ik dan aan moet denken? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

I'm a surpfeiffer. [o]

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:50

Eerlijk: een visum krijgen voor de VS is echt ontzettend lastig. Wat je het beste kan doen is even bellen of mailen naar de ambassade en een afspraak maken om met hun door te nemen wat ze precies van je verwachten. Er staan online ook lijsten maar er zijn veel verschillende soorten visa en de eisen wisselen soms een beetje. Even navragen is dus nooit verkeerd. Maar hou er rekening mee dat het naast veel tijd ook veel geld kost en dat ze erg veel van je vragen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:15

Je kunt ook om de 3 maanden tussen Canada en USA switchen. (Of was het met een ESTA 3 maanden in totaal per jaar?)

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:16

Je mag op een toeristenvisum sowieso niet werken, dus dat wisselen lijkt me geen handig advies. Als ze je pakken kom je het land niet meer in.

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:36

En volgens mij zet reizen naar Canada en Mexico de teller niet terug dacht ik.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:49

Ook dat niet.

Webshop - digital art: MoTekent

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:17

beetje22 schreef:
Hoi, ik meld mij hier ook met een vraag.
Afgelopen december ben ik voor het eerst naar amerika geweest, New York. Ik ben verliefd geworden op de stad en het land, dus gelukkig mag ik deze zomer weer terug. Ik ga vanaf september tot mei ongeveer bij drie verschillende stallen als 'working student' aan de slag. Ik ben nu nog veel aan het regelen, maar loop een beetje vast. Ik weet namelijk niet goed waar te beginnen met mijn visum. Hebben jullie tips? Of weet iemand wat voor visum ik het beste kan aanvragen en waar ik dan aan moet denken? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)


Ik heb een jaar op een springstal gewerkt in Amerika via Caep. (https://caep.org/)
Als ik het mij goed herinner is dit een uitwisselingsprogramma van het ministerie van landbouw. Ik kreeg toen een J1 visa en mocht maximaal 1,5 jaar blijven.

nobillity
Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:20

Goedemorgen,

Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar in oktober wil ik samen met 1 vriendin richting LA. Hebben jullie tips waar we het beste een slaapplek kunnen hebben. Bedoel dus eigenlijk welke wijk.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:12

Ervan uitgaande dat je aan de kust wilt zitten, zou ik gaan voor Redondo Beach. Betaalbaar, dichtbij het vliegveld en langs uitvalswegen.

Los Ángeles is echt enorm, ga je wel een auto huren? Hou rekening met heel veel files als je ergens heen wilt.

Webshop - digital art: MoTekent

Needje
Berichten: 19169
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:15

Ligt er aan wat je plannen zijn nobillity


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers