USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo
Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:15

Ceetje_bokt schreef:
Zo dan! Jullie hebben er een gave route van gemaakt. Dat wordt een top reis! Afgezien van de tip die ik al gaf, nog wat goede ervaringen: Tofino (VI) campground Green point (beer bij de tent op 10 meter afstand terwijl we in pyjamaatjes stonden :D )
In Tofino een boottocht gemaakt naar hot springs en ondertussen ook beren en walvissen gezien.
Olympic Hoh campground. Vlakbij het hoh rainforrest. Nadeel van Olympic is dat er alleen een rondweg is, waardoor afstanden groot. Tivoli beach, gaaf met veel aangespoeld hout.
Mocht het druk zijn (lees; campgrounds vol, hadden wij een nacht) er zijn ook mooie campgrounds langs de 123.
Voor nu even... misschien ga ik je nog lastig vallen ;)


Thanks! *\o/*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:02

poes schreef:
Ik eet vegetarisch haha. Dus die vallen wel af.

Oh da's balen! Maar de key lime pie kan wél! :Y)

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:43

Ik heb gisteravond met mijn vriend de grote lijnen van onze reis gepland. Hebben jullie nog puntjes van feedback op basis van deze grove opzet? :D

[ img ]

*PS: Het wordt Disney of Universal, met momenteel een voorkeur voor Universal vanwege Harry Potter. Hoeveel verschilt Disney van Disney in Parijs?
*PPS: Het aantal dagen in Washington is niet aan te passen, dit is het stukje reis dat we met mijn familie gaan doen (9 man). Wij hebben de rest van de dagen bij die reis erbij gebookt.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:55

Waarom zo lang in Washington?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:56

Leo schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Zo dan! Jullie hebben er een gave route van gemaakt. Dat wordt een top reis! Afgezien van de tip die ik al gaf, nog wat goede ervaringen: Tofino (VI) campground Green point (beer bij de tent op 10 meter afstand terwijl we in pyjamaatjes stonden :D )
In Tofino een boottocht gemaakt naar hot springs en ondertussen ook beren en walvissen gezien.
Olympic Hoh campground. Vlakbij het hoh rainforrest. Nadeel van Olympic is dat er alleen een rondweg is, waardoor afstanden groot. Tivoli beach, gaaf met veel aangespoeld hout.
Mocht het druk zijn (lees; campgrounds vol, hadden wij een nacht) er zijn ook mooie campgrounds langs de 123.
Voor nu even... misschien ga ik je nog lastig vallen ;)


Thanks! *\o/*

Ik zie nu dat ik Mount Rainier np niet geschreven heb bij de laatste tip.
Wat voor jullie wel jammer is, is dat je start in Canada en dus de goedkope kampeerspullen van de Walmart mist. Maar daar is niks aan te doen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:00

Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?

Zie PS 2 ;)
Ik zou naar Universal gaan voor Harry Potter, maar neem dan wel een combi ticket voor de twee parken, juist de treinrit is zo leuk tussen twee delen. Disney heeft veel meer parken in Orlando dan in Parijs. Magic kingdom lijkt het meest op Parijs, maar ik ken Hollywood studio’s niet (en ook niet die in Parijs )
Sla je St Augustine over? Vonden we erg leuk.

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:01

Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?


Mijn stiefvader wordt 70 en we gaan voor zijn verjaardag naar Washington. We zijn er eerder al eens geweest (± 10 jaar geleden) en hadden toen maar 3 dagen, wat uiteindelijk te kort bleek. Al die gratis musea willen we graag opnieuw doen, ook willen we graag het Witte Huis in.

Mocht het te veel tijd zijn, dan heb ik zelf nog in gedachten om een dagtripje naar Baltimore te doen met de trein. :)

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:04

Ceetje_bokt schreef:
Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?

Zie PS 2 ;)
Ik zou naar Universal gaan voor Harry Potter, maar neem dan wel een combi ticket voor de twee parken, juist de treinrit is zo leuk tussen twee delen. Disney heeft veel meer parken in Orlando dan in Parijs. Magic kingdom lijkt het meest op Parijs, maar ik ken Hollywood studio’s niet (en ook niet die in Parijs )
Sla je St Augustine over? Vonden we erg leuk.



Heel erg bedankt voor de tips! Wat voor dingen zijn er te zien in St. Augustine? Want die ligt wel prachtig op de route die we toch al rijden. We zouden ook daar kunnen overnachten ipv Jacksonville. :D Jacksonville is momenteel een beetje gekozen omdat het dicht bij het Okefenokee Swamp is en de afstand van Savannah naar Orlando net te lang is.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:33

Ik vind mk echt 10 keer beter dan dlp :)
Universal zou ik een nacht parkhotel boeken waar je een bepaalde fastpass krijgt en dan 2 dagen de parken doen. Hp is verdeeld over de 2 parken dus je moet voor beide een kaartje hebben

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:36

Sannens schreef:
Ik heb gisteravond met mijn vriend de grote lijnen van onze reis gepland. Hebben jullie nog puntjes van feedback op basis van deze grove opzet? :D

[ [url=m/zFqkOr.png]Afbeelding[/url] ]

*PS: Het wordt Disney of Universal, met momenteel een voorkeur voor Universal vanwege Harry Potter. Hoeveel verschilt Disney van Disney in Parijs?
*PPS: Het aantal dagen in Washington is niet aan te passen, dit is het stukje reis dat we met mijn familie gaan doen (9 man). Wij hebben de rest van de dagen bij die reis erbij gebookt.

Chatanooga vond ik geen reet aan. Kun je beter een plaatsje bij de Smoky's kiezen. Blowing Rock als je vanaf noordelijke richting komt en dan richting Gatlinburg. Dan heb je alle scenics kunnen rijden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:38

Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?

Dat snap ik idd ook niet. Mij lijkt 2 dagen meer dan genoeg voor de bezienswaardigheden. Maar ik ben dan ook geen stadliefhebber en spendeer mijn tijd liefst zoveel mogelijk in de natuurparken of in elk geval op plattelandsgebied.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-20 11:10

In Washington kun je je echt wel 4 dagen vermaken hoor. Zeker als je van musea houdt.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:29

Nadir schreef:
In Washington kun je je echt wel 4 dagen vermaken hoor. Zeker als je van musea houdt.


Plus een kwestie van ‘de 1 voor de ander’. Ik heb tot mijn 18e alle vakanties in ‘de natuur’ doorgebracht. Heb genoeg natuur gezien voor de rest van mijn leven. Doe mij maar 4-5 dagen Washington/NY/Boston, dat soort plekken.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:31

Ik zag iets voorbij komen over New Orleans aandoen: ik heb twee jaar terug een rondje Miami-New Orleans-Nashville-Tampa-Keys gedaan :) Was wel veel in de auto en uiteindelijk zou ik Nashville overgeslagen hebben, maar New Orleans is echt een fiets leuke stad en ik kan het iedereen echt zooooooo aanraden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:40

St Augustine is één heel oud (het oudste ??) stadje, leuke sfeer en een hoop historische zaken te zien. Wij hebben daar een heel leuke dag gehad.

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:27

elnienjo schreef:
Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?

Dat snap ik idd ook niet. Mij lijkt 2 dagen meer dan genoeg voor de bezienswaardigheden. Maar ik ben dan ook geen stadliefhebber en spendeer mijn tijd liefst zoveel mogelijk in de natuurparken of in elk geval op plattelandsgebied.


Een familievakantie voor 2 dagen Amerika is alleen niet echt een optie. Na Washington gaat iedereen andere kanten op. Vier gaan naar Canada, 2 gaan al eerder richting Amerika en 1 gaat richting San Francisco. Mijn vriend en ik wilden het graag in de buurt houden.

De plannen van Washington includeren onder andere:
- Mogelijk naar het Witte Huis
- Holocaust museum
- National Museum of Natural History
- National Air and Space Museum
- Washington monument
- Lincoln memorial
- Arlington National Cemetery

Dat krijg je gewoon echt niet gedaan in 2 dagen. Vier van de 9 zijn al eerder in Washington geweest, maar dit was dus ±10 jaar geleden. De andere vijf zijn er nog nooit geweest. Plus het is dat moment de tijd van de verkiezingen, dus ik ben ook wel erg benieuwd hoe het er dan uitziet.

St Augustine klinkt heel gaaf, die heb ik op het lijstje erbij gezet. Misschien dat we daar overnachten ipv Jacksonville (is Jacksonville leuk?) of dat we er anders gewoon stoppen onderweg naar Orlando.

Ik hou wel erg van pretparken en vind het ook wel jammer dat ik niet naar de Everglades kan, dus ik zie nog genoeg optie om eens terug te gaan. Ik ben nog jong en heb nog een heel leven voor me. Ik hoef niet alles in één keer te doen. :D Ik wil er gewoon een leuke gave afstudeerreis van maken!

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:37

Net boven Orlando heb je ook moerasgebied met airboats en alligators :) vond ik net zo leuk als de everglades.

Jacksonville is ook leuk :) van wat ik zie op video's.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:42

elnienjo schreef:
poes schreef:
Ik eet vegetarisch haha. Dus die vallen wel af.

Oh da's balen! Maar de key lime pie kan wél! :Y)


En ik eet niet graag taart :’)
Ok ik ben gewoon moeilijk :D

Tis gewoon mijn keuken niet, kan me inbeelden dat zoals jij zegt het wel erg lekker is.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:47

poes schreef:
En ik eet niet graag taart :’)
Ok ik ben gewoon moeilijk :D

Tis gewoon mijn keuken niet, kan me inbeelden dat zoals jij zegt het wel erg lekker is.

Lijkt me idd erg lastig als je geen vlees of vis eet. Maar dan zijn er altijd nog de onionrings en de green fried tomatoes!

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:50

Keet schreef:
Net boven Orlando heb je ook moerasgebied met airboats en alligators :) vond ik net zo leuk als de everglades.

Jacksonville is ook leuk :) van wat ik zie op video's.


Bedoel je de Okefenokee? Die staat op de planning namelijk! Ik wil graag krokodillen zien!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:54

Universal zijn meer volwassen attracties. Disney heeft 4 parken, universal twee. Als je voor HP gaat, heb je wel echt toegang nodig tot beide parken. Het ene park, island of adventure, heeft twee leuke HP attracties, en het andere heeft juist hele gave stukken HP wereld. Verder heb je daar veel attracties met augmented reality: heel vet maar ging bij mij wel vervelen. Niettemin qua rides krijg je met die parken meer waar voor je geld. King jong, Hulk, fast and furious, jurassic en de mummy vond ik er erg gaaf. En hagrid s bikes en het kasteel van HP. Echt zalig.

Disney is Disney :) ik vind het geweldig maar het is natuurlijk toegespitst op families. Heftige rides hebben ze daar dus niet. Wel hele mooie dingen en ook oude rides die heel nostalgisch zijn. Of die ontworpen zijn door mensen op LSD :D

Animal Kingdom is een mengelmoes tussen dierentuin en park. Heel leuk en de wereld van Pandora is erg gaaf. Everest en de ronde boten zijn ook erg leuk daar en de eindshow was prachtig. En de Safari attractie.

Magic Kingdom is traditioneel Disney. Wel beetje anders dan Parijs en zoals ik zei: mooie attracties. Ook enkele leuke attracties: splash Mountain, thunder Mountain, en Seven dwarf mine train. En veel mooie attracties zoals pirates, Peter pan etc.

Epcot zou ik nooit meer heengaan. Geen goede attracties, pure geldklopperij en ze hebben er dolfijnen :(

Studio’s ben ik niet geweest in Orlando. Denk dat die leuk is maar wat kleiner.

Edit: wil je echt rollercoasters? Ga dan naar Bush gardens in tampa. Daar staan heel veel leuke grote rollercoasters en leuk park met veel dieren.

Elnienjo: euh ja dat eet je ook geen weken e haha. Zoals gezegd ik heb wel ok gegeten maar het was vaak erg duur ( en dan nog heel simpel) of gewoon erg vettig. Het is qua eten gewoon evt mijn stijl niet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:48

Sannens schreef:
Ik heb gisteravond met mijn vriend de grote lijnen van onze reis gepland. Hebben jullie nog puntjes van feedback op basis van deze grove opzet? :D

[ [url=m/zFqkOr.png]Afbeelding[/url] ]

*PS: Het wordt Disney of Universal, met momenteel een voorkeur voor Universal vanwege Harry Potter. Hoeveel verschilt Disney van Disney in Parijs?
*PPS: Het aantal dagen in Washington is niet aan te passen, dit is het stukje reis dat we met mijn familie gaan doen (9 man). Wij hebben de rest van de dagen bij die reis erbij gebookt.

Als je toch in Chattanooga bent zijn de Ruby Falls een echte aanrader. Die vond ik zo mooi. <3

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:51

Vanuit DC zijn Shenandoah NP en Great Falls SP erg mooi.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:40

In Washington DC kan ik me echt makkelijk een week vermaken en dan hoef ik de stad niet eens uit. Sterker nog ik ben er al 3 keer geweest en ik kan niet wachten tot ik weer een keer mag. Mijn vluchten naar Tampa gaan via DC en heel stiekem hoop ik een dagje daar te moeten blijven omdat er iets is.

Hebben jullie het bezoek aan het Witte Huis al aangevraagd Sannens? Ik heb het alle bezoeken geprobeerd om erbij te komen maar helaas nog niet gelukt. Capitol is wel makkelijk een rondleiding te krijgen en dat vond ik wel heel interessant. En de bibliotheek is ook wel erg gaaf om te bekijken.

MoniqueT schreef:
Katja schreef:
Ja goede BBQ is zo lekker. Ik verheug me er ook alweer op.
In de buurt van mijn vader zit er eentje met een foodtruck en die is zo enorm goed.


Wij komen met plezier jouw kant op hoor! Als je wat leuks weet, hoor ik het graag.
Deze tent is super leuk maar niet echt een plek om even gezellig te eten en bij te kletsen. Ik ga wel eens even nadenken wat leuk is.
Ik vind The Blue Gator Tiki Bar ook altijd wel grappig. Daar kun je aan het water buiten zitten en 's avonds is er altijd veel actie en muziek. Parkeren is alleen soms een dingetje. En The Front Porch Restaurant staat al jaren op mijn lijstje maar daar ben ik nog steeds niet geweest. In Ocala vind ik Latino's Y Mas erg goed.
In Inverness zit een nieuwe direct aan het meer die er leuk uit ziet dat is Blue Gill's Bait Shop en Cove Pub & Grub in Inverness is ook wel grappig als je van Buffalo Wings houdt.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:06

Jij mag het zeggen! Wij passen ons aan en trakteren :-) Alleen niet alleen vis en seafood, dat eet Albert niet.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, Chibi2, Cowgirl83, Dewii, GrapeshotBot, lizy29, Luna2013, rosak en 71 bezoekers