USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:57

Zo dan! Jullie hebben er een gave route van gemaakt. Dat wordt een top reis! Afgezien van de tip die ik al gaf, nog wat goede ervaringen: Tofino (VI) campground Green point (beer bij de tent op 10 meter afstand terwijl we in pyjamaatjes stonden :D )
In Tofino een boottocht gemaakt naar hot springs en ondertussen ook beren en walvissen gezien.
Olympic Hoh campground. Vlakbij het hoh rainforrest. Nadeel van Olympic is dat er alleen een rondweg is, waardoor afstanden groot. Tivoli beach, gaaf met veel aangespoeld hout.
Mocht het druk zijn (lees; campgrounds vol, hadden wij een nacht) er zijn ook mooie campgrounds langs de 123.
Voor nu even... misschien ga ik je nog lastig vallen ;)


Annash
Blogger
Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:13

Ik zit eraan te denken om volgend jaar eindelijk eens naar Orlando te gaan (Disney/Harry Potter). Nou keek ik net eens op de kaart -- uiteraard kan ik een roadtrip Florida doen... of wellicht omhoog naar de Carolinas - Tennessee en dan via Georgia terug naar Orlando. Maar wellicht is dat een beetje ambitieus. :')

Ik ga er eens rustig over nadenken.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:15

Hoe lang wil je gaan?

Annash
Blogger
Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:19

Katja schreef:
Hoe lang wil je gaan?


Ha, hoeveel geld heb ik, is eerder de vraag. ;) Normaal gesproken niet langer dan twee weken (ivm werk).

Nou is een auto huren niet zo duur, en de benzine ook niet. AirBnB dan kan ik het redelijk goedkoop houden. Ik heb er ook niet zoveel moeite mee om een aantal plekken uit te zoeken (bv grote steden / natuurpark) en als ik daar heel mooie dingen zie, later nog eens terug te gaan voor meer detail.

In 2015 kwam ik met storm chasen in Texas, en dit jaar ben ik terug gegaan en heb ik meer gezien: Austin, San Antonio, Corpus Christi, Galveston, omdat me dat wel aanstond, en dat is goed bevallen.

Ik heb daarnaast in Orlando en NC wel vrienden zitten waar ik even kan crashen.

Afweging is dus... redelijke 'vogelvlucht' en lekker touren (ik ben echt gék op road trips, ik rij rustig rond, heerlijk vind ik dat) met de optie later terug te gaan als ik ergens meer wil zien, of meer beperken en maar één gebied/staat zien. Dat kan nog wel eens lastig worden.

Edit: oeps, dit jaar is nu afgelopen jaar. :') Mei 2019.


nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 02:40

Kom deze kant op *\o/* :')

Denk dat het paradijs gevoel nooit echt zal weg gaan, wat een kleuren gisteren :o
[ img ]

[ img ]

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 03:57

Ik ben dit jaar in Orlando geweest, had er ook een apart topic van. Ik heb het gecombineerd met een tripje door Florida. Vond het leuk maar weinig boeiend eerlijk gezegd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nadir
Berichten: 12705
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 15:04

Wat is je tegengevallen dan poes?

Leuke plannen Annash! Ik zou eens rustig uitpluizen wat je in de buurt van Orlando wil doen en dan kom je vanzelf tot een mooie route.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:08

Ik vond er niet zo veel te beleven gewoon. Is gewoon niet mijn ding. Ik ging ook voornamelijk voor de parken dus wist het wel een beetje. Strand doet mij niet zo veel. We hebben wel echt mooie dingen gezien hoor maar zou niet terug gaan. En ik mis lekker eten :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:09

De pretparken zijn gewoon super duur dus daar gaat wel echt een groot deel van je budget heen vrees ik.

Orlando is vooral shoppen en parken. Maar lekker eten kun je er wel echt. Zeker richting Winter Park zijn super veel lekkere restaurants.

Nadir
Berichten: 12705
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 15:10

Oké, dat kan. Ben je niet naar The Everglades en The Keys geweest?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:12

Ik denk dat ik een andere smaak heb dan. Naja heb er wel lekker gegeten maar dan tegen heel dure prijzen.

Ja hoor keys en everglades zeker gedaan en dat was ook mooi. Maar de keys vond ik mooi maar zeker niet wauw. Everglades is wel bijzonder vooral omdat het ecologisch zo speciaal is. 7 ecosystemen dacht ik? Dat is wel echt super fenomenaal.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:21

Ook wij gaan er naar de usa dit jaar. Ik twijfel nog over Orlando, maar we willen zeker New Orleans en Dallas zien. We zijn dol op state fairs. We zijn overigens ook dol op auto rijden, dus zitten met gemak 6 uur per dag in de auto. We hebben een aanbod gehad voor de tickets en auto, maar we moesten 500! dollar drop-off kosten betalen. Dat wil ik toch graag voorkomen. Nog even verder puzzelen dus.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:24

Nabster schreef:
Ook wij gaan er naar de usa dit jaar. Ik twijfel nog over Orlando, maar we willen zeker New Orleans en Dallas zien. We zijn dol op state fairs. We zijn overigens ook dol op auto rijden, dus zitten met gemak 6 uur per dag in de auto. We hebben een aanbod gehad voor de tickets en auto, maar we moesten 500! dollar drop-off kosten betalen. Dat wil ik toch graag voorkomen. Nog even verder puzzelen dus.


Roadtripje Orlando New Orleans overwegen? Is best te doen qua afstand maar idd ddie drop off kosten zijn best hoog.


Orlando is voor mij vooral shoppen en attracties. Door de hitte hebben we vaak toch geen zin in hele maaltijden dus dat houden we vrij simpel. Hoeft voor ons ook echt geen culinair gebeuren te zijn :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:28

Drop off ontkom je niet aan als je verschillende staten bezoekt met een enkele reis. National had een paar jaar geleden nog de beste prijs met ik dacht $250 ongeacht de afstand.

poes schreef:
Ik denk dat ik een andere smaak heb dan. Naja heb er wel lekker gegeten maar dan tegen heel dure prijzen.
Er zijn meer dan 5000 restaurants in Orlando. Denk dat je niet kunt zeggen dat het aan mijn smaak ligt dat ik wel lekker kan eten voor normaal geld.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:50

Ik vond het toch vaak heel massaal en vettig. Niet echt gezellige restaurantjes of iets gevonden? Of ze waren duur. Ben wel benieuwd wat jouw favorieten dan waren :j

Ik ben ook wel nogal een fijnproever hoor :D denk dat het ook anders is als je vlees eet, dat zag er vaak wel goed uit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:32

Keet schreef:
Nabster schreef:
Ook wij gaan er naar de usa dit jaar. Ik twijfel nog over Orlando, maar we willen zeker New Orleans en Dallas zien. We zijn dol op state fairs. We zijn overigens ook dol op auto rijden, dus zitten met gemak 6 uur per dag in de auto. We hebben een aanbod gehad voor de tickets en auto, maar we moesten 500! dollar drop-off kosten betalen. Dat wil ik toch graag voorkomen. Nog even verder puzzelen dus.


Roadtripje Orlando New Orleans overwegen? Is best te doen qua afstand maar idd ddie drop off kosten zijn best hoog.


Orlando is voor mij vooral shoppen en attracties. Door de hitte hebben we vaak toch geen zin in hele maaltijden dus dat houden we vrij simpel. Hoeft voor ons ook echt geen culinair gebeuren te zijn :)


Dat is uiteraard het plan, die roadtrip. Maar dan Dallas erbij en het liefst via Memphis, Nashville weer terug. Wij zijn wel voor culinair, al hoeft dat niet het duurste te zijn. Ik verheug me nu al op BBQ.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:46

Ja goede BBQ is zo lekker. Ik verheug me er ook alweer op.
In de buurt van mijn vader zit er eentje met een foodtruck en die is zo enorm goed.

Nadir
Berichten: 12705
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 16:53

De VS heeft idd spectaculairdere natuur dan die je in Florida hebt gezien, dat ben ik met je eens. Daar zou ik idd ook niet perse voor naar Florida gaan. De staat heeft gewoon andere dingen te bieden die een hoop mensen ook leuk vinden.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:54

Katja schreef:
Ja goede BBQ is zo lekker. Ik verheug me er ook alweer op.
In de buurt van mijn vader zit er eentje met een foodtruck en die is zo enorm goed.


Wij komen met plezier jouw kant op hoor! Als je wat leuks weet, hoor ik het graag.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:00

Nadir schreef:
De VS heeft idd spectaculairdere natuur dan die je in Florida hebt gezien, dat ben ik met je eens. Daar zou ik idd ook niet perse voor naar Florida gaan. De staat heeft gewoon andere dingen te bieden die een hoop mensen ook leuk vinden.

Niet zo spectaculair als Arizona e.d. Maar wij hebben aardig wat stateparks bezocht en in gekampeerd en dat vonden wij toch wel erg mooi hoor. Florida was voor ons een winterzon bestemming. Kamperen in de kerstvakantie is best bijzonder.

Annash
Blogger
Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:58

nenahdm schreef:
Kom deze kant op *\o/* :')


Pas op met zulke uitspraken hoor, ik doe het. :D Sowieso heb ik een vriend in Alabama wonen die ik op een zeker moment graag wil opzoeken. (Vinemont, ten noorden van Cullman.)

Nadir schreef:
Leuke plannen Annash! Ik zou eens rustig uitpluizen wat je in de buurt van Orlando wil doen en dan kom je vanzelf tot een mooie route.


Disney Magic Kindom & Harry Potter. Simpel, daar ben ik al uit. Eventueel ook Animal Kingdom, maar ik heb er geen moeite mee om me te beperken tot deze twee en later nog eens terug te gaan. :)

Katja schreef:
Orlando is vooral shoppen en parken.


Ja, daarom verwacht ik daar verder ook niet zo lang te zijn... :D

Een optie is natuurlijk om een aantal plekken in Florida op te zoeken, zoals the Keys en de Everglades. Beide trekken me wel. Maar het is ook zo verleidelijk om via de kust omhoog te rijden... als ik tot aan NC kom, dan heb ik een groot gedeelte van de oostkust gehad, want ik ben in PA/DE/MD/VA geweest (+ Washington DC maar geen staat).

Ach. Tijd zat. :D In Orlando heb ik in ieder geval een vriendin waar ik bij kan verblijven, dus dat scheelt alweer.

@Nabster: Dallas is dan de enige grote stad in TX waar ik nog níet geweest ben... :') Schijnt goed te zijn voor het winkelen heb ik me laten vertellen! Ik was dit jaar (errr vorig jaar) ook bijna naar New Orleans gereden (vanaf Houston), maar heb toen uiteindelijk voor San Antonio en Corpus Christi gekozen omdat ik niet meer dan vier dagen had, en New Orleans was een stukkie verder rijden (SA en CC ben ik uiteindelijk vanaf Austin heen gereden, dat stelde echt niks voor.)

Over BBQ gesproken... dat heb ik in Southside gehad, tussen Austin en Houston. Man, wat was dát lekker. :Y)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:28

Ik vond animal Kingdom wel erg leuk. Gebruik wel goed de fast passen (op tijd vastleggen! 3 maand op voorhand). Je legt er op voorhand 3 per dag vast. Doorheen de dag kun je bestaande passen wijzigen (soms kun je al vroeger of een andere attractie die je liever wou). Na je derde pass kan je nieuwe passen boeken. Als je hier slim mee werkt kun je in MK makkelijk heel je lijstje afwerken op 1 dag.
In AK zou ik daar flight of passage mee boeken. Als dat niet lukt en je wil hem doen ( en hij is de moeite): een uur voor opening park aanwezig zijn en gelijk doorlopen. Anders lopen de tijden op tot +3u.

Universal was erg gaaf!
Hier twee tips voor HP: ga bij ropefall gelijk door naar hagrids motorbikes. Ga de rij in en hou in de app in de gaten of hij open gaat. Is hij een uur na opening park niet open zou ik uit de rij gaan en doorheen de dag blijven kijken of hij opengaat. Dan ook gelijk gaan.

Bij Forbidden Journey de single rider rij pakken. Wij konden zo doorlopen terwijl de gewone rij ruim anderhalf u was.

Ik ben nogal gek met pretparken :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:57

poes schreef:
Ik vond er niet zo veel te beleven gewoon. Is gewoon niet mijn ding. Ik ging ook voornamelijk voor de parken dus wist het wel een beetje. Strand doet mij niet zo veel. We hebben wel echt mooie dingen gezien hoor maar zou niet terug gaan. En ik mis lekker eten :D

Prima eten juist met crabcakes en coconut shrimps en geweldige steaks en onionrings.
En niet te vergeten: key lime pie!

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 01:26

@Annash, welke periode van het jaar zou je willen gaan? en ben je wel al eens in New Orleans geweest?
Wij hebben trouwens een airbnb haha!

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 02:14

elnienjo schreef:
poes schreef:
Ik vond er niet zo veel te beleven gewoon. Is gewoon niet mijn ding. Ik ging ook voornamelijk voor de parken dus wist het wel een beetje. Strand doet mij niet zo veel. We hebben wel echt mooie dingen gezien hoor maar zou niet terug gaan. En ik mis lekker eten :D

Prima eten juist met crabcakes en coconut shrimps en geweldige steaks en onionrings.
En niet te vergeten: key lime pie!


Ik eet vegetarisch haha. Dus die vallen wel af.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers