Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:54

Bedankt voor de oppeppende berichtjes :):)


lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:12

Dreamy schreef:
lianne484 schreef:
Ohh thailand. Wanneer ga je. Ik vlieg 30 januari naar Bangkok maar ga meteen door naar chaing Mai. En 1 februari door naar pai waar ik een week blijf


Ik kom 29e aan in BKK en ga 31e met de trein naar Chiang Mai. Ben ook van plan na 2 dagen door te gaan naar Pai, wie weet kunnen we meeten? :):)



ahhh super leuk! Ik vlieg helaas naar chiang pai, anders konden we wel samen treinen. Jij gaat dus 2 februari naar Pai?

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:05

lianne484 schreef:
ahhh super leuk! Ik vlieg helaas naar chiang pai, anders konden we wel samen treinen. Jij gaat dus 2 februari naar Pai?


Dat denk ik wel, heb dat nog niet vast staan. :D

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 07:23

Ik ga zo een proefwandeling maken met m’n backpack :') zin om een stuk te lopen en boodschappen te doen, kan ik ‘m daar mooi vullen en mee terug wandelen. Daarna maar eens echt inpakken om te kijken of alles gaat passen :):)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:54

En anders minder inpakken :D mijn 50L zit nooit vol.

Mijn laatste reis alleen heb ik me soms juist bewust moeten afzonderen omdat iedereen kwam praten :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:04

Hostels zijn (in mijn beperkte ervaring) zeker gezellig te noemen. Ik zag er in eerste instantie tegenop, maar het is me goed bevallen en zou het, zeker als ik alleen zou reizen, zo weer doen!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:52

Backpack alvast ingepakt. Zit op nog geen 6kg :D hoeft alleen nog maar een haarborstel in, nog 3 setjes ondergoed (rest ervan heb ik al erin) en 2 bikini’s..

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:58

Dreamy schreef:
Backpack alvast ingepakt. Zit op nog geen 6kg :D hoeft alleen nog maar een haarborstel in, nog 3 setjes ondergoed (rest ervan heb ik al erin) en 2 bikini’s..


Dat vind ik echt knap!

Hoe doe je dat?

Zelfs op vliegvakantie naar La Palma afgelopen oktober zat ik al aan de 15kg.

Dan heb je zeker maar 2 broeken en 2 shirts bij je?

Hoe karig ik ook in pak, 10-15kg heb ik altijd wel bij...

Alleen een donsjasje, hardshell jasje, sandalen, bikini, handdoek 3x en wat toilet spullen zit je al over de 6kg...

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:09

Ik zit rond de 8-9 kg inclusief grote verrekijker voor een maand reizen. Tussendoor wassen kan meestal wel en ik pak maar 1 microvezel handdoek mee.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:34

mvdende schreef:
Dreamy schreef:
Backpack alvast ingepakt. Zit op nog geen 6kg :D hoeft alleen nog maar een haarborstel in, nog 3 setjes ondergoed (rest ervan heb ik al erin) en 2 bikini’s..


Dat vind ik echt knap!

Hoe doe je dat?

Zelfs op vliegvakantie naar La Palma afgelopen oktober zat ik al aan de 15kg.

Dan heb je zeker maar 2 broeken en 2 shirts bij je?

Hoe karig ik ook in pak, 10-15kg heb ik altijd wel bij...

Alleen een donsjasje, hardshell jasje, sandalen, bikini, handdoek 3x en wat toilet spullen zit je al over de 6kg...



Ik heb:

- 2 vezelhanddoekjes
- 1 slaaphoes
- 5 broeken (van die harem)
- 6 shirtjes
- (nu nog) 4 slipjes (komen dus nog 3 setjes ondergoed bij)
- 1 paar slippers
- 1 ehbokitje
- 1 zaklampje
- slotjes en musketonhaakjes
- draagbaar, opvouwbaar, rugzakje
- toiletspulletjes (op een haarborstel na, die komt er later bij)
- 1 bikini (komen er nog 2 bij)
- 2 paar sokken

:)

De rest (paspoort, powerbank, telefoon etc.) gaat in een buidel/moneybelt.
Qua kleding doe ik op de heenweg ook gewoon laagjes aan en een spijkerbroek aan.

Needje
Berichten: 19173
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:39

Tip. Doe een wat spullen in handbagage. Mocht je backpack ‘kwijt’ zijn heb je iig wat.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:49

Needje schreef:
Tip. Doe een wat spullen in handbagage. Mocht je backpack ‘kwijt’ zijn heb je iig wat.


Dit is mijn handbagage :D ik reis zonder ruimbagage.
Heb speciaal een backpack met de juiste afmetingen daarvoor gekocht.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:04

Hoeeee dan :') _/-\o_
Ik had 11 kilo geloof ik, maar moest ook wel wat dikke vesten meenemen. Boek, laptop en camera in de handbagage die uiteindelijk 5 kilo woog, was wel voor 3+ maanden en in the middle of nowhere dus ook een voorraadje zonnebrand deo etc.
Neem je niet iets van een vest of dikkere trui mee? Of doe je die aan in het vliegtuig?

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:09

casperzazoe schreef:
Hoeeee dan :') _/-\o_
Ik had 11 kilo geloof ik, maar moest ook wel wat dikke vesten meenemen. Boek, laptop en camera in de handbagage die uiteindelijk 5 kilo woog, was wel voor 3+ maanden en in the middle of nowhere dus ook een voorraadje zonnebrand deo etc.
Neem je niet iets van een vest of dikkere trui mee? Of doe je die aan in het vliegtuig?


Die doe ik idd aan in het vliegtuig :j
Scheelt idd wel dat ik geen camera enzo meeneem :D heb wel nog een lonely planet gekregen die erbij moet.

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:24

mvdende schreef:
Dreamy schreef:


Dat vind ik echt knap!

Hoe doe je dat?

Zelfs op vliegvakantie naar La Palma afgelopen oktober zat ik al aan de 15kg.

Dan heb je zeker maar 2 broeken en 2 shirts bij je?

Hoe karig ik ook in pak, 10-15kg heb ik altijd wel bij...

Alleen een donsjasje, hardshell jasje, sandalen, bikini, handdoek 3x en wat toilet spullen zit je al over de 6kg...



Ik heb:

- 2 vezelhanddoekjes
- 1 slaaphoes
- 5 broeken ( van die harem )
- 6 shirtjes
- (nu nog) 4 slipjes (komen dus nog 3 setjes ondergoed bij)
- 1 paar slippers
- 1 ehbokitje
- 1 zaklampje
- slotjes en musketonhaakjes
- draagbaar, opvouwbaar, rugzakje
- toiletspulletjes (op een haarborstel na, die komt er later bij)
- 1 bikini (komen er nog 2 bij)
- 2 paar sokken

:)

De rest (paspoort, powerbank, telefoon etc.) gaat in een buidel/moneybelt.
Qua kleding doe ik op de heenweg ook gewoon laagjes aan en een spijkerbroek aan.


Wat zijn dat voor broeken?

Allemaal korte broeken of ook lange broeken erbij?

Ik neem zelf vaak afritsbroeken mee.

Verder mis ik iets van een vest of jas. Of trek je die aan?

Verder zou ik persoonlijk nooit een spijkerbroek aantrekken want eenmaal op bestemming ga je die waarschijnlijk toch niet meer dragen. Ze zijn zwaar, lastig met de hand uit te wassen en eenmaal nat duurt het een eeuwigheid voordat ze weer droog zijn.

Shirts heb ik ook altijd minimaal 1 met lange mouwen.

Handdoeken inderdaad 2 om mee te douchen en 1 grotere voor op een ligbedje of op het strand.

Vaak nog 1 kleintje om bijvoorbeeld je handen mee af te drogen met wassen en of om als theedoek te gebruiken.

Verder heb ik ook altijd een zakje met overige bij me zoals waslijntje met 4 knijpers, oordopjes, keykoord, wegwerp washandjes enz.

T shirts inderdaad een stuk of 6, meestal onderverdeeld in net, sport, korte mouwen, spaghetti bandjes en 1 shirt met lange mouwen, meestal een thermo geval.

Broeken meestal ook iets van 5, stuk of 3 korte broeken en 2 afritsbroeken.

Verder neem ik vaak sandalen mee en slippers en waterschoentjes. Moet ik erg op het gewicht letten, neem ik watervaste sandalen mee. Altijd wandelschoenen aan.

Kwa sokken neem ik wel meer mee. Iets van 5 paar ofzo. Maar ik draag dan ook voornamelijk mijn wandelschoenen.

Verder zit mijn rugzak altijd weer voller dan gepland en hoe ik het wend of keer, kom ik meestal wel rond de 15kg uit, inclusief rugzak zelf.

Mijn backpack woog 20kg tijdens een half jaar Australië en Nieuw-Zeeland, maar dan was ik wel compleet zelfvoorzienend. Tent en kookspullen mee enzo.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:29

Van die dunne, lange, stoffen, elastische broeken :) ben paar maanden terug 3 weken naar Indonesië geweest en vond die broeken toen onwijs fijn. Zijn erg makkelijk te drogen, ook lekker luchtig maar niet te koud of warm.
Helemaal vergeten, heb ook nog 2 korte broeken mee en een rokje! :+ Die zitten er dus nog bij in die 6 kg.

Wat voor een broek raadt je dan aan in het vliegtuig? Wellicht een joggingbroek dan? :) Wil voor de heen en terugweg eigenlijk wel wat warmere kleding aandoen, ook aangezien het bijv. in de nachttrein die ik ga pakken in Thailand ook kouder zal zijn en ‘savonds ook wel af kan koelen.
Een shirt met lange mouwen en een vest wil ik dan dus ook aandoen op de heen/terugvlucht.

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:59

Dreamy schreef:
Van die dunne, lange, stoffen, elastische broeken :) ben paar maanden terug 3 weken naar Indonesië geweest en vond die broeken toen onwijs fijn. Zijn erg makkelijk te drogen, ook lekker luchtig maar niet te koud of warm.
Helemaal vergeten, heb ook nog 2 korte broeken mee en een rokje! :+ Die zitten er dus nog bij in die 6 kg.

Wat voor een broek raadt je dan aan in het vliegtuig? Wellicht een joggingbroek dan? :) Wil voor de heen en terugweg eigenlijk wel wat warmere kleding aandoen, ook aangezien het bijv. in de nachttrein die ik ga pakken in Thailand ook kouder zal zijn en ‘savonds ook wel af kan koelen.
Een shirt met lange mouwen en een vest wil ik dan dus ook aandoen op de heen/terugvlucht.


Waarschijnlijk zijn het wandelbroeken die je hebt. Vast bij een outdoor winkel gekocht?

Ik zou lekker één van deze broeken aantrekken, als je bang bent dat je het koud krijgt kun je altijd een thermo broek eronder aan aantrekken of mee nemen.

Dat is ook lekker voor in een nachttrein (Al was de trein die ik had van Bangkok naar Chang Mai eerder een hete lucht oven dan een vrieskist)

Als je echt een wat dikkere broek mee wilt nemen, zou ik eerder even bij de Decathlon gaan kijken naar zoiets: https://www.decathlon.nl/p/heren-wandelbroek-voor-de-sneeuw-sh100-ultra-warm/_/R-p-176631

Een gevoerde wandelbroek

Of iets minder warm: https://www.decathlon.nl/p/wandelbroek-voor-bergtochten-dames-mh500-zwart/_/R-p-X8493683

Ikzelf heb deze https://www.decathlon.nl/p/damesbroek-alpinisme-zwart/_/R-p-133046 enige nadeel aan deze broek is dat je geen riem kan gebruiken maar er bretels -O- bij zitten.

Ik dacht dat je naar Thailand gaat, klopt dat?

Dan zou een iets steviger wandelbroek prima zijn. Zoiets als de 2e link waarschijnlijk. Niet super dunne stof, maar ook niet te warm.

Daarnaast zweer ik echt bij afritsbroeken! In oktober vanuit LA Palma waar het op het vliegveld gewoon 26 graden was, naar een kil Eindhoven.... dus op het vliegveld mijn korte broek gewisseld voor een afritsbroek en pas op Eindhoven de pijpen eraan geritst.

In Australië toen ook zo veel plezier van gehad. 'S morgens vroeg was het vaak wat koel, maar in de middag zweette je de tent uit, om later op de avond weer kippevel te krijgen. Daar had ik dus heel vaak mijn afritsbroek aan.

Het beste kan je geen katoenen kleding mee nemen, dus ook geen jongingbroek. Ze zijn zwaar en nemen veel ruimte in, maar het belangrijkste is dat eenmaal nat= heel lastig droog.

Technische kleding kan je bij wijze van spreken in de avond uitwassen en 's morgens weer droog aantrekken.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:07

Nee, geen wandelbroeken :)
Maar dit soort;
[ img ]
Deze drogen megasnel.

Thanks voor je tips! Waardeer ik :D

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:51

Ik had afgelopen juni 7,5 kg handbagagelimiet (geen ruimbagage) toen ik naar spitsbergen ging.

Was hier 30 graden en daar -1 tot 1 met gevoelstemperatuur -12. Was leuk in de trein :')

Ik ging een halve marathon lopen, dus ook mijn foamroller en hardloopspullen moesten mee. Paste precies.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:21

whoo Dreamy jij ben er vroeg bij zeg.

Ik ga straks voor het eerst met alleen handbagage reizen met een 20 liter tas. Leek voor mezelf voor dit keer wel een leuke uitdaging %) Het is maar voor 5 weken maar ik durf me tas nog niet te pakken.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:27

lianne484 schreef:
whoo Dreamy jij ben er vroeg bij zeg.

Ik ga straks voor het eerst met alleen handbagage reizen met een 20 liter tas. Leek voor mezelf voor dit keer wel een leuke uitdaging %) Het is maar voor 5 weken maar ik durf me tas nog niet te pakken.


Oeh dat is de helft van mijn tas :oo ben benieuwd hoe je dat gaat doen! :D

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:41

Dreamy schreef:
lianne484 schreef:
whoo Dreamy jij ben er vroeg bij zeg.

Ik ga straks voor het eerst met alleen handbagage reizen met een 20 liter tas. Leek voor mezelf voor dit keer wel een leuke uitdaging %) Het is maar voor 5 weken maar ik durf me tas nog niet te pakken.


Oeh dat is de helft van mijn tas :oo ben benieuwd hoe je dat gaat doen! :D



Mijn vriend gaat woendag naar thailand met een 25 liter tas. Ik zelf ben vrij klein dus ik moet het eigenlijk wel redden maar hoe geen idee nog. Normaal heb ik een 60 liter tas maar die zit maar voor de helft vol

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:07

ik heb gister maar eventjes gepast maar het gaat met gemak lukken. Heb nog 1/3 van de tas leeg :):)

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:17


Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:35

Die had ik inderdaad ook al gevonden :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Diddykong en 62 bezoekers