Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:49

Wij hebben eierdopjes in de caravan. Nog nooit gebruikt. Maar ja hebben hele ruime kastjes en het weegt niks. Dus alle keuken inventaris gaat mee :j

Enige wat uit onze eigen keuken mee gaat is de Senseo. Maar we hebben al wel gemerkt dit voorjaar dat de Senseo en de kachel niet tegelijk aan kunnen :+


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:56

SusanH schreef:
Wij hebben eierdopjes in de caravan. Nog nooit gebruikt. Maar ja hebben hele ruime kastjes en het weegt niks. Dus alle keuken inventaris gaat mee :j

Enige wat uit onze eigen keuken mee gaat is de Senseo. Maar we hebben al wel gemerkt dit voorjaar dat de Senseo en de kachel niet tegelijk aan kunnen :+


Dat hangt er vanaf hoeveel ampère je maximaal kunt gebruiken.
Is per camping verschillend

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:27

Maar je kunt je eitje toch ook zonder eierdopje of schoteltje eten? Wij leggen m gewoon op t bord erbij :+ heb die dingen thuis niet eens en we eten toch echt wel regelmatig een eitje.
Wij hebben overigens een opvouwbare afwasbak van decathlon, niet duur en heel fijn ding!

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:59

Dat kan, maaaaar :+ ik vind het gewoon fijn om het niet op het boord te hebben. Denk ook niet dat die twee schotels nog veel uitmaken kwa gewicht.
Opvouwbare afwasbak is ook een goede tip!

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:17

Ik denk dat iedereen wel iets meeneemt waarvan een ander denkt ‘whyyyyyyy’ :D Ik heb (tegelijk met die opvouwbare afwasbak), ook bestek en servies enzo gekocht wat je makkelijk in elkaar kunt zetten. Scheelt toch echt wel ruimte in plaats van gewoon alles uit de keukenkastjes trekken en meenemen. Wij hebben overigens ook gewoon precies genoeg voor 1 dag per persoon van al dat spul.
Ik zag ook nog ergens dat je geen warme dranken uit plastic bekers wilt, ze hebben echt heel veel (goedkoop ook!) van bamboe tegenwoordig. Ideaal spul in plaats van plastic!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:51

Marie111 schreef:
SusanH schreef:
Wij hebben eierdopjes in de caravan. Nog nooit gebruikt. Maar ja hebben hele ruime kastjes en het weegt niks. Dus alle keuken inventaris gaat mee :j

Enige wat uit onze eigen keuken mee gaat is de Senseo. Maar we hebben al wel gemerkt dit voorjaar dat de Senseo en de kachel niet tegelijk aan kunnen :+


Dat hangt er vanaf hoeveel ampère je maximaal kunt gebruiken.
Is per camping verschillend


Dat klopt idd. Op de camping waar we afgelopen voorjaar stonden kon het niet iig.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:55

Op zich hebben wij in de caravan echt ruimte zat, alleen is dat best wel vern**keratief omdat die ruimte bepaald niet overeenkomt met het gewicht wat we mee mogen nemen. :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:59

Die van ons heeft een verzwaard chassis. Wij hebben echt belachelijk veel laadvermogen. Komen we nooit aan.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:15

Mijn tip voor lampje: https://www.spacsport.nl/uitrusting/verlichting/kampeerlampen/bo-camp-hanglamp-kuma-200-lumen_n-v-t_31807.html

Echt geweldig. We stonden bij bovenstaande winkel en vroegen wat fijn was, want ik heb een andere, die verblind je of je hebt er niks aan... Dus moest ik iets anders hebben. Deze heeft 3 standen, is waterdicht, makkelijk op te laden, klein, heeft haakje en is magnetisch. verblind niet, maar geeft wel voldoende licht... (staat ook allemaal in de beschrijving zie ik...)

De andere lamp gebruik ik alleen nog voor sfeer verlichting; hoog zodat hij niet verblind.

Ik wil voor komend jaar elektrisch gaan koken... iemand een tip? Aangezien we toch altijd stroom hebben voor de koelkast en laptop, hoeven we niet meer moeilijk te doen op een 1 pits gastoestelletje. Liefst iets op poten zodat ik eronder kisten oid kan zetten...

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:43

Veriye schreef:
nou, wat op het lijstje staat is vooral klein spul. keuken spul, tafel, stoelen en nog een kastje om je keukenspullen kwijt te kunnen. maar ook een lampje is handig voor 's avonds ;) en zo loopt het bedragje op. Ik wil namelijk ook wel een servies wat dan gelijk in de wagen kan blijven en minder breekbaar is etc.

Steunpoten was ik inderdaad ook op zoek naar. wij hadden vroeger altijd kleine stukjes houten plank ondergezet.

Servies en bestek heb ik van bamboo, was helemaal niet zo duur bij de action en wel mooi spul.
Pannensetje van de Ikea en keukengerei ook, voor weinig.

En ik kan je Obelink of de Wit in Schijndel aanraden.
Obelink is ook goed online te shoppen (en als je er wat dichterbij woont kom je gegarandeerd weer met wat thuis :D ). Ik heb zo'n opvouwbare kast (waar onze koffiezetter etc op staat) bij hun vandaan van hun eigen merk. Is echt prima. Ook heb ik daar de tafel en wat verlichting etc vandaan.
Stoelen dan weer in de sale bij de ANWB.

Ik vond het ook best aantikken hoor!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:31

Leuk lampje!

Obelink zijn mijn ouders groot fan van :+ iedere keer als ze hier in NL zijn gaan ze daar naar toe :D ben inderdaad alleen bang dat het een beetje as ikea is := dat je altijd te veel koopt

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:12

Klopt :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:34

Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:40

wij zijn fan van Hendriks in Ermelo en de Wit in Schijndel. Obelink ben ik 1 x geweest, maar dat is erg ver weg voor ons.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:44

Hier ook Obelink fan, ga het liefst elk jaar wel, maar je komt eigenlijk nooit met lege handen thuis nee :+.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:16

De Wit in Schijndel, met stip en een sterretje. Zij gaan door waar de meeste shops ophouden. Ik ben bezig met het ontwerp van het livinkje in de vrachtwagen en als ik iets zoek is het meestal de Wit in Schijndel die heeft wat ik zoek.


Riddershow schreef:
Ik wil voor komend jaar elektrisch gaan koken... iemand een tip? Aangezien we toch altijd stroom hebben voor de koelkast en laptop, hoeven we niet meer moeilijk te doen op een 1 pits gastoestelletje. Liefst iets op poten zodat ik eronder kisten oid kan zetten...

Je aandachtspunt is vermogen. Inductie is de beste keuze, maar je zit dan echt vast aan een 10A aansluiting.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:37

ikke schreef:
De Wit in Schijndel, met stip en een sterretje. Zij gaan door waar de meeste shops ophouden. Ik ben bezig met het ontwerp van het livinkje in de vrachtwagen en als ik iets zoek is het meestal de Wit in Schijndel die heeft wat ik zoek.


Riddershow schreef:
Ik wil voor komend jaar elektrisch gaan koken... iemand een tip? Aangezien we toch altijd stroom hebben voor de koelkast en laptop, hoeven we niet meer moeilijk te doen op een 1 pits gastoestelletje. Liefst iets op poten zodat ik eronder kisten oid kan zetten...

Je aandachtspunt is vermogen. Inductie is de beste keuze, maar je zit dan echt vast aan een 10A aansluiting.

En dat is veel? Wat is standaard?

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:54

Wij hebben een 2 “pits” inductieplaatje bij ons. Gaat prima. Beetje opletten met uitkiezen van een camping

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:09

Riddershow schreef:
ikke schreef:
Je aandachtspunt is vermogen. Inductie is de beste keuze, maar je zit dan echt vast aan een 10A aansluiting.

En dat is veel? Wat is standaard?

Standaard is 6A al zie je steeds meer plekken waar ze 10A aanbieden. Ik ben zelfs al wel 16A tegen gekomen, maar dat is nog een uitzondering.

Je moet dus opletten dat je niet met je 1500W (=6,5A) op een 6A aansluiting gaat zitten als je ook nog een koelkast en series wat licht aan hebt..
Punt is dat de stroom nog wel goed gaat maar zo'n inductieplaat start heel kortstondig op een flink hogere stroom. Een 10A automaat trekt dat nog wel, maar die 6A automaat redt dat niet.

Je kunt heel kennisvol overkomen door te vragen of ze een B-karakteristiek of een C-karakteristiek voor hun automaten gebruiken maar de kans is groot de campinghouder je aankijkt alsof ie water ziet branden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:26

Alwiene schreef:
Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

Die ga ik onthouden
Morrie schreef:
wij zijn fan van Hendriks in Ermelo en de Wit in Schijndel. Obelink ben ik 1 x geweest, maar dat is erg ver weg voor ons.

Ja, wij zaten er vorig jaar met de caravan dichtbij..

Wij hebben vorig jaar een deel van ons veld platgelegd voor een paar uur (stroom).. nou ja wij, mijn vriend. Ik waarschuwde nog maar ik stel me aan ;-) Uhhu :j

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:32

Alwiene schreef:
Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

Dat vind ik juist niet, veel goedkopere merken als het gaat om spullen voor kamperen met een tent.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:34

lenaa_tje schreef:
Alwiene schreef:
Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

Dat vind ik juist niet, veel goedkopere merken als het gaat om spullen voor kamperen met een tent.


Dat klopt wel. Ik vind juist een ruim betaalbaar assortiment echt heel fijn ipv alleen maar het dure spul. Zelfde ervaring maar andere wens dus :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:55

Ik hou van obelink maar zo’n end weg voor ons. Wel alles gekocht toen we samen gingen kamperen.
Sinds het nieuw is nog niet in Roden geweest.
Laatste spul gekocht (veldbedden) bij decathlon.

Ons plaatsje aan de rivier in Luxemburg is alweer gereserveerd voor van het zomer.

Misschien in de meivakantie nog een weekje kamperen.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:58

Alwiene schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat vind ik juist niet, veel goedkopere merken als het gaat om spullen voor kamperen met een tent.


Dat klopt wel. Ik vind juist een ruim betaalbaar assortiment echt heel fijn ipv alleen maar het dure spul. Zelfde ervaring maar andere wens dus :)

Obelink is toch juist heel goedkoop?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:03

Dat valt wel mee hoor, je kan er ook zat hele dure spullen kopen. Ik vind de Wit in Schijndel fijner. Obelink vind ik rommelig over komen. Roden geen ervaring mee, ligt veel te ver uit de route voor ons.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, ChanelR, dazzy, Esplen, Jorex, JPitty, LV19952, moonsparkle, Muronia, mvdende, purny, sinnekinne, Unicorn79, unofficial79, Varekaj, xxxmh, YaraNls en 81 bezoekers