Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:22

Veriye schreef:
Wij hebben hem gekocht!!! *\o/*
Zomer 2020 gaan we dus kamperen!


Gefeliciteerd met je aanwinst, laat de voorpret maar beginnen *\o/*

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:25

Dankje! Ben nu al een lijstje aan het maken wat wij nog moeten kopen, wat uit de keuken mee gaat etc...zo leuk dit!

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:53

Veriye schreef:
Dankje! Ben nu al een lijstje aan het maken wat wij nog moeten kopen, wat uit de keuken mee gaat etc...zo leuk dit!


Toen we de caravan kochten dacht ik best veel al te hebben, we kampeerden immers al met tent. Uhm ja 1 middagje Kampeerhal Roden was echt superleuk hoor, maar mijn portemonnee was niet blij zeg maar :+

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:56

Nee inderdaad het wordt nog een hoop wat wij moeten kopen. Heb al een hele waslijst samengesteld. Waar ik nog een beetje mee aan het worstelen ben is het slapen. Er zijn wel van die schuimmatrassen in, maar die zijn denk net zo oud als de vouwwagen :+ nu dacht ik an zo zelfopblaasende matrassen. Wil niet te veel uitgeven, want wie weet gaan we maar een keer op pad ermee.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:04

Dan zou ik zelf nog liever de goedkoopste matrassen elders bestellen.. leen bakker of ikea ofzo. Of vouwen die matrassen mee op als ie in geklapt is?

Wij hebben bij bol.com en matras voor de caravan besteld puur afgegaan op de reviews :') niet te duur en slaapt echt prima! Veel beter dan het matras dat er in hoorde.

Gefeliciteerd met je aankoop btw!

Ik verbaas me altijd over de mega ruimte in een vouwwagen! Doet vaak niet onder voor een caravan.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:36

Ik heb in de tent op die self inflatables altijd heerlijk geslapen maar dan wel 8 tot 10cm dikke variant en niet zo'n 3cm geval.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:17

Ah dat bestaat ook? Wist ik niet.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:58

Heb inderdaad ook die 10cm gezien.
In principe zijn de matrassen met een elastiek op de vouwwagen vast en worden mee ingeklapt. ben nu inderdaad ook bij Ikea te kijken. want die oude dingen wil ik echt niet op slapen brrr...

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:27

Veriye schreef:
Heb inderdaad ook die 10cm gezien.
In principe zijn de matrassen met een elastiek op de vouwwagen vast en worden mee ingeklapt. ben nu inderdaad ook bij Ikea te kijken. want die oude dingen wil ik echt niet op slapen brrr...

Topdekmatras van boxspring? Die heb je voor een paar tientjes, ook bij Ikea. Veel goedkoper gaat je niet lukken, denk ik.

Maar om heel eerlijk te zijn, wat wil je in hemelsnaam allemaal meezeulen?
Het is wel erg belangrijk dat de wagen compleet is. Check dat thuis door 'm een keer helemaal op te bouwen. Als de wagen compleet is, inkl gas en water, dan heb je naast keukeninventaris, een losse tafel en wat stoelen niet veel meer nodig.

Wij hebben in de caravan alleen enkele pannen; bestek; kopjes en borden e.d. en het specifieke gereedschap om de caravan te stellen. Dat hadden we allemaal al. Alleen het waterpas heb ik erbij gekocht.

Beddengoed gebruiken we gewoon de spullen die thuis ook op het bed liggen. Werkt prima.

Wat ik je sterk aan kan bevelen (als het er nog niet bij zit) zijn plaatjes om de steunpoten op te zetten. Dit idee: https://www.dewitschijndel.nl/haba-jumb ... eunvoeten/

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:04

nou, wat op het lijstje staat is vooral klein spul. keuken spul, tafel, stoelen en nog een kastje om je keukenspullen kwijt te kunnen. maar ook een lampje is handig voor 's avonds ;) en zo loopt het bedragje op. Ik wil namelijk ook wel een servies wat dan gelijk in de wagen kan blijven en minder breekbaar is etc.

Steunpoten was ik inderdaad ook op zoek naar. wij hadden vroeger altijd kleine stukjes houten plank ondergezet.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:09

Veriye schreef:
nou, wat op het lijstje staat is vooral klein spul. keuken spul, tafel, stoelen en nog een kastje om je keukenspullen kwijt te kunnen. maar ook een lampje is handig voor 's avonds ;) en zo loopt het bedragje op. Ik wil namelijk ook wel een servies wat dan gelijk in de wagen kan blijven en minder breekbaar is etc.

Steunpoten was ik inderdaad ook op zoek naar. wij hadden vroeger altijd kleine stukjes houten plank ondergezet.

Ik had een Alpenkeuzer en die had in z'n keukenblokje genoeg plek om alles op te bergen. Ik had er wel een indeling in gemaakt, maar verder werkte dat prima.
Ik had/heb al een setje Mepal; ooit bij de Shell gespaard toen ik nog 70k per jaar reed. Bestek zat erbij en dat doet het nog steeds.
Als er echt niks bij zit, heb je inderdaad wel een lijstje in te kopen, maar pas op dat je je niet knettergek laat maken! Er is een hoop nutteloze onzin te koop maar echt zinvol spul is er weinig.
Wil je een eigen pannenset voor de wagen, ga gewoon naar de kringloop en koop twee of drie pannetjes. Werkt beter en is veeeeel goedkoper! Bestek idem en met wat geluk hebben ze zelfs kunststof servies. Overweeg anders Ikea. Het enige punt is warme dranken in plasic. Dan zit je echt aan Mepal of soortgelijke produkten.

Je kunt prima een stukje multiplex gebruiken. Ik heb eens een reststukje 25mm watervast in vier gelijke plaatjes laten zagen (iets van 20x20cm) en dat werkt erg goed. Ik heb die dingen wel even gelakt ter bescherming.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:19

Ik zit in twijfel zou graag eens roadtrippen in het noorden van Spanje en noorden van Portugal, en het liefst dus kamperen. Maar de tol kost zoveel en de reis om daar te komen duurt ook al best lang dat ik twijfel of het handiger is om toch te vliegen en daar een auto te huren, maar dan kun je ook niet kamperen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:25

moonsparkle schreef:
Ik zit in twijfel zou graag eens roadtrippen in het noorden van Spanje en noorden van Portugal, en het liefst dus kamperen. Maar de tol kost zoveel en de reis om daar te komen duurt ook al best lang dat ik twijfel of het handiger is om toch te vliegen en daar een auto te huren, maar dan kun je ook niet kamperen.

Andere mindset: een roadtrip naar noord Spanje en Portugal.
Wie zegt dat je niet in Frankrijk rond mag neuzen? Wanneer je drie dagen uittrekt om Frankrijk te doorkruisen, inkl bezoek aan wat interessante plekken op de route, ben je ook in Spanje.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:29

ikke schreef:
Veriye schreef:
nou, wat op het lijstje staat is vooral klein spul. keuken spul, tafel, stoelen en nog een kastje om je keukenspullen kwijt te kunnen. maar ook een lampje is handig voor 's avonds ;) en zo loopt het bedragje op. Ik wil namelijk ook wel een servies wat dan gelijk in de wagen kan blijven en minder breekbaar is etc.

Steunpoten was ik inderdaad ook op zoek naar. wij hadden vroeger altijd kleine stukjes houten plank ondergezet.

Ik had een Alpenkeuzer en die had in z'n keukenblokje genoeg plek om alles op te bergen. Ik had er wel een indeling in gemaakt, maar verder werkte dat prima.
Ik had/heb al een setje Mepal; ooit bij de Shell gespaard toen ik nog 70k per jaar reed. Bestek zat erbij en dat doet het nog steeds.
Als er echt niks bij zit, heb je inderdaad wel een lijstje in te kopen, maar pas op dat je je niet knettergek laat maken! Er is een hoop nutteloze onzin te koop maar echt zinvol spul is er weinig.
Wil je een eigen pannenset voor de wagen, ga gewoon naar de kringloop en koop twee of drie pannetjes. Werkt beter en is veeeeel goedkoper! Bestek idem en met wat geluk hebben ze zelfs kunststof servies. Overweeg anders Ikea. Het enige punt is warme dranken in plasic. Dan zit je echt aan Mepal of soortgelijke produkten.

Je kunt prima een stukje multiplex gebruiken. Ik heb eens een reststukje 25mm watervast in vier gelijke plaatjes laten zagen (iets van 20x20cm) en dat werkt erg goed. Ik heb die dingen wel even gelakt ter bescherming.


er zit inderdaad weinig bij, hebben wel bestek meegekregen, dat hadden ze nog liggen. dat keukenblokje hang je aan de "deur" achteren. dus erg veel ruimte lijkt mij er niet te zijn. Maar wij willen zowieso, zodra het weer het toelaat een keer de wagen opbouwen, zodat wij ook weten hoe het moet, zonder druk en dan even kijken wat er wel of niet bijzit.
Ik wil ook zeker niet alles nieuw, maar had voor de grap alles op een lijstje gezet wat wij nodig hebben. En volgens mij zit er niet zoveel onnodig spul bij.
hier het lijstje:
    Espressozetter
    Hanglamp
    Vuilniszakhouder
    Afwasteil
    Wasknijpers
    Vouwschep
    BBQ
    Pannen Set
    koekenpan
    Onderzetters
    Stoelen
    Serviesset
    Ontbijtkommetjes
    Kom voor b.v. chips
    Eierschotels
    Vergiet
    Broodmand
    Snijplank
    Hondenpin
    Tafel
    Kledingkast?
    Keukenkast?
    Steunpoten




mvdende
Berichten: 5619
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:34

Elektrisch kacheltje, waterkoker...

Speciaal kampeer oventje...

Je kan het zo lux maken als je zelf wil.

Mijn ouders hebben een camperbusje, een VW t3, en hebben best wat materiaal mee altijd.

Inderdaad een waterkoker speciaal voor op de camping, een oventje, 2 kachels...

oventje scheelt veel geld, verse broodjes op de camping zijn vaak duur of niet voor handen. Zelf broodjes bakken is dan wel lekker

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:44

waterkoker heb ik hier nog staan, dus die staat op een ander lijstje, net zo het kachetlje :D
Over dat oventje twijfel ik nog. Mijn ouders hebben een in de camper, maar die hebben ook meer ruimte. Wij moeten natuurlijk nog erg veel spul voor ons meisje van 1 mee slepen :+ Had wel een BBQ gezien die je met speciaal spul om kan toveren tot oven, maar dat is dan ook weer een investering. voor dit jaar denk ik gaan wij zo weinig mogelijk mee nemen en dan als het bevalt uitbreiden.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:52

Veriye schreef:
er zit inderdaad weinig bij, hebben wel bestek meegekregen, dat hadden ze nog liggen. dat keukenblokje hang je aan de "deur" achteren. dus erg veel ruimte lijkt mij er niet te zijn. Maar wij willen zowieso, zodra het weer het toelaat een keer de wagen opbouwen, zodat wij ook weten hoe het moet, zonder druk en dan even kijken wat er wel of niet bijzit.
Ik wil ook zeker niet alles nieuw, maar had voor de grap alles op een lijstje gezet wat wij nodig hebben. En volgens mij zit er niet zoveel onnodig spul bij.
hier het lijstje:
    Espressozetter niet elektrisch, trekken de meeste aansluitingen niet.
    Hanglamp Hier is dus heel veel nutteloze onzin in te koop; pas goed op!
    Vuilniszakhouder
    Afwasteil Simpel ding bij de Blokker of kringloop.
    Wasknijpers Doe een graai in je prive voorraad thuis. In campingwinkels is dit achterlijk duur!
    Vouwschep In de dumpshop een legerschep halen; goedkoper en beter.
    BBQ Zeker weten? Vaak te lomp en zwaar om mee te nemen.
    Pannen Set Kringloop
    koekenpan Kringloop
    Onderzetters Kringloop
    Stoelen Neem een compact opvouwbare versie. Iets duurder maar veel simpeler wegbergen.
    Serviesset
    Ontbijtkommetjes
    Kom voor b.v. chips
    Eierschotels Tien goede redenen?
    Vergiet Gewoon van thuis meenemen.
    Broodmand Waarom? Gewoon uit de zak.
    Snijplank Gewoon van thuis meenemen.
    Hondenpin
    Tafel Compact opvouwbare versie nemen. Desnoods twee.
    Kledingkast? Niet doen. Gewoon je tas praktisch inpakken.
    Keukenkast? Alleen als je keukenblok echt veel te klein is.
    Steunpoten


Let goed op het laadvermogen van je wagen! Vaak is dat maar 100 - 150kg en dan heb je bar weinig marge. De kasten die je voorstelt wegen best wat en voor je het weet heb je je wagen overbeladen.

Veriye schreef:
waterkoker heb ik hier nog staan, dus die staat op een ander lijstje, net zo het kachetlje :D
Over dat oventje twijfel ik nog. Mijn ouders hebben een in de camper, maar die hebben ook meer ruimte. Wij moeten natuurlijk nog erg veel spul voor ons meisje van 1 mee slepen :+ Had wel een BBQ gezien die je met speciaal spul om kan toveren tot oven, maar dat is dan ook weer een investering. voor dit jaar denk ik gaan wij zo weinig mogelijk mee nemen en dan als het bevalt uitbreiden.

Dan zou ik even doorsparen en voor een coleman set gaan, op benzine.
https://www.coleman.com/dual-fuel-power ... ls#start=6
met
https://www.coleman.com/camp-oven/2000016462.html

Coleman heeft ook platen die op de brander passen om te grillen; scheelt je de BBQ.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:09

Wij willen nog naar een dakkoffer kijken. Misschien kunnen wij zelf een van mijn ouders meenemen, maar hier moeten wij eerst kijken of die op ons auto kan. Ze hebben hem toch niet meer nodig met hun mega camper :+

Coleman is inderdaad een goede tip. Wij hebben inderdaad 150kg laadvermogen op de wagen.
Verder zitten er goede tips bij! bedankt.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:40

Wat zijn eierschotels? :o?

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:50

https://www.obelink.nl/mepal-eierschotel-wit.html

kleine schotels die het ei houden :+ misschien is dat een erg Duits dingetje?

Net al gezien dat wij hier om de hoek een weegbrug hebben, dus hier gaan we voor de eerste vertrek fijn gebruik van maken.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:19

Ah, nu ik ze zie herken ik ze wel. Geen idee dat het een naam had. Ik zou het ook niet zo snel meenemen om te kamperen. Wij nemen vaak zo min mogelijk mee.

Voor een vergiet heb ik trouwens wel een inklapbare vergiet gekocht. Scheelt heel wat ruimte.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:21

Haha nou een eierschotel dat was wel het laatste wat ik mee zou nemen. Gebruik het thuis niet eens en kende het ook niet.

Wij hebben zo'n vergiet/broodplank in 1. Was ooit eens bij de Aldi. Gebruik nagenoeg nooit een vergiet, maar toch handig dat het er is.
Moet wel zeggen dat wij ook wel redelijk luxe kampeerders zijn hoor.
Maar hebben ook een grote caravan met genoeg opbergruimte, ook wel nodig met 2 kids :D

Een opvouwbare afwasbak vind ik trouwens ook ideaal!
Laatst bijgewerkt door Melia op 05-01-20 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:22

die inklapbare heb ik ook gezien. vaak zijn ze toch wat onhanding om goed te pakken.

ik hou wel van een eitje 's morgens op vakantie, maar is inderdaad niet onmisbaar.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:31

Ik ben echt fan van inklapbare spullen. Wij hebben een kleine auto en tent en willen niet veel mee, want het past anders echt niet. Haha.

Afwasbak die inklapbaar is moet ik nog kopen. Staat op het lijstje om te kopen. Maar we gaan dit jaar niet kamperen waarschijnlijk. :\

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:33

Wij hebben voorheen ook een vouwwagen gehad en in het keukentje zit nog best veel ruimte, althans al mijn keukengerei paste erin bij ons. Service en bestek had ik gewoon bij de action. Mokken voor koffie of thee inderdaad wel van mepal. Action heeft vaak tegen de vakantie leuke kampeer spullen staan, voor weinig. Misschien niet de beste kwaliteit maar om het kamperen uit te proberen prima. Mijn borden doen het na 10 jaar kamperen nog steeds.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, craiester, F_inley, Jorex, moonsparkle, RanjaRietje en 80 bezoekers