[FOTO] ESS Fotografie in 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

[FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-19 00:43

2019 is voor mij een zeer bewogen (hopelijk niet op beeld) jaar geweest. Vorig jaar fotografeerde ik nog voornamelijk portfolio shoot en familie/ vrienden. Dit jaar heb ik echt heel veel opdrachten gehad.
Zelfs bruidsfotografie, zwangerschapsshoots en newbornfotografie mogen doen in opdracht.
Mijn hart blijft toch liggen bij paardenfotografie, dus daar wil ik jullie graag wat van laten zien.

Het jaar begon met mijn geliefde detailfotografie
1.
[ img ]

Ook kreeg ik veel aanvragen voor blackfoto's, omdat ik bij paarden niet graag met een flitser werk was ik erg blij met het mooie februari zonnetje. Bij toeval juist die maand 3 friezen gefotografeerd voor blackfoto's.
2.
[ img ]

In Maart dit prachtige duo op de foto mogen zetten
3.
[ img ]

April stond uiteraard in het teken van de bloesems.
4.
[ img ]

Om deze mallerd heb ik ontzettend veel lol gehad, hij vond de bloesem heerlijk
5.
[ img ]

In mei is mijn grote vriend Maxx verhuisd naar een rusthuis. De dag dat hij en zijn 3 vriendjes de grote groep in mochten stond ik uiteraard ook klaar met camera. Meneer vergat even dat hij al 25 is...
6.
[ img ]

In Juni en Juli vanwege vakantie geen opdrachten aangenomen, maar wel een mooie foto van de Malamute van schoondochter kunnen maken.
7.
[ img ]

Ook ben ik een keer het land in gelopen om mijn eigen paard op de foto te zetten, uiteraard heb ik al heel veel foto's van hem, maar nog niet 1 van mijn eigen hand die ik het waard vond om als canvas te laten afdrukken. Inmiddels hangt hij 40 bij 60 te schitteren in de huiskamer
8.
[ img ]

Ook heb ik in Juli een avond/ nacht specialeffect meeting bij gewoond waar we de kans kregen te fotograferen met speciale lampen en een rookmachine. Lastige klus, maar een enorme ervaring.
9.
[ img ]

In September natuurlijk mijn camera mee gesleept naar Horse Event. Door de drukte in de Boktlounge niet veel tijd gehad om te fotograferen, wel Britt met haar prachtige George op de foto kunnen zetten. Dankzij een perskaart kon ik in de ring zitten.
Vanaf hier heb ik ook mijn avatar foto kunnen maken.
10.
[ img ]

In September had ik een shootdag op de stal van een vriendin, daar uren achter elkaar staan fotograferen. Heb ontdekt dat ik een max. van 5 paarden op 1 dag aan houdt om mijn eigen enthousiasme niet kwijt te raken ;)
11.
[ img ]

Natuurlijk ook detailfotografie, dat blijf ik toch erg leuk vinden.
12.
[ img ]
13.
[ img ]


In Oktober een maandje rust genomen van het fotograferen.

November is de herfstmaand en enkele aanvragen voor shoots in het bos gehad.
14.
[ img ]


Vorige week weer even vrij werk gedaan, camera mee genomen naar stal om gewoon wat foto's van Maxx en zijn stalgenoten te maken.
Deze foto is mijn favoriet, de foto straalt voor mij echt de rust uit die in de groep (van 50) pensionata's heerst.
15.
[ img ]

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, helaas is de kwaliteit van de foto's door het uploaden vanaf mijn pc naar telefoon en weer naar Bokt wel achteruit gegaan.


Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:31

Prachtig overzicht Esther! Die laatste vind ik zo mooi en enorm sfeervol <3 Op naar een mooi fotograferend 2020!

Anoniem

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:11

Ik vind dat je prachtige foto's maakt. Fijne composities, goede timing, prettige achtergronden, mooie scherpte/diepte, mooie sfeer... Erg fijn om naar te kijken!

loez
Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:21

Hele fijne foto’s om naar te kijken!

[o]

Anoniem

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:26

Super mooie foto's Es <3

Oscar
Forumcoordinator
Berichten: 131983
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:34

Wow, wat mooi!
De foto's van die grappenmaker met de bloesem zijn echt heel leuk, als het mijn poown zou zijn dan zou ik me helemaal suf lachen om zo'n serie :))
En Maxx natuurlijk....... het blijft een knappe opa <3

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-19 15:10

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Mo, Ik ben zelf ook erg blij met de foto van Opaatje. Die lodderige blik van meneer goedzak is zo typisch voor Maxx.
Mijn andere 3 mannen vinden het minder grappig dat hij nu zo prominent aanwezig is in de huiskamer, maar zijn stiekem wel trots hoor.


Niobe
Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 02:36

Zo'n mooi overzicht <3 Mooi fotografiejaar heb je gehad!!
Die laatste is echt fantastisch, wat een mooie sfeer, dat is ook mijn favoriet <3

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [FOTO] ESS Fotografie in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 22:41

Bedankt Niobe. Leuk om compliment van jou te krijgen.. ben erg fan van jouw werk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers