Tips 'wereldreis' 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 20:52

Hoi!

Kort geleden heb ik gehoord dat ik 'verplicht' vrij heb van begin juli 2020 tot 1 februari 2021, aangezien mijn studie aan gereguleerde instroom in de master doet, en dus een deel in februari pas mag beginnen ipv september. Nu zag ik hier mijn kans wel in om op pad te gaan.
Al lange tijd wil ik graag naar Nieuw Zeeland. Familie van mij woont in Auckland, dus hun wil ik zeker opzoeken. Daarnaast lijkt mij het land gewoon prachtig. Nu is het natuurlijk een onwijs lange reis, en zit ik wat naar tickets te kijken, en komt het idee om in plaats van in 1 keer door te gaan om wat van de stops te maken. Zelf had ik dit idee:

Amsterdam – Los Angeles (+- 3-4 dagen)
Los Angeles – Honolulu (+- 2 weken)
Honolulu – Auckland (+- 6-7 weken)

Dit bovenste lijkt me al heel tof, onderstaande vind ik lastig of het niet veel hetzelfde wordt. Daarnaast ben ik natuurlijk ook wel gebonden aan een budget, en wil ik niet een land afraffelen.

Auckland – Fiji
Fiji – Brisbane
Brisbane – Bali (?)
Bali - Amsterdam

Eventueel: Port Villa (Vanuatu) of Nieuw Caladonië ?? (i.p.v. Fiji of beide??)

Voor Nieuw Zeeland had ik het idee een auto te huren, zelf een tent mee te nemen en te kamperen. Overige landen weet ik niet zo goed hoe veilig het is, en wat de mogelijkheden zijn.
Ik zou in Oktober ongeveer weg gaan, en ben het liefst in November/December in Nieuw-Zeeland. Minimaal 1 week voor 1 februari wil ik graag terug zijn om dan geen jetlag meer te hebben :Y)
Heeft iemand onwijs goede tips en tricks voor deze plekken? plekken die ik juist moet overslaan die nu op het lijstje staan? Een andere route die logischer is? Ik heb nu Brisbane staan in Australië omdat dit een logische stap lijkt vanaf Fiji/Port Villa/ Nieuw Caladonië, maar misschien is een andere Australische stad handiger of meer waard om te zien? Graag hoor ik wat meningen!!! Ook tips van dingen om te zien op die plekken is erg welkom! En, wat heeft het bij jullie gekost een vergelijkbare trip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:21

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Bokt erop uit. Daar past het beter. :)

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:42

Wat een gaaf plan!

Ik zou niet twee weken in Honolulu gaan zitten, dan zou ik twee eilanden doen één week een eiland. Ik vond Oahu trouwens het minste eiland van de drie die ik heb bezocht :o maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur want ze zijn allemaal best wel verschillend.

Hoelang heb je in Australië? Ook daar zou ik namelijk voor meerdere plekken gaan of een roadtrip.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 21:55

Thanks! Ik was van plan inderdaad om het eiland te gaan zien, niet de stad zelf zo lang :D
Misschien goede toevoeging: ik ben meer een natuur persoon dan een stad persoon, vandaar ook het kamperen in NZ.
Ik wil niet te lang in Australië blijven i.v.m. alle enge beestjes daar :') Was meer dat je vanaf Fiji of andere kleine eilandjes vaak geen lange vluchten hebt de richting van NL op, dan kom je vaak eerst via NZ of Aus, vandaar!
Thanks voor de tip van Hawaii!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:11

Als je meer van de natuur bent zou ik niet voor Oahu gaan naar Maui en Big Island, een week per eiland is goed te doen.

Australie is mega groot en als je geen stadsmens bent zou ik zelf ook niet voor brisbane gaan maar tasmania of cairns en dan een airbnb in Daintree rain forest (vanaf cairns kun je met een boot naar the great barrier reef). Ik ben ook bang voor bijvoorbeeld spinnen maar de kans dat je de enge tegen komt is toch vrij klein.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 03:12

Denk alleen dat het niet meevalt om van Fiji rechtstreeks op Cairns of Hobart te vliegen.
Hoelang wil je in Australië blijven TS? Als je wat tijd hebt en een auto/campertje huurt, ben je vanuit Brisbane ook in een uur of 2 de stad uit en kun je mooie, diverse natuur zien.
OK, voor de echte afgelegen outback moet je wat verder maar er is hier in de buurt zat moois te zien. En om die enge beestjes zou ik me geen zorgen maken. Die zijn banger voor jou dan jij voor hun ;)

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 04:05

Ik ben momenteel al 3 maanden in Australië en heb nog niet veel enge beestjes gezien, het valt me in ieder geval heel erg mee!

Ik zou Brisbane zeker overslaan, dat is een echte stad :') wat eerder is opgenoemd is wel een goede, Cairns, veel te ontdekken in de buurt (port douglas, watervallen, daintree forest, great barrier reef etc. etc.) Heb daar een erg mooie tijd gehad met verschillende activiteiten.

Of misschien de great ocean road + grampians ( kan in 3/4 dagen) vooral de grampians vond ik echt prachtig! Zoveel mooie hikes die je kunt doen (pineacle en the hollow mountain zijn favoriet)

Van andere landen weet ik nog niet zoveel, ik ga volgend jaar pas naar nieuw zeeland :j

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:30

Bedankt voor de tips! Australië zal ik dus of echt mee moeten nemen of helemaal niet, maar 1 stad schiet niet zo op nee natuurlijk... Vanaf Fiji was Brisbane het 'goedkoopste' om vanaf daar eventueel via iets weer richting NL te gaan, vandaar dat die op het lijstje stond :)
Ik weet niet zo goed hoe lang ik Australië zou doen als ik het mee zou nemen... Ik reis natuurlijk alleen dus en camper is dan wel best wel duur natuurlijk, maar durf niet zo goed met tent daar te overnachten... Misschien iets te veel national geographic gekeken i.v.m. spinnen/slangen/krokodillen/ etc :')


Maui en Big island neem ik mee! even kijken of er vluchten naar toe gaan vanaf LA of dat je vanaf Honolulu moet :)

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:45

Waarom niet naar Rarotonga / Cook Islands vanuit LA?
Echt supermooi en kan je meteen beetje kennismaken met de Maori cultuur.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 12:19

Heb ik inderdaad naar gekeken, vind het lastig om niet 100 dezelfde dingen te kiezen...
Alle eilandjes lijken wat hetzelfde zo op de foto´s, zoals dus Fiji, Port Villa, Nieuw Caladonië, Cook Islands, etc.... Welke is dan echt de moeite waard??

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:23

Ik ben bevooroordeeld, aangezien ik afgelopen jaar zelf op de Cooks ben geweest en de andere niet ken :)

Maar ik vond de sfeer en het leven op de Cooks echt geweldig, vooral de manier van denken die ze daar hebben. Vond vooral Aitutaki echt het mooiste wat ik in mijn leven heb gezien.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:38

Hawaï (eiland Oahu) vond ik zelf tegenvallen. Erg duur in verblijf/eten en véél toeristen. Misschien dat de andere eilanden minder toeristisch zijn?

Ben vorige week in Australie en nieuw-zeeland geweest.
Australie: 3 weken van Cairns naar Sydney in camper. Weinig enge beestjes gezien, maar wij bleven wel netjes op de wandelpaden en kamperen op campings. Was leuk, mooie plekjes gezien, maar alles ligt erg ver uit elkaar en langs de kust lijkt ook veel op elkaar.

Nieuw-Zeeland, zuider eiland: 2,5 week met auto van hotel naar hotel, van Christchurch (via zuiden) naar Picton. Was ontzettend gaaf! Hele mooie natuur! Wel nog koud/veel regen eind okt/begin nov.
Ik had achteraf hier ook nog graag het noorder eiland willen bekijken!

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Tips 'wereldreis' 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 12:28

Dankje! Nieuw Zeeland zal ik het langst blijven, daar heb ik ook wel plekken waar ik heel wil dus die heb ik redelijk uitgezocht. Denk dat ik uiteindelijk te weinig tijd in AUS heb, dus of dat echt de moeite waard wordt..

Cooks komt op de lijst, over een poosje maar bepalen welke van de eilanden het wordt/worden...

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 01:00

Ik ben stiekem wel benieuwd of het (deels) door is gegaan eigenlijk? (Zal wel niet) -O-