Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:04

Wat leuk! Wat kan je gaan doen in de Yukon?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....



february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:09

Kelly_ann schreef:
Wat leuk! Wat kan je gaan doen in de Yukon?


Adviseursrol op het ministerie van onderwijs van de provinciale overheid :):)

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:55

Mijn bedrijf heeft een opening daar, maar ik denk niet dat ik de winters zal overleven :brr:
Het salaris klinkt wel leuk...

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:04

_Snow_White schreef:
Mijn bedrijf heeft een opening daar, maar ik denk niet dat ik de winters zal overleven :brr:
Het salaris klinkt wel leuk...


Even nieuwsgierig: wat is ‘leuk’ (ongeveer)? Kosten van leven zullen niet meervallen gok ik?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:51

Cowboy55 schreef:
_Snow_White schreef:
Mijn bedrijf heeft een opening daar, maar ik denk niet dat ik de winters zal overleven :brr:
Het salaris klinkt wel leuk...


Even nieuwsgierig: wat is ‘leuk’ (ongeveer)? Kosten van leven zullen niet meervallen gok ik?


Salaris is 100k+, maar daar komen nog dangerpay en andere bonussen bij en de income tax is natuurlijk veel voordeliger daar.
Toronto is helaas ook best duur en het project daar komt met een gemeubileerd huis.
Als het voor 6 maanden - 1 jaar was had ik het zo gedaan, maar het zal voor minimaal 3 jaar zijn...

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:58

_Snow_White schreef:
Cowboy55 schreef:


Even nieuwsgierig: wat is ‘leuk’ (ongeveer)? Kosten van leven zullen niet meervallen gok ik?


Salaris is 100k+, maar daar komen nog dangerpay en andere bonussen bij en de income tax is natuurlijk veel voordeliger daar.
Toronto is helaas ook best duur en het project daar komt met een gemeubileerd huis.
Als het voor 6 maanden - 1 jaar was had ik het zo gedaan, maar het zal voor minimaal 3 jaar zijn...


WOW! En wie moet je daarvoor vermoorden? Of, neutraler: wat is de job?

EDIT: laat maar. Zag dat je civil engineer bent. Dan heb ik wel een beeld.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:05

Ja en dit project is remote, dus ik woon dan in een "dorp" met alleen collegas en tradesmen.

Een moeilijke keuze want ik heb natuurlijk wel studieschuld die afbetaald moet worden.
Helaas is het gedeeltelijk in de Arctic Circle en zijn er dus periodes zonder daglicht wat voor mij denk ik erg lastig zal zijn.

february
Berichten: 182
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:28

_Snow_White schreef:
Ja en dit project is remote, dus ik woon dan in een "dorp" met alleen collegas en tradesmen.

Een moeilijke keuze want ik heb natuurlijk wel studieschuld die afbetaald moet worden.
Helaas is het gedeeltelijk in de Arctic Circle en zijn er dus periodes zonder daglicht wat voor mij denk ik erg lastig zal zijn.


Dat lijkt me inderdaad heftig, en zeker omdat je weet dat het voor 3 jaar is! Eén winter kun je je daar misschien nog wel overheen zetten, maar 3 jaar zo afgelegen wonen en werken...heftig!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:15

Shaar schreef:
Hallo allemaal,

Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic ;-)

Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners! :-)

Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary

Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife? :-)

Vanuit Jasper kun je een boottochtje doen naar Spirit Island. Dat is absoluut de moeite waard!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:17

_Snow_White schreef:
Mijn bedrijf heeft een opening daar, maar ik denk niet dat ik de winters zal overleven :brr:
Het salaris klinkt wel leuk...

Kun je geen deal sluiten om 8 maanden per jaar daar te werken?

Shaar
Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:09

elnienjo schreef:
Shaar schreef:
Hallo allemaal,

Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic ;-)

Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners! :-)

Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary

Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife? :-)

Vanuit Jasper kun je een boottochtje doen naar Spirit Island. Dat is absoluut de moeite waard!


Thanks voor de tip! Inmiddels hebben we geboekt! *\o/* Juli 2020, route zoals bovenstaand maar dan andersom ;-) ik kan nu al niet wachten!

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:10

Aaah super tof!!! Met een camper of auto?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Toushie
Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:06

hallo,

Ik ga in sep/oktober voor 12 dagen.provincie ontario en vlieg op toronto. Wat zijn jullie ervaringen wbt B rijbewijs en camper huren ?
En zo ja bij wie.

Marjo
Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:30

Toushie schreef:
hallo,

Ik ga in sep/oktober voor 12 dagen.provincie ontario en vlieg op toronto. Wat zijn jullie ervaringen wbt B rijbewijs en camper huren ?
En zo ja bij wie.


Wat leuk! Wij gaan in dezelfde periode 21 dagen met de camper door Ontario/Quebec :D
We hebben geboekt bij Tioga Tours :) Zelf nog geen ervaring met daar rijden...

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 05:24

Kan per provincie verschillen. Mijn ervaring is dat je niet moet vergeten dat je hoger bent dan een personenwagen en dat kan een vergissing opleveren bij viaducten :=
De wegen en parkeerplekken zijn echt gebouwd op groot, en met je NL rijstijl kun je daar makkelijk mee overweg +:)+

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 07:32

Wij zouden eerst een camper huren, maar m'n moeder zei dat ze die campers (voor 5 volwassen personen) veeel te groot vond om te rijden. Ik zou dat wel aandurven, en mijn vader ook. Maar ik kost extra (word 23 in oktober, maar we gaan juli aug) en m'n vader rijd niet in het buitenland. Dus wij gaan met een auto, dat moet ook prima te doen zijn.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:16

Marije_1997 schreef:
Wij zouden eerst een camper huren, maar m'n moeder zei dat ze die campers (voor 5 volwassen personen) veeel te groot vond om te rijden. Ik zou dat wel aandurven, en mijn vader ook. Maar ik kost extra (word 23 in oktober, maar we gaan juli aug) en m'n vader rijd niet in het buitenland. Dus wij gaan met een auto, dat moet ook prima te doen zijn.

Lijkt mij ook een stuk comfortabeler. Het is toch niet fijn om op elkaars lip te moeten slapen in zo'n camper? Nu kun je gewoon lekker je eigen motelkamers nemen en heb je rust en privacy. En met de SUV rijdt je een stuk gemakkelijker door de bergen dan met zo'n log gevaarte ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:23

elnienjo schreef:
Marije_1997 schreef:
Wij zouden eerst een camper huren, maar m'n moeder zei dat ze die campers (voor 5 volwassen personen) veeel te groot vond om te rijden. Ik zou dat wel aandurven, en mijn vader ook. Maar ik kost extra (word 23 in oktober, maar we gaan juli aug) en m'n vader rijd niet in het buitenland. Dus wij gaan met een auto, dat moet ook prima te doen zijn.

Lijkt mij ook een stuk comfortabeler. Het is toch niet fijn om op elkaars lip te moeten slapen in zo'n camper? Nu kun je gewoon lekker je eigen motelkamers nemen en heb je rust en privacy. En met de SUV rijdt je een stuk gemakkelijker door de bergen dan met zo'n log gevaarte ook.


Nou m'n moeder wil in berghutjes etc. Dus ja alsnog op elkaars lip. Ik neem m'n camera mee, dus zal toch vooral aan het editen zijn als we "thuis" zijn. En we slapen bij wat familie tussen door. Persoonlijk zou ik ook een auto kiezen, alleeen zo jammer dat ik geen stukjes mag rijden :( hopelijk mag ik in de auto van familie even een stukje, lijkt me zo gaaf hahaha

Toushie
Berichten: 7210
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:37

Hier uiteindelijk ook besloten voor een auto te gaan. Het rijden met camper zou alleen op mij neerkomen en vind ze eigenlijk vooral voor 12 dagen beetje te lomp en groot. Dus mooi auto huren en wat luxer overnachten

Marjo
Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:43

Mijn ouders gaan allebei in de camper rijden. Ik moet er nog bij gezet worden maar zou er wel gewoon in mogen rijden.
En ja tis 3 weken dicht op elkaar... maar we zijn veel buiten en veel aan het wandelen dus dat probleem zie ik niet echt.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:44

Marije_1997 schreef:
Nou m'n moeder wil in berghutjes etc. Dus ja alsnog op elkaars lip. Ik neem m'n camera mee, dus zal toch vooral aan het editen zijn als we "thuis" zijn. En we slapen bij wat familie tussen door. Persoonlijk zou ik ook een auto kiezen, alleeen zo jammer dat ik geen stukjes mag rijden :( hopelijk mag ik in de auto van familie even een stukje, lijkt me zo gaaf hahaha

Veel cabins/lodges in de NP's zijn ook gewoon voor 1-2 personen. Of wil ze echt in the middle of nowhere gaan zitten waar maar sporadisch één hut staat?
Heb jij zelf geen inbreng in de accommodaties?
Jammer dat je nog niet zelf mag rijden. Ik vind het heerlijk, die lange lege wegen, wat 'n zaligheid!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:45

Marjo schreef:
Mijn ouders gaan allebei in de camper rijden. Ik moet er nog bij gezet worden maar zou er wel gewoon in mogen rijden.
En ja tis 3 weken dicht op elkaar... maar we zijn veel buiten en veel aan het wandelen dus dat probleem zie ik niet echt.

Ik kan niet tegen slaapgeluiden/gesnurk. Moet echt afgezonderd van anderen mijn rust kunnen pakken, anders ben ik de volgende dag strontchagerijnig.

Marjo
Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:48

elnienjo schreef:
Marjo schreef:
Mijn ouders gaan allebei in de camper rijden. Ik moet er nog bij gezet worden maar zou er wel gewoon in mogen rijden.
En ja tis 3 weken dicht op elkaar... maar we zijn veel buiten en veel aan het wandelen dus dat probleem zie ik niet echt.

Ik kan niet tegen slaapgeluiden/gesnurk. Moet echt afgezonderd van anderen mijn rust kunnen pakken, anders ben ik de volgende dag strontchagerijnig.

Oordoppen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:51

elnienjo schreef:
Marije_1997 schreef:
Nou m'n moeder wil in berghutjes etc. Dus ja alsnog op elkaars lip. Ik neem m'n camera mee, dus zal toch vooral aan het editen zijn als we "thuis" zijn. En we slapen bij wat familie tussen door. Persoonlijk zou ik ook een auto kiezen, alleeen zo jammer dat ik geen stukjes mag rijden :( hopelijk mag ik in de auto van familie even een stukje, lijkt me zo gaaf hahaha

Veel cabins/lodges in de NP's zijn ook gewoon voor 1-2 personen. Of wil ze echt in the middle of nowhere gaan zitten waar maar sporadisch één hut staat?
Heb jij zelf geen inbreng in de accommodaties?
Jammer dat je nog niet zelf mag rijden. Ik vind het heerlijk, die lange lege wegen, wat 'n zaligheid!


We gaan een week/2 weken de middle of nowhere in hahaha. Ben benieuwd.hotels waren alleen maar kamers voor 4 personen. Maar ik ga niet met m'n broertjes een bed delen hahaha.

Het is een kado van m'n moeder voor ons, dus zij regelt alles. Vind her wel leuk. Alleen zelf vind ik 4 weken lang van huis weg, en niet bij paarden kunnen zijn heel lang, dus twijfel ook heeeeel erg. Ach we zien wel.

Ja echt net niet, zonder dat het extra kost qua verzekering. Helaas.wie weet is een familie lid zo aardig om mij even een stukje te laten rijden hahaha.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:37

Marjo schreef:
Oordoppen :D

Dan hoor ik mijn eigen bloed door mijn hoofd stromen. :D Nee, ik ben gewoon te autistisch om in mijn oplaadtijd te dicht op andere mensen te moeten zitten. Had ik als kind al, ik heb gewoon m'n eigen afgesloten plek nodig. Dan kan ik het de volgende dag weer opbrengen sociaal te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Berdien, Larissa123, love_mandy, RvS, Tango1979 en 76 bezoekers