Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:45

Deze grijze dagen zijn ideaal voor vakantievoorpret en ik weer niet wachten met het plannen van onze zomervakantie. We gaan 18 dagen naar Noorwegen. Voor mij een bekend land, al veel doorheen gereist maar de laatste keer was 2011. Alle overnachtingen en de overtocht zijn al geboekt. Voor de eerste keer niet op de bonnefooi rondreizen met een tent maar een rondreis tussen huisjes en langere periodes in een gebied

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 00:35

Thanks! Dat wordt dan toch nog even wachten voor Ijsland :)

Ooooh en ja Jordanië, ik zat er ook naar te kijken zo mooi!! Deze staat ook heel hoog op mijn bucketlist.

Ik zag ook redelijke tickets naar Gambia, iemand daar ervaring mee?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:01

Sakura789 schreef:
witroosje schreef:
Oef, zit nu naar Jordanië te kijken en.. :~ <3


Doen doen doen!!!! *\o/*


Ja? Ook als vrouw in je eentje goed te doen?
Lees overigens alleen maar goede verhalen, maar m'n ouders en vriend zijn toch wat voorzichtig ;)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:15

Ja hoor, is heel goed te doen. Alleen de steden vond ik mwah, vooral na een bezoek aan Beirut. Aqaba vond ik niet heel plezierig als vrouw zijnde, maar is wel te doen. Petra en Wadi Rum zijn waanzinnig!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:37

Sakura789 schreef:
Ja hoor, is heel goed te doen. Alleen de steden vond ik mwah, vooral na een bezoek aan Beirut. Aqaba vond ik niet heel plezierig als vrouw zijnde, maar is wel te doen. Petra en Wadi Rum zijn waanzinnig!


Vind je het goed als ik je vanavond of morgen even een pb doe met wat vragen? :)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:40

Sakura789 schreef:
Ja hoor, is heel goed te doen. Alleen de steden vond ik mwah, vooral na een bezoek aan Beirut. Aqaba vond ik niet heel plezierig als vrouw zijnde, maar is wel te doen. Petra en Wadi Rum zijn waanzinnig!


Ik was eerst van plan om met een groepsreis een keer naar Jordanië te gaan. Maar fijn om te lezen dat het in je eentje ook prima te doen is, het is namelijk 10x leuker om zelf alles te kunnen plannen :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:53

Toch was ik wel blij dat ik deze reis met iemand gedaan heb, eerder Iran wel alleen gedaan, maar ik vond met name Wadi Rum en de hikes bij Petra fijn om met iemand te doen. Alhoewel er genoeg alleengaande reizigers zijn, waarbij je je aan kunt sluiten.

We hadden een hele fijne chauffeur, met wifi in de auto :')

Er schijnt ook een toffe wandelroute naar Petra te zijn, die staat nog wel op mijn lijstje.

Ja hoor, stuur gerust een PB.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:04

Sakura789 schreef:
Toch was ik wel blij dat ik deze reis met iemand gedaan heb, eerder Iran wel alleen gedaan, maar ik vond met name Wadi Rum en de hikes bij Petra fijn om met iemand te doen. Alhoewel er genoeg alleengaande reizigers zijn, waarbij je je aan kunt sluiten.

We hadden een hele fijne chauffeur, met wifi in de auto :')

Er schijnt ook een toffe wandelroute naar Petra te zijn, die staat nog wel op mijn lijstje.

Ja hoor, stuur gerust een PB.


Ik ga sowieso alleen met eigen huurauto, ongeacht wat de bestemming wordt :) Heb dat ook al vaker gedaan en vind het heerlijk die hele stukken echt in m'n eentje te kunnen lopen en met niemand rekening te hoeven houden! Die vrijheid en alles zelf kunnen plannen vind ik veelte leuk om door iemand anders te laten doen :D
Maar het moet wel veilig zijn, dus dat was meer mijn vraag :)

Misschien dat m'n vriend toch meegaat, maar dat zal een last-minute besluit worden dus ik wil wel wat boeken/plannen dat ook in mijn eentje veilig/te doen is :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:11

Qua veiligheid zou het voor mij persoonlijk echt geen issue zijn, tenminste als je niet een beginnende reiziger bent. Zelf rijden is in Jordanie ook prima te doen, Libanon zou ik dat wel gaan afraden geloof ik. Wadi Rum moet je wel in met een 4x4 dus ergens van te voren regelen, daar zou ik zelf niet op pad gaan, want het lijkt allemaal op elkaar daar. Of je moet een goede gps hebben.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:29

Sakura789 schreef:
Qua veiligheid zou het voor mij persoonlijk echt geen issue zijn, tenminste als je niet een beginnende reiziger bent. Zelf rijden is in Jordanie ook prima te doen, Libanon zou ik dat wel gaan afraden geloof ik. Wadi Rum moet je wel in met een 4x4 dus ergens van te voren regelen, daar zou ik zelf niet op pad gaan, want het lijkt allemaal op elkaar daar. Of je moet een goede gps hebben.


Ik wil sowieso een 4x4, voel ik mij toch veiliger in op de een of andere manier :')

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:57

Zou je voor Wadi Rum wel even na moeten gaan of je daar zelf mag/kunt rijden.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:44

Sakura789 schreef:
Zou je voor Wadi Rum wel even na moeten gaan of je daar zelf mag/kunt rijden.


Oh ja, ben nog bezig met alles uitzoeken! En kan dat niet dan niet, ook goed :D

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:46

Persoonlijk zou ik niet zelf in de woestijn gaan rijden, veel te risicovol.. da's echt een andere tak van sport. Alleen in Jordanië zijn lijkt mij geen probleem als je een beetje een ervaren reiziger bent.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:49

Narya schreef:
Persoonlijk zou ik niet zelf in de woestijn gaan rijden, veel te risicovol.. da's echt een andere tak van sport. Alleen in Jordanië zijn lijkt mij geen probleem als je een beetje een ervaren reiziger bent.


Heb mij er nog totaal niet in verdiept, maar kan mij inderdaad heel goed voorstellen dat dat geen doen is :) Ga er nog is goed naar kijken, hou wel van een uitdaging maar het moet wel veilig en te doen zijn natuurlijk :j
Dus neem alle adviezen van jullie zeker mee!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:55

Paar pagina's gemist :oo Maar ik zie een hoop mooie plannen voorbij komen.


Wij zijn plannen aan het maken voor New York in maart *\o/*
_Ilsee_ schreef:
Ik zag ook redelijke tickets naar Gambia, iemand daar ervaring mee?

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest en mijn ouders zitten er nu :j Wat wil je weten?
Ik weet nog een gids die je kan begeleiden. (Via een NL forum bij terecht gekomen) Hij heeft ons 2 dagen op sleeptouw genomen. Op die manier kwam het geld echt bij de lokale bevolking uit ipv bij een grote reisorganisatie. En mijn ouders zijn nu ook 3 dagen met hem op pad geweest.

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:57

Leuk dat dit topic weer actief is! Voor ons staat in maart Fins Lapland geboekt dus zijn daar nog wat dingetjes voor aan het uitzoeken. En zijn ons voor de zomer op de malediven aan het richten :D
Jordanië lijkt me ook echt nog heel gaaf

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:19

Zira1994 schreef:
Leuk dat dit topic weer actief is! Voor ons staat in maart Fins Lapland geboekt dus zijn daar nog wat dingetjes voor aan het uitzoeken. En zijn ons voor de zomer op de malediven aan het richten :D
Jordanië lijkt me ook echt nog heel gaaf


Oef Lapland staat bij mij ook heel hoog, wel in de sneeuw dan! Gaaf hoor! :D

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:33

Ja voor ons ook in de sneeuw inderdaad. Hopen op het noorderlicht en natuurlijk een huskyslede tocht

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:09

Spash thanks! Ik ben vooral benieuwd naar kosten, aanraders en afraders en hoeveel dagen ik er zeker voor uit moet trekken!

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:09

Oeh, leuk topic!

Hier ook een reisfanaat, ver weg maar ook zeker dichtbij. Dit jaar hebben wij een huis gekocht en zijn alle verlofdagen zo'n beetje daarheen gegaan, daarom hier & daar af en toe een stedentrip tussendoor.

Afgelopen jaar wel een midweek naar Parijs geweest (blijft een gave stad). Midden januari gaan wij een midweek naar Marrakech. Dit stond al heel lang op mijn wishlist en laatst van mijn vriend cadeau gekregen.

Zijn er bokkers met ervaring met deze stad of Marokko in het geheel? Nog tips? Of dingen waar wij op moeten letten? Dit word mijn eerste ervaring met een arabisch land dus wil mij wat beter voorbereiden dan normaal.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:26

Ik ben net terug uit Marrakesh en zou je aanraden om vooral te googlen op 'meestvoorkomende scams in Marokko' oid. Het is de meest toeristische stad van Marokko, en er zijn nogal wat mensen die uit toeristen een slaatje uit willen slaan.

Verder: de Saadian tombes en het Bahiapaleis zijn schitterend, maar als je iets wilt hebben dat erop lijkt zonder alle toeristen, dan Musee du Marrakesh of Dar Si Said. Ik was vooral heel erg fan van Musee du Marrakesh, dat was echt zooo'n mooi gebouw <3 En 's ochtends vroeg naar de ververijen gaan, dat vond ik wel een bijzondere ervaring :j En Jardin Majorelle <3 <3 Voor dagtours: de hoge Atlas is vlakbij, en ik ben ook naar Ouzoud geweest.. drie uur rijden, maar echt fantastisch <3 <3

Voor inspiratie: https://www.instagram.com/dutchie_abroad/?hl=nl

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:29

Ik heb waarschijnlijk een januari nog een weekje waar ik een klein reisje kan maken, maar lastig lastig om een bestemming te kiezen.. de meeste plekken binnen Europa zijn in januari niet ideaal qua weer, en verder weg vind ik ook wel zowat voor maar een week :+ Dacht aan Malta, nu blijken we geen directe vluchten naar Malta meer te hebben -O-

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 19:30

Canarische eilanden?

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:32

Is dat een beetje cultureel verantwoord? Dat ken ik eigenlijk alleen als zomerbestemming :D

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 19:41

Narya schreef:
Is dat een beetje cultureel verantwoord? Dat ken ik eigenlijk alleen als zomerbestemming :D



Je kunt er prachtige hikes maken, la palma is mijn favoriet, maar daar is wat minder zon kans nu volgens mij. Maar als je een auto huurt op tenerife, het binnenland en noorden is ook heel mooi.