[TEK] Een jaar aan tekeningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

[TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 21:46

Begin dit jaar kwam ik het Art Challenge topic tegen. Leuk! Ik had een enorme tekendip en heb jaren nauwelijks getekend, maar met een topic als stok achter de rug een mooi moment om weer te beginnen.

Ik heb voor mezelf een doel gesteld (iedere maand een tekening maken), dat doel heb ik niet gehaald, maar belangrijker, ik vond de lol in het tekenen weer terug! Ik heb dit jaar meer getekend dan de afgelopen 4 jaar bij elkaar. Dat zegt wel iets over de dip, denk ik :o.

In dit topic heb ik een overzichtje gemaakt van wat ik zoal gemaakt heb:


[ img ]
Als eerste een ezeltje, grafiet op acryl papier en technisch gezien gemaakt in 2018 en dus telt ie niet voor 2019 :+.

Dit zeehondje is de eerste voor 2019, ook maakte ik een wasbeer en een hert.

[ img ]
Ik tekende Nagraj, een Marwari hengst. Mijn eerste tekening voor de challenge die ik gezet heb voor mezelf.

Ook maakte ik een serie bosdieren, zoals dit hertje, dit wilde zwijntje en dit schattige vosje. Ook maakte ik nog dit hert. Ik liet er prints van maken en ze zijn als setje te krijgen:

[ img ]
De bedoeling is om de andere twee diertjes ook op print te zetten.

[ img ]
In februari tekende ik deze Zeeuwse Schonen. Grafiet op wit acrylpapier van 300 gram. De ingelijste versie.



[ img ]
In maart maakte ik dit paard. Een combinatie van grafiet en koperkleurige spray paint op 300 gram acrylpapier. Dit is de tekening ingelijst.

In april tekende/schilderde ik een paard in de schaduwen, ik gebruikte zwart kleurpotlood, olieverf en werkte alles af met glitter spray paint. Ook schilderde ik een koolmeesje met aquarelverf.

Toen werd het door drukte op het werk, het paard en een vriendje erg druk en had ik na alle verplichtingen niet echt meer puf om werken te maken. Toch heb ik in augustus nog een tekening gemaakt voor de challenge:

[ img ]
Een lusitano, ik maakte gebruik van zwart kleurpotlood van Derwent coloursoft op wit tekenpapier dat ik bij de Action kocht en waar ik echt ontzettend blij mee ben, zo fijn werkt het.

Dat smaakte naar meer, dus in augustus heb ik ook deze Lusitano nog gemaakt:

[ img ]
Wederom een zwart potlood van Derwent Coloursoft op mijn Action papier. Twee werken in één maand, telt mooi mee voor een extra maand, me dunkt :P.

Al langer liep ik met het idee om een tekening in sepia toning te tekenen. Ik vond de perfecte foto in een topic van Bokster Tenno7, ik mocht de foto gebruiken voor mijn werk voor de maand september:

[ img ]
Yellow, geheel in sepia toning. De tekening is gemaakt met twee kleuren bruin (Dark Brown en Mid Brown van Derwent Coloursoft) en een witte gelpen. Voor de achtergrond heb ik er een lichte lila aan toegevoegd.

In oktober begon ik vol goede moed aan Apache, met het doel de tekening ik oktober af te hebben. I failed.

In november deed ik mee aan een challenge van PaardVerzameld, een collectief waar ik lid van ben:

[ img ]

Ik maakte van simpele lijnen mijn interpretatie van het woord confidence. Ondertussen werkte ik langzaam maar zeker door aan Apache, wat toch meer werk was dan ik vooraf ingeschat had. Naast alle andere activiteiten die ik deed.

Voor een volgende PaardVerzameld challenge maakte ik mijn interpretatie van het wereldberoemde schilderij van de hengst Whistlejacket, gemaakt door George Stubbs:

[ img ]
Whistledripping - Whistlejacket maar dan anders. Gemixte materialen: grafiet, aquarel en goudverf. Het Collectief heeft een prachtige collectie Whistle's gemaakt, hier kun je alle werken zien.

En eindelijk - EINDELIJK - kon ik Apache afronden:

[ img ]
Apache, 20 x 27 cm Derwent Coloursoft kleurpotloden, zwarte fineliner, witte gelpen en goudverf op wit papier van de Action :D. Het goud was een gok, die naar mijn mening heel goed heeft uitgepakt.

Er komt een zwarte passe partout met een gouden randje en een zwarte lijst om.


Steefz
Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:55

Jaaa daar is-ie, hoor! :D
Stuk voor stuk gave platen. Ik hoop dat je je motivatie vast kan houden in 2020 en weer zo’n prachtig overzicht kan neerzetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:59

Wat fijn dat je weer plezier hebt in het tekenen. Je maakt ook zulke mooie dingen! Ik vind alles mooi, maar vooral dat werk vanuit die schaduwen vind ik erg bijzonder. Knap gedaan! En leuk dat je allerlei materialen en technieken toepast! :))

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:59

Goed bezig geweest! Fijn dat je je tekenskills weer uit het stof hebt gehaald en weer inspiratie hebt gevonden. Dat 2020 maar weer een mooi creatief jaar mag worden!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

PowerPoef
Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:59

Wow, zo gaaf! Mag je erg trots op zijn!

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 22:19

Steefz schreef:
Jaaa daar is-ie, hoor! :D
Stuk voor stuk gave platen. Ik hoop dat je je motivatie vast kan houden in 2020 en weer zo’n prachtig overzicht kan neerzetten!

Dank je wel :D. Ik hoop het eerlijk gezegd ook, maar ik durf geen beloftes te doen. Dit overzicht smaakt wel naar meer.


culaccino schreef:
Wat fijn dat je weer plezier hebt in het tekenen. Je maakt ook zulke mooie dingen! Ik vind alles mooi, maar vooral dat werk vanuit die schaduwen vind ik erg bijzonder. Knap gedaan! En leuk dat je allerlei materialen en technieken toepast! :))

Bedankt :D. Ik ben inderdaad ook echt blij dat ik er weer lol in heb. Ik hoop volgend jaar de olieverf ook weer eens te kunnen pakken. Maar die drempel is nog ietsje te hoog momenteel :o.


Maflinger_S schreef:
Goed bezig geweest! Fijn dat je je tekenskills weer uit het stof hebt gehaald en weer inspiratie hebt gevonden. Dat 2020 maar weer een mooi creatief jaar mag worden!

Dank je wel! Daar ga ik voor :D.


PowerOfZoef schreef:
Wow, zo gaaf! Mag je erg trots op zijn!

Dank je wel :D. Ben ik zeker.


Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:24

Een hele mooie verzameling! Je kunt erg tevreden terugkijken op 2019!
Ik ben zelf begin dit jaar ook weer begonnen mijn tekenhobby wat serieuzer op te pakken ( maar niet zo'n indrukwekkend portfolio als de jouwe :') ).

eva1969
Berichten: 4034
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:31

Zo zonde dat iemand die zo getalenteerd is als jij zo lang de zin kwijt was! Gelukkig maak je weer mooie dingen en hoe! Lekker doorgaan in 2020, je inspireert!

Insta: ArtbyEvaRoeters

Selina
Berichten: 14254
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:43

Heel mooi! Je tekeningen met zwart potlood zijn mijn favoriet

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

soesita
Berichten: 5164
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:48

Voor mij is jouw boktnaam een begrip voor qualitatief goede kunstwerken, waar ik graag naar kijk. Ik hoop dus van harte dat je de zin om door te gaan kan behouden en dat ik nog meer werk van je mag vinden in 2020.

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:51

Zo! Wat een prachtige werken! Je paard met koperkleurige achtergrond en de eerste lusitano zijn hier favoriet!

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:19

Ohhh ik vind jouw werken zo gaaf he! Jouw manier van werken blijf ik interessant vinden.

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:26

Zoals ik in je Apache topic al zei - wat is die tekening ontzettend gaaf geworden!
De details die jij in je tekeningen weet te leggen <3

Fijn dat je de motivatie weer hebt gevonden dit jaar en ik hoop dat je hem vast weet te houden!

Leo
Berichten: 50096
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:30

Oh wow.... Wát een kunstwerken, stuk voor stuk en allemaal op een unieke manier.

Heel erg wauw _/-\o_

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 09:55

Kuggur schreef:
Een hele mooie verzameling! Je kunt erg tevreden terugkijken op 2019!
Ik ben zelf begin dit jaar ook weer begonnen mijn tekenhobby wat serieuzer op te pakken ( maar niet zo'n indrukwekkend portfolio als de jouwe :') ).

Bedankt, Kuggur :D. Ik ben ook echt blij de jeu weer gevonden te hebben. Ik ben blij me alle werken die ik gemaakt heb dit jaar.


eva1969 schreef:
Zo zonde dat iemand die zo getalenteerd is als jij zo lang de zin kwijt was! Gelukkig maak je weer mooie dingen en hoe! Lekker doorgaan in 2020, je inspireert!

Soms heb je dat... Ik heb altijd heel veel plezier gehad in tekenen, ik deed ook veel opdrachten en mede daardoor veranderde hobby in werk en had ik er helemaal geen zin meer in. Gelukkig is dat over.

Bedankt voor je compliment :D.


Selina schreef:
Heel mooi! Je tekeningen met zwart potlood zijn mijn favoriet

Bedankt, Selina :D.


Wildgirl schreef:
Zo! Wat een prachtige werken! Je paard met koperkleurige achtergrond en de eerste lusitano zijn hier favoriet!

Bedankt :D. Het paard met de koper achtergrond was een leuk en zeer geslaagd experiment. Ik wil daar in het volgende jaar nog wat meer mee knoeien (de spuitverf dan he).


Nayomie schreef:
Ohhh ik vind jouw werken zo gaaf he! Jouw manier van werken blijf ik interessant vinden.

Dank je wel :D.


Meile schreef:
Zoals ik in je Apache topic al zei - wat is die tekening ontzettend gaaf geworden!
De details die jij in je tekeningen weet te leggen <3

Fijn dat je de motivatie weer hebt gevonden dit jaar en ik hoop dat je hem vast weet te houden!

Dank je, Meile :D. Ik hoop 'm ook vast te kunnen houden. Volgend jaar komen een hoop leuke dingen mijn kant op, dus ik hoop dat ook om te kunnen zetten in positieve energie om te tekenen.


Leo schreef:
Oh wow.... Wát een kunstwerken, stuk voor stuk en allemaal op een unieke manier.

Heel erg wauw _/-\o_

Bedankt, Leo :o.

Een deel hangt al aan de muren hier. Alleen Apache moet nog ingelijst worden :=.

Jis_
Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:30

Leuk overzicht San! En leuk dat je er weer lol in hebt gekregen, (best herkenbaar :j ) op naar nog veel meer mooie tekeningen in 2020.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 11:27

Jis_ schreef:
Leuk overzicht San! En leuk dat je er weer lol in hebt gekregen, (best herkenbaar :j ) op naar nog veel meer mooie tekeningen in 2020.

Dank je, Jis_ :D. Ik denk dat veel tekenaars het wel herkennen tot op zekere hoogte. Geen commissies meer heeft echt enorm geholpen. Ga er ook niet meer aan beginnen, haha.

Poekkie
Berichten: 7339
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:43

Wat een ongelofelijk indrukwekkende tekeningen! Helemaal fan van jou stijl!

Paardengek in hart en nieren!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 13:10

Poekkie schreef:
Wat een ongelofelijk indrukwekkende tekeningen! Helemaal fan van jou stijl!

Wat een tof compliment, dank je :D.

mar_fay
Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:31

Wat een heerlijk overzicht heb je gemaakt. En wat fijn dat je weer hebt kunnen genieten van creëren, dat wens ik je voor 2020 ook! *\o/*

(En stiekem is het heel leuk om je eigen werk aan de muur te kunnen hangen :D )

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Tenno7
Berichten: 2240
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:42

Echt super mooie tekeningen!. En prachtig hoe je Yellow hebt getekent!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 08:24

mar_fay schreef:
Wat een heerlijk overzicht heb je gemaakt. En wat fijn dat je weer hebt kunnen genieten van creëren, dat wens ik je voor 2020 ook! *\o/*

(En stiekem is het heel leuk om je eigen werk aan de muur te kunnen hangen :D )

Dank je wel :D. Ben ook wel erg blij met wat ik dit jaar geproduceerd heb.

En wat je tussen haakjes zegt klopt helemaal :D.


Tenno7 schreef:
Echt super mooie tekeningen!. En prachtig hoe je Yellow hebt getekent!

Dank je wel :D! Yellow was erg leuk om te maken.

kruimellover
Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: [TEK] Een jaar aan tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 01:15

Wat een prachtige tekeningen. Enorm sprekend. Ik hoop dat je je motivatie kunt behouden, want het is zonde om zo'n talent onbenut te laten ;)

Carpe Diem!
Dag lief meisje, dag Bonnie, ik zal je nooit vergeten |( :evaw:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2010075&lr=625905287#unread

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 02:06

Nou, dat zou zonde zijn indien jij niet blijft tekenen ! Je hebt duidelijk talent !!

Don't take anything for granted

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 08:09

kruimellover schreef:
Wat een prachtige tekeningen. Enorm sprekend. Ik hoop dat je je motivatie kunt behouden, want het is zonde om zo'n talent onbenut te laten ;)

Dank je wel :D. Zo lang de lol in het tekenen blijft, blijf ik het zeker doen :j.


Lukasje schreef:
Nou, dat zou zonde zijn indien jij niet blijft tekenen ! Je hebt duidelijk talent !!

Bedankt :D.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luna_Rose, SemrushBot en 31 bezoekers