Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:46

Ik ben in februari in Iran geweest, dat vond ik echt supertof :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:05

Oeh wat leuk! Hoe was het weer daar in februari? :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:07

In Tehran en daarboven winterjassenweer, richting Shiraz zou het t-shirtjesweer zijn - zou je die mogen dragen :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:50

Haha ik was er in dec/jan ik heb 25 graden gehad en sneeuw gezien.

Ik wil zó graag weer heen, maar het reizen naar USA blijft toch even een heikel puntje. Even kijken wat een eventuele nieuwe president gaat doen :))

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:16

Hier is de relatie uit, even geen echte vaste lasten en ik denk dat ik een maandje onbetaald verlof ook wel zie zitten rond februari. Ik ben al vaker alleen op vakantie geweest, maar dit was op één plek en georganiseerd.
Nu zou ik graag echt wat rondtrekken alleen, maar ik vind het wel echt spannend. Mijn budget is zo rond de 1500,- en ik zit te denken aan Thailand, omdat dit altijd als eerste zo’n beetje naar voren komt als eerste/fijnste backpackland. Hoe ervaren jullie dit?
Zijn er misschien ook deels georganiseerde reizen die niet onwijs duur zijn?

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 18:42

Mexico, Honduras, Guatemala zijn voor dat geld ook prima te doen.

Heb niet zoveel met Azië, eigenlijk staat alleen taiwan nog op mijn lijstje.

Ik ben daar in 2017 solo heen geweest. Ook twee dagen Belize gedaan, maar dat is lastig ‘On a budget’

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:55

Als je het heel spannend vind, ga naar Azië. Dat is het allerfijnste begin! :) Als je een klein beetje meer avontuur zoekt, kun je altijd nog naar Midden- of Zuid-Amerika. Thailand, Sri Lanka, Indonesië en Vietnam zijn supermakkelijke backpacklanden!

Nyaleti
Berichten: 5996
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:33

Thailand is inderdaad makkelijk reisbaar en een goed 'beginnersland' , vooral Bali stikt van de backpackers. Je kan online in ieder geval erg veel vinden! Met 1500 zit je ook wel goed denk ik

xxxJulia
Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:38

Is er iemand hier die ervaring heeft met Maleisië in februari? Voor zover ik het nu kan zien kan ik waarschijnlijk alleen niet naar de Perhentian Islands, maar heb ik verder geen last van het regenseizoen. Maar ik twijfel of het niet zonde is om er heen te gaan terwijl ik dus niet daarheen kan.

Heb als reisroute nu Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Penang, Langkawi en dan nog een paar dagen Singapore. In 3 weken ongeveer

Every day, every hour, turn the pain into power ~ The Script 20-03-2015

Reisblogger: http://juliaopreis.com/

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:16

Waarschijnlijk kan ik begin/halverwege januari al weg van werk, echt heel fijn! :oo Zodra ik akkoord heb wordt het een ticket naar Bangkok zoeken..

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:41

Dreamy schreef:
Waarschijnlijk kan ik begin/halverwege januari al weg van werk, echt heel fijn! :oo Zodra ik akkoord heb wordt het een ticket naar Bangkok zoeken..

Ik ben ook naar Thailand geweest afgelopen zomer. Was de eerste keer alleen buiten Europa. Ontzettend fijn land een heel veel mogen zien. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan? Ik heb namelijk ik een maand wel meer uitgegeven dan €1500.- (inclusief ticket) En niet eens extreem duur geleefd (hostels, niet iedere avond, streetfood uit etc)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:52

Ik wil ook wel een maand gaan :j 1500,- is niet perse een vast bedrag, maar lijkt me wel een leuke uitdaging het daarvan te gaan doen :D
Kun je mij misschien vertellen (mag via PB) waar je zoal tegenaan liep, wat fijn is om te weten/regelen en waar je op moet letten/je je in kunt vergissen qua kosten? :D Alleen als je daar tijd/zin in hebt.

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:43

Ik heb in 3,5 week (al sik het NU omreken) 2435,64 uitgegeven in 3,5 week Thailand.
Daar zit wel m'n vlucht bij.
Ik heb alles bijgehouden (wel in Bath, ivm wisseling van de koers)
Ik heb in hostels geslapen, maar ook in bamboehuisje en hotels.
Qua eten meestal lekker cheap.
Tours krikken het bedrag wel op.
En ik heb een tattoo laten zetten.
Maar misschien heb je er iets aan.
Vond het een leuke route. Wilde niet het standaard BKK, CM, Pai, Koh Tao, Koh Panang en Koh Sumai rondje lig.
Vooral Surin was leuk om mee te maken.

[ img ]

Ben met nachttrein van BKK naar CM gegaan. En heb gevlogen van CM naar Tratenmeteen met bus en boot naar Koh Mook. Boot naar Railay. Boot en minivan naar Khao Sok. Bus naar Khuraburi (Surin, boot), nachtbus van Khuraburi terug naar BKK en meteen met minivan door naar Kanchanaburi. Minivan Kanchanaburi - BKK.

Nachttrein nu al reserveren als je daar mee naar Chiang mai wil (hebt zelfs al kans dat deze nu al uitverkocht is :o)
Verder zou ik lekker alles ter plekke regelen. Dan ben je lig niet afhankelijk.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:48

Thanks voor het delen! Nu al uitverkocht :oo ? Wat is een andere manier om daar te komen?

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:57

Qua tours ben ik in CM naar Elephant Nature Parc geweest en hebben een dag een rode taxi gehuurd. En een kookworkshop gedaan. (wel echt een aanrader)
Op Koh Mook heb ik een provetour gedaan naar oa Emerald cave en Koh Kradan. (Was alleen, dus kon kosten niet delen, maar had ook wel weer wat, een privé boot)
Khao Sok heb ik de Lake tour gedaan.
In Kanchanaburi een tour naar de Erawan watervallen in combi met een treinreis over de bekende houten brug.

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:57

Dreamy schreef:
Thanks voor het delen! Nu al uitverkocht :oo ? Wat is een andere manier om daar te komen?


vliegen. Nachtbus.

Je kan https://12go.asia/en even checken.
Al kan je ook op de site van Thai railway tickets kopen.
(alleen trein 9 nemen. Anderen zijn verouderd)
Maar ik heb dus 1 nacht een VIP bus gehad en die stoelen kunnen bijna plat. Dus ook prima.

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:29

Ik heb 2 dagen voor vertrek naar CM gewoon een ticket voor de nachttrein kunnen regelen. :) in Thailand zelf dus. Via een bepaalde site. Zal kijken of ik erachter kom welke site dat was.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:14

Dreamy schreef:
Ik wil ook wel een maand gaan :j 1500,- is niet perse een vast bedrag, maar lijkt me wel een leuke uitdaging het daarvan te gaan doen :D
Kun je mij misschien vertellen (mag via PB) waar je zoal tegenaan liep, wat fijn is om te weten/regelen en waar je op moet letten/je je in kunt vergissen qua kosten? :D Alleen als je daar tijd/zin in hebt.

Ik ga dat later nog even doen! Nachttrein naar Chiang Mai moet je inderdaad ruim op tijd reserveren :) dat is belangrijk. Ik zal de rest van mijn route en ervaringen via pb sturen.

mvdende
Berichten: 5625
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:58

Ik heb op de ochtend zelf voor diezelfde nacht de trein geboekt van BKK naar Chiang mai.

De ochtend van aankomst daar ter plekke een olifant excursie geboekt. Toen ik in de middag weer op het station afgezet werd, wilde ik weer de nachttrein terug pakken. Alleen kon ik toen 3e klasse boeken. Dat was niet zo grappig, houten bankjes en geen bedden. Ik heb toen een hele tijd bij een Nederlander in de slaapwagen gezeten en ik had de mazzel dat ik 2 tortelduifjes bij elkaar in één bedje zag slapen, heb heel brutaal het overgebleven bed ingepikt :') gelukkig werd het bed niet meer opgeëist die nacht.

Maar van te voren boeken was wel zo verstandig geweest ja.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:43

24 januari t/m 28 februari vrij! :):) Nu speuren naar goede tickets!
En kan ik een maand weg met een bagagestuk welke als handbagage kan, of raden jullie toch een stuk ruimbagage aan?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:53

Ik kan zelf niet zonder mijn backpack hoewel in echt tropisch weer lukt me mss ook wel met minder. Hangt ervan af hoe streng ze zijn ook. Ik zie op lange vluchten wel eens packs meegaan als handbagage maar ze worden steeds strenger.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:05

Ik ben best een lichte pakker, maar een backpack dat als handbagage mee mag is echt maar een heel kleintje. Mijn record is geloof ik 12 dagen met dat ding, en dan passen er misschien twee tshirtjes en twee truitjes in :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:10

Heerlijk topic, mag ik mij hier melden? :)

Dit jaar backpackend in IJsland geweest, jaar ervoor ook 3 weken weggeweest en een tijdje geleden de Filipijnen. Bestemming voor volgend jaar staat inmiddels bijna vast :D

Hoop hier gezellig mee te kletsen en nog wat inspiratie op te doen! :D

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:22

Twee jaar geleden op vlucht naar Peru en namibia nog veel mensen met 50l packs gezien nochtans. Maar zijn nu wel strenger denk ik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:32

witroosje schreef:
Heerlijk topic, mag ik mij hier melden? :)

Dit jaar backpackend in IJsland geweest, jaar ervoor ook 3 weken weggeweest en een tijdje geleden de Filipijnen. Bestemming voor volgend jaar staat inmiddels bijna vast :D

Hoop hier gezellig mee te kletsen en nog wat inspiratie op te doen! :D


Gaaf, de Filipijnen!! Zie daar altijd zulke mooie foto's van voorbij komen <3 Waar gaat de reis volgend jaar naar toe? *\o/*

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, darkangel23, FrNo, mvdende, ontherun, Room_Soesje, Utixo en 73 bezoekers