London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:29

Geen klachten over Megabus? Echt niet? :+


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:11

Megabus internationaal was altijd prima, Megabus binnen de UK heb ik al jaren niet meer genomen maar nooit (grote) problemen gehad. Wel met National Express, die hebben ons ooit laten staan midden in leicester. T scherm gaf 45 minuten vertraging aan en opeens was hij al geweest. Hadden ze een bus van een andere maatschappij gehuurd en geen bordjes er op gezet of omgeroepen. Stonden we met zo'n 20 man in Leicester om 1 uur 's nachts.
Ik ben zo blij dat we nu weer een auto hebben want behalve in London zelf vind ik het OV maar bar en bar slecht

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:15

Met treinen heb ik nooit ergens last van en ga regelmatig van Bristol naar Essex. Met Megabus heb ik echt meerdere keren hele lange vertraging gehad.

Megabus internationaal vond ik dan eigenlijk juist wel weer goed te doen (Rotterdam-Cardiff, via Londen).

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:23

Ik vind t zo jammer dat Megabus niet meer internationaal doet en nu flixbus is geworden, de service en veiligheid zijn enorm achter uit gegaan. Wij gingen 2 keer per jaar met zn allen van London naar Amsterdam maar doen dat nu niet meer met flixbus. Heel jammer dat die zo'n monopoly hebben tegenwoordig.

Als ik de trein nam was t vanaf Kings Cross of Euston en bij beide altijd problemen. De Thameslink lijn (noord en zuid) rijdt vaker niet dan wel op tijd. Euston-Birmingham via Virgin was altijd prima, maar Midlands en wat het nu is (zelfde eigenaar als Thameslink) is drama.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 04:58

Eulogy schreef:
Geen klachten over Megabus? Echt niet? :+


Buiten de krappe ruimtes totaal geen klachten.. maar tegenwoordig kan je stoelen
reserveren dus hij zit nu altijd vooraan :+

Hij komt over 2 weken met de Flixbus naar Nederland dus ben benieuwd wat hij er van vind.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:40

Ik heb vanavond kaarten gereserveerd voor een stand up comedian show. Vonden we in New York ook zo gaaf.

Nu nog even kijken voor leuke restaurantjes.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:25

Wij zijn net terug van een weekendje London en hebben het er ontzettend leuk gehad! Zaterdag was het wel heel druk in de stad, maar de sfeer was echt super gezellig!

Wij zijn gevlogen vanaf Amsterdam naar Gatwick, en dat is ons heel goed bevallen.

We hadden slechts twee minpuntjes deze reis: 's nachts (3.15...) ging het brandalarm van het hotel een keer af (gelukkig vals alarm) en onze super leuke m&m's mok viel kapot bij het terug in pakken van de tassen na de douane. Dit mag de pret echter niet drukken, we hebben het super leuk gehad en willen zeker nog een keer terug!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:47

Klinkt goed Bnet! Jammer van je mok!!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:16

Ohw echt, brandalarm in een hotel is echt niet leuk. Waren jullie al onderweg naar buiten? Ik heb een keer midden in de nacht buiten gestaan tijdens een vakantie. Gelukkig ook loos alarm maar de schrik zit er dan wel even in.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:18

Ik heb het ook een keer gehad inderdaad, in Hamburg. Schrok me de pleuris en ben in mijn korte pyjamabroekje en shirt naar buiten gegaan midden in de winter :=

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:14

Ik heb het topic even doorzocht op restaurant tips, maar zie vooral veel sushi tips en daar houd ik niet van. Iemand een tip voor een steakhouse of een leuke tapastent?

Klopt het nou dat alle restaurants van Jamie Oliver in de binnenstad gesloten zijn? Via Google vind ik er alleen nog eentje in Gatwick.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:39

Flat Iron Steak zit op meerdere locaties in Londen en heeft heerlijke steak voor een leuke prijs. Je betaald £11,- voor de steak en daarnaast kies en betaal je de gekozen bijgerechten apart. Heb daar heerlijk gegeten afgelopen november. We waren per persoon £25,- in totaal kwijt, zeker een aanrader!

https://flatironsteak.co.uk

[ img ]

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:46

Dank je wel voor de tip, ik ga er eens naar kijken!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:47

Thats_Me schreef:
Ohw echt, brandalarm in een hotel is echt niet leuk. Waren jullie al onderweg naar buiten? Ik heb een keer midden in de nacht buiten gestaan tijdens een vakantie. Gelukkig ook loos alarm maar de schrik zit er dan wel even in.


Gauw aangekleed, maar tegen de tijd dat we aangekleed waren was het alarm gestopt en twijfelden we wat we moesten doen. Toch maar naar de receptie gelopen via de normale trap (anders moest je door een deur met een alarm en het leek dus al vals alarm). Daar aangekomen was iedereen super relaxt en bleek het dus echt loos alarm.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:27

Nadir schreef:
Ik heb het topic even doorzocht op restaurant tips, maar zie vooral veel sushi tips en daar houd ik niet van. Iemand een tip voor een steakhouse of een leuke tapastent?

Klopt het nou dat alle restaurants van Jamie Oliver in de binnenstad gesloten zijn? Via Google vind ik er alleen nog eentje in Gatwick.

Wij hebben in een hele leuke pub gegeten
https://www.blackbirdearlscourt.co.uk/? ... ntent=P012 in de buurt van earls court

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 05:12

Klopt, heel veel van Jamie´s zijn restaurants zijn inmiddels gesloten.

Angus is ook een steakhouse die overal in Londen zit maar daar vind ik de kwaliteit
weer wisselend.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:32

Wij zijn gisteravond laat weer terug gekomen uit Londen. De stad was echt prachtig versierd, er hing echt een toffe Kerstsfeer. <|- {:)
Het was wel onwijs druk... Je kon bijna nergens goed lopen. Er waren zelfs 2 metrostations gesloten omdat ze overbelast waren en de situatie daarom onveilig werd.

Maar al met al hebben we erg genoten. Het hotel was prima, goede locatie. Londen in deze tijd is echt een aanrader.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:16

Wij zijn nu in Londen! Gisteren Dear Evan Hansen gaan kijken en vanavond voor de tweede keer Book of Mormon <3

Ik vind het persoonlijk qua hoeveelheid volk wel meevallen, maar wij zitten gelukkig op een handige locatie waar we bijna alles te voet kunnen doen. Ik waag me niet op de metro nu :))

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:14

Waar zitten jullie Yasmine?
Misschien was het in t weekend ook drukker.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:40

Wij slapen bij mijn tante en oom die dichtbij King’s Cross wonen, maar komen overdag ook gewoon in de drukke buurten zoals Oxford St en zo. Het is druk maar ik vind het niet echt anders dan anders. Weekend of weekdag kan wel veel schelen, ja :j Wij zijn ook al best veel in Londen geweest dus we doen niet echt veel toeristische plekken, misschien daarom?

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:19

Ideaal, zo’n slaapplaats bij familie ;)
Ik vond Oxford Street mega druk en ook het stuk tussen Green Park en Harrods. Zal vast ook komen door Winter Wonderland.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:39

Ik kom dit topic tegen. Heeft iemand ervaring met contactloos betalen met Nederlandse bankpas in het openbaar vervoer? Of is het aan te raden een Oyster card aan te schaffen?

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:56

In begreep dat het niet zo voordelig is omdat je steeds ook een % extra betaalt ivm vreemde valuta. Wij hadden Oyster kaarten van iemand anders waar ook nog wat geld op stond, dus deze gebruikt.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:07

Wij hebben toen in London met onze bankpassen gebruik gemaakt van het OV. We hadden Oyster cards van een vriend te leen, maar er stond een enorme rij bij het oplaadpunt toen wij aankwamen. Toen maar besloten de gok te wagen. Het werkte zó makkelijk, dat we het zijn blijven doen.

Ik heb ook even op de bankrekening gekeken, op bijvoorbeeld een bedrag van 4,80 GBP, koers van 0,833, hadden we een opslag van 0,06 euro. In euro's betaalden we uiteindelijk 5,76, wat volgens mij overeenkomt met het bedrag als je direct omrekent met de gegeven koers, dus waar die opslag dan gebleven is?

Bij het opladen (met een bankpas) van een Oyster card zit ook opslag neem ik aan?

Houd er overigens wel rekening mee dat ze in eerste instantie een groter bedrag afschrijven. Dat wordt aan het einde van de dag/de volgende dag gecorrigeerd naar het bedrag dat je werkelijk gebruikt hebt om te reizen.

Wij vonden het ideaal, en als je nog geen Oyster card hebt, bespaar je dat tientje dat je kwijt bent voor de kaart ook weer.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 06:50

Bedankt voor jullie reacties!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Jadero, Juut, Kimmie235, Sannek90, Sokje_6, Travel_me en 73 bezoekers