Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Olle
Berichten: 2722
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:44

langer is altijd beter :)
Wij hadden 3 weken zuidereiland en 1,5 week noorder eiland en eigenlijk was dat nog veel te kort.

Toeristische hotspots vermijden vond ik erg lastig in NZ, aangezien je toch bepaalde dingen wel wilt zien.
Wij hadden geen camper, maar een auto en hebben airbnb en hotels onderweg genomen. Was ook onze huwelijksreis, dus we wilde ook wat luxe ;-)


swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:59

Olle schreef:
Change_ schreef:
Zijn die plekken in dunedin dan wel legaal om te komen?


Alleen als je met een tour gaat; https://www.natureswonders.co.nz/wildlife.html.

De peninsula is wel vrij toegankelijk tot aan de albatros centre.


Juist in dunedin hebben we pinguïns gezien, gewoon vanaf het strand. Wad een legaal wandelingetje langs de 'pyramids'. Zelfs heel dichtbij, want het beest stond in de duinen twee meter hoger dan ons, we keken naar links en daar zat ren yellow eyed penguin.

Athelas
Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:29

Ik heb mijn ticket geboekt! *\o/* *\o/* Vertrek 1 januari en kom 2 april terug, zoo veel zin in!
Nu kan ik lekker gaan rondkijken van wat ik allemaal wil zien. Dus als jullie nog tips hebben? :D
Ik heb sowieso al een aantal dingen in gedachte die ik wil zien + familie & kennissen om te bezoeken.

[o]

Olle
Berichten: 2722
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:23

Wat leuk!!!

De voorbereiding is half zo leuk

Angelkisssss
Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:47

De meeste dieren heb ik in het wild rond Curio bay gezien. Verschillende dolfijnen die met je mee zwemmen bij het surfen. Verschillende pinguïns, zeehonden en zeeleeuwen en albetrossen. Prima camping ook trouwens daar!

Verder zo veel mogelijk van de standaard route afwijken die iedereen doet, is zoveel moois te zien!!! En je kunt niet lang genoeg gaan, na 3 maanden was ik nog lang niet uitgekeken/uit gewandeld (al waren mijn schoenen wel op).

New Yersey
Beer

Athelas
Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:33

@Olle, jaa inderdaad!

@Angelkisss, ja dat was ik ook van plan. Ik ga niet de Great Walks wandelen. Is me iets te druk hahaha, en dan moet je zo lang van te voren reservering geloof ik.
Ik wilde soweiso een meerdaagse wandeltocht (+- een week) in Fjordland gaan maken. Ik hou van wandelen, en ben van plan dat veel te doen, dus ik neem mijn lichtgewicht campeerspullen mee. Dan zit ik niet vast aan berghutten o.i.d.

[o]

Angelkisssss
Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:30

Ik heb echt niks hoeven reserveren en ben van 1 dec tot 1 maart geweest, dus eigenlijk in het hoogseizoen. Maar ik vond het overal rustig. Heb veel wandelingen gemaakt en ben soms niemand tegen gekomen, lekker in mijn uppie in de natuur . Lekker met mijn camper rondgestuurd en overal uitgestapt waar ik wilde. Echt heerlijk!

New Yersey
Beer

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 02:21

Wij vertrekken morgen voor 3 weken! *\o/* Moet nog even goed inpakken maar ik heb er zo'n zin in <3

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:06

Wauw heerlijk! Een hele goede reis en geniet van al het moois!! Kunnen we je ergens volgen en meegenieten van de reis

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Olle
Berichten: 2722
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:55

Yasmine schreef:
Wij vertrekken morgen voor 3 weken! *\o/* Moet nog even goed inpakken maar ik heb er zo'n zin in <3


Gaaf, geniet ervan! Ga je beide eilanden doen?

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:32

2 weken South en 1 week North :) We vliegen naar Queenstown, daar een rondje, binnenlandse vlucht naar Auckland en van daaruit weer terug. We willen voornamelijk veel stappen en natuur verkennen. North doen we eigenlijk alleen voor Tongariro en Hobbiton :D

Ik zal zeker wat foto's posten wanneer we terug zijn! Ben echt zo ontzettend benieuwd. In januari zijn we 3 weken naar Tasmanië geweest en dat leek me al heel erg op NZ gelijken, dus ben benieuwd hoe het er nu echt is. Het staat al jaaaaaren op mijn bucketlist dus blij dat we het eindelijk gaan doen <3

Alleen wel balen dat onze vlucht al om 8u30 is, maar goed, het is gelukkig niet zo lang vliegen :))

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Olle
Berichten: 2722
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:11

Haha het is voor jou niet voor ver vliegen natuurlijk :).

Tongariro vonden wij echt heel erg gaaf!
Heb je Hobbiton al geboekt?

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:21

Yep, de nighttime tour met diner tijdens zonsondergang <3

Olle
Berichten: 2722
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:34

Yasmine schreef:
Yep, de nighttime tour met diner tijdens zonsondergang <3



Aahh die is leuk, de evening banquet. Hadden wij ook, zo lekker gegeten :9
De Pavlova vooral en de warme crumble pie...

Bij ons was er alleen stroomstoring helaas, dus geen mooie lampjes in het donker. Maar de gidsen Sonny en Mike maakten alles goed :D

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:36

Heeft er iemand tips voor een leuke paardrij tocht.

Heb nu gezien ben lomond bij queenstown

Hoor graag meerdere tips of ervaringen

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:51

HouVanUtopia schreef:
Heeft er iemand tips voor een leuke paardrij tocht.

Heb nu gezien ben lomond bij queenstown

Hoor graag meerdere tips of ervaringen

Kijk even op blz 10, daar zijn al wat tips gegeven ;)

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Change_
Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:35

HouVanUtopia schreef:
Heeft er iemand tips voor een leuke paardrij tocht.

Heb nu gezien ben lomond bij queenstown

Hoor graag meerdere tips of ervaringen


Ben lomond is echt een prachtige omgeving! Daar is ook een DOC camping. Heb hier zelf al een paar x gekampeerd. Echt zo mooi :j ik heb er zelf nooit gereden maar de paarden staan er goed bij. Ik heb nog wel een aantal fotos voor je

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:14

En heeft iemand nog een tip waar we het beste de maori's kunnen bezoeken

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Olle
Berichten: 2722
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:34

HouVanUtopia schreef:
En heeft iemand nog een tip waar we het beste de maori's kunnen bezoeken


Waitangi is de grond waar het verdrag is getekend tussen de Britten, New-zealanders en Maori's.

Floko
Berichten: 405
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:24

Ik kom even binnen vallen. Bij binnenkomst schijn je een formulier in te moeten vullen met oa de vraag of je in contact bent geweest met dieren, anders dan honden en katten. Nu zijn we dat op bokt wss allemaal. Wat zijn hier de consequenties van? Ik ga volgend jaar naar NZ en wil niet mijn hele vakantie in quarantaine.. :7

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:27

Volgens mij bekijken ze dan vooral de kledij die je mee hebt (bv of je nog modder aan je schoenen hebt en dat soort dingen) en ontsmetten ze die. Misschien wat extra vragen. Het is sowieso best om eerlijk te zijn op je formulier want anders hangen er boetes aan, maar je zal vast niet de enige zijn die met paarden of koeien in contact is geweest. :) Vaak focussen ze op kledij, schoenen enz. die ermee in contact zijn gekomen en moeten die extra gespoeld worden oid.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 04:22

Dit dus; ik heb 2 jaar terug netjes aangegeven dat ik idd met paarden in contact was geweest. Toen kreeg ik de vraag of schoenen / jassen die ik mee had daarvoor gebruikt waren. Op mijn bevestigende antwoord moest ik even meelopen en met mijn schoenen (die ik aanhad en wel helemaal geboend had vooraf) op een soort sponsachtig matje met ontsmettingsmiddel gaan staan. Binnen 5 minuten waren we binnen :)

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:20

Goed om dit te weten! Ik neem namelijk ook mijn rijbroek mee.

Het gaat nu wel eindelijk af tellen voor ons

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:12

Ik zou dan misschien zorgen dat je rijbroek vers gewassen is zodat je dat ook zo kan zeggen. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:29

Barramundi schreef:
Dit dus; ik heb 2 jaar terug netjes aangegeven dat ik idd met paarden in contact was geweest. Toen kreeg ik de vraag of schoenen / jassen die ik mee had daarvoor gebruikt waren. Op mijn bevestigende antwoord moest ik even meelopen en met mijn schoenen (die ik aanhad en wel helemaal geboend had vooraf) op een soort sponsachtig matje met ontsmettingsmiddel gaan staan. Binnen 5 minuten waren we binnen :)

Precies dit had ik ook. Alleen had ik een koffer zó vol dat ik ‘m in NL al bijna niet dichtkreeg en toen moest m’n koffer bij de douane dus open voor m’n wandelschoenen :z kon ik daar als een malloot weer proberen m’n koffer dicht te krijgen, uiteindelijk maar met schoenen in de hand richting vriend met camper gelopen haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers